Forum > Geluid

Nieuwe pioneer djm 600 kloon

(206 reacties. Pagina 6 van 21)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-9-2004 22:22

UDG-Reloop schreef:

De RMX-40 DSP laat erg lang op zich wachten helaas, maar medio december is hij te leveren... en het is geen onzin mixer
Dan neem ik die ook maar is serieus mee in overweging bij de volgende mixer aanschaf.

En als het hem word zal er dan ook wel weer een review volgen, ik ben nu eigenlijk al wel weer toe aan iets nieuws (niet omdat de synq bagger is want das een fijn mixertje maar ik wil weer iets nieuws) maar de fabrikanten laten het weer net af weten als ik toe ben aan wat nieuws wink ;)

Numark stelt de 5000FX al uit en de Reloop duurt ook nog ff razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
23-9-2004 22:48
Kun je hem aan sinter klaas vragen, ik ben ook erg benieuwd hoe dit paneel zich gaat houden.

Zo lastig kan het ook niet zijn om een pioneer beater neer te zetten, want die faders zijn natuurlijk niet je van het.

OFF TOPIC
(trouwens reind ik ga aankomende zaterdag 2 pioneer dmp 555 spelertjes kopen, waar let jij op bij het revieuwen dan zal ik is kijken of ik er een zinnige revieuw over kan schrijven. Dus stevigheid, snelheid??)
Where words fail, music speaks :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-9-2004 23:27
offtopic Ik las dit stukje net bij de nieuwe Vestax PMC 500.

Finally, the PMC-500 offers an emergency fire alarm mute function that mutes the mixer’s output, allowing only the mic channel to function in an emergency.

Vroeger noemden we dat toch gewoon talk over? laugh :D

DJDarkness schreef:

OFF TOPIC
(trouwens reind ik ga aankomende zaterdag 2 pioneer dmp 555 spelertjes kopen, waar let jij op bij het revieuwen dan zal ik is kijken of ik er een zinnige revieuw over kan schrijven. Dus stevigheid, snelheid??)
Ja waar let je allemaal op.......... ik doe zoiets automatisch en het is iets waar je in de loop van de tijd een beetje op gaat letten.
Ik loop te mierenneuken over dingen die een ander niet eens zal zien waarschijnlijk, neem bijvoorbeeld de discussie die ik met Victor had over de loopwerken. We hebben daar beiden een mening over en beide meningen is iets voor te zeggen, maar intresseerd het iemand? Achteraf denk ik van niet en denk ik dat die discussie geheel overbodig was geweest (+ de gevolgen die er aan hingen). Het zal geen hond intresseren of het loopwerk nou 5 jaar mee gaat in het slechte geval of 7 jaar in het gunstige geval. Het gaat mensen er vooral om hoe het werkt.

Mooi voorbeeld is de pioneer DJM, kwalitatief niet de beste mixer maar veel dj's werken er graag mee. Dat heeft een reden en ondanks dat kwaliteit een heel belangrijk iets is vind ik gebruiks vriendelijkheid ook een belangrijk punt, het is tenslotte iets waar je mee staat te werken. Ik probeer bij een review een beetje een tussenweg te vinden, niet te ver in gaan op technische details want daar leest iedereen zo over heen maar ook geen opsomming van features want die lees je op iedere webshop ook al.

Een review door iemand geschreven die verder geen technische achtergrond kennis heeft en het een worst zal wezen hoe het ding er van binnen uit ziet is er 1 van Tim. Die heeft de review over de Axis 8 geschreven op mijn site, ondanks dat er niets technisch in beschreven staat was ik er wel blij mee want hij geeft duidelijk aan wat het apparaat wel en niet kan en wat de sterke punten zijn van het apparaat.

Maar als een apparaat k*t met peren is mag dat ook gerust geroepen worden zolang je maar aan geeft waarom dat zo is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
24-9-2004 22:18
Maar dingetjes als stevig heid, van het apparaat etc..

