Forum > PC related Forum

Geluidskaart

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Robbie DropsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2004
Laatste: 8-6-2006
Berichten: 3
2-9-2004 23:02
Ik wil aan mijn pc een syrincs monitor set gaan hangen. Rechtstreeks, dus zonder mengpaneel ertussen. Nu moet in dat eerste appraat een nieuwe geluidskaart. Welke raden jullie me aan, als ik een professioneel beestje wil, maar alleen voor deze set en niet voor nog eens 10 andere appraten.
En welk soort kabeltje komt er dan tussen te hangen?
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
2-9-2004 23:09
Maya mk 2?
profesionele geluidskaart,

kijk eens op www.fracktone.nl
Where words fail, music speaks :D
Robbie DropsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2004
Laatste: 8-6-2006
Berichten: 3
2-9-2004 23:16
Je bedoelt de MAYA 44 MKII?
Hoe sluit ik daar dan de monitor-set op aan?
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
3-9-2004 02:51
Stereo Jack (6 mm) <----> XLR kabeltje.
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
17-9-2004 12:56
aangezien het hier om een balanced signaal gaat zou ik dan ook kiezen voor een kaart met balanced out.
kijk eens naar de kaarten van Motu.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
23-9-2004 16:36
wat als ik voor in me computer een prodigy 192 koop, deze aansluit op me mengpaneel (behringer vmx300 shut up :X ) deze vervolgens naar me versterker gaat (marantz 1070) waarna 't geluid uit twee Tannoy Reveals komt. Noem voor duidelijk heid even wat ertussen zit.

ben ik hierdoor heel erg het signaal aan t vergallen oid, dat ik de kwaliteiten van de geluidskaart niet compleet benut? Wil de geluidskaart optimaal benutten. Wanneer ik een speaker + subwoofer systeempje direct op de geluidskaart aansluit, klinkt het dan niet veel beter. of praat ik nu totale onzin?

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
23-9-2004 17:09
Goed om te zien dat dit topic er is.
Ikzelf studeer communication and multimedia design @ Hoge school Zuyd. Voor deze opleiding zal ik nog vele malen geluidsopnames/editing en dergelijken moeten uitvoeren.

Daarom ben ik op zoek naar een semi-pro soundcard (dus geen creative). Het zou fijn zijn als deze extern is.
Iemand tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van zoiets?

In elk geval bedankt voor evt. reacties,
Tony
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
23-9-2004 17:33
Latency en ASIO driver compatibiliteit [als ie dat is is dat t beste]
das t gene waar ik nu op kan komen.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
23-9-2004 18:31

QuincMan schreef:

Latency en ASIO driver compatibiliteit [als ie dat is is dat t beste schreef:

das t gene waar ik nu op kan komen.
die audiotrack maya 44 mk2 dus dan bijv. Zou deze kaart beter klinken dan zijn 'broer' prodigy 192?? Ik ben ook hard opzoek naar een andere, wanneer ik zo'n kaart op m'n versterker zou aansluiten (aux, tape oid) zou dit geluid dan minder zijn dan wanneer ik direct 2 speakers en een subwoofer zou aansluiten op de geluidskaart zelf? (hetzij syrincs, harman kardon enz)
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
24-9-2004 09:48

DJ Quinten schreef:

die audiotrack maya 44 mk2 dus dan bijv. Zou deze kaart beter klinken dan zijn 'broer' prodigy 192??
wanneer ik zo'n kaart op m'n versterker zou aansluiten (aux, tape oid)
zou dit geluid dan minder zijn dan wanneer ik direct 2 speakers en een subwoofer zou aansluiten op de geluidskaart zelf?
De MAYA 44 klinkt niet beter dan de prodigy 192, wel harder. Hij heeft (en dat geld alleen voor de MK2 versie)
dus een hoger output niveau. Je levert echter wel twee uitgangen in.
Ik gebruik zelf de prodigy 192 thuis, voor mijn demo set gebruik ik echter zijn "grote broer" de waveterminal van EGO-SYS.
Dit is in principe de zelfde kaart (in opbouw en mogelijkheden) maar met veel betere componenten wat de dynamiek en output level enorm ten goede komt.
Deze kaart kan zich meten met veel duurdere kaarten en wordt dan ook veel toegepast in professionele geluidsinstallaties (lees: Discotheken/bands voor het afspelen).
Hij is zeker die 40 euro meer dan de MAYA MK2 waard.

Dat de geluidskaart minder zou klinken als je hem via een versterker stuurt is natuurlijk onzin. De kant en klare setjes hebben
ook een ingebouwde versterker, dus gaat hierbij het signaal ook eerst door een versterker.
Het hangt natuurlijk wel van de kwaliteit van de gebruikte versterker af.

Dacide schreef:

Daarom ben ik op zoek naar een semi-pro soundcard (dus geen creative). Het zou fijn zijn als deze extern is.
Iemand tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van zoiets?
Tony
Wat bedoel je precies met "extern"? Als in USB/FireWire oid of met een break out box?
Voor volledig externe kaarten geld dat er geen echt goede oplossingen zijn in de semi pro kaarten (onder de 500 euro)
Je bent dan al snel aangewezen op merken zoals Motu en RME. Zoek je een PCI kaart met een break out box, zodat je makkelijk
bij je aansluitingen kunt, dan is de waveterminal 192M een zeer goede oplossing. Voor USB kaarten geld dat ze allemaal hun beperkingen hebben,
het is dan dus heel belangrijk dat je weet wat je er mee wilt doen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)