Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 13 van 60)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-2-2004 04:25

sylvia schreef:

Wat gebeurt er? Omdat er een paar mazen in de wet zitten en omdat er in zéér geringe mate sprake is van een gedoogbeleid m.b.t. het draaien met CDR's (je moet nog altijd in het bezit zijn van de originelen), beginnen allerlei mensen die draaien met illegale kopieën hun eigen interpretatie van de wet te geven en allerlei truukjes te posten omdat ze denken hiermee de wet te kunnen omzeilen.
Het zijn niet een paar mazen in de wet, Het is 1 groot gat waar je mits je een beetje slim doortrapt en gehaaid bent (en dat zijn de meeste advocaten) zo doorheen kunt wandelen en je spreekwoordelijke r**t af kunt geven met de dreigementen die de buma aan jou adres doet.

Ik vind zelf dat ze die piraterij best hard aan mogen pakken maar dan moeten er een keer hele duidelijke regels komen en dan moet er ook naar geleefd worden door de buma want vandaag krijg je dit te horen en morgen weer wat anders en zo maak je jezelf natuurlijk niet echt geloofwaardig.
En als ze dan wat gaan doen laat ze dan in vredesnaam eerst van die stichtingen zoals de Sena en al die anderen met de grond gelijk maken want die kunnen nog dommer ouwenelen als al die ambtenaren bij elkaar.

Kreeg gisteren weer een mail van ze of ik wel ff heel rap mijn eigen mix van het net af wou halen -> Nou no f*cking way dus happy :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
WessulStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 14-6-2004
Berichten: 8
12-2-2004 21:00
Nog even over de gekochte/gekopieerde cd kwestie.

Er staat vaak op de cd zelf: Unauthorized copying, hiring, public performance and broadcasting of this product prohibited.

Dus die CD mag je sowieso niet draaien op een feest, of ik moet het weer eens niet begrijpen ;)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
13-2-2004 08:48

Wessul schreef:

Nog even over de gekochte/gekopieerde cd kwestie.

public performance of this product prohibited.
Ik dacht altijd dat dat wel mocht indien er dus extra betaald werd door de organisatie van het feest in kwestie (in België zijn dat SABAM en billijke vergoeding).

Ik geloof ook dat er dan een lijst van gedraaide nummers moet opgesteld worden, en die moet men dan vervolgens doorspelen aan SABAM. De billijke vergoeding wordt berekend op de capaciteit van de zaal -> hoe meer man er binnen kan hoe meer je moet betalen.
DjBjornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
Berichten: 47
13-2-2004 18:15
Je kunt je ook met NUTTIGE dingen bezig houden...
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
13-2-2004 19:59

djBjorn schreef:

Je kunt je ook met NUTTIGE dingen bezig houden...
Dat is de taak van de organisatie, NIET van de Dj. De organisatie moest aan de Dj's vragen wat zoal gedraaid werd naar het schijnt...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
13-2-2004 20:16
Ik denk dat je dat duidelijk in je contract moet vermelden (dat het zorg voor de organisatie sis) uiteindelijk is het (vaak) jou apparatuur en ben jij de gene die op de startknop drukt/de schuif opengooit. Misschien klinkt dit flauw maar ik weet niet of de Buma/Stemra/Sabam of welke organisatie dat ook zo vindt. In ieder geval kan het geen kwaad om het in je contract te vermelden lijkt mij.

Let op! bovenstaande informatie heb ik alleen maar gebaseert op info uit andere topics en van de site van buma/stemra. Ik vermeld het altijd wel.
Ik denk dat je voor zekerheid even contact op moet nemen met betreffende organisaties.Tenzij er iemand hier is die er meer vanaf weet dan ik (dat zal vast wel wink ;) ) en iets met zekerheid kan zeggen (dat week ik niet )
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Eddy56Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2004
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 14
28-2-2004 11:36
Goedendag mensen,

Wie draait er hier nog meer met eazis Muziek computer?

en hebben wel eens last gehad met de buma?
of controle gehad, en hebben ze toen gezegd dat alles in orde was.

wij draaien met dit systeem en volgens de makers is alles tip top in orden.

Greetz Eddy

www.eazis.nl/
Apogee, I'm Loving It
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-2-2004 13:19

Eddy56 schreef:

wij draaien met dit systeem en volgens de makers is alles tip top in orden.
Jammer dat de makers de regels niet bepalen. Gewoon even zelf Buma bellen.
HebebeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 2-9-2004
Berichten: 30
1-3-2004 15:28

Eddy56 schreef:

..
wij draaien met dit systeem en volgens de makers is alles tip top in orden.
...
www.eazis.nl/
Hoe bevalt dit bedrijf je? Ik krijg een indruk dat niet alles 100% legaal is. Krijg je een bewijs dat je de nrs legaal hebt verkregen? Of hoe gaat dit in zn werk.

Ik ben eens bij wat andere bedrijven gaan rondkijken die digitale muzieksystemen verkopen cq verhuren, en die vragen zich voor een 1maandelijkse uppdate van 50 nrs tussen de 59 en 89 euro ex btw. Bij eazis zie ik dat ik voor 50 eur, 180 nrs (maandelijks krijg. Dit zou dan wel erg goedkoop zijn.

Ook lees ik dit als ik me wil aanmelden:
LET OP: als u deze order verzend door op "Print & Verstuur" te klikken, gaan wij direct met uw order aan de slag. Door op "Print & Verstuur" te klikken verklaart u zich er uitdrukkelijk mee akkoord dat wij direct beginnen met de uitvoering van de bestelde dienst. U kunt de bestelling dan niet meer intrekken, onder andere op grond van Artikel 7:46d Burgerlijk Wetboek! Heeft u op dit moment nog vragen of twijfels, neem dan voordat u tot de bestelling overgaat contact op via telefoon 0546-538911 of per email info@eazis.com.

Hier staat dat ik mijn bestelling niet meer kan annuleren sad :( Ik meen ooit eens gelezen te hebben op dit forum dat als je aankopen doet via een webwinkel o.i.d. dat dan de colportagewet geldt.
Hoe Kan Dat Da
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
1-3-2004 16:35

Hebebe schreef:

Hier staat dat ik mijn bestelling niet meer kan annuleren sad :( Ik meen ooit eens gelezen te hebben op dit forum dat als je aankopen doet via een webwinkel o.i.d. dat dan de colportagewet geldt.
Dat klopt, alhoewel de colportagewet meer is voor kopen aan de deur. Als je dus iets in een impuls koopt, moet je volgens die wet de order binnen een bepaalde tijd kunnen annuleren of kosteloos terugsturen en geld terug krijgen. (volgens mij was het 30 dagen). Dat geldt dacht ik ook voor webshops.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)