Forum > Geluid

Het Denon DN-S1000-topic

(382 reacties. Pagina 16 van 39)
Moderator(s): Dré
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
1-9-2004 13:55
De Dn-6000 lijkt fel op de DN-D9000 wat ik heb.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-9-2004 15:02

s schreef:

denon dn-s6000: eerste foto's
www.albertspencer.com/djal/photos/dj_expo_01.jpg
www.albertspencer.com/djal/photos/dj_expo_02.jpg

Is een dubbele versie van de 1000; ziet er wel tof uit
Vind je?

Ik vind hem maar lelijk vergeleken bij de enkele versie.
De DNS1000 vind ik een mooi compact spelertje om te zien en als ik kijk naar het lomp grote jog wheel op deze speler vind ik dat toch net ff wat te overheersend.
Wel een mooie grote display.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
1-9-2004 15:05
Het bedieningspaneel is de standaard 3 hoogte-eenheden. Die jog is niet groter dan van welke andere dubbele speler dan ook.

Verder heeft het ding zo te zien slot-in (dus geen lades meer) en speelt hij natuurlijk ook mp3, waarschijnlijk met meer functies dan op de D4000.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-9-2004 16:44
Nou ik weet niet hoe scheel ik dan ben maar volgens mij is ie groter als bij een CDN90 bijvoorbeeld.

Als ik ff naar de fader kijk en ik er vanuit ga dat die pak um beet 10cm is (logisch) en ik kijk naar de foto dan lijkt de jogwheel net zo groot te zijn als de pitchfader. Dat betekent dus ook 10cm.
Das dus groter als bij de rest voor zover ik weet.

Hij ziet er in ieder geval lelijk uit op de speler. Die jog had wat mij betreft dus best iets subtieler gemogen. Niet alles hoeft op elkaar te lijken qua producten. (of gaan ze nu allemaal alla numark alles er hetzelfde uit laten zien?)

Wat heeft iedereen trouwens met MP3 ondersteuning? Alsof dat allemaal zo makkelijk is tegenwoordig. Ten eerste zoek je je eigen helemaal de tering en ten tweede is de kwaliteit (mits je natuurlijk zelf encode) zwaar ruk vandaag de dag.
En wat kost een CDR nou nog? Ik koop die dingen per 100 voor 35€ inclusief jewelcase. Dat betekent 35€ centen per stuk tel daar een papiertje bij voor een hoesje en klaar ben je.

En slot inn heeft niet alleen maar voordelen. Die zooi moet je namelijk wel goed schoon houden aangezien ie anders mooie krassen over je cd's trekt en dat wil natuurlijk niemand. (tenzij je een pioneer hebt met een rolletjes syteem die dat weer veel minder heeft)

Leuk dat ie trouwens meer functies heeft maar gaan ze nu ook een keer wat doen aan het bedienings gemak? Een half uur scrollen door menu's om wat te kunnen gebruiken (ik overdrijf graag) vind ik namelijk net iets te lang duren.

Of ik tegenwoordig anti denon ben? Nope prima spul maar aangezien iedereen er heilig van overtuigd is dat alles maar machtig prachtig is bij denon ..........
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
1-9-2004 17:18

Reind schreef:

(ik overdrijf graag)
Inderdaad
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-9-2004 19:30
Naja noem mij een andere cd speler waarbij het menu zo lekker fijn (not) in elkaar zit.
Daar is Denon namelijk wel kampioen in, het maken van menu's waar soms geen eind aan lijkt te komen. Ja ze hebben een hoop functie's maar dat betekend niet dat het allemaal onder hetzelfde knopje moet.

Wat Denon dan zou moeten weten met die jarenlange ervaring van ze is dat als je het te moeilijk maakt geen hond het zal gaan gebruiken. Als DJ moet je er razend snel zonder al te veel handelingen bij kunnen komen zonder dat je een complete handleiding uit je kop moet kennen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
1-9-2004 23:01

Reind schreef:

Naja noem mij een andere cd speler waarbij het menu zo lekker fijn (not) in elkaar zit.
Daar is Denon namelijk wel kampioen in, het maken van menu's waar soms geen eind aan lijkt te komen. Ja ze hebben een hoop functie's maar dat betekend niet dat het allemaal onder hetzelfde knopje moet.

Wat Denon dan zou moeten weten met die jarenlange ervaring van ze is dat als je het te moeilijk maakt geen hond het zal gaan gebruiken. Als DJ moet je er razend snel zonder al te veel handelingen bij kunnen komen zonder dat je een complete handleiding uit je kop moet kennen.
Daar is pioneer dan weer wel heel sterk in: één knop, één functie en omgekeerd
Jazeker
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
1-9-2004 23:04
Kritiek op de Denon-menu's komt vooral van mensen die er niet (of even 5 minuten) mee gewerkt hebben.

