Forum > Geluid

Behringer DX-1000 probleem

(40 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
BooneStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-3-2004
Laatste: 9-9-2011
Berichten: 5
2-12-2004 15:35
Hallo,

Ik heb nu sinds maart de behringer DX-1000 mengpaneel staan. Ik ben hier tevreden van maar laatst is hij rare manieren beginnen doen. Zo valt na een 20 tal minuten plots het linkse kanaal uit, of speelt het toch opmerkelijk minder luidt. Als ik dan enkele tikjes geef boven de master faders springt het geluid terug aan en is alles terug ok.
Het gebeurt dan dat ik er geen last meer van heb ofwel dat na 5 minuten spelen het terug prijs is.

Weet er iemand wat het probleem is en wat ik hieraan kan doen. Zijn er nog personen met dit probleem.
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen en als er iets aan is hoop ik dat er nog garantie opzit.

groetjes Boone
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-12-2004 15:39
Uitgaande van dat er 1 jaar garantie opzit, zou ik als je de aankoop bon nog hebt gewoon terug naar de winkel gaan war je hem hebt gekocht, Daar is Garantie tenslotte voor!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-12-2004 15:46
Loop alle kabels nog wel even goed na. Het kan zijn dat die tik net voldoende is om een tulpje o.i.d. weer contact te laten maken. Sommige tulp kabeltjes hebben iets te grote tulpjes. Je merkt dat snel genoeg als de ring van de tulp niet lekker stevig om het chassisdeel schuift. Ook jackpluggen kunnen een nachtmerrie zijn.

Als je ook letterlijk de VU meters weg ziet vallen dan zou het ook nog een ingangstulpje kunnen zijn. Maar dat hoor je snel genoeg op de PFL stand (kanaal PFL'en met de koptelefoon).

Als het probleem inderdaad in de fader zit dan kan het of een slechte fader zijn (denk ik niet in dit geval) OF een connector die niet lekker zit OF (meest waarschijnlijk) een slechte soldering.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
2-12-2004 15:47
Ik heb precies het zelfde probleem, en mijn dx is nu dus bij Behringer.

Eerste reactie na een paar dage was de volgende:
Beste Justin,

Hier een bericht over de DX1000, het heeft even geduurd omdat de ze geen
fout kunnen vinden op de TD bij de importeur, hij staat daar al een
aantal dagen te draaien zonder problemen.

Welke aansluiting gebruik jij? De twee XLR’s?? en wat van kabel gebruik
jij daarvoor? XLR naar XLR of een verloop kabel/plug??
Ik heb toen terug gestuurd dat ze niet moeten luisteren maar moeten bekijken van binnen of er iets mis is. Zogauw ik weer iets hoor zal ik het hier wel melden
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
2-12-2004 15:52
Hier zelfde probleem. Overigens al zeker 5 mensen gehoord met exact hetzelfde probleem. Ik heb hem ook teruggestuurd onder garantie, konden ook niks vinden sad :(
Door internet beperkt
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-12-2004 15:52
Slechte connectoren kun je vaak vinden door de mixer even te laten stuiteren (gecontroleerd stuiteren uiteraard) terwijl je een sinus aan de ingang gooit en een goede logger aan de uitgang (die zal elk "hikje" feilloos registreren). Ook slechte solderingen kun je op deze manier prima vinden.

(Vroeger deed je hetzelfde bij TV's (Philips was berucht met z'n K-9). TV in het donker, kap eraf en met de achterkant van de schroevendraaier tegen de hoofdprint tikken zodat je het vuurwerkspektakel kon zien).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
2-12-2004 15:55

Dré schreef:

terwijl je een sinus aan de ingang gooit en een goede logger aan de uitgang (die zal elk "hikje" feilloos registreren). Ook slechte solderingen kun je op deze manier prima vinden.
Ehm, haha, dat laat ik maar door hun zelf doen wink ;) Ik wil gewoon dat hij het goed doet, en niet incidenteel uitvalt
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
2-12-2004 16:05
Net weer mail gehad:
Beste Justin,

Ik heb gisteren nog weer bericht gehad van de technische dienst dat het
mixer nog steeds geen storing heeft vertoond. Je weet dus zeker dat je
zelf niks fout hebt gedaan met een foute kabel eraan.

Heb je ook al eens getest met 1cd-speler erachter en dan met 1 kabel
naar de versterker om zo te kijken dat er geen fouten in de kabels
zitten. En deze dan om beurten om steken.

Tot horens.
Wat ze dus doen bij behringer is: ze zetten em aan, en luisteren net zo lang tot ze iets horen... maar aangezien dit een incidenteel probleem is zou het best kunnen dat hij daar nergens last van heeft. Ik wil gewoon dat ie het goed doet, en niet af en toe wegvalt zoals ik al zei. Ik heb ook gemaild dat ik hetzelfde probleem nu al van 2 andere heb gehoort.

Hij zou het doorgeven aan Behringer... vraag me af of ze em nu wel al open hebben gehaald.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-12-2004 16:12
Service van Behringer laugh :D.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-12-2004 18:19
Is prima in overeenstemming met de prijs van het product sneaky :V
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)