Forum > Geluid

Technics nieuwste CD-speler

(215 reacties. Pagina 14 van 22)
Moderator(s): Dré
FenixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-4-2004
Laatste: 11-12-2005
Berichten: 8
5-4-2004 09:04
k denk dat ie inderdaad beter is als de Pioneer legendes... Ik heb Rockid daar ook mee bezig gezien op de dj-school.. nounou ik wist eerst niet dat die schijf meedraaide. Maar och een vraagje , waarom zit er zo'n dunne plastic schijf op?
Believe in beats
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-4-2004 10:51

Fenix schreef:

k denk dat ie inderdaad beter is als de Pioneer legendes...
Kun je dat ook even onderbouwen?
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
5-4-2004 12:13
Inderdaad, ik zie wel meerdere turntablisten vette sets geven op cdspelers en dus niet alleen op de nieuwe technics. Maar ook veel op pioneer en denon, dus omdat rockid erop turntablist is nog niet een reden dat dat ding zo goed is.
Breakbeat Isn´t It
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
5-4-2004 16:31

Fenix schreef:

k denk dat ie inderdaad beter is als de Pioneer legendes... Ik heb Rockid daar ook mee bezig gezien op de dj-school.. nounou ik wist eerst niet dat die schijf meedraaide. Maar och een vraagje , waarom zit er zo'n dunne plastic schijf op?
Die plastic schijf is voor dat je ook fatsoendelijk je vingers erop kunt zetten, daaronder zitten namelijk allemaal sensoren die dus zien of je de schijf loslaat.
Tijdens een gesprek daar wordt verwacht dat er ook andere worden gemaakt zodat je dus een andere schijf erop kunt leggen.

greetzz sander
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-4-2004 17:56

Snake schreef:

Nieuw nieuws:

www.sublit.com/m3/summit/technics/

En hier nog meer, van Technics zelf dit keer:

www.panasonic.com/consumer_electronics/technics_dj/default.asp
En ook de marketingballen van Panasonic hebben echt veel moeite met moeilijke woorden zoals impedAnce...
'Full Size' platter zeggen ze ginds, wat niet waar is want de doorsnee is 10" i.p.v. iets meer dan 12". Marketing...
Helemaal gelijk aan de SL-1200 volgens de vertegenwoordiger van Technics... Tja. Toen ik daarna met minstens 10 verschillen aankwam...
Overigens plannen ze bij Technics ook een nieuw model koptelefoon. Ik vind het lelijker dan hun vroegere modellen maar misschien is het geluid nu wat beter.
Als hij het geluid van de Sony heeft en de stevigheid van de HD-25 dan ben ik HEEL blij. Maar een aantal andere merken hebben reeds laten zien dat ze marketing belangrijker vinden dan stevigheid...
Bovendien weinig over het nieuwe mengpaneel, ik denk wel dat ze weer overbodige snufjes zal hebben (mogelijkheid om surround geluid uit te sturen bijvoorbeeld...).
De mixer wordt vrij basic en waarempel betaalbaar (iets van 800 euro). Laten we hopen dat ze er goede faders in stoppen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-4-2004 18:50

Victor schreef:

Ik vraag me af of de nieuwe Technics uberhaupt wel met vbr MP3 kan omgaan. De Denon DN-S spelers wel. Als nadeel heb je dan bijvoorbeeld dat de resterende tijd niet zichtbaar is.
Ik brand zelf mijn mp3's weer naar cdda, niet alleen omdat mijn Axis spelers geen mp3 aankunnen, maar ook omdat je gewoon nog niet veel mp3 ondersteuning in clubs tegenkomt. Ik denk dat als ik een dns of Technics speler zou hebben, ik nog steeds met cdda zou werken.

Ik vind het alleen wat jammer (wat jij overigens ook al zei Victor wink ;) ) dat Technics zolang de tijd heeft gehad om is lekker de mankementen van Pioneer en Denon aan te pakken en dat ze dan toch met wat mankementjes blijven zitten.
Qua functies overtreffen ze de cdj-1000 verreweg (en misschien hebben deze spelers ook oliegeveerde loopwerken) maar ik denk dat ze het toch weer moeten afleggen tegen de DN-s5000.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-4-2004 12:07
Edit Mod: Voor de zoveelste keer een hoop volledige off-topic posts verwijderd (over kwaliteit van mp3, losse effectors etc.). Mag ik iedereen weer vragen on-topic te gaan over de nieuwe Technics SL-DZ1200? Of als je het ergens anders over wilt hebben een nieuw onderwerp te openen?
Bij voorbaat dank!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
8-4-2004 13:03

DJ Tim schreef:

Ik vind het alleen wat jammer (wat jij overigens ook al zei Victor wink ;) ) dat Technics zolang de tijd heeft gehad om is lekker de mankementen van Pioneer en Denon aan te pakken en dat ze dan toch met wat mankementjes blijven zitten.
Qua functies overtreffen ze de cdj-1000 verreweg (en misschien hebben deze spelers ook oliegeveerde loopwerken) maar ik denk dat ze het toch weer moeten afleggen tegen de DN-s5000.
verklaar u nader ? hoezo legt deze speler het af tegen pioneer ? het enige wat de nieuwe technics meer heeft is een draaiende platter en mp3 playback. denk dat het voor technics nog een hele toer wordt deze speler aan de man te brengen
blaat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-4-2004 13:27
Wat Technics nog meer heeft is "looks" (het ding ziet er gewoon goed uit) en een goede/bekende naam. En het is weer eens wat nieuws. Da's ook belangrijk!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
A3aanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-12-2003
Laatste: 6-10-2004
Berichten: 7
8-4-2004 13:33
Ik sluit me aan bij Victor over de "looks".
De nieuwe technics heeft dus 3 nieuwe dingen meer dan CDJ's:
Een draaiende platter met een direct drive motor, mp3 support en de "looks".
Zelf vind ik deze machine er geweldig uit zien en ik kan niet wachten tot hij uit is.
Ik ga zeer zeker zo'n ding kopen ipv een CDJ1000. Een cd corrigeren net als vinyl lijkt prima toe!
Red een boom, eet een bever!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)