Forum > Newbie Forum

jonge beginner

(42 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
19-2-2005 19:17
Iedereen twijfelt wel eens ;) En meestal is er nog niet eens iets verkeerd mee! Veel beter eens diep nadenken over iets (soms te diep) dan gewoon iets kopen omdat het je cooler lijkt of omdat een vriend gezegd heeft dat het leuker is wink ;)
Wil je een dubbele cd speler of twee toploaders? En wat zou dan je budget daarvoor zijn? (ik neem aan hetzelfde als voor twee draaitafels) maar misschien heb je ook daar wat over zitten nadenken? razz :p

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
JoEyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 2-1-2013
Berichten: 11
20-2-2005 17:14
ja, hetzelfde bedrag en had een dubbele in men gedachte of de jb systems toploader, maar toch liefst een dubbele.

grtz
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
20-2-2005 17:31
Wel, neem nu het hoogste... en stel dat je budget 1100 euro bedraagt.
Dan doe je dus -150 (als je bijvoorbeeld de mx4 zou kopen (doen!doen!doen!))

Dan heb je praktisch nog 950 euro over voor twee cd-spelers. Dat komt dan op ongeveer (weer wat hoger genomen) 500 euro per speler. Voor dat geld kan je al leuke toploaders kopen. => /nl/cd-spelers/34.1 (let zeker eens op de axis9-cr en de denon dn-s1000. Dit zijn echt de toppers in jouw budget) Voor 950 euro heb je natuurlijk een super-dubbele cd-speler. Maar om je wat alternatieven te geven en te adviseren welke dubbele cd speler de beste is, daarvoor heb ik veel te weinig ervaring met zulke toestellen. Ik ga dus ook niet uit m'n nek gaan kletsen en laat dit het liefst aan andere forumers over.
Moest ik jou zijn zou ik toch even kijken voor leuke tabletops. (enkele spelers) want dat werkt zoveel prettiger en ruimer (tuurlijk zijn er ook mensen die zweren bij dubbele cd-spelers maar wanneer je zonder turntables draait en enkel twee cd-spelers? Doe mij maar enkele! :p)

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
20-2-2005 17:39
Misschien is het de moeite om een keer naar de Pioneer CDJ-100s te kijken? Zelf heb ik er geen ervaring mee en ik hoor er ook neit al te vaak iets van, maar ben toch benieuwd of dit niet iets is voor je. Pioneer heeft toch wel naam gemaakt in de CDJ wereld, ik weet niet of dat mede aan de CDJ-100s ligt? Hij ligt iig wel in je budget als je 1000 euro voor 2 toploaders wil besteden.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-2-2005 17:48
Misschien moet de OP nog even beslissen of hij een fijne pielbak met uitgebreide mogelijkheden wil, of een basic ragbakje (zoals de CDJ-100)? Het is voor op zijn slaapkamer, dat weten we. Maar wat wil hij er verder mee gaan doen?
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
20-2-2005 18:57
Had ik al min of meer afgeleid uit zijn eerste post.

=> ik kies voor vinyl omdat ik er vooral wat mee ga klooien op men kamertje,en later kan ik er dan nog een cd speler bij aan sluiten, heb een budget van zo'n €1000-1100, ik wil echt iets redelijk goed waar je een paar jaar mee verder kan,zodat ik niet na 2 jaar terug allemaal moet vervangen.

Volgens mij heeft onze vriend Joey dus ook totaal geen plannen om een drive-in show te beginnen of zo. Gewoon lekker zijn eigen muziek aanschaffen en aan elkaar mixen op zijn kamer. In dat geval zijn natuurlijk die axissen toppie. Zoveel functies, zoveel effecten, zoveel mogelijkheden, ... De axis-serie voor thuisgebruik is in mijn ogen ongeveer hetzelfde als de pioneer/denon-toestellen voor "on the road" gebruik. (hoewel die axissen meer kunnen verdragen qua schokken en belastbaarheid dan sommigen denken heb ik al ondervonden)
Het komt er dus op neer dat, als je niet van plan bent om er elk weekend mee te gaan slepen en sleuren, je het best kiest voor die axis-bakjes en dus niet voor bijvoorbeeld een cdj100. Sorry dat ik het zo brutaal zeg (en dat over een mooi toestelletje die zich door de jaren heen wel heeft bewezen in dj-land wink ;) ) maar de dag van vandaag zou je al moeten stom zijn om nog een cdj100 boven een axis9 te verkiezen voor thuisgebruik. Je bent er gewoon veel te snel op uitgekeken als je 'm vegelijkt met de axis-serie.

Over de Denon? De Denon schijnt (ik zeg "schijnt" omdat ik er zelf geen ervaring mee heb) een zeer leuk toestel te zijn, die ook wel wat aankan qua belasting en zo. Wanneer je dus van plan zou zijn om toch af en toe eens een hevig feestje te draaien met je eigen apparatuur, zou je misschien deze kunnen overwegen. Er zitten immers ook wel leuke functies op. Het budget ligt dan natuurlijk wel nog een stukje hoger wink ;)

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
21-2-2005 09:44
Time will tell laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
21-2-2005 19:57
Ik zou de Denon DN-S1000 aan raden vanwegen zijn veel functie`s en hij kan best veel hebben ik gebruik hem elke dag een paar uur voor mij is hij een degelijk ding
ik zou die kopen als het je budget toelaat

Gr Bjorn
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
22-2-2005 15:34
laten we van 4 uitgaan want 1 cd speler werkt verslavend,. . er komt dan zeker een 2e happy :) dus niks mis met de OP zijn keuze: de oembakken en de mx4 happy :) koptelefoon heeft iedereen wel thuis. een echt goeie komt later wel.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-2-2005 15:35

maurice schreef:

koptelefoon heeft iedereen wel thuis. een echt goeie komt later wel.
Als je dan nog oren over hebt om daarvan te genieten natuurlijk...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)