Grote lasers en gelul in de ruimte
(98 reacties. Pagina 6 van 10)Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 28-2-2005 15:01 |
Dat dacht ik dus ook. Mij is ooit bij natuurkunde verteld dat de geluiden van de motoren en laserschietgeweren van ruimteschepen in sf-series allemaal onzin is, omdat geluid zich niet in outer space kan voortbewegen. | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 28-2-2005 15:10 |
Gelukkig gaat de techniek en de daarbij behorende kennis met grote schreden de toekomst in. 1 vd laatste experimenten in de ruimte is het bekijken wat geluid doet. vreemde zaak dat het 10.000 den kilometers opgevangen kon worden edit-neem het jullie niet kwalijk,nog niet zo lang geleden dachten we dat de aarde plat was en was het ongelooflijk dat er een raket de lucht in kwam | |
it's just one of those Day's ,they come and they Go. | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 28-2-2005 15:38 |
Fred, geluid bestaat niet uit een molecuul die als het ware informatie mee krijgt en dan die informatie helemaal brengt van de bron naar het doel. Geluid bestaat doordat moleculen die botsingen (energie/informatie) aan elkaar door geven (overigens niet lineair, zoals we altijd gedacht hebben, maar redelijk willekeurig, zoals uit het onderzoek waar ik mee bezig was is gebleken. Maar dat is weer een ander verhaal). Deze moleculen bewegen zich, afhankelijk van de stof, over een bepaald ''eigen'' gebied. Ik heb altijd geleerd dat er in de ruimte een vacuum heerst en dat een vacuum letterlijk niets is, leegte. De enige verklaring die ik dan kan bedenken is dat vacuum niet gelijk staat aan niets of dat er in de ruimte geen compleet vacuum heerst. | |
Darth Crossfader | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 28-2-2005 15:43 |
oude kennis- er is geen geluid in het universum. in t vacuum van de ruimte kunnen geluidsgolven zich niet voortplanten. maar 400.000 jaar terug was het universum zo compact zonder sterrenstelsels en melkwegen dat geluid er met de helft vd lichtsnelheid in rond kon vibreren. Dit was oude kennis maar tegelijk word al medegedeelt dat er ooit dus wel geluid aanwezig was!! Nieuwe Kennis- Het hele universum is een gigantische geluidsbron!!! Modernste RADIO-TELESCOPEN HEBBEN ONTDEKT/GEDEDECTEERD DAT ER MILJOENEN VERSCHILLENDE GELUIDEN IN DE KOSMOS ZIJN. Daar interstellaire ruimte geen lucht bevat is het niet mogelijk dat geluiden vanuit het universum met het menselijk oor gehoord kunnen worden!!!!! Bewezen is nu- planeten maken geluid. Zon maakt geluid. Het hele heelal bestaat uit golven,vandaar dat geluid dus rustig zn gang kan gaan. groet | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 28-2-2005 16:20 |
Fred, ik twijfel er absoluut niet aan dat je gelijk hebt. Ik ben alleen benieuwd naar de wetenschappelijke verklaring. Zou er dan toch een andere manier van verplaatsen zijn, naast het doorgeven van molecuul naar molecuul van de de trilling? | |
Darth Crossfader | |
DJ SietseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2003 Laatste: 9-9-2008 Berichten: 1218 | 28-2-2005 16:22 |
Ehh bewijs? Bron? Het komt op mij over als klinklare onzin wat je daar zegt. En trouwens, hoe een radiotelescoop (die EM straling detecteert) geluid kan detecteren (wat niets met EM te maken heeft) is mij echt een raadsel . | |
Door internet beperkt | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 28-2-2005 16:34 |
Misschien moet ik de titel van dit topic veranderen in "geluid/gelul in de ruimte"? | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 28-2-2005 16:38 |
Hoe het gedecteerd word en waarmee het gemeten of opgevangen word is een heeeeel lang verhaal en daar is dit niet het Forum voor Het is een feit dat er geluid is in de ruimte!!! Hoe je het went of keert!! Ik val niemand aan. Er zijn studies,opleidingen van vele jaren. Opleidingen op heel hoog niveau maar wat wil een ieder die wellicht aan zo'n opleiding heeft meegedaan nu bewijzen?? Dat het heelal/universum een totaal onbekend iets is? Dat waar jij jaren op hebt zitten blokken niets anders dan relatief is? Dat de kennis niet of nauwelijks aanwezig is? Dat de kennis die aanwezig is puur gebasseerd is op feiten die er waren? Dat er elk moment nieuwe wetenswaardigheden boven tafel komen? Dat de kennis van gisteren nu alweer achterhaald is? Dat de kennis van afegelopen jaren net zo snel weer bij gesteld word? We weten weinig of niets over het heelal,we zijn in staat om een postzegel oppervlak op dit moment te begrijpen en meer niet! En als iemand graag wil vasthouden aan achtergebleven kennis dan moet je dat gewoon doen groet en ik vind het mooi zo op een dj Forum | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 28-2-2005 16:43 |
1 x bewerkt. Laatst door DJ.T op 28-2-2005 16:45 Vasthouden aan feiten is geen sprake van.Mensen die dit doen zijn bang voor verandering. Iets wordt ook gezien als feit zolang het de meest aannemlijke verklaring is die niet zo onderuit gehaald kan worden. Als er nieuwe gegevens zijn moet de theorie worden aangepast, dan ben ik alleen benieuwt naar de nieuwe theorie. Een bron zou dan handig zijn. Victor verander de titel maar hoor, als dit topic tenminste open mag blijven... *Gaat op zijn knien zitten om te smeken* | |
Darth Crossfader | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 28-2-2005 16:43 |
Maar euh Fred, doe dan eens even een link naar een bron, zodat wij onze achtergebleven kennis wat kunnen bijspijkeren. | |