Forum > Algemeen Forum

Draaitafel meubel

(149 reacties. Pagina 3 van 15)
Moderator(s): Dré
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
28-11-2004 16:40
het bedrijf heet Verellen (als ik het goed heb)
ik heb er momenteel geen info van hier, ik zal proberen tegen morgen wat te fixen
Jazeker
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
28-11-2004 16:42

s schreef:

het bedrijf heet Verellen (als ik het goed heb)
ik heb er momenteel geen info van hier, ik zal proberen tegen morgen wat te fixen
www.nfh.be/teksten/leden/nl_verellen.html ?
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
28-11-2004 18:59
Ik heb mijn eigen meubel in Juli gemaakt, maar dat heb ik geschilderd met restjes verf van de twee kamers die ik toen geschilderd heb (was zelfde kleur). 't Geld was op vandaar.

Ik heb dat meubel dan geverfd met zo'n roller waarmee je muren schildert. Nadeel hiervan is dat er in het meubel een soort textuur zit(eierschaal heet dat geloof ik), wat ik helemaal niet mooi vind. Ik had het meubel ook niet gelakt, met als resultaat dat het nu vuil wordt (vooral dan waar ik platen stockeer; van het telkens in- en uithalen wordt de plaats onder de platen grauw...

Ik wil het meubel nu als ik tijd heb opnieuw schilderen. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen. Weer een roller (maar dit keer een andere?), of de verfkwast (dat vind ik zelf niet zo'n goed idee want dan krijg je vlug strepen dacht ik)? Moet ik het meubel eerst schuren om dat eierschaal effect kwijt te raken?

Het meubel is volledig MDF.

Alvast dank.
BazzbasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-11-2004
Laatste: 27-1-2005
Berichten: 4
28-11-2004 19:18
Als je mdf platen gaat verven moet je eerst een goede primer aanbrengen, de laklaag die je er vervolgens opdoet hecht dan veel beter en waarschijnlijk is één keer lakken hierna voldoende. Misschien een tweede laag aanbrengen op de delen van het meubel , bv de plaats waar de platen zich bevinden of het bovenblad. De verflagen aanbrengen met een normale rollen ( van die schuimrollers, met een effen oppervlak ) Dit geeft het beste resultaat , mijn meubel is na een jaar intensief gebruiken nog perfect in orde

Groeten
Bas
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
28-11-2004 19:57
Oke, jij zou dus niet gaan schuren? Maar dan blijf ik waarschijnlijk met dat eierschaal effect zitten, of zou voldoende dekkende verf dat kunnen verdoezelen?
BazzbasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-11-2004
Laatste: 27-1-2005
Berichten: 4
28-11-2004 20:09
sorry , vergeten te vermelden, eerst schuren natuurlijk. Misschien als je het opp. licht opschuurt dan kan je gelijk met de afwerklaag beginnen.
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
28-11-2004 22:21
voor het lichtjes schuren een schuurpapier gebruiken wat fijn genoeg is (dus een hoog getal op de achterzijde, vb 200 ofzo) Hoe hoger het getal op de achterzijde, hoe meer korrels er op het papier zitten. Ook voor elke volgende laag is schuren toch wel aangewezen, anders krijg je een lelijke verflaag
Jazeker
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
28-11-2004 22:21

Dj Noiz schreef:

s schreef:

het bedrijf heet Verellen (als ik het goed heb)
ik heb er momenteel geen info van hier, ik zal proberen tegen morgen wat te fixen
www.nfh.be/teksten/leden/nl_verellen.html ?
dat zijn ze inderdaad, het is een zeer professioneel bedrijf, met vriendelijke mensen.
Jazeker
DimitriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 12-1-2015
Berichten: 25
28-11-2004 23:51
Wat ik ook niet practisch vind bij die www.djfurniture.nl is dat je geen ruimte voor je voeten hebt. Ik zou er hele tijd tegen mn meubel aanschoppen (kan ook door grote schoenmaat komen)

Tom. V schreef:

nog een zeer mooi vb. groups.msn.com/djmeubels/djmeubeldimitrilangereis.msnw

GRTS TOM.V
Thanks happy :)

Snake schreef:

Ik wil het meubel nu als ik tijd heb opnieuw schilderen. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen. Weer een roller (maar dit keer een andere?), of de verfkwast (dat vind ik zelf niet zo'n goed idee want dan krijg je vlug strepen dacht ik)? Moet ik het meubel eerst schuren om dat eierschaal effect kwijt te raken?
.
Gewoon de hoekjes met een kwast de rest met een lakroller (schuim). Als je gaat primen neem dan een primer in een passende kleur (wit/zwart/grijstint) die bij je verf past, welke kleur dat is kunnen ze je bij de verfwinkel wel vertellen. Na iedere laag verf heel lichtjes opschuren (oneffenheden uithalen met P300+). En neem voor de verf/primer een pot Sigma of Sikkens, allebei goed. Succes
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
29-11-2004 13:22
Oke bedankt mannen.

De verf die er nu op ligt is trouwens Sigma verf, twee lagen en de kleur ligt tussen grijs en lichtblauw. De nieuwe kleur wordt zilvergrijs. Kan ik dan de primer weglaten? Denk van wel...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)