Forum > Geluid

correctie gedrag rp 4000

(47 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-7-2004 20:01
Ik heb zelf maar heel kort met vinyl gedraaid. Toen was mijn vuistregel: zoek het CUE-punt, draai de plaat pakweg een kwartslag terug en hou 'm daar vast, geef de plaat nét voor de beat een mooi zetje en gooi een fractie daarna de schuif op het mengpaneel open.

Het zal wel een open deur zijn voor je dat het dus vooral gaat om het moment en de sterkte van het zetje, en het moment van de schuif opengooien.

Het wilde mij nog wel eens lukken toen, soms, om het precies voor elkaar te krijgen. Maar ik heb het altijd erg moeilijk gevonden. Instant Start rules, voor mij laugh :D .
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
4-7-2004 20:07
geloof je mij dat ik eigenlijk niet overweg kan met dat cue gesodemieter op die cd spelers.
vinyl-pak de bas en tel m er rechtstreeks in
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-7-2004 21:41
Ik geloof jou niet.
Ik geloof wel dat jij eigenwijs, eenkennig en mogelijk een tikkie ongeduldig bent razz :p .
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
4-7-2004 22:32

sylvia schreef:

Ik geloof jou niet.
Ik geloof wel dat jij eigenwijs, eenkennig en mogelijk een tikkie ongeduldig bent razz :p .
eenkennig klopt niet!!
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-7-2004 00:19
Ik denk altijd dat een goeie vinyl dj (en dat is Fredje zo te horen wel) het ook na een beetje geduld en oefenen zeker kan met cd's. Voor mij duurde het 2 nummers mixen voordat ik kon mixen met cd's. Das dus niet zo gek lang..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
AnDy JaYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2005
Laatste: 15-3-2006
Berichten: 2
14-1-2005 01:01
kom op zeg.. Als ik het kan, kunnen jullie het ook..
zolang draai ik niet..en ik ben ook echt geen wonder..
damn
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-1-2005 01:34

fredje schreef:

geloof je mij dat ik eigenlijk niet overweg kan met dat cue gesodemieter op die cd spelers.
vinyl-pak de bas en tel m er rechtstreeks in
Krijg je hé.... ouderen en nieuwe technologie. wink ;)

Speciaal voor die mensen hebben ze ook van de vinyl emulaties uitgevonden zoals de CDX1 zodat als we over een paar jaar over gaan op de cd's jullie ook nog gewoon af en toe een plaatje kunnen draaien shut up :X

Dat was een inkoppertje Fred wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
YaoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2005
Laatste: 13-5-2005
Berichten: 1
11-3-2005 22:44
Ff mijn 2 centjes in de bak gooien:

Ik stond vanavond een mix op te nemen (althans, dat probeerde ik) met mijn twee supperbakken, jawel: Gemini XL 500II's. Nou, dat ging vandaag dus gewoon ff NIET. Heb ze bijna het raam uit getjoept, man wat was ik over de zeik. Ik draai er nu al 4 jaar mee, en moet nu steeds vaker opnemen voor enkele webradiozenders, maar dankzij het instabiele gedrag van die 2 knapen sta ik af en toe op het punt ermee te kappen. Als alles meezeit kan Dré dus binnenkort waarschijnlijk (ik beloof nog niks Dré!) weer een huilende DJ-wannabe aan de deur verwachten voor een paar super OEM bakken. Ik wil nu wel eens echt mixen, in plaats van oorlog voeren met de beats. Het is toch niet normaal dat als ik een correctie in de pitch aanbreng om te corrigeren, ik de mix gewoon vrolijk alsnog compleet scheef hoor gaan? Alsof ik 'm de andere kant op gepitched had...Ik weet niet hoe, maar die nieuwe tafels komen er!

Bottom line: het maakt wel uit waarmee je draait, en ik heb echt liever een paat stabiele tafels dan 'makkelijk' kneedbare dingen, want die doen uiteindelijk precies hun eigen zin...
10%

Terug naar forum Reageer (zonder quote)