Eigen tracks produceren!!Hoe doe jij het??
(61 reacties. Pagina 7 van 7)Moderator(s): Dré
Dj quintenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2003 Laatste: 29-5-2008 Berichten: 172 | 30-3-2005 22:47 |
Ben zelf van plan om aankomende tijd wat langzaam te gaan richten op produceren. Ben nu nog redelijk aan de gang met het draai gebeuren, maar wil de zaak wat 'upgraden' en veel geld kan ik niet meer steken in mijn draai setje. Heb voor mezelf al besloten om op de hardware tour te gaan. Zie het echt niet zitten om achter een scherm te zitten. Al aantal keren geprobeerd bij een vriend van me, werkt al tijdje met Reason e.d. Maar vind het toch niet ideaal. Wil in toekomst ook erg graag eventueel livesets doen enz. Heb begrepen dat benodigheden oa zijn: Keyboard/synth, sequencer, sampler, drumcomputer, toongenerator. Ik ga zelf geen budget oid opstellen, wil het meer opbouwen. Zat daarom te denken om te beginnen met een sequencer in de trant van de yamaha rm1x. Redelijk aantrekkelijk 2e hands. Ik hoop dat ik hiermee al aardig uit de voeten kan. Heb al beetje rond zitten neuzen hier een daar, maar ik begrijp dus dat je met de sampler korte stukjes/tonen kunt opnemen? Maar mocht je bijv. voor een synthesizer gaan, kan je dan zoiets als een 'toongenerator' weglaten? Zou iemand mij ook eventueel een winkel kunnen noemen waar het allemaal behoorlijk duidelijk gemaakt kan worden, betrouwbaar geschoold personeel. Wil namelijk niet 1 en ander aangesmeerd krijgen, in verleden al genoeg geld verloren hierdoor. grtn, Stefan | |
- Praten is een kunst, communiceren een gave - | |
Didier_SStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-1-2003 Laatste: 13-11-2011 Berichten: 747 | 10-4-2005 16:42 |
DJ Quinten schreef: Zou iemand mij ook eventueel een winkel kunnen noemen waar het allemaal behoorlijk duidelijk gemaakt kan worden, betrouwbaar geschoold personeel. Wil namelijk niet 1 en ander aangesmeerd krijgen, in verleden al genoeg geld verloren hierdoor.geen idee of je hier zoveel informatie zult krijgen, maar ik zou je hoe dan ook aanraden om het synthforum eens goed te doorlopen, daar vind je zeker een schat aan informatie en ervaringen met verschillende winkels. | |
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records. |