Forum > Geluid

Hoe belangrijk vinden jullie faderlengte op een mixer?

(43 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
JeffreyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 16-5-2004
Berichten: 3
16-5-2004 13:19
HEE,

ik denk dat het afhangt van wat voor muziek stijl je draait met de faders, als je dance muziek (of in ieder geval iets met beat mixen doet) is lange faders wel lekker.
of heb ik dit nu fout...
He, I'm just started...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-5-2004 13:49
je hebt het niet fout, maar je herhaald wat de meesten in dit topic zeggen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
16-5-2004 15:23

DJ Tim schreef:

Of werkt de voorafluistering bij een pcv net als op de XTC?
Mastersignaal op de PCV kun je enkel in split (dus master in één schelp, cue in de ander) beluisteren.

Hier valt wel een mouw aan te passen:

- Interne modificatie -> als je nu op de split toets drukt dan hoor je de master in beide schelpen (lijkt me handig te doen, maar ben echter niet zeker - graag uitsluitsel hierover).

- Je sluit de tape uitgang aan op een kanaal, zo kun je door dat kanaal op de cue te plaatsen de master toch beluisteren. Wel de fader niet omhoog zetten of je krijgt een feedback lus.

Met de aux uitgang en de master uitgang is dit ook mogelijk, wel opletten dat je geen lussen creeërt. Nadeel is dan natuurlijk dat je die master uitgang of aux uitgang niet meer voor iets anders kunt gebruiken (tenzij je gaat splitsen).
TM AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2004
Laatste: 29-11-2004
Berichten: 8
17-5-2004 16:07
Allen & Heath heeft in de V6 serie twee extra unit uitgebracht.

de crossfader optie & de EQ isolator optie.
als je het nog gekker wil dan kan je elk input kanaal laten uitvoerenm et de Tube optie.

www.allen-heath.com/xonev6.asp

Sander kleinenberg heeft de set met tube & EQ isolator.

Snake schreef:

Reind schreef:

Alhoewel geen midden hoge en lage toon regeling geloof ik.
De V6 heeft wel een Hi-Pass filter zonder resonance maar met instelbare frequentie. Kun je dus de lage tonen eruit filteren. Demping van de gekozen frequentie is niet instelbaar; het filter per kanaal is gewoon aan of uit. Hadden ze hier nu gewoon een tweebands Eq op gezet dan was het dik in orde, zoals op de Phazon 3800. Maar die heeft dan weer geen gain regeling noch een deftige vu-meter... Lijkt me toch wel een beetje prutsen zo.

Faderkitje van Vestax is voor mij misschien wel een goede optie op korte termijn. Als ik dan een vast inkomen heb dan kan het sparen misschien beginnen voor zo'n vette Rane rotary of iets dergelijks.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-5-2004 19:39
Snake, thanx voor je uitleg, toch jammer dat de pcv-275 deze functie niet standaard heeft. Dre, hoeveel zou het kosten om die interne modificatie bij jou uit te voeren? (heb nog steeds een tijdje om me te orienteren op een mixer en de pcv staat ook wel op de keuzelijst)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
17-5-2004 20:56

DJ Tim schreef:

Snake, thanx voor je uitleg,
Graag gedaan natuurlijk.
toch jammer dat de pcv-275 deze functie niet standaard heeft.
Inderdaad dat is jammer -> rotary liefhebbers die niet het budget hebben om een + €2000 rotary mixer aan te schaffen en bijgevolg geïntresseerd zijn in een goedkoper alternatief kunnen dus met hun shuiffaders uit de PCV niks meer doen, als ze die gaan vervangen.

Maar ik ben al lang blij dat er met die kit een goede rotary te verkrijgen is die toch betaalbaar blijft.
Dre, hoeveel zou het kosten om die interne modificatie bij jou uit te voeren? (heb nog steeds een tijdje om me te orienteren op een mixer en de pcv staat ook wel op de keuzelijst)
Die omzetting kun je zelf doen denk ik zo. Tenminste, als je een schroevendraaier kunt hanteren.

Houdt niet meer in dan alle knoppen van het frontpaneel eraf te halen, faders eruit, rotaries erin, nieuwe frontplaat, knopjes weer op hun plaats. Broodje gebakken lijkt me.

En bij de lokale elektronicaboer langsgaan voor van die mooie aluminium knoppen :)

ic.dos.nl/catalog/img/cat/03.78.5412.jpg

Van die alu-bakelieten knoppen zoals de A&H Xone:V6 en veel oude synths hebben heb ik nog niet gevonden.

[EDIT schreef:

Weet iemand trouwens of de crossfader van de PCV gemakkelijk uit te schakelen valt? Gaat dit net zoals bij een Dateq XTC door de connector los te trekken?
[/EDIT]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
18-5-2004 00:30
Meestal wel. Maar dit zoek je natuurlijk zo uit (gewoon door het even te doen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-5-2004 01:13

Snake schreef:

[EDIT schreef:

Weet iemand trouwens of de crossfader van de PCV gemakkelijk uit te schakelen valt? Gaat dit net zoals bij een Dateq XTC door de connector los te trekken?
[/EDIT]
Voor zover ik weet verminderd dan ineens je master volume of iets dergelijks.

Er was wel iets vreemds mee aan de hand. Dat weet ik nog van mijn 275 die ik ooit is heb gehad maar wat het precies was. Ik heb het toen gewoon opgelost door de X fader lekker vast te tapen in het midden en het hele zaakje gewoon aangesloten en al in de mixer te mikken.
Een methode die ik overigens bij iedere mixer hanteer die ik in mijn bezit heb want zo raak ik de x faders ook niet kwijt die ik er eventueel uit zou willen slopen. En ik raak nogal is wat kwijt dus voor mij is het de gouden oplossing.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
18-5-2004 09:01

Snake schreef:

PerFecto schreef:

Wat voor lengte faders gebruiken de professionele DJ's trouwens weet iemand dat?
Hangt af van wat er in de club staat waar ze gaan draaien.

Wat er bij hun thuis staat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Ik zou maar niet te zwaar tillen aan het feit dat die faders 50 mm zijn.

Ikzelf daarentegen... Geef mij maar rotaries maar ja da's oud nieuws.
Wat is volgens jou het grote voordeel van rotary's Snake?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
18-5-2004 10:27

braz] schreef:

Wat is volgens jou het grote voordeel van rotary's Snake?
't Is gewoon een persoonlijke voorkeur. Met rotaries kun je gemakkelijker "lineair" mixen dan met faders, maar dat is ook weer persoonlijk natuurlijk.

Ik vind het ook veel leuker om aan knopjes te draaien dan met faders te schuiven.

Lijkt me trouwens dat wel meer mensen belangstelling krijgen in het rotary gebeuren -> wie weet wordt het wel een trend in Nederland en/of België... Dan zijn Reind en ik wel de trendsetters wat dat betreft razz :p .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)