Forum > Off-Zone

yamaha DJXII

(47 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
StamplaafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 13-1-2008
9-4-2003 10:41
vanmiddag ga ik hem 'voelen' en dus waarschijnlijk halen happy :)
zijn er hier meer eigenaren van een DJX, DJXII of DJXIIB??

misschien heb je dan tips, gebruikservaringen of andere opmerkingen voor me happy :)

(voor de mensen die niet weten wat een DJXII is, zie: www.yamahadjx.com )
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
9-4-2003 21:31
DJXIIB Schijnt zeer goed te zijn, beter dan de effector van Pioneer. Dat zegt dus al wat.

Bovendien erg goedkoop: een luttele $ 100 (op Amerikaanse sites welteverstaan).

Reken hier dus op een verkoopprijs van 200 - 250 Euro. Dat is heel wat goedkoper dan de Pioneer (kost € 485 bij Dré).
StamplaafStandaard Lid
10-4-2003 08:51
hebbum gehaald!
dit is leuk speelgoed, waar ik de komende maanden nog wel even zoet mee zal zijn.

De zomer komt eraan, en guess what, Hij kan op batterijen :D de paden op en de lanen in met een DJX op m'n schouder laugh :D
SnakeEffect Guru
11-4-2003 13:23
Hoeveel heeft het je nu werkelijk gekost?
StamplaafStandaard Lid
14-4-2003 14:42
€199,- voor het apparaat
€15,- voor de adapter

de malloten van yamaha denken zeker dat je dat ding alleen maar gaat gebruiken op batterijen, dus leveren de adapter er standaard niet bij angry
JusticeworldStandaard Lid
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 20-9-2016
14-4-2003 19:21
kan iemand mij uitleggen hoe je die DJ-XBOX kunt gebruiken bij het draaien?!? ik heb er zelf eentje gehad en het is meer een my first sony dan een effector. Er komen alleen maar voorgeprogrammeerde geluidjes uit die f*cking moeilijk gelijk te krijgen zijn met je muziek-tempo (pitch bend misschien handig?) Ik vond het helemaal niks toevoegen en heb hem dus zo snel mogelijk weer verkocht
...
SnakeEffect Guru
14-4-2003 19:45

Stamplaaf schreef:

de malloten van yamaha denken zeker dat je dat ding alleen maar gaat gebruiken op batterijen, dus leveren de adapter er standaard niet bij angry
Dat is bij al hun producten die op batterijen kunnen werken zo! Wel jammer.
Bij een sampler die ik later wil kopen zit ze er ook niet bij...
Welk model is het? Dan weet ik ineens hoeveel ze hier kost.
(Zal waarschijnlijk PA-3B zijn.)
StamplaafStandaard Lid
16-4-2003 09:41

justiceworld schreef:

kan iemand mij uitleggen hoe je die DJ-XBOX kunt gebruiken bij het draaien?!? ik heb er zelf eentje gehad en het is meer een my first sony dan een effector. Er komen alleen maar voorgeprogrammeerde geluidjes uit die f*cking moeilijk gelijk te krijgen zijn met je muziek-tempo (pitch bend misschien handig?) Ik vond het helemaal niks toevoegen en heb hem dus zo snel mogelijk weer verkocht

De bedoeling van de DJXIIB is de volgende:

er zit een input in, die je aansluit op een uitgang van je mengpaneel. via deze input kan je een aantal dingen doen.

allereerst zal de DJX automatisch gaan beatmatchen op de input, dus gelijkzetten is dan niet meer zo'n probleem omdat dit automatisch gaat :)

vervolgens zou je bijvoorbeeld kunnen gaan sampelen.. kleine loopjes, leuke vocals enz. je kan natuurlijk gewoon voorluisteren via je mengpaneel en koptelefoon zodat je weet waar je mee bezig bent.

je kan ook via de input de DJX als een effector gebruiken, in dat geval gooi je de schuif van je DJX open, waar je via de line-in je signaal doorheen stuurt. vervolgens kan het effectenspel losbreken.

ook kan je een style selecteren die past bij de huidige plaat die je speelt, en daar gewoon door het spelen met de patterns en de parts een stukje live-optreden doen.

pak je de DJXII (dus met een klavier) dan kun je bijvoorbeeld bij een lekker stukje groove ertussendoor gaan pingelen met zo'n lekker jaren 50 hammond orgeltje, of een elektrische piano.

ik heb gisteren voor het eerst eens een demootje opgenomen. zal even kijken of ik schijfruimte kan regelen zodat ik deze even online kan zetten, dan kan ik een beetje laten horen waar het apparaat toe in staat is.

overigens voor de mensen die de DJXII kopen om ook 'normaal' een beetje keyboard op te pingelen zou ik hem toch niet aanraden, er is geen touch response, en er missen te veel functies (modulation, fatsoenlijke pitch bend) om 'm te kunnen vergelijken met een 'echt' keyboard.
StamplaafStandaard Lid
16-4-2003 09:43

Snake schreef:

Stamplaaf schreef:

Dat is bij al hun producten die op batterijen kunnen werken zo! Wel jammer.
Bij een sampler die ik later wil kopen zit ze er ook niet bij...
Welk model is het? Dan weet ik ineens hoeveel ze hier kost.
(Zal waarschijnlijk PA-3B zijn.)
ik heb niet de originele yamaha adapter erbij gekocht. een 1000mA adaptertje van de hobbyzaak (zo-eentje met regelbaar voltage, polariteit en 40 stekkertjes) doet het ook perfect.
JusticeworldStandaard Lid
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 20-9-2016
16-4-2003 12:56

Stamplaaf schreef:

vervolgens zou je bijvoorbeeld kunnen gaan sampelen.. kleine loopjes, leuke vocals enz. je kan natuurlijk gewoon voorluisteren via je mengpaneel en koptelefoon zodat je weet waar je mee bezig bent.

je kan ook via de input de DJX als een effector gebruiken, in dat geval gooi je de schuif van je DJX open, waar je via de line-in je signaal doorheen stuurt. vervolgens kan het effectenspel losbreken.
Hieruit maak ik op dat het dus mogelijk is om geluid van een cd of plaat ook door de effector van de XBox te gooien? want dat is mij toen niet gelukt iig, en daarvoor had ik hem wel aangeschaft....
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)