Forum > PC related Forum

madtracker

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DjchuckieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2004
Laatste: 24-2-2004
Berichten: 20
17-2-2004 19:35
Hallo mensen, ik wou wat vragen over madtracker, want ik heb van mijn versterker een kabel naar mijn mic ingang van mijn pc gedaan, want op die versterker zit een synteziser aangesloten. Maar ik zit hier nou met madtracker maar nou is de vraag hoe kan ik nou opnemen. En ik heb dagenlang zitten klooien maar ik heb geen oplossing, dus als je het weet zeg het dan even. Alvast bedankt
ik mix bubbling en bubbling zal techno verslaan of niet soms????
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
17-2-2004 20:50
Van uit je versterker naar je mic in, dat signaal is echt veeel te hoog.
Waarom niet vanuit je mixer naar je mic in?
Darth Crossfader
DjchuckieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2004
Laatste: 24-2-2004
Berichten: 20
17-2-2004 20:56
Hoe bedoel je; dat signaal is echt veel te hoog en graag antwoord op mijn vraag
ik mix bubbling en bubbling zal techno verslaan of niet soms????
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
17-2-2004 21:08
Wat ik bedoel met dat dat signaal verkeerd te hoog is (misschien beetje verkeerd geformuleerd) dat jij waarschijnlijk je versterker aan hebt staan, normaal doe je dat signaal vanuit je mixer naar je mic in, dat signaal is dus normaal, dan wordt het versterkert (vandaar het woord versterker wink ;) ), dat signaal is dus als het goed is veel te sterk voor je mic in en daardoor krijg je een ontzettend vervormd signaal..
Antwoord op je vraag kan ik helaas niet geven want ik ken madtracker niet.
Darth Crossfader
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
19-2-2004 16:57
doe dat gewoon met windows, mic op je mixer, en dan pak je een tulp(rood wit naar jack= walkman aansluiting) spreek je sample in en doe het in madtracker (sabie toch wink ;) )
Niet LEZEN wat hier staat aub...
DjchuckieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2004
Laatste: 24-2-2004
Berichten: 20
19-2-2004 19:36
aight thx maar weet je wat probleem is , ik heb een mic (philips sbc md 100) maar als ik heb in mijn mixer doe (behringer vmx 300) dan hoor ik geen geluid, hoe kan dat, dat snap ik echt gewoon niet !
ik mix bubbling en bubbling zal techno verslaan of niet soms????
DjchuckieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2004
Laatste: 24-2-2004
Berichten: 20
19-2-2004 19:39
en ritesh nog een vraag, euhh oja ik had die synteziser tog op mijn versterker aangesloten en die versterker heb ik tog weer op mijn pc aangesloten, maar hoe kan ik met madtracker dan liedjes maken met die synteziser ?
ik mix bubbling en bubbling zal techno verslaan of niet soms????
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
19-2-2004 19:51
Versterker op je pc ingang aansluiten?? NIET DOEN! Je geluidskaart gaat eraan, zeker weten.

De uitgang van (bij mijn weten alle) synths zijn line level uigangen, dus je kunt ze gewoon rechtstreeks aansluiten op je computer.
DjchuckieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2004
Laatste: 24-2-2004
Berichten: 20
19-2-2004 19:55
Maar ik heb ook mijn dj apparatuur op mijn versterker staan
Snake stuur alsjeblieft antwoord terug, en hoe sluit jij je dj apparuur aan op je pc en welke software gebruik je daarvoor geef alsjeblieft antwoord, ALVAST BEDANKT SNAKE
ik mix bubbling en bubbling zal techno verslaan of niet soms????
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
20-2-2004 09:02
Wel, sluit alle bronnen aan op je ingangen van je mengpaneel (platendraaiers, cd-spelers, ook synths want die hebben zoals gezegd line-level uitgangen).

Daarna sluit je de 'tape' output of de 'record' output (doet hetzelfde, heeft andere benaming) van je mengpaneel aan op de ingang van je geluidskaart in je pc.

Wel moet je oppassen dat de ingangsregelaar van die geluidskaart niet te hoog staat, anders krijg je distortion en dat klinkt zoals we allemaal al weten niet bijzonder goed... Het ingangsvolume moet je softwarematig wijzigen. Bij mij staat die 'regelaar' maar een heel klein beetje open.

De master out van je mengpaneel sluit je dan aan op je versterker en die dan weer op je monitors, zodat je kan horen wat je opneemt. Dit laatste is eventueel overbodig als je enkel je hoofdtelefoon gebruikt.

Als opnameprogramma gebruik ik Steinberg Wavelab. Als je dit zou willen aanschaffen, bedenk dan dat dit pakket snel 500-600 euro kost.
Sound Forge van Sonic Foundry heeft gelijkaardige functies en is heel wat goedkoper, ik dacht zo'n 200 euro.

Als je de uitgang van je versterker aansluit op je geluidskaart, gaat die simpelweg kapot omdat hetgeen wat je erin 'steekt' gewoon te veel versterkt is. De uitgang van je versterker moet op je luidsprekers en niet op je computer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)