Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 8 van 39)
Moderator(s): Dré
Leon_feyenoordStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 37
11-3-2004 19:37
ik heb hem nog niet! anders had ik wel een review hier neergezet
Mr Blue SkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 14-11-2005
Berichten: 21
12-3-2004 22:45
2 x bewerkt. Laatst door Mr Blue Sky op 13-3-2004 13:33
Ik ben dus de gelukkige die de enige op voorraad zijnde DN-X1500 mixer inmiddels thuis heb staan!!(Dre nogmaals bedankt voor de snelle levering)
Heb hem vanmiddag binnen gekregen en na de boel uitgepakt te hebben (en uiteraard de gebruiksaanwijzing doorgenomen te hebben)heb ik mijn Xtc afgekoppeld en deze ervoor in de plaats aangesloten.
Eerste wat uiteraard opviel aan de mixer is de hoeveelheid knopjes(zeker in vergelijk met mijn Xtc).
Mixer ziet er vind ik persoonlijk(smaken verschillen)goed uit.
Na het aansluiten wat opzich vrij eenvoudig was eea afgeregeld en er kwam zowaar geluid uit.Uiteraard als een van de eerste dingen de effects sectie uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat klonk perfect!!Zeer proffesioneel!
De sampler heb ik uiteraard daarna geprobeerd(heeft eerst de gebruiksaanwijzing doorlezen toch zeker zijn nut!)Hier heb je behoorlijk wat mogelijkheden mee.
Je kunt hem reverse afspelen,pitchen, de volle 8 seconden of gedeelte ervan gebruiken enz.
Jullie begrijpen dat ik na een paar uur pielen niet een op ervaring gebaseerde review kan geven,echter mijn first impression is dat hij een goed geluid produceert ook met de effecten of de sampler aan,ik zal tevens heb ik nu gemerkt behoorlijk moeten wennen aan de korte faders.
Tevens als laatste wil ik zeker de tip meegeven om eerst de gebruiksaanwijzing(natuurlijk) goed door te nemen.
Hoop in de toekomst een op ervaring gebaseerde mening te geven en ben uiteraard bereid om jullie vragen te (althans proberen) beantwoorden.

(zo beter te lezen?)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-3-2004 02:24
...... ,,,,,,, en af en toe een nieuwe alinea zou fijn zijn bij het lezen van zo'n lapje tekst razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
13-3-2004 10:12
Wij willen foto's zien razz :p
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
15-3-2004 14:04
Heeft de Denon mixer wat stroeve faders?
(Net als de Pio djm geloof ik)
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
Mr Blue SkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 14-11-2005
Berichten: 21
15-3-2004 16:11

dj diëgo schreef:

Heeft de Denon mixer wat stroeve faders?
(Net als de Pio djm geloof ik)
Ik weet niet wat jij stroef noemt maar ze zijn in ieder geval net zo soepel als op de Xtc.(zeer soepel dus)
Ik heb geen ervaring met de Djm dus hier kan ik ze niet mee vergelijken.
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
15-3-2004 16:37
Aha zelf vind ik dat een min punt ik vind namelijk iets stroevere faders lekkerder werken.