Alle belangrijke dingen zitten bij Denon ook gewoon onder een directe knop. Alleen dingen als persoonlijke instellingen en dingen die je weinig gebruikt zitten achter een menu. En die menu's zijn prima te volgen door een dot-matrix scherm.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LoweproStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2004
Laatste: 24-10-2004
Berichten: 13
1-9-2004 23:54
Ik vind dat Victor gelijk heeft.

Om de belangrijkste functies te kunnen gebruiken bij de Denon spelers...Hoef je dus echt niet eerst de gebruiksaanwijzing te lezen.

Wil je wat dieper gaan...bijvoorbeeld korte sample stukjes opnemen dan kan ik je wel aanraden om de gebruiksaanwijzing te lezen.
Maar wat ik wil zeggen is dus dat eigenlijk de standaard functies er zo staan dat elke dj er mee overweg zou kunnen, of je nu nou wel of geen ervaring hebt met 1 van de spelers.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-9-2004 00:27

Victor schreef:

Kritiek op de Denon-menu's komt vooral van mensen die er niet (of even 5 minuten) mee gewerkt hebben.
Wat mij vooral op valt is dat er noghal wat Denon liefhebbers zijn die alles maar weer goed zitten te praten bij hun merk.
Als Numark of Pioneer met dezelfde speler was gekomen en zo'n lekker menu had gehad weet ik 100% zeker dat er mensen waren geweest die nu niets zeggen maar in dat geval wel hadden lopen zeuren.

Toevallig ben ik sinds kort ook de eigenaar van een DN2600 die voor dood was opgegeven maar die weer werkt. Als ik mag kiezen tussen een Numark CDN88 die hier staat en de Denon DN2600 pak ik de Numark. Om de dood eenvoudige reden dat dat ding simpel in elkaar zit maar toch veel kan.

Denon maakt prima spul maar sommige mensen doen net alsof Denon net zo heilig is als de paus en alleen maar goede dingen doet en nooit ergens een steekje laat vallen blablablabla. Bij ieder nieuw product staat iedereen alweer klaar tegenwoordig met de mededeling over hoe geweldig het al wel niet allemaal is en dergelijke en iedereen weet al te vertellen dat het de beste speler word in een bepaald segment. Ik wil niet heel lullig doen maar goedemorgen dat ding is nog niet eens op de markt dus hoe weet iedereen dat zo zeker?
Denon maakt geen fouten de afgelopen 10 jaar krijg je dan te horen. Nee Numark had ook 2 leuke draaitafels op de markt en komt vervolgens met de TTX. Technics bouwt ook al jaren dezelfde draaitafel en zelfs al houden ze de basis hetzelfde dan worden er nog fouten gemaakt.
Reloop heeft de RP6000 in het assortiment met een goede arm, toch presteren ze het om dezelfde arm door hun "fabrikant" te laten vern**ken en er een mindere arm op te zetten.
Magnedine had een perfecte mixer met de Mag10 maar komt daarna met een bagger ding.
Dateq bouwt al jaren de betere mixers maar stopt tegenwoordig dezelfde zooi in een apollo als dat er in een XTC zit (ja owke het blijft een goede mixer)

Waar het mij vooral om gaat is dat iedereen er al heilig van overtuigd is dat dat ding helemaal perfect is. Niemand heeft hem aangeraakt, niemand heeft hem in het echt gezien, er word alleen maar af gegaan op een paar reacties van een Denon medewerker op een amerikaans forum en dus als hij zegt dat ie goed is.......... (nee hij zal zeggen dat het absolute bagger is wink ;) )

Ik heb dus niets tegen denon fans, niets tegen het merk denon, wel tegen mensen die nu al weten te vertellen dat het een product is wat de wereld zal veroveren terwijl dat ding nog niet eens voor de consument beschikbaar is en maar af gaan op ervaringen uit het verleden.

Trouwens de opmerking die ik over het hoofd heb gezien maar net even las, Technics zou geen ervaring hebben met cd spelers bouwen.
Die lui hebben een R&D afdeling waar je waarschijnlijk half werkeloos nederland mee aan een baan zou kunnen helpen, ze hebben jaren lange ervaring in de HIFI markt (en die ervaring is best bruikbaar voor een dj product) en dus zouden ze daar best een retegoede cd speler moeten kunnen maken. Dan komen ze met een SLDZ waar iedereen al van wist te vertellen dat ie o zo goed was terwijl er nog niet eens een prototype van was en we zien wat daar van terecht is gekomen.

Jarenlange ervaring zegt dus helemaal geen ene moer bij fabrikanten. En als Denon die ook is gebruikte waren ze allang over gestapt op olie geveerde loopwerken zoals bij pioneer en lieten ze die slappe lullige cd rom dives lekker links liggen om maar even een voorbeeld te geven.
Maar nee alles moet 2 keer uitgevonden worden en stel je voor dat je een sterk idee van een concurent zou jatten ;) (om maar even aan te geven hoe simpel het kan zijn om een goede cd speler te bouwen)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)