Forum > Geluid

Ervaringen met Roland Groovebox MC 909

(39 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
26-5-2004 16:06
Oh sorry, MPC`s zijn een begrip!
We hebben het over Akai
www.akaipro.com

De MPC4000 is zeg maar de leraar van de MC909, zo zou je het een beetje kunnen zien.
Overigens het apparaat heeft zelf geen sounbank, dus je zult wel al je sounds moeten samplen, maar aan de andere kant zijn de sounds uit de 909 ook niet echt bruikbaar, dus daar zal je ook alles zelf moeten samplen.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
26-5-2004 20:19
Ik ben het helemaal eens met Maydona. Een MC909 zou ik zelf nooit kopen. Ik wens namelijk niet te betalen voor sounds die ik minder vind. Geef mij maar een sampler.
Met de XV engine die erin zit kun je wel erg veel doen maar het blijft teren op oudere sounds. De sampling functie maakt veel goed -> je eigens sounds die klinken altijd beter.

Maar de 909 is geen studiosampler, met die laatste kun je een hoop meer. De MC909 als ideale sampling bak omschrijven vind ik dan ook verkeerd.

Ik vind de 909 eigenlijk gewoon te duur. Maar als je veel geld hebt dan is dit een mooi instrument. Ik vind gewoon dat er mooiers te koop is. Het is ook maar de vraag wat je wil, wil je een uitgebreide studio of een alles-in-één doos? Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Tenslotte is het de muziek uiteindelijk die telt en NIET het materiaal waar het mee gemaakt werd.

Over de MPC4000: Deze vind ik toch te groot en te zwaar voor live. Verder wel een echte aanrader, als je het geld hebt. De krachtigste hardware sampler op de markt zit erin (in de MPC4000 zit een Z8).

Wie dezelfde samplingmogelijkheden wil als de 4000 moet ofwel een Z8 of een Z4 kiezen. Z4 is hetzelfde als de Z8 maar minder opties (die er overigens wel bij te prikken zijn voor extra valuta) en maar 4 draaiknoppies i.p.v. 8.

O ja Roland mag wel een keer iets doen aan die midi connectors: een midi in en een midi uit is wel echt triestig op een bak als de MC909 vind ik. Akai doet het dan weer goed met alle midi connectoren in dubbel.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 13459
26-5-2004 23:28
Zouden de heren mij eens een lijstje kunnen mailen van effectboxen met een goede prijs/prestatieverhouding? Ik zit daar zelf totaal (nog) niet in en zou er zeer mee geholpen zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
27-5-2004 00:07
Ik denk dat de electribe serie van korg wel intressant is, ook voor je shop dre!
Er zijn een aantal verschillende tribes: synth, sampler, beatmaker/drumcomputer enz. meer info op: www.korg.com
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
27-5-2004 02:27

blazer schreef:

Ik denk dat de electribe serie van korg wel intressant is, ook voor je shop dre!
Er zijn een aantal verschillende tribes: synth, sampler, beatmaker/drumcomputer enz. meer info op: www.korg.com
De Elektribes worden idd getipt als goede workstations. Heb er al een filmpje van gezien en zag er niet onaardig uit.
Ik neem aan dat je met de effectboxen dingen zoals de Roland MC 909 bedoelt etc..., veel keuze is er niet erg lijkt mij, Roland, Redsound, Korg, EMU, Yamaha dat zijn zowat de grotere namen die hebben meestal één of twee complete workstations. Yamaha - QY 100 lijkt me een leuk ding, de KORGs ook de mc909 is goed maar kost je wel een arm en een been. Akai MPC 2000 XL ook een goed ding voor het geld, maar eigenlijk kosten al die dingen wel vrij veel geld. De KORGs bieden je het meeste waar voor je geld heb ik de indruk
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
27-5-2004 08:13

Dré schreef:

Zouden de heren mij eens een lijstje kunnen mailen van effectboxen met een goede prijs/prestatieverhouding? Ik zit daar zelf totaal (nog) niet in en zou er zeer mee geholpen zijn.
Dat zal ik binnenkort doen.

Maar wil je nu een lijstje van DJ-effectapparatuur, studio-effecten of "groove tools" zoals Korg Electribe?

En speelt het budget van de klant een rol? M.a.w. moet ik de dure dingen er ook bijzetten?

Trouwens er zijn nieuwe versies uit van de vorige Korg Electribes (die in de webshop staan), veel meer dan een nieuwe behuizing (dit keer van metaal, zoals het hoort) is het niet maar de prijs is wel heel laag -> lijstprijs is ongeveer 300 euro.
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
27-5-2004 09:05
2 dre:pffff dat zijn er zo veel, wat wil je weten?
Het hangt er ook nog van af voor welk doel je wat wilt gebruiken.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
27-5-2004 11:27
Trouwens er zijn nieuwe versies uit van de vorige Korg Electribes (die in de webshop staan), veel meer dan een nieuwe behuizing (dit keer van metaal, zoals het hoort) is het niet maar de prijs is wel heel laag -> lijstprijs is ongeveer 300 euro.
Ik neem aan dat je de Electribes SX en MX bedoelt? Die gaan wel voor net iets meer als het dubbele weg hoor. Daar tel je gemakkelijk 800 euro voor neer, als het niet meer is. En er is wel iets meer aan verandert, zo werkt het nu met buislampen, wat naar het schijnt een betere klank geeft alleen moet ik dat nog wel eens gaan testen happy :) SD-kaartslotje, heel leuk voor samples denk ik, ik noem er nu even een paar.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
27-5-2004 13:15

Skit schreef:

Ik neem aan dat je de Electribes SX en MX bedoelt?
Nee ik bedoel niet de SX en MX.

Wel de MKII versies van de eerste versies electribes.

www.the-soundfactory.com/TSF_DANCE_KORG.htm

Er is ook een nieuwe versie van de electribe met sampling mogelijkheden (grijs/wit maar staat niet op die site die ik aanhaalde, ook niet op de site van Korg trouwens).

SX en MX zijn "grotere" versies van de eerste electribes. De buizen zijn leuk omdat je ze in saturatie kan drijven. Verder vind ik de marketing rond die buizen een stukje overdreven.

De MX en SX hebben geen SD slot maar wel een slot voor (het oudere en tragere maar wel goedkopere) Smartmedia.

Enkel de SX heeft sampling mogelijkheden, MX is een analog modeling synth.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 13459
27-5-2004 18:20
Ik doel met name op boxjes zoals de KP2, AirFX en soortgelijke dingen (en wellicht nog 1 budgetstap erboven).

Ik heb ooit de Electribe reeks in de shop gezet maar de response daarop was zo laag dat ik al tijden niet meer gekeken heb wat de actuele prijzen zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)