Forum > Geluid

Misser van JB Systems; Beat 6 Prof Mixer

(27 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
22-12-2004 16:42
Hallo,

Ik vorig jaar 8 december een JB Systems Beat 6 aangeschaft bij licht-geluid, voor 269 euro. Ik heb er tot afgelopen maand heerlijk mee gedraait. Alles werkt zoals verwacht en is duidelijk. Totdat ik 17 december jl. mijn 10e optreden met dit paneel gaf.

De crossfader werkt nog maar aan een kant, of er is een selectie knop kapot. Verder kraken bijna alle faders die regelmatig gebruikt zijn. Bij dit kraken gaat ook het wisselen van de verhouding links/rechts in de output gepaard.

Ik heb toen licht-geluid gemaild. Hier een citaat: "Helaas vallen deze klachten niet onder garantie tevens is de garantie termijn vervallen. Mocht u het artikel wel willen laten repareren moet altijd rekening houden met 45,00 onderzoeks kosten."

Maar ik ben er van overtuigd dat het niet normaal is, dat een semi-profesioneel mengpaneel als deze al na 1 jaar amper nog nuttig te gebruiken is.

Toen heb ik Beglec, de importeur van JB systems in België gemaild. Hier volgt weer een citaat: "Het is inderdaad een vervelende kwestie, de garantietermijn is verstreken én de klacht die u beschrijft is een gevolg van slijtage, en dus geen fabrieksfout. Nu zijn wij zelf, als verdeler, zeer flexibel op het gebied van garantie, maar dit is toch wel iets delicater. Vanuit belgië kunnen wij namelijk weinig voor u betekenen, de dienst na verkoop ligt daar echt in handen van de verdelers zelf en de Nederlandse importeurs. (...) Ik vrees dat u moeilijk aanspraak zal kunnen maken op garantie, dit hangt een beetje van de goodwill van de Nederlandse importeur af, maar daar kunnen wij niet helaas bij helpen."

Kortom; Beglec is ook van mening dat dit geen garantie is en kan (of wil) verder niets voor mij ondernemen. Wel geeft de meneer nog als tip: "Maak het paneel altijd schoon, en berg het altijd stof vrij op. Vaak bij mensen die het paneel lang stil laten staan kraken de faders, omdat er dan stof ingekomen is."

Tsjaa, het zou kunnen. Ik had hiervoor een MC Crypt Mengpaneel (conrad's huismerk), van 4 tientjes. Die heeft 5 jaar lang (oft. mijn eerste 33 feesten) perfect gedraait zonder gezeur.

Ik vind het tegenvaller van JB, en ook van licht-geluid die garant staat voor een goede service (zo staat het op hun site) Ik heb nu dus een duur probleem, waar ik niet op gerekend had. Ik ga maar even een tijdje met krakende faders draaien (schaamteloos) zodat ik over een jaartje dan toch maar gelijk een Pioneer mixer kan kopen...

Ik heb dit verhaal reeds bij reactie van gebruikers van dit mengpaneel geplaatst, maar ik dacht misschien kijken hier meer mensen er naar. Dit was mijn eerste aankoop van JB en ik denk ook wel een van de laatste.

Nu nog een goede vraag aan jullie; kennen jullie een goede mixer met 5 of 6 kanalen, 19" met een hoop lekkere functies? Dus iets vergelijkbaars alleen dan met andere faders wink ;) Pioneer DJM 600 is natuurlijk geweldig, maar erg veel geld. Is er geen tussenweg? geen behringer ofzo al lijken die er veel op. ik heb gelezen dat die ook gevoelig voor stof zijn shut up :X ik zoek gewoon een mooi prijsje, lekkere kwaliteit, leuk paneeltje...?
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
22-12-2004 16:47
Links bovenin beeld hebben we een mooi hulpje.
Hij heet "zoekmachine". Veel leesplezier! shut up :X
Kijk ook eens in de webshop. Keus genoeg.

Groeten,

Niels.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
22-12-2004 16:55
pff goh lekker aardig jij...

Het probleem wat jij hebt komt inderdaad door veelvuldig gebruik en het niet stofvrij afdekken, dat hij nu al zo kraakt blijft natuurlijk een slechte zaak...

In het vervolg altijd even een theedoek over je mixer leggen, als nieuw mixer, neem dan maar geen pioneer want die faders zijn ook niet alles, voorderest is emt ze zoekmachine vanalles te vinden over het probleem en over een nieuwe mixer
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-12-2004 16:55
Aangezien je de mixer hebt gekocht bij J&H, is het misschien een beter idee om je klacht daar op het forum neer te zetten? Nu krijg ik er zo'n "zeik de concurrent af op het forum van een ander"-idee bij. Je garantietermijn is vervallen, en dan heb je gewoon pech, punt.

