Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 18 van 61)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
11-4-2003 01:35

JaapvR schreef:

Voor degenen die nog op zoek zijn naar een PT2400 (en misschien ben ik er daar wel eentje van):
Als je maar EENTJE zoekt dan heb ik er ook nog wel een staan ;-)
Op dj-gear.nl staat de PT2410 Imac-versie. Is dit een PT2400, maar dan met verschrikkelijk uiterlijk, of zijn er ook andere verschillen??
Weet ik niet eens zeker (nooit de PT-2410 hier gehad) maar volgens mij zijn ze, op de behuizing na, identiek.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JaapvRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 13-8-2003
Berichten: 7
11-4-2003 17:42
Ik ben op zoek naar een derde deck, dus inderdaad maar eentje! Heb nu een aantal opties gevonden, maar ben er nog niet uit wat ik zal doen:

-Twee SL1200's voor E660 (tweedehands verhuurstock in belgie)
-Een SL1200 voor E450 in NL (Tweedehands verhuurstock)
-Een nieuwe PDT6000 voor ongeveer E460
-Die PT2410 voor E410
-Een authentieke PT2400 uit Harlingen, Kostdat?!?!

De keus drijft dus eenbeetje tussen een nieuwe gemini (2400 of 6000), of een gebruikte Technics (of wachten op de PDT5000??). Twee voor 660 is natuurlijk niet gek, mits ze in goede staat zijn (komen van een verhuurbedrijf dat wel groot en professioneel oogt; karlos-music.be). Iedereen die me over de streep wil trekken is vanharte uitgenodigd!
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
11-4-2003 23:10

JaapvR schreef:

Ik ben op zoek naar een derde deck, dus inderdaad maar eentje! ...... Iedereen die me over de streep wil trekken is vanharte uitgenodigd!
Aj moeilijk dillema. Maar als je toch mijn mening wilt: ik zou een nieuwe pdt 6000 nemen. Is zeker een goeie draaitafel. Is kwa kwaliteit ongeveer te vergelijken met een sl1200 maar dan met veel meer toeters en bellen. Hij kost (voor zo'n goeie draaitafel) weinig. En je hebt het voordeel van ''nieuw''.
Door internet beperkt
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
12-4-2003 00:08

JaapvR schreef:

-Een authentieke PT2400 uit Harlingen, Kostdat?!?!
Webshop -> Zoek in Shop -> PT-2400...

Waarempel laugh :D

€ 399,-
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-4-2003 14:30
Tsja ik zou toch echt voor de PDT6000 gaan -> Je bent dan tenminste bij met de huidige ontwikkelingen en je hebt een goede draaitafel. Owke de TTX is er ook nog maar die zou ik voor geen goud willen omruilen tegen mijn PDT aangezien de mensen van Numark nog steeds het arm speling/lagering probleem niet hebben opgelost.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
14-4-2003 11:54

Dré schreef:

Moraal van het verhaal: De SL-1200 ZEGT dat hij continu onder "quartz control" is (en da's een grote LEUGEN), de PT-2400 (en een aantal andere draaitafels) zijn WERKELIJK continu onder "quartz control".
Ok, dus dan moet ik een tt hebben die NIET continu onder quartz-control is... Welke tt's (uit het topsegment) werken als de SL dan?sad :(

Thnx 4 the info...
imho...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-4-2003 22:17

Laolith schreef:

Dré schreef:

Moraal van het verhaal: De SL-1200 ZEGT dat hij continu onder "quartz control" is (en da's een grote LEUGEN), de PT-2400 (en een aantal andere draaitafels) zijn WERKELIJK continu onder "quartz control".
Ok, dus dan moet ik een tt hebben die NIET continu onder quartz-control is... Welke tt's (uit het topsegment) werken als de SL dan?sad :(

Thnx 4 the info...
Waarom niet met quartz control -> weet je tenminste zeker dat je draaitafel klopt wat betreft de pitch :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
15-4-2003 20:56
Sommigen zeggen dat de pitch range van een SL1200/SL1210 wat weinig is. (-8%/+8%)
Toen ik wat rondsnuffelde op het internet kwam ik een mod tegen die dit kon verhelpen, je kan hierdoor de pitch range verhogen tot -12%/+12%. (Verlagen is ook mogelijk.)
Misschien is dit iets om bij de 'mods' op de site te plaatsen?

