Forum > Newbie Forum

CD-dj setje

(55 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
4-6-2004 14:26

Hugo-G schreef:

@ Reind

Ik heb er absoluut geen problemen mee als mensen het niet met me eens zijn, maar ga niet beginnen met praatjes als "ga naar je mammie", want dan heb je echt de verkeerde voor je. Je mag dan wel de alwetende techneut zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je zo tegen mij kan praten. Maar weetje Reind, zoek het maar uit met je topic, maak lekker een forum voor jezelf aan waar alleen jij kan posten (heb je tenminste geen last van dat minderwaardige gepopel), en have a nice life, ik ben weg hier.
Vind je dit nu niet wat overdreven? Weggaan, kom op. En hoewel Reind dat gezegd heeft van mammie en zo (wat ie misschien beter anders had geformuleerd), had hij wel gelijk, wat betreft het Cd-speler vs Technics verhaal. En zoals Dré ook al zei, je hebt bepaalde niet gelezen die gezegd werden, en daardoor was de inhoud van je post niet altijd even bijdragend (ik vond geen ander woord). Als je op een Cd-speler met 0.1% stapjes niet kunt mixen, dan is er eerder iets mis met je techniek dan met de speler. Even een voorbeeld: Ik heb een maat van me leren beatmixen met BPM studio. En voor de lol wilden we eens van 2 liedjes één maken en dat lukte goed hoor. We hebben echt pas na 1min10 moet pitchbenden en dan zat ie weer goed voor een dikke minuut.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-6-2004 15:54

Hugo-G schreef:

-Je zegt dat 0,05% pitch lang niet altijd beter is dan 0,1% omdat je bij een pitch als 0,18% er allebei 0,02% naast zit. In dat geval maakt het inderdaad niet uit. Maar bij een nauwkeurigheid die de helft hoger ligt (zoals in dit geval), zit je er wel twee keer zo vaak dichterbij, omdat je simpelweg meer intervalpunten hebt.
Klopt, maar de verschillen zijn minimaal. Alleen als de pitch die je wilt instellen toevallig precies op 0,05% zit heb je een voordeel van 0,05%. Voor de tussenliggende pitchwaarden geldt dat er in de helft van de gevallen geen verschil is tussen een speler met 0,1% en met 0,05% en in de resterende gevallen is er een voordeel van 0,01 of 0,03%.

En dan gaan we er ook gemakshalve maar even van uit dat de dj vakkundig genoeg is om altijd de beste pitch-instelling uit zijn 0,05%-bereik in te stellen.

Dan kan je wel uittellen wat een waanzinnig klein verschil het is om de pitch-resolutie naar 0,02% te brengen (en hoe weinig dj's *die* instelling altijd optimaal kunnen maken!).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-6-2004 21:13

Hugo-G schreef:

Je mag dan wel de alwetende techneut zijn,
Was het maar zo'n feest. Als ik namelijk alles wist had ik hier niet zitten posten maar had ik allang een draaitafel uitgevonden waar ik alle dj's een poot mee uit kon draaien en zat ik nu met de ballen in zuid frankrijk onder de dik begroeide pergole te genieten van een zonnetje.
maar dat wil nog niet zeggen dat je zo tegen mij kan praten.
Ach gut. Lees dan ook is een keer een post door. Ik heb namelijk nogal een hekel aan mensen die niet lezen maar wel schreeuwen. Victor - Dre en notabene ik zei de gek leggen je uit hoe het zit en je gaat vervolgens net zo hard zitten beweren dat het niet zo is. 2 van die mensen hebben er echt verstand van en ik ben mezelf er aardig in aan het verdiepen geweest (maar weet lang niet alles) en dit was wel een inkoppertje om te beantwoorden.
Maar weetje Reind, zoek het maar uit met je topic, maak lekker een forum voor jezelf aan waar alleen jij kan posten (heb je tenminste geen last van dat minderwaardige gepopel), en have a nice life, ik ben weg hier.
Tsja das ook een manier om te laten merken dat het best moeilijk is om je ongeluijk te accepteren. Heb ik ook wel is last van hoor wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-6-2004 21:20

Dré schreef:

Edit Mod: Dré: SVP wat normaler Reind!
Sorry.
NEE! Je haalt namelijk nogal wat dingen door elkaar. Zo zal de W&F bij een TD-160 weliswaar wat lager zijn dan bij een SL MAAR de daadwerkelijke snelheidafwijking (ten opzicht van zeg de gewenste 33 1/3 RPM waarde) zal bij een TD-160 absoluut HOGER zijn dan bij een SL. Een TD-160 gebruikt namelijk het lichtnet als referentie. Over een periode van 1 jaar zal die precies correct 50Hz zijn (+/- 0%) MAAR de momentane waarde (op elk willekeurig moment) kan zo een half procent afwijken!
Das inderdaad waar maar toch ga ik het een keer controleren razz :p (ik is eigenwijs in de zin van als ik niets te doen heb ga ik dat ff proberen) alleen moet ik dan wel een SL hebben die in een goede staat verkeerd want die 2 van mij zijn niet te vertrouwen na mijn revisatie gebeuren wink ;) en de quartz lock is gedemonteerd.
En ik zal er ook ff een Technics belt drive bij zoeken (leen die van me pa wel ff) die quartz lock heeft. Want in dat geval zal niet het lichtnet de referentie zijn. toch?

Word maar weer is tijd om de testplaat te gaan zoeken dus en lekker aan te gaan klooien. Alleen is de vrouw die hier zo af en toe in huis komt en zichzelf mijn vriendin noemt zo slim geweest om dat ding weg te stoppen tussen de rest van de vinyl collectie. Naja kom hem eerdaags wel een keer tegen. Ben wel benieuwd of er een groot/klein verschil is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Rega SpeedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2004
Laatste: 21-6-2004
Berichten: 18
7-6-2004 16:54
Wat dachten jullie van 1 DNS-5000 (aplha-track)?
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
7-6-2004 18:03
Dat is misschien wel leuk en aardig, maar dan kan je maar met 1 cd mixen terwijl je op een avond toch wel eens van cd moet gaan verwisselen denk ik...
Rega SpeedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2004
Laatste: 21-6-2004
Berichten: 18
7-6-2004 18:06
Inderdaad maar aangezien deze speler het MP3 formaat kent kun je toch aardig wat nummers draaien, daarbij zal ik deze toch enkel voor thuis gebruiken.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-6-2004 19:11

QuincMan schreef:

Dat is misschien wel leuk en aardig, maar dan kan je maar met 1 cd mixen terwijl je op een avond toch wel eens van cd moet gaan verwisselen denk ik...
Zelfs dat kan: met hot disk heb je 35 seconden om je cd te wisselen terwijl de muziek gewoon doorspeelt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Rega SpeedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2004
Laatste: 21-6-2004
Berichten: 18
7-6-2004 19:15
dus het is perfect te doen laugh :D
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
7-6-2004 20:01
Als je skills hebt om zo snel cd te wisselen :P en volgende plaat klaar te zetten... :P In het begin zal dat echt niet zo snel gaan. Maar of het lekker werkt? Doubt it...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)