Gezien de prijsklasse van de mixer kan het gebeuren dat je ellende krijgt met je faders. Kan het zijn dat je faders smerig zijn, bijvoorbeeld omdat de mixer niet wordt afgedekt wanneer je hem niet gebruikt, of doordat er e.e.a. in is gekomen tijdens gebruik? Probeer eens of het helpt om de faders te reinigen

Wat betreft een nieuwe mixer, keuze te over. Voer je budget in in de zoekmachine van de webshop, kies een model wat je aanstaat en voer type in de zoekmachine in om ervaringen van gebruikers te lezen.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
22-12-2004 16:58
Ik vind het geen misser van jb-systems, die mixers zijn nou eenmaal zo, ik heb er zelf ene gehad, die heeft het ook begeven na een dik jaar. Leuk is anders, maar wat wil je voor die prijs? happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
22-12-2004 17:19
De concullega waar je de mixer vandaan hebt heeft een andere importeur dan de importeur waar wij onze JB-Systems spulletjes vandaan hebben. Onze importeur gaat hier behoorlijk coulant mee om (met regelmaat worden apparaten gewoon zonder gelul omgeruild voor een nieuw product).

Dat gezegd hebbende... Blijkbaar heb je je mixer nooit afgedekt (laat dat nu iets zijn waar WIJ WEL altijd op HAMEREN!!!). Verder is het op zich al mooi dat JB toch nog een jaar garantie op de faders geeft (Numark, Reloop maar ook Stanton e.d. geven daar AMPER garantie op). Ook noem je de mixer een semi prof. mixer. Nou, nee. Het is een hele leuke slaapkamermixer die het ook prima zal doen als je hem eens per maand meeneemt naar een feestje MITS je hem maar behandeld zoals het hoort (als een delicaat apparaat). Als je namelijk wilt dat een apparaat stevig gebruik tolereert dan hoort daar ook een stevige prijs bij.

In dit geval zou ik dus zeggen "leergeld betalen". Wil je een goede mixer die wel geschikt is voor jouw doel: www.new-line.nl/v/12266

Of laat je JB-Systems mixer herstellen MAAR reken er wel op dat bij mixers in de prijsklasse van de MX/Beat serie de faders op de print gesoldeerd zitten. Een reparateur is daar zo een uur (zo niet langer) mee bezig (en dan komen de faders daar nog eens overheen). 100-120 euro zou dus niet vreemd zijn voor zo'n reparatie (en dat kan niet uit).

Nog even dit: De faders zijn vast niet van de ene op de andere dag gaan kraken. Zeker als de rand van de garantie in zicht komt is het zaak altijd zo snel mogelijk dit soort storingen door te geven aan je leverancier (in dit geval de concullega).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
22-12-2004 17:22

sylvia schreef:

Je garantietermijn is vervallen, en dan heb je gewoon pech, punt.
Ho!
Dat is dus niet waar.
Je hebt een bepaalde termijn dat je van een product mag verwachten dat hij het uit houd.
Als je een TV koopt en je hebt 2 jaar garantie, en hij gaat na 3 jaar kapot, dan heb je alsnog recht op een kosteloze reparatie.
Van een TV mag je verwachten dat hij het minstens 5 (of meer) jaren mee gaat, dan zegt zo'n garantie termijn niet zo veel.
Darth Crossfader
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
22-12-2004 17:28
Maar als de aan/uit schakelaar na 12 maanden aan gort is dan mag (en moet) je als klant bewijzen dat het dit komt door een fabrieksfout (terwijl we allemaal weten dat het gekomen is doordat je hem steeds met je voeten uit deed ;-)...

In dit geval is er gewoon sprake van slijtage (verergerd doordat de mixer niet afgedekt werd).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
22-12-2004 17:36
Das waar, ik probeerde alleen even te verduidelijken dat een garantietermijn erg weinig zeggend is.
Enig voordeel is dat je binnen die termijn eigenlijk nooit problemen hebt met de winkelier, daarbuiten heb je nog al eens gezeik dat je buiten de termijn zit, leuk verhaal maar je mag gewoon iets verwachten van een prodcut.
Als het gewoon eigen schuld is hoop ik dat je ook gewoon zo eerlijk bent om dat toe te geven en je er bij neer te leggen.
Darth Crossfader
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-12-2004 17:43
In het geval van problemen met faders zegt de garantietermijn volgens mij wel een hoop, vooral bij de producenten die de faders uitsluiten bij de termijn van een jaar.

Daarnaast werd de stelligheid van mijn reactie ingegeven door de verontwaardigde stelligheid van de OP, terwijl ik mij in dit geval serieus afvraag hoe de mixer is behandeld en of je van een mixer in deze prijsklasse mag verwachten dat die zo'n behandeling trekt. Het is nu eenmaal geen on the road apparaat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)