Forum > Muziek

Waarom vinyl ?

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
30-1-2005 16:09
Yep,.. maar je moet nog altijd voor je muziek betalen!

GRTS TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
30-1-2005 16:09

Master ® schreef:

een cdtje heb je binnen 5 min. kant en klaar uit je computer liggen.
Waarschijnlijk een illegaal CD'tje dan? Zou ik niet aan beginnen als je gaat draaien; als je ergens gaat draaien in een discotheek willen ze nog wel eens je muziekcollectie controleren op illegale CD's met alle gevolgen van dien...
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
30-1-2005 16:11

Master ® schreef:

Dus als ik final scratch heb hoef ik dan geen platen te kopen ?. happy :)
Misschien moet je is gaan lezen. Hoe wil je, zonder dat je platen hebt aan je stijl komen? Dan moet je gaan downloaden, maar dit is illegaal en vaak zijn de nummers niet te vinden. Final scratch, is dan ook (volgens mij) om je platen te digitaliseren en dan op je laptop te zetten, waardoor je als je ergens een boeking hebt, je platen thuis kan laten en met die (gedigitaliseerde) mp3's/wav's enz kan draaien
Master ®Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 56
30-1-2005 16:17

Tom. V schreef:

Yep,.. maar je moet nog altijd voor je muziek betalen!

GRTS TOM.V
Wie betaald er tegenwoordig voor zijn muziek ?.. ik denk dat het er weinig zijn.
Maar goed ik ben niet de enigste die cd,s brand en daarbij draai ik nooit in een club dus daar hoef ik me eigen niet druk om te maken en ik denk dat ze niet zomaar aan komen lopen en dan je cd collectie gaan controleren(de politie).
Maar hoe zit het met de toekomst ? verdwijnd vinyl ? verdwijnd de cd ? word het dalijk alleen maar mp3 tjes enz enz. hoe gaat het er uit zien ?.
Het leven is mooi en een vrouw is voor het opruimen van je zooi. ;-)
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
30-1-2005 16:19
2 x bewerkt. Laatst door Tom. V op 30-1-2005 16:20
Hier zijn al talloze discussies over gevoerd,... telkens zonder een besluit,... dus ik denk niet dat we in dit topic een besluit gaan kunnen vinden
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
30-1-2005 16:19
Ja als we dat konden zien dan ging iedereen wel overstappen op CDJ's. Maar omdat we dát niet kunnen is het nog steeds beetje onduidelijk hoe lang de draaitafel zijn roem behoudt.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 1207
30-1-2005 16:22

Master ® schreef:

Tom. V schreef:

Yep,.. maar je moet nog altijd voor je muziek betalen!

GRTS TOM.V
Maar goed ik ben niet de enigste die cd,s brand en daarbij draai ik nooit in een club dus daar hoef ik me eigen niet druk om te maken en ik denk dat ze niet zomaar aan komen lopen en dan je cd collectie gaan controleren(de politie).
Dat doet de politie inderdaad niet.
Verdiep je eens in de stof, dan weet je hoe het allemaal zit.
Discussie over waarom vinyl of cd is ook al talloze keren gevoert.
Ik zie het nut niet in van dit topic... (hint hint wink ;) )
Darth Crossfader
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-1-2005 16:29
Master, kopieer maar lekker al je muziek. Ik hoop dat je dan ooit nog eens doorbreekt en in een club mag draaien.

Wel lullig als je dan in een keer al je illegale nummers moet kopen. $$$

voor de rest is dit hele topic al vanaf de eerste post onzinnig. (lees: niet nutteloos, maar in diverse topics is er al over geschreven).
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
30-1-2005 16:33
Het zal nog wel een tijdje blijven, maar je ziet toch steeds meer mensen sinds de komst van de cdj-1000 overstappen. Ik was gisteren in the Powerzone op een trance feest met Tom TB, Mark Norman en Cor Fijneman, ik zag vanaf een flinke afstand al dat ze ontzettend vaak de cdj-1000's pakten. Ik denk dat 50% van cd's af werd gedraaid en denk dat ik dan nog redelijk voorzichtig heb ingeschat. Weliswaar draaien hun natuurlijk spul op cd wat nog nergens te krijgen is, maar je bent tegenwoordig niet meer minderwaardig voor iemand als je met cd's draait.

Bovendien is platen kopen niet de enige manier om legaal aan je muziek te komen, neem bijvoorbeeld een goeie site als Beatport die steeds meer platenlabels onder zich gaat krijgen. Voor de trance liefhebbers onder ons, binnenkort hopen ze Liquid en Vandit erbij te krijgen en nog enkele andere interessante labels. Als je dan een snob bent die zegt dat hij alleen de wav files wil en die durft te beweren dat een 320kb mp3 niet voldoende is, kan de tracks als wav op cd laten branden en deze laten toesturen. Ze zijn zelfs bezig met wavs direct van hun site te downloaden (of tenminste, ze zijn de mogelijkheden aan het onderzoeken).

Wat ik maar even wil aangeven, als je 0,0 vinyl in huis hebt en geen draaitafels, hou het dan lekker op cd. Ik ben zelf een jaar geleden overgestapt op digitaal en heb er geen spijt van. Final scratch en consorten zie ik nog steeds als tussenoplossing. Bovendien is met een map cd's op een feest komen aanzetten nog altijd een minder riskante oplossing als laptop meenemen. Bovendien heb je niet altijd overal even veel ruimte om alles netjes neer te zetten cq aan te sluiten. Alleen cd's branden is gewoon een shit karwei en het archiveren ervan nog erger.

Verder denk ik dat je als topicstarter (master) even beter moet gaan zoeken en je wil moet tonen om is wat oude posts door te lezen. Ik denk dat je met je proeftijd status blij mag zijn dat je er nog niet bent uitgekukeld.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Master ®Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 56
30-1-2005 17:27
als je 0,0 vinyl in huis hebt en geen draaitafels, hou het dan lekker op cd
Nee ik heb helemaal geen vinyl in huis en heb ook geen draaitafel dus ik denk dan maar dat ik bij cd,s blijf ook wat goedkoper ;-).
En ik doe m,n best om op het forum te blijven dus ik hou me rustig en ik ga ff de andere topic doorlezen.
Alvast bedankt voor de informatie.
Het leven is mooi en een vrouw is voor het opruimen van je zooi. ;-)

Terug naar forum Afgesloten topic