Forum > Muziek

Gebrande cd's

(100 reacties. Pagina 9 van 11)
Moderator(s): Dré
Dj_eerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2003
Laatste: 13-7-2012
20-4-2003 16:47
maar waarom kan je ze dan branden ,
ze moeten dan gewoon bij diegenen zijn die die brandspullen hebben gemaakt zijn .
En over die cd's een singel kost al rond de 6 € angry
IK VIND HET ABSUT
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
20-4-2003 17:45
wrom branden?

sjit wel een beetje door denken he, voor thuis gebruik is het legaal...
en anders ik brand van alles dan muziek cds, lijk me dan onredelijk als ze bij de akers van de ``brand spullen`` moetenaan klagen
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
20-4-2003 18:27

dj_eer schreef:

ze moeten dan gewoon bij diegenen zijn die die brandspullen hebben gemaakt zijn .
Hé ja!! dan dien ik klacht in tegen de autofabrikanten, ZIJ moeten mijn verkeersovertredingen maar betalen want ZIJ moesten ervoor zorgen dat mijn auto geen 180 kan rijden op de autosnelweg!! Vreemde redenering van je ...

dj_eer schreef:

IK VIND HET ABSUT
Het is inderdaad peperduur, maar 6EUR vind ik zo'n héél klein beetje overdreven, toch? Zelfs met de Belgische 21% (wij willen 6%!!! net zoals de sexboekskes laugh :D) kost een singletje bij de lokale CD-verkoper "maar" 4,50EUR en als je er regelmatig komt, krijg je al snel een korting (in mijn geval 10% terwijl ik niet echt veel CD's koop...)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SnakeEffect Guru
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
21-4-2003 14:16

dj_eer schreef:

Niet nodig om steen en been te klagen; een single op vinyl kost al gauw het dubbele. Zo zie je maar, het kan altijd erger.
HormannStandaard Lid
Sinds: 2-6-2003
Laatste: 2-6-2003
2-6-2003 14:20
Voor een artikel in weekblad Aktueel zoek ik mensen die nog steeds behoorlijk wat cd's kopen (meer dan 20 per jaar). Ben jij zo iemand en zou je daaraan mee willen werken? Mail dan naar: g.hormann@aktueel.audax.nl.
Didier_SStandaard Lid
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
2-6-2003 23:36

hormann schreef:

Voor een artikel in weekblad Aktueel zoek ik mensen die nog steeds behoorlijk wat cd's kopen (meer dan 20 per jaar). Ben jij zo iemand en zou je daaraan mee willen werken? Mail dan naar: g.hormann@aktueel.audax.nl.
moesten het nu nog vinyls zijn... dan zit ik ruimschoots aan dat aantal per week laugh :D
maar herinner ik me hier niet ergens anders deze vraag al gelezen te hebben?
BTW Dré: als je die fotoshoot voor het middenblad mag bijwonen, mogen wij dan mee? laugh :D laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
BoellieStandaard Lid
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
16-7-2003 18:57
Wat mijn verbazing eigelijk schept is dat Legale CD's ook in eerste instantie niet aan een groot openbaar publiek ten gehoren mogen worden gebracht zonder extra rechten te betalen aan de uitgever/producent daar van (net als bij thuis films),maar dit wordt door BREIN weer oogluikend toegestaan geloof ik.

Verder is er een huiszoekkingsbevel nodig om in je persoonlijke bezittingen te mogen kijken, (dus de beginnende DJ heeft ook nog een kansje wink ;)) al vind ik dit echter een slecht redmiddel.)

Ik vraag me wel af in hoevere de organisatie aansprakelijk kan worden gesteld, k heb namlijk zelf geen drive-inn meer maar alleen een organisatie/p/a bedrijf, maar als ik dj's/drive-inn's op mijn feesten krijg met iligale muziek vraag ik mij wel af wat daar de gevolgen van kunnen zijn.

Grzz,
Roel
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
16-7-2003 22:36

Boellie schreef:

Wat mijn verbazing eigelijk schept is dat Legale CD's ook in eerste instantie niet aan een groot openbaar publiek ten gehoren mogen worden gebracht zonder extra rechten te betalen aan de uitgever/producent daar van (net als bij thuis films),maar dit wordt door BREIN weer oogluikend toegestaan geloof ik.
als jij bijvoorbeeld in een discotheek of bar draait, dan betalen hun daar rechten voor, zodat er dus WEL openbaar gedraaid mag worden... (of alle discotheken/bars/organisatoren dit doen, is dan natuurlijk weer hun pakkie aan, zorg voor een goed contract!)
Music is what feelings sound like...
GijsStandaard Lid
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
21-7-2003 11:45
(beetje erg late reactie maargoed)

Max schreef:

Ik vind thet schandalig wat cd's tegenwoordig kosten angry een simpel cd'tje kost 20 euro angry angry
ja, hallo, waar denk je dat dat door komt? die artiesten willen ook graag wat verdienen! het is een soort kringloop:

meer kopiëren -> prijzen omhoog -> meer kopiëren -> prijzen omhoog -> meer kopiëren -> prijzen omhoog -> meer kopiëren -> prijzen omhoog -> enzovoorts!

ik koop tegenwoordig meer albums (zit een goedkoop cd-zaakje bij mij in de buurt) maar ik brand m'n eigen compilatie-cd's.
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
GijsStandaard Lid
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
21-7-2003 12:03
even nog over of iets wel of niet mag bij een drive-in, als je een mp3-speler hebt en gebruikt (zoals ikhappy :)), mag dat? of als je die niet zou grbuiken maar alleen bij je hebt? (ff snel afkoppelenrazz :p)
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)