Forum > Newbie Forum

totale newbie zoekt kennis

(35 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Ruben LourensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2002
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 17
19-8-2004 00:31
Bedankt

Ik was ook opzoek naar iets om gewoon voor kleine gelegenheden te gebruiken en dus zelfs voor thuisgebruik als monitor kan gebuiken.. Maar zoals ik al zei.. ik heb er nog niet zoveel verstand van.. Een sub is in het begin nog niet gelijk nodig of wel nodig anders heb ik zelf nog een actieve Mordaunt short subwoofer staan maar dan moet er ook weer iets tussen denk ik.. Hopelijk voor latere zorg.. Ga eerst even wat geld bij elkaar sprokkelen.. LOL
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
19-8-2004 00:32
Kijk (@ Ruben)

Als je nou een topmixer gaat aanschaffen is dat leuk voor op je kamertje. Kom je nou straks aanzetten met 2 zeer nette speakers op een statief en je zet een beetje een leuke perfomance neer, (vereiste) moet je eens zien wat dat op KAN leveren aan reacties en belangstelling!
Zeker als het wat druk is en er veel jeugd komt (ik weet niet hoe oud JIJ bent..)
In ieder geval kom je dan een stuk professioneler over. Misschien wordt je door deze perfomance wel vaker gevraagt!? Iets wat de vraag is als je aan komt zetten met een half vergane hifi set die bagger klinkt (grof gezegd)
Bedenk altijd (vooral als je iets MEER wilt bereiken) dat je je geld maar 1 keer uit kunt geven. Het is dan een overweging die je maakt. Kies ervoor wat voor het publiek het beste is! Hoe kom je zo goed mogelijk uit de verf? Ik denk dat het ze een worst zal wezen of je nu draait op een behringer of een A&H.
Als je dan verdient door vele jobs kun je altijd je A&H nog kopen razz :p
Ruben LourensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2002
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 17
19-8-2004 00:58
Je hebt helemaal gelijk.. Het moet er ook wel zeker een beetje verzorgd en "professioneel" uitzien... Dus was wel van plan om eerst die speakers aan te gaan schaffen..

Oh ja en ben trouwens 22 jaren oud.. Heb nog nooit echt tijd vrij gemaakt om me te gaan verdiepen in het draaien omdat ik al sinds mijn 5e intensief drummer ben waar bijna al mijn vrijetijd in ging zitten. Maar heb besloten om daar nu een punt achter gaan zetten om wat meer tijd hier aan te gaan besteden omdat ik het erg leuk vind om te doen...

Maar we zien wel wat het worden gaat allemaal iedergevak bedankt voor je reactie..
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
19-8-2004 13:00
En ik zou het dus eerst andersom doen. Goed draaigereedschap gaat voor.
Todat je ze zelf hebt zou ik boxen dan altijd inhuren. Zo'n LEM setje of twee JBL Eon Speakers heb je voor E 80,- inhuur staan. Dat moet voor een winkel of feestje of wat dan ook toch te betalen zijn. Maar goed. Dat is de keuze die je maakt. Wil je met name DJ worden of wil je je eigen drive in show.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
19-8-2004 15:24

Elcee schreef:

En ik zou het dus eerst andersom doen. Goed draaigereedschap gaat voor.
maar dat heeft ie al! Best nette mixer happy :)
Ruben LourensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2002
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 17
19-8-2004 19:05
En we blijven gaan..

Nee een eigen drive in is het niet... Maar ik draai graag voor kleine groepen.. gezellig mensen die je kent of op besloten feesjes.. En dan is het gewoon makkelijk om die dingen zelf te hebben staan... Het is voor mij geen pre dat ik er geld mee ga verdienen... Als ik het maar naa mijn zin heb...

En ja de mixer doet het perfect hoor zeker..

gr
Ruben LourensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2002
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 17
24-8-2004 00:35
Laatste vraag over de D-400 speakers... Je had het erover dat er dan alleen nog een sub bij moest en dat ik dan een goeie mini PA zou hebben.. Zoals ik al zei heb ik zelf wel een goeie sub staan zou ik die nu dan nog daarvoor kunnen gebruiken en zou ik die gewoon kunnen doorkoppelen vanaf de speakers of hoe werkt dat..

moet er trouwens wel twee hebben... dat worden weer een hoop duiten.. DAMN..!!!!

Gr
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
24-8-2004 06:40

Ruben Lourens schreef:

heb ik zelf wel een goeie sub staan zou ik die nu dan nog daarvoor kunnen gebruiken en zou ik die gewoon kunnen doorkoppelen vanaf de speakers...
Je hebt eigenlijk 2 mogelijkheden;
1. actieve sub (zoals de LEM T 5 SA)met ingebouwde crossover, die 1 of 2 topjes aanstuurt. Dan kun je dus ook af met 1 sub. In het geval van de T 5 SA heb je zelfs een speciale stand voor de D-400 kastjes (en de D-400's kun je ook instellen op het gebruik met sub)

2. Je gebruikt je huidige sub, met een versterker en cross-over (passief of actief)

zomaar 'doorkoppelen' kan ik elk geval niet (de amps in de D-400 zijn echt niet bedoeld ook nog eens een sub aan te sturen laugh :D) De D-400 heeft overigens wel een signaal-link.

Mark.
Ruben LourensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2002
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 17
24-8-2004 23:08
Hmmm ja het is wel een actieve sub hmmmm nou eerst maar zonder sub dan.. of heb je echt wel een sub nodig om een klein beetje herrie te schoppen... Moet eerst al sparen om 2 keer dik 650 op te hoesten... DAMN...

Gr Ruben
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
29-8-2004 02:12
Mocht jij niet in de gelegenheid zijn om financieel uit te geven wat nodig is dan maak je dus keuzes.
Je zet neer wat mogelijk is en maakt er het beste van.
Je doet je best om jezelf zo goed mogelijk te presenteren.
Daar moet je dan vrede mee hebben.

Of,je bent gewoon eerlijk tegen jezelf en wees een vent.
Nee het is niet wat ik wil en wat zou moeten!!
Oplossing;doe wat mogelijk is en huur wat budget toelaat!!
Dan maar minder in de pocket of zelfs niks maar wel een degelijke en benodigde presentatie.
En dat is je visitekaartje!!
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)