Forum > Newbie Forum

dubbele cdspelers...help!

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
NafdacStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 23-1-2008
Berichten: 14
9-8-2004 11:45
Okee, even een korte inleiding... Ik zou graag dj materiaal willen kopen voor thuis. Kheb al op enkele feestjes gedraaid maar toch wil ik thuis wat meer kunnen oefenen. Kdacht eraan om met dubbele cdspelers en een 2 of 3 kanaals mixer te beginnen. Nu heb ik wel niet zo'n ruim budget, laten we spreken over een 650 euro, misschien zelfs niet, en toch zou ik echt wel degelijk materiaal willen hebben dat duurzaam en tegelijk goed is.

Van mixer dacht ik aan een Behringer VMX 200 of VMX 300, naargelang m'n financiën het toestaan razz :p maar voor een dubbele cdspeler kan ik moeilijk de keuze maken...

Eerst wou ik een JBSystems CD560 kopen, maar het blijkt dat dit helemaal geen goede cd speler is...Daarna viel m'n oog op de Stanton S550 maar ook voor deze cdspeler heb ik al negatieve commentaar gelezen die mij van gedacht doet veranderen...

Welk vinden jullie een goede dubbele cdspeler die niet meer dan een 400 euro kost (of toch misschien nog een 50 euro'tjes meer, maar liefst zo goedkoop mogelijk)
Het moet zeker een dubbele cdspeler zijn met een jogwheel en een instant start (nog liefst true instant start), plus een goede cue en pitch (en pitchbend) functie...
Zou ik anders gewoon voor de Numark CDN-22MK3 moeten gaan ?
Alvast bedankt wink ;)
the underground never stops
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
9-8-2004 11:50
Numark is goed, maar voor 400 euro moet je gewoon niet te veel verwachten.
Zou je niet liever eventjes doorsparen als je iets duurzaams wilt?
Of kijk eens 2e hands..
Wel goed opletten want 2e hands is er ook heel veel rommel.
Je moet net even mazzel hebben dat je wat leuks tegen komt.
Darth Crossfader
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
9-8-2004 11:54
Met jouw budget:

www.new-line.nl/v/12654
Als Cd-speler.

www.new-line.nl/v/7451
Als Mixer.

Totale kostprijs: 523 euro btw inc. (excl. verzending...)

Allebei Dré's choice, dus voor waar voor je geld.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
9-8-2004 11:59
Let wel!!! : Voor inbouw niet erg handig ( 19" cd speler ) samen met 10 of 12 inch mixer, dus mocht je willen gaan inbouwen ( voor veel vervoer ), kies dan ook voor een 19" mixer..

Het is handig misschien even door te sparen, voor 1200 euro zijn er al veel leukere setjes te krijgen..

grtz,
NafdacStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 23-1-2008
Berichten: 14
9-8-2004 12:00
amai ik verschiet van de snelle reacties... happy :)

die numark cdn-30 bevalt me wel, maar ik heb er toch nog wat vragen over...
-heeft deze een inner en een outer jogwheel?
-is de weggelaten pitchbend functie niet onhandig?
-waarom is hij beter dan de cdn-22mk3?

ook voor de gemini mixer heb ik een vraagje: wat maakt hem beter dan de behringer vmx 300...

en nog iets, ik woon in belgië dus ik zal alles in de winkels hier moeten zoeken, dus dat maakt het allemaal misschien een beetje duurder...

toch bedankt alvast! happy :)
the underground never stops
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
9-8-2004 12:02
Verschil tussen 600 en 1200 euro is wel erg veel he.
Voor 600 heb je numark en gemini en voor 1200 heb je een CMX-3000 met een DX1000 als mixer, klein verschilletjes maar hoor shocked 8O
Ik zou ipv die gemini even doorsparen voor een dx1000, dan heb je beide 19'' dus makkelijk inbouwen.
Als dit niet belangrijk is dan gewoon die gemini en die numark nemen.
En je hoeft het niet in Belgie te halen, je kan ook gewoon bij Dre bestellen hoor.
Darth Crossfader
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
9-8-2004 12:08
En over de DX 1000 en de gemini ia al zeer verteld over op dit forum dus je kan gebruik maken van de zoekfunctie.

De gemini en de DX 1000 zijn de favorietjes als het aankomt op budget mixers.
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
9-8-2004 12:18

Nafdac schreef:

heeft deze een inner en een outer jogwheel?
Voor zover ik kan zien niet, ik veronderstel dat het ruw doorspoelen met knoppen gebeurd of je gewoon 1 jog kan gebruiken voor 2 functies. ik zal het ff opzoeken en daarna editen.

[edit] Je kan de Jog op 3 manieren gebruiken, 1) in Pauze-modus om een CUE-punt in te stellen, 2) in Play-modus om te benden, 3) in Play-modus om te searchen. Om de search met Jog te activeren moet je gewoon een knopje indrukken.[edit/]
is de weggelaten pitchbend functie niet onhandig?
Die is niet weggelaten, maar zit gewoon op de Jog, ff wennen, maar zeker te doen, hangt af van de gevoeligheid van de jog.
waarom is hij beter dan de cdn-22mk3?
Antishock, true instant start, selecteerbare pitch,...
ook voor de gemini mixer heb ik een vraagje: wat maakt hem beter dan de behringer vmx 300...
Dan denk ik dat je op het forum eens moet zoeken op Behringer VMX 300, ik denk dat er op het eerste zicht niks mis mee is alleen betaal je er echt wel 85 euro meer voor, en dan denk ik dat die meerprijs het niet waard is.
en nog iets, ik woon in belgië dus ik zal alles in de winkels hier moeten zoeken, dus dat maakt het allemaal misschien een beetje duurder...
Je kan het ook bij Dré bestellen, die vertelt je hoeveel het kost in totaal en dan kan je nog beslissen of je het doet of niet. Verder denk ik dat het moeilijker is om bij een lokale discoboer in België, Numark terug te vinden, ze verkopen allemaal JB-systems, omdat dit een Belgisch "merk" is.
Let wel!!! : Voor inbouw niet erg handig ( 19" cd speler ) samen met 10 of 12 inch mixer, dus mocht je willen gaan inbouwen ( voor veel vervoer ), kies dan ook voor een 19" mixer..
Dit is niet handig, maar zeker niet onoverkomelijk. Komaan daar is snel een mouw aan gepast.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
NafdacStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 23-1-2008
Berichten: 14
9-8-2004 12:51
hmmm ok ok, jullie hebben mij al bijna overtuigd om voor de gemini ps626i te kiezen....
nu enkel nog die cdspeler hé, ik ben het veel te gewoon om te pitchbenden met de knopjes, maar mits wat oefening zal het wel lukken zeker...
hier vlakbij in sint-niklaas hebben ze die gemini zeker, en ik denk wel dat ik in antwerpen de cdn30 of cdn-22mk3 kan vinden...
héhé, kzou het eigenlijk anders kunnen bekijken, met zo'n goedkope mixer kan ik een duurdere dubbele cdspeler kopen, zoiets tot een 500 euro ongeveer, wat is uit die prijscategorie zoal aan te raden? razz :p
the underground never stops
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
9-8-2004 12:55
Ahzo , eindelijk een gebuur! (Woon in Bornem,... over het water laugh :D ) Ga jij dan naar de keymusic of bang&olufsen in de stationstraat? Of heb jij nog goede adressen?

ONTOPIC

Ik zou gaan voor DX-1000 + DAP-800D! Zoek hier maar eens op ! (Ik denk dat victor junior juist hetzelfde setje heeft)

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN

Terug naar forum Reageer (zonder quote)