Adjustment of pitch gain

Some have said that you can get +-15% pitch gain by doing this but on the decks that I have tried this on it doesn't get up that high. One consideration if you try this is that it gets harder to zero in on the exact speed when mixing beats.

REVISION : You cannot get the turntable to past +/- 12% by doing this modification. Please also note, that by modifying your turntable's speed, you also mess with its motor. Although not too common, the motor has been known to short out.

Remove the top panel under the platter as described. Look at the upper right hand corner of the PCB (printed circuit board). There will be a colored pod up there (blue) which says "pitch" next to it. Use a multimeter on the pot to get a reference before turning it if you want to get back to where you started from. (test for resistance, one clip to the lead facing the back, the other on the lead to the right) Turning to the right should increase the gain (greater than +-8%) and vice versa. The pod is a little touchy when it comes to precision adjustment. There's a way to get it into factory spec with a frequency counter but I don't remember how at the moment.

Dit is de link waar IK de informatie haalde:
www.1200s.com/Support/Tech/customize.html#3rd
En dit is de link waar ZIJ de informatie haalden (maar daar zaten wat fouten in, die ZIJ naar eigen zeggen verbeterd hebben):
www.hyperreal.org/music/dj/sl1200.html
music.hyperreal.org/dj/sl1200.html#5.1

Veel plezier ermee.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-4-2003 23:59
Jammer maar helaas word de SL na deze mod nog on nauwkeuriger wat betreft de pitch en krijgt hij vaak een beetje last van rare nukken. Geen aanrader dus :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
16-4-2003 01:01

Reind schreef:

Ok, dus dan moet ik een tt hebben die NIET continu onder
Waarom niet met quartz control -> weet je tenminste zeker dat je draaitafel klopt wat betreft de pitch :)
Ok, lang LANG verhaal maar ik heb echt het idee dat die quartzafstelling té nauwkeurig is... Met andere woorden: als twee platen moeiteloos gelijk blijven lopen op twee Technic's tt's minimaal lang genoeg om een zeer gelijdelijke overgang te maken dan heb je de pitch iig goed kunnen afstellen.
Als diezelfde twee platen gewoon maar op geen enkele mannier voor langer dan 6 of 7 (ja ik heb het écht maar een keer getimed!) seconden gelijk te trekken zijn op twee top-draaitafels van een ander merk die wél continu quartz-gestuurd zijn, dan blijkt dus dat ik nét TUSSEN die bijv. 2.3 en 2.4 % moet zitten en dat gáááááááát gewoon niet met die tt's! Hoe ik het ook probeer, ik moet telkens TUSSEN die 0.1 percentages inzitten. Met mn eerste oude Skytecs nooit probleem mee gehad, met 1200 SL's ook niet, en nu kan ik ineens na al die jaren niet meer mixen?!?!?! Daggut dus nie... sad :(
Ben er echt goed ziek van en ik heb gewoon niet het idee dat er ooit een oplossing voor gaat komen... Niet tenzij ineens die percentages op de e.o.a. mannier te verstellen zijn dat het in stapjes van 0.05 % kan met die dingen...

Maar goed, laat ik er maar gewoon definitief over ophouden: ik zet zodra mn andere nwe PT 2400 terug is van de importeur die dingen wel weer in de 2e hands shop dus mochten jullie nog iemand weten die twee splinternwe tt's nodig heeft en er een REDELIJKE prijs voor wil geven, laat het me maar te zijner tijd weten.

BVD.
imho...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)