Forum > Newbie Forum

Welke versterker+speakers?

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
7-3-2004 11:04
uhm NEE laugh :D gebruik search.
CrazyDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-3-2004
Laatste: 31-8-2005
Berichten: 13
7-3-2004 11:32
OK, heb geleerd dat versterker nooit zwaar genoeg kan zijn.
Maar nogmaals mijn vraag ga ik de hele boel dan niet overspelen?

Ik dacht als zwaardere versterker aan de C2-450 Van JB system, maar ik heb gehoord dat die helemaal geen kwaliteit geeft en hooguit goed is voor een subwoofer. Is dit juist?
Alle eendjes zwemmen in het water.
DJErikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2003
Laatste: 12-9-2013
Berichten: 21
7-3-2004 12:09
Kijk eens bij de techtalk:

www.new-line.nl/default.asp?i=33

Nee dus.
CrazyDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-3-2004
Laatste: 31-8-2005
Berichten: 13
7-3-2004 12:26
OK, maar een versterker wordt toch warm? Ik weet wel dat er een oververhittingbeveiliging op zit, maar is het juist dat die alleen een lapje doet branden als het hele ding is warm gelopen? en dus blijft hij muziek geven, dus als je dat waarschuwingslampje neit ziet: de versterker blijft doorgeven tot het TE veel is, geeft er de brui aan + gelijkstroom! Gelijkstroom komt speakers binnen= Gedaan speakers. Klopt deze redenering? en Is de C2-450 versterker van JB goed?
Alle eendjes zwemmen in het water.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
7-3-2004 13:06

crazyDJ schreef:

OK, maar een versterker wordt toch warm? Ik weet wel dat er een oververhittingbeveiliging op zit, maar is het juist dat die alleen een lapje doet branden als het hele ding is warm gelopen? en dus blijft hij muziek geven,
Een lapje branden? Of een lampje?
Natuurlijk gaat er niet alleen een lampje branden. De versterker schakelt af en gaat pas weer aan als hij is afgekoeld. Niet dat dat leuk is, want ondertussen is het stil (en er zijn dan ook betere methoden dan simpel afschakelen).

crazyDJ schreef:

dus als je dat waarschuwingslampje neit ziet: de versterker blijft doorgeven tot het TE veel is, geeft er de brui aan + gelijkstroom! Gelijkstroom komt speakers binnen= Gedaan speakers. Klopt deze redenering?
Hoezo nou ineens weer gelijkstroom? Een beetje knappe pa-versterker levert nooit gelijkstroom omdat hij daartegen beveiligd is.

Ga je nou eerst eens een beetje inlezen op het forum, voordat je allerlei dingen begint te roepen. Over de beveiliging van versterkers is echt wel het één en ander te vinden.

Topic verplaatst naar newbie-forum.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
7-3-2004 19:05
-----------------------------------------------------
OK, heb geleerd dat versterker nooit zwaar genoeg kan zijn.

-----------------------------------------------------

toch wel als je luidsprekers te licht zijn voor je versterker? Of vergis ik me?

Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
7-3-2004 19:07
als hij het via de search gevonde hebt, kan jij dat vast ook wel laugh :D hup zoeke...

je boxen kunnen eigenlijk niet ``telicht``zijn voor je versterker
CrazyDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-3-2004
Laatste: 31-8-2005
Berichten: 13
7-3-2004 22:32
Ondertussen ben ik zeker van de boxen, maar welke versterker?

Ik vraag me af met welke versterker ik best de pro 15 lives aanstuur. Ik heb al rondgekeken in de online winkel, maar ze zijn zo veel merken, en door het bos zie ik de bomen niet meer! Effe de speficicaties van het koppel boxen:
. Perfect for demanding applications: clubs - bars - "on the road" DJ - ...
. 350 W RMS / 8 Ohm
. Loaded with Eminence Delta 15 LF woofer and Eminence PSD 2002 driver
. Built-in protection on crossover for the tweeter driver

Misschien zijn er DJ's onder julie die zelf met pro 15 life spelen en misschien kunnen die mij vertellen welke versterker zij gebruiken.

Maar ook mensen die mij een merk kunnen aanbevelen uit de 10-tallen merken zijn meer dan welkom.

THX
Alle eendjes zwemmen in het water.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
8-3-2004 09:51
Wat is er nu precies mis met de door Rob genoemde versterker: de V4000 van American Audio?

Als die niet binnen je budget past dan zou je naar een V3000 kunnen kijken, maar dan haal je niet het optimale uit je speakers en moet je de clip-led goed in de gaten houden van je versterker.

Je zou ook voor een Mission 1500 kunnen kijken van DAP: www.new-line.nl/v/11039 Die zou ook goed bij je speakers passen.
Dance the night away!
CrazyDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-3-2004
Laatste: 31-8-2005
Berichten: 13
8-3-2004 16:38
Met oog op latere uitbreiding met bijvoorbeeld 2 subs (actief gefilterd)
of met bijvoorbeeld nog een koppel dezelfde speakers, ben ik dan juist dat voor die subs ik een 2e versterker nodig heb?

en voor dat 2e paar gewoon met dezelfde versterker (=een goede zware) kan doorwerken en dus 4 boxen op V-4000 plus.

Wat ik eigenlijk wil vragen is of ik beter nu een zwaardere versterker koop voor latere uitbreiding, of ik beter gewoon een 2e versterker koop als uitbreiding nodig blijkt???

THX pt
Alle eendjes zwemmen in het water.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)