Het Ecler Nuo5-topic
(621 reacties. Pagina 10 van 63)Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru Uit: België Sinds: 17-2-2003 Laatste: 19-4-2014 Berichten: 675 | 1-7-2004 19:28 |
Die "eternal" fader werkt via magnetische inductie en is zo goed als onverslijtbaar. Waarschijnlijk zit die fader er dus bij om de fader voor de wet/dry regeling eventueel te vervangen. Die zal waarschijnlijk dezelfde zijn als de kanaalfaders. Als die faders dezelfde zijn als de lijnfaders van de Hak 360 dan is de kans ook klein dat je die moet vervangen; zijn hele goede stevige faders, enkel een turntablist zou die 'snel' (relatief) moeten vervangen. | |
SyceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-11-2003 Laatste: 11-9-2007 Berichten: 29 | 2-7-2004 01:16 |
1 x bewerkt. Laatst door Syce op 2-7-2004 01:24 Ik heb er de hele dag mee zitten spelen... het voelt echt super aan allemaal (zelfs volgens een vriend van me, die zelf een a&h xone 32 heeft, die vind het ook een super mixer) qua mixen is het echt een super apparaat... en als je alle equalizer knoppen naar off draait staat het kanaal ook echt uit, echt leuk gedaan, heb het nog niet eerder zo gezienecler heeft tot nu toe een ++ voor design en het zelfde voor de functionaliteit... nu moet nog even blijken of de mixer de concurentie ook inderdaad aan kan ;) | |
SyceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-11-2003 Laatste: 11-9-2007 Berichten: 29 | 2-7-2004 01:22 |
Snake schreef: Die "eternal" fader werkt via magnetische inductie en is zo goed als onverslijtbaar. Waarschijnlijk zit die fader er dus bij om de fader voor de wet/dry regeling eventueel te vervangen.Die zal waarschijnlijk dezelfde zijn als de kanaalfaders. Als die faders dezelfde zijn als de lijnfaders van de Hak 360 dan is de kans ook klein dat je die moet vervangen; zijn hele goede stevige faders, enkel een turntablist zou die 'snel' (relatief) moeten vervangen. | |
JozStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2003 Laatste: 3-8-2008 Berichten: 10 | 2-7-2004 10:18 |
Syce schreef: Ik heb er de hele dag mee zitten spelen... het voelt echt super aan allemaal (zelfs volgens een vriend van me, die zelf een a&h xone 32 heeft, die vind het ook een super mixer) qua mixen is het echt een super apparaat... en als je alle equalizer knoppen naar off draait staat het kanaal ook echt uit, echt leuk gedaan, heb het nog niet eerder zo gezienecler heeft tot nu toe een ++ voor design en het zelfde voor de functionaliteit... nu moet nog even blijken of de mixer de concurentie ook inderdaad aan kan ;) | |
SyceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-11-2003 Laatste: 11-9-2007 Berichten: 29 | 11-7-2004 23:59 |
Net nog even een avondje zitten pielen met die mixer, ik denk ik sluit even een pc aan op het 5e kanaal (dat ding met een draaiknopje) allemaal leuk en aardig, maar als je een stukje muziek afspeelt en het knopje open en dicht draait hoor je het kraken. Ik weet niet of iemand inmiddels deze mixer al heeft hier op het forum, maar ik vind het een beetje vaag, denk overigens niet dat ik dat kanaal nodig heb, maar kwam er bij toeval achter. Maar als er hier iemand is die deze mixer ook heeft ben ik zeer benieuwd of hij / zij met het zelfde "probleem" zit. | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 12-7-2004 11:26 |
Als je het kanaal nog niet eerder gebruikt hebt is dat "normaal". Gewoon ff een kwestie van de knop een paar keer heen en weer draaien en eventuele zooi die dient "als bescherming van" (te zwaar ingevette faders e.d) er "uit" draaien. Mijn oude dateq kraakt ook altijd de eerste 5 minuten als ie een week niet afgedekt heeft gestaan. Als je dan ff flink aan de krakende pots draaid is het ook zo weer over. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
SyceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-11-2003 Laatste: 11-9-2007 Berichten: 29 | 12-7-2004 17:45 |
Het gekraak is ook niet ergerlijk ofzo, en je hoort het alleen als er bas zit in de afgespeelde muziek... denk dat het vooral opvalt doordat de rest van de kanalen totaal geen kraak hebben. | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 13-7-2004 00:20 |
Dat je het alleen bij een bepaalde toonsoort hoort is niet goed. Ik heb de mixer zelf nog niet onder handen gehad maar zit het niet in de effecten die je bij hebt gewerkt en doordat er een parameter te hoog staat dat ie dan raar gaat doen? Kraken doet een verrotte potmeter of fader over de gehele geluids curve dus dan lijkt het me stug dat die verrot is. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
SyceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-11-2003 Laatste: 11-9-2007 Berichten: 29 | 13-7-2004 10:16 |
ja lijkt me ook vreemd idd. heb al behoorlijk wat mixers onder handen gehad, maar dit had ik nog nooit meegemaakt, gisteren voor de zekerheid nog maar een keer getest (dit keer met een andere geluidsbron) het geluid goed hard gezet, en NOOIT een kraak weer. Nouja, vreemd dat dit is gebeurd, maar alles werkt veer naar behoren. ps. ik had geen effecten aan tijdens het testen de eerste keer. | |
Dj NoizStandaard Lid Uit: België Sinds: 20-8-2003 Laatste: 16-6-2006 Berichten: 357 | 13-7-2004 10:19 |
Is de mixer nu eigenlijk al verkrijgbaar in België/Nederland? | |
Being a dj is not just a job for me, it's my calling! |