Forum > Newbie Forum

Eigen tracks produceren!!Hoe doe jij het??

(61 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
22-2-2005 14:06
Ja klopt zag die blauwe met cardreader bij thomann... Toch maar eens met de mpc gaan spelen denk ik..

Edit: misschien weet jij dit, ik las bij de specificaties van de mpc2kxl dit:

MIDI inputs: 5-pin DIN x 2 (mergeable)

Weet jij of iemand anders wat dit inhoudt?
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
22-2-2005 19:27
Mergeble wilt zeggen dat je de inputs kunt mengen. Dan heb je geen midi merger nodig als je bvb twee masterkeyboard hebt (ikzelf bvb heb een gewogen pianoklavier en een ongewogen synthklavier).

Je kunt het ook gebruiken om op 32 midi channels tegelijkertijd op te nemen (denk niet dat je dat zal gebruiken maar het is mogelijk en misschien handig om sequences in één keer van een andere sequencer te recorden).

By the way 't schijnt niet echt een handige sequencer te zijn als je net begint... Geen idee of dat waar is, ik had al veel ervaring met hardware sequencers. Ik wil echt niks anders meer. Heb ooit eens software gebruikt maar dat is me allemaal veel te lastig en moeilijk, ik snap er werkelijk niks van (editing software als Wavelab oké maar sequencerpakketen nou nee).

Bovendien zit je met software altijd met een niet te verwaarlozen midi-latency. Die latency is er ook op een MPC, bij elk midi apparaat trouwens (want het werkt sequentieel), maar ze is bij een MPC veel lager. Voor mij wel belangrijk, anderen hebben er geen boodschap aan...

Interne sampler van de MPC heeft zo goed als geen latency. Die is wel niet te vergelijken met een racksampler, je kan er veel minder mee, maar voor mij werkt dat juist beter :)
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
22-2-2005 22:05
Nja ik heb ervaring met software sequencers dus ja ;).
Zoek iets hardware wat makkelijk meeneemt voor live. Computer zeul je niet effe mee razz :p [laptop is me even iets te duur :x]

Enige wat ie moet kunnen is sequencen [doh] en de sampletjes afspelen die ik er in stop. Bewerken van samples/opnemen samples zal ik sowieso op de computer blijven doen.
toch maar eens dagje in rotterdam gaan spelen...

Tnx voor de info ;)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-2-2005 08:09
Voor wat jij wil is een MPC ideaal.
Dj-TANAStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2005
Laatste: 19-3-2005
Berichten: 12
25-2-2005 12:54
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 25-2-2005 13:23

krizz schreef:

Ben al lange tijd zeer geinteresseerd in het draaien,wil nu ook op het gebied van produceren ook het nodige proberen,probleem is alleen dat ik echt helemaal geen idee heb hoe of waarmee?
Wat voor apparatuur kun je volgens jou het beste er voor gebruiken??(soft of hardware of beide??)
Is alleen een PC voldoende??Welke programma's zijn volgens jou het beste??
Als je nog meer info voor mij hebt,graag!!
Alvast bedankt
Groeten,CHRIS.
Het beste is om een paar demo's te downen en dan kijken met welke jij het beste uit de voeten kan!
Ik kan nu gaan zeggen je moet zus nemen want dan zeg ik eigenlijk wat ik goed vind.
Om jou een idee te geven zijn de volgende sequenze proggies zeker de moeite om naar te kijken.(sommige zijn al genoemd)

Fruity loops
propellerhead Reason (Studio in rack formaat)
Cubase SX (toch de standaard)
Logic

En heb je heel veel eurries tot je beschikking dan is Protools de shit.........

P.s. Het is een kwestie van proberen en kennis op doen
kost je minimaal een jaar wil je echt goed uit de voeten kunnen met dergelijke soft ware.
Voor alle boven genoemde software zou ik zeker aan een goede wave-editor denken om te kunnen editen e.d. Adobe audition(a.k.a.Cool edit pro)of wavelab enkele voorbeelden
Maar nogmaals jouw wensen en persoonlijke smaak zullen dat uitmaken en hopelijk alle wijsheid van mede forumleden.
Edit Mod: Dubbele post verwijderd. Links bovenin je posts zie je een prullenmand en een potlood, die kun je gebruiken om je post te verwijderen of te editten - Sylvia
Music is universal a language everone speaks and understands!!!
Dj-TANAStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2005
Laatste: 19-3-2005
Berichten: 12
25-2-2005 13:19
Als je live gaat is de aanschaf van een laptop zeker de moeite waard.
wat je thuis hebt stop je daar ook in en neem 'n proggie als ableton live!!!!
En zoals ik eerder las vele net als mij werken met reason......waarom het is overzichtelijk en het gevoel van controle hebben is bij dit progje zeker het geval.

En als ik de website www.propellerhead.se mag geloven zal met versie 3.0 een grotere stap voorwaarts worden gemaakt om toteen bepaalde standdard te komen als dat al niet het geval is.

Qua hardware weetikhetniet ikgebruik zie topic van pc naar een leuke/goede homestudio.
Music is universal a language everone speaks and understands!!!
Dj-TANAStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2005
Laatste: 19-3-2005
Berichten: 12
25-2-2005 13:39
Sorry Sylvia....zaler opletten.
Music is universal a language everone speaks and understands!!!
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
26-2-2005 11:23
ik denk dat je heel goed moet weten wat je wil.
pec of hardware is namelijk een heel groot verschil en ik denk dat je eerst moet uitvinden wat je fijner vind werken. dit heb ik zelf ook gedaan doormiddel van een paar demootjes te downloade en bijv. bij feedback wat synths en sequencers te testen.
ik heb uiteindelijk voor hardware gekozen omdat ik het fijner vind werken. het is namelijk een stuk overzichtelijker dan alles maar op een 17 inch monitor te proppen en allemaal programmatjes overelkaar openen (vst).

als je met software begint moet je er wel voor zorgen dat je een goeie geluidskaart in je comp hebt zitte, anders krijg je gekraak. een midi-controller is ook zekr aan te raden, want anders is het wel heel moeilijk om synth-parts in te spelen.

bij hardware zou ik simpel beginnen met een groovebox of zoiets dergelijks (electribe of iets dergelijks). dan kan je ook ook zien wat je er van vind en geef je niet gelijk heel veel geld uit.
Thanx Dré !
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
17-3-2005 13:32
Edit Mod: Je zou beter moeten weten. Je wordt hier NIET geholpen met het gebruik van illegale software. Het kan me niet bommen dat je pas 15 bent en geen geld hebt, da's geen excuus. Gezien je status was dit een risky actie - Sylvia
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
17-3-2005 16:53

Dj-TANA schreef:

Edit Mod: Dubbele post verwijderd. Links bovenin je posts zie je een prullenmand en een potlood, die kun je gebruiken om je post te verwijderen of te editten - Sylvia
Rechtsboven :x

Terug naar forum Reageer (zonder quote)