Stuur mij anders even een lijst met aandachts punten als je wil, dan kan ik kijken of ik een revieuw voor jou site kan schrijven.
Where words fail, music speaks :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-9-2004 23:58
Eerste opmerking over de nieuwe Reloop mixer, leuk dat ie effecten heeft maar waar zit de TAP toets?

Die mis ik namelijk, en als een BPM counter er naast zit tijdens een echo wil ik toch wel ff snel bij kunnen tappen.
Als je met die 2 kleine knopjes onde de counters zelf een bpm in moet gaan stellen is dat een missertje want tappen is nauwkeuriger en sneller.
En die 2 knopjes lijken me geen stel knopjes voor de BPM by the way maar gewoon om een bpm van een kanaal te bekijken

Ik ben benieuwd hoe de mixer dat op lost want geen tap toets of wijziging van bpm mogelijkheid is FOUT op een effecten mixer.
Wat namelijk als je een echo in een break wilt doen? De counter zal dat eerst moeten berekenen, en stel nou dat ie op 130 staat en je hebt een break die 110 is...... dan klinkt dat heeeeeeeeel beroerd zo'n echo of een flanger die niet klopt.

Dus geen handmatige wijziging is wel degelijk iets wat lijkt op djx700 praktijken, de effecten unit is afhankelijk van de beatcounter en als die er naast zit ben je het bokje. Bij een echo komt namelijk het BPM van een effect nogal nauw.

Ik denk ik zeg het maar even.

Zat net namelijk het plaatje even te bekijken en het viel me ineens op dat ie ontbrak. Ik ben scherp vandaag wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VisionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2003
Laatste: 8-10-2005
Berichten: 6
5-10-2004 12:39
Ik draai a.s. zaterdag op Mysticland en dus ook met de RMX-40DSP.. Zal maandag mijn bevindingen eens posten inzake dit apparaat...
En? Wat vond je er van? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar deze mixer namelijk.
SpilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2004
Laatste: 11-12-2008
Berichten: 47
5-10-2004 13:26
Hij stond er niet.. angry
*boe*
R1talinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 16
5-10-2004 21:47
hijs welheel mooi
maar ik hou absoluut niet van cloons.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
YannicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-11-2003
Laatste: 1-12-2004
Berichten: 5
26-10-2004 16:19

Reind schreef:

Eerste opmerking over de nieuwe Reloop mixer, leuk dat ie effecten heeft maar waar zit de TAP toets?

Die mis ik namelijk, en als een BPM counter er naast zit tijdens een echo wil ik toch wel ff snel bij kunnen tappen.
Als je met die 2 kleine knopjes onde de counters zelf een bpm in moet gaan stellen is dat een missertje want tappen is nauwkeuriger en sneller.
En die 2 knopjes lijken me geen stel knopjes voor de BPM by the way maar gewoon om een bpm van een kanaal te bekijken

Ik ben benieuwd hoe de mixer dat op lost want geen tap toets of wijziging van bpm mogelijkheid is FOUT op een effecten mixer.
Weet het niet zeker, maar bij de specs staat:
- Manual beat assignment of effects

Lijkt me wel dus?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
26-10-2004 17:45

Reind schreef:

Eerste opmerking over de nieuwe Reloop mixer, leuk dat ie effecten heeft maar waar zit de TAP toets?
Volgens mij heeft de Ecler Nuo 5 ook niet een tap toets. Overigens heb ik die op DIE mixer nog NIET gemist (dus wellicht zit hij er wel op (heb de handleiding nog niet gelezen maar wel uren met deze mixer gepield (heerlijk))) dus als hij er op zit is het niet nodig en als hij er niet op zit is het ook geen ramp.

Belangrijk is natuurlijk hoe goed de BPM counter van het apparaat is (en da's bij de Nuo 5 ZEER goed geregeld).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)