Forum > Geluid

Misser van JB Systems; Beat 6 Prof Mixer

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
22-12-2004 19:41
Het probleem wat jij hebt komt inderdaad door veelvuldig gebruik en het niet stofvrij afdekken
Hij is maar 9 of 10 keer gebruikt, en de mixer zit een vrijwel stofdichte case (als de deksel erop zit) dan zou het moeten komen van de 10x4=40uur dat de deksel er af is geweest..lijkt mij sterk. Natuurlijk komt er wel eens wat stof binnen, maargoed dat is dan minimaal.

Verder vind ik dat men voor 270 euro best een beter kwaliteit mengpaneel kan verwachten, als je kijkt hoe lang die gewone rommelpaneeltjes meegaan.

Wat garantie betreft, het hele probleem van de faders val NIET onder garantie, OMDAT het slijtage is. En nog niet eens omdat de garantie termijn vervallen was. Ookal zou dat wel zo zijn gweest, dan was de garantie termijn toch al verlopen. Ik heb eigenlijk nog van niemand gehoord dat op de faders van JB garantie zit?

Ik vind het slecht van JB dat dit zó snel slijt...en ik mag aannemen dat dit niet normaal is.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit wel normaal vinden, al respecteer ik natuurlijk wel meningen van een ander.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-12-2004 19:45
Als hij echt maar 9 of 10 keer is gebruikt, dan neem ik aan dat zich bij pakweg de vierde of vijfde keer toch zeker al wat problemen voordeden met de faders? Waarom ben je er toen niet meteen mee terug gegaan?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-12-2004 19:46
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 22-12-2004 19:57

sylvia schreef:

In het geval van problemen met faders zegt de garantietermijn volgens mij wel een hoop, vooral bij de producenten die de faders uitsluiten bij de termijn van een jaar.
Je hebt 1 jaar volledige garantie.
Mocht daarna wat gebeuren kan men als tegemoedkoming uitsluitend de faderprijs berekenen. In dit geval is het vrijwel net na de garantie. Gratis fader vervanging/ uitsluitend verzendkosten betalen zou een mooie oplossing zijn.
In jouw geval zou ik de gekregen mail uitspelen tussen de twee groothandels.
Het is natuurlijk te gek dat winkel x meer service en garantie kan geven dan winkel y. Waarbij hier dus de "fout" ligt bij de groothandel. Dat zou dus inhouden dat je eerst moet vragen bij welke importeur een winkel besteld.

Toevallig onlangs diverse garantie voorbeelden gezien op TV, je staat versteld van wat nog onder garantie valt zelfs na 5jaar! (hierbij gaat men uit van een bepaalde levensduur dat natuurlijk voor ieder apparaat verschillend is) er kleven echter een hoop "maren" aan.

Superkees schreef:

Wat garantie betreft, het hele probleem van de faders val NIET onder garantie, OMDAT het slijtage is. En nog niet eens omdat de garantie termijn vervallen was. Ookal zou dat wel zo zijn gweest, dan was de garantie termijn toch al verlopen. Ik heb eigenlijk nog van niemand gehoord dat op de faders van JB garantie zit?
Slijtage? Dat houd in dat een JB mengpaneel een levensduur heeft van minimaal 1 Jaar?
Staat er onder de garantie bepalingen dat de faders een kortere garantie hebben, of geen garantie?
Indien dit niet het geval is heeft het apparaat volledige garantie.

Martin.
kvm entertainment
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
22-12-2004 19:56
Matin je hebt wel gelijk, maargoed het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan wink ;)
En dat van die "garantie na je garantieperiode", zal ik het maar even noemen, bij nette bedrjven is dat inderdaad vaak het geval. Je mag uitgaan van een bepaalde levensduur. In dit geval trekken beide bedrijven zich van de klachten af, en wijzen terug op het feit dat het slijtage is. Dat is natuurlijk niet te ontkennen, maar het feit dat het zo SNEL slijt, ik denk dat dàt de misser van JB is. Als consument trek je natuurlijk altijd aan het kortste eind shut up :X

@ Sylvia, als mij het eerder was opgevallen had ik het natuurlijk eerder gemeld. Afgelopen vrijdag hoorde ik het voor het eerst, en na die avond was het al nog een stuk slechter.

Edit:
Slijtage? Dat houd in dat een JB mengpaneel een levensduur heeft van minimaal 1 Jaar?
Staat er onder de garantie bepalingen dat de faders een kortere garantie hebben, of geen garantie?
Indien dit niet het geval is heeft het apparaat volledige garantie.
Nee, want de garantie periode is per 8 december jl. verlopen. Ze hebben dus 2 aanknopingspunten die elkaar aanvullen shut up :X

Weet iemand toevallig de importeur van J&H? Ik dacht namelijk dat beglec vrijwel iedere discozaak van JB spul voorzag ashamed :$
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-12-2004 20:05
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 22-12-2004 20:12

Superkees schreef:

Matin je hebt wel gelijk, maargoed het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan wink ;)
Nou, het is gewoon erg moeilijk.

Om voor een paar l#lige faders een rechtzaak te beginnen is het gewoon niet waard.
En dan nog de "maren" waar ik het over had, als men het er op gooit dat het stof is ben je hoogstwaarschijnlijk uitgel#lt.

Zo'n afgesloten kistje eromheen is wel leuk maar denk dan vooral aan VOCHT!!! warme ruimte, koude auto/aanhanger daarna in huis altijd direct de deksel openzetten i.v.m. vocht. Er zit vaak bij electronica apparatuur niet voor niets in de doos zo'n zakje "vochtvreter" in.

Martin.
kvm entertainment
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
22-12-2004 20:11
Om voor een paar l#lige faders een rechtzaak te beginnen is het gewoon niet waard.
En dan nog de "maren" waar ik het over had, als men het er op gooit dat het stof is ben je uitgel#lt.
Een rechtzaak ga ik ook zeker niet beginnen. En inderdaad, de consument trekt aan het kortste eind. Ik ga nog een laatste poging wagen, en daarna laat ik het erbij zitten.

het enige wat je als gen**ide consument kan doen, is elkaar een beetje op de hoogte houden. Vandaar dat ik deze hele rommel ook post.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-12-2004 20:14
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 22-12-2004 20:18
Nogmaals voor de duidelijkheid,
In dit geval ligt het dus niet aan de winkel maar aan de groothandel. Die moet je dus op de hoogte brengen van de brief die je van Begelec hebt gehad.
Nu zijn wij zelf, als verdeler, zeer flexibel op het gebied van garantie,
Dit zegt naar mijn idee genoeg.

Martin.
kvm entertainment
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
22-12-2004 20:16
Bedankt happy :)
maar wie is die groothandel?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-12-2004 20:25

Superkees schreef:

Bedankt happy :)
maar wie is die groothandel?
Ik heb geen idee waar jh JB apparatuur vandaan haalt, dus even navragen bij hun.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-12-2004 20:28
Zou je faders schoonmaken niet toch misschien kunnen helpen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)