Stroef: Als je er een tik tegen geeft gaat hij net zover als je vinger hem aanraakt.
Soepel: Als je er een tik tegen geeft gaat hij iets verder.
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
Leon_feyenoordStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 37
15-3-2004 17:01
zou je aub een uitgebreidere review kunnen doen, want jij bent de enige die ons er iets over kan vertellen. Zou ik in ieder geval heel tof van je vinden. Ik zou wel eens willen weten wat je van de effecten, het geluid, enz vind.
Mr Blue SkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 14-11-2005
Berichten: 21
18-3-2004 21:49
Ik heb de mixer nu een paar dagen uit kunnen proberen en hier zijn mijn persoonlijke eerste bevindingen.
Mixer heeft een duidelijke lay-out met een goede scheiding tussen de verschillende secties(sampler,effecten,master-volume,mic sectie,ext.effects aansluiting)
Per ongeluk je master volume naar beneden draaien omdat deze op een kanaalfader lijkt(Djm 600)
is (bijna) uitgesloten.
Dan de kanaalfaders:deze zijn zondermeer erg soepel(Xtc like) en voelen goed aan.
De toonregeling per kanaal is verdeeld in Low,Mid,Hi en gaat tot maar liefst -40Db en fungeren hierdoor gelijk als Kill.(vind persoonlijk zo diep nodig).
Je kan de toonregeling per kanaal aan/uit zetten(Kun je dus als Killswitch gebruiken)
Je per kanaal een link met de crossfader maken(A-post-B)middels een schuifknopje.
Crossfader is zo mogelijk nog soepeler dan de kanaalfaders en is er een van het merk Penny+Giles
Je kan middels en draaiknop de curve van de crossfader instellen.
Per faderkanaal kan je ook faderstart toepassen.(in de gb staat dat dit alleen kan met Denon mixers maar met mijn Cdj 1000's werkt het ook)
Hier kun je overigens heel leuke dingen mee doen, die ik voorheen ook niet wist, maar dankzij een maat van mij ook heb ontdekt.
De faderstart kan je ook aan de crossfader toewijzen.
Cuebuttons:deze zijn verlicht als ze geactiveerd zijn.Per kanaal heb je een Vu meter.
Je kunt cueen per kanaal,op je master,op je effecten en op je sampler.
Middels de split cue button kan je links en rechts op je koptelefoon selecteren en dit kun je middels een draaiknop naar wens instellen(meer of minder cue meer of minder master etc)

Matrix aansluiting: je kunt per kanaal de bron selecteren dwz stel je wilt op fader 1 line 4
selecteren dan kan dat(je kunt per kanaal bron 1 t/m 8 selecteren 4 line en 4 phono)

Effecten sectie:Alle effecten zijn Bpm gerelateerd mbv ingebouwde beatcounter.
de beatcounter kun je auto manual of met de tap toets instellen.
Effecten die je tot je beschikking hebt zijn Delay,Echo1,Echo2,Filter1,Filter2,Flanger,Pan,Trans,Key.
Je kunt de meeste effecten ook manueel(dus niet bpm gerelateerd)instellen.
De intensie van je effect stel je in middels je Dry/Wet draaitoets(dry=geen tot minder wet=
meer tot teveel laugh :D
Op je display kun je zien welk effect je geselecteerd hebt.
Ik moet zeggen dat de effecten (mits met beleid toegepast) zeer profesioneel klinken waarvan mijn favorieten tot nu toe zijn de flanger echo en filter2.
De effecten kun je toepassen op de 4 kanaalfaders de master de sampler of de main-mic.
Tevens kun je ze eerst voorluisteren middels je cue.

Sampler sectie:Deze werkt als volgt:selecteer het kanaal dat je wilt samplen(kanaal 1t/m 4 main mic of de master) toets A in voor beginpunt en B voor het eindpunt.
Als je dan wederom op A drukt speelt de sample.Je kunt max 8 sec.samplen.Ook de sampler kun je cueen.
Je kunt ook je sample editten.Tevens kan je het volume de pitch en de mode van je sample instellen(mode= Loop, single, stutter exit on B)
Ik moet zegen dat dit errug lekker klinkt maar het vergt best wel wat oefening om je sample precies te krijgen zoals jij het hebben wilt.

Over het mic gedeelte kan ik kort zijn:heb ik nog niet gebruikt.
Over het vermeende warm worden van de mixer kan ik het volgende zeggen:Ja hij wordt best wel wat warm met name aan de onderzijde aan de voorkant maar tot op heden nooit warmer dan handwarm.

Al met al is mijn totaal indruk:prachtige mixer met heel veel mogelijkheden die relatief makkelijk te bedienen zijn met een prima geluid.Duur? dat mag een ieder voor zich bepalen.

Zo dat was dan een heel verhaal.
Ik zal best nog wel wat vergeten zijn (is dan ook mijn eerste review ooit!!).
Hopende hiermee een hoop nieuwsgierigen geholpen te hebben
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-3-2004 00:06
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat ie meer kan als de synq smx1 want dit kan de synq ook allemaal razz :p

Hmmmmmm ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dingen zoals headroom en pics van het interne gedeelte.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)