Forum > Zelfbouw Speakers

Visaton ??

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
FranksStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-10-2003
Laatste: 14-4-2004
Berichten: 1
7-2-2004 21:44
Hallo,

Ik ben van plan om zelf speakers te gaan bouwen, nu heb ik wat gelezen over visaton componenten maar ik weet niet hoe ik de kwaliteit hiervan moet beoordelen .
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij zeggen hoe ik de kwaliteit van visaton moet zien tussen andere merken losse componenten.

Groeten Frank
WikuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2002
Laatste: 26-10-2008
Berichten: 31
7-2-2004 21:47
Denk dat je het over Hifi hebt. Dit is een PA forum.
lees www.new-line.nl/forum/read/?t=3024
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
8-2-2004 10:03
Visaton heeft weldegelijk enkele zeer goede PA luidsprekers in hun programma.

Ik heb zelf van 1977 tot 1986 een drive in gehad met Visaton boxen/luidsprekers.
Toen ik de boel verkocht had ik er nog twee over en die draaien nog steeds perfect met een NIKO 2X 400 versterker. Ondertussen dus ruim 25 jaar oud. Helaas maken ze dit type van de BGS 30 niet meer (met koel ribben op de magneet).

Het is echter waar dat ze zich ongeveer 15 jaar geleden meer op de HIFI markt gericht hebben maar ze maken nog steeds enkele zeer goede PA luidsprekers.
Sterker nog, de TIW serie is min of meer een combinatie van PA met HIFI. Oftewel de robuustheid en drive van een PA speaker met HIFI geluidskwaliteit.

Een paar voorbeelden:
www.visaton.de/cgi/VisatonFramed.asp?Artikel_ID=577&Sprache=deutsch
www.visaton.de/cgi/VisatonFramed.asp?Artikel_ID=575&Sprache=deutsch
www.visaton.de/cgi/VisatonFramed.asp?Artikel_ID=574&Sprache=deutsch

Dit zijn beslist geen HIFI boxen, met deze kasten kun je zeker voor de dag komen en heb je betere kwaliteit als met de meer gangbare merken voor dezelfde prijs.
Zeker de MB 212/H is een zeer goede box om mee te beginnen, éénvoudig om te bouwen en zeer goed.
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
8-2-2004 14:47
Visatons zijn over het algemeen "value for money".
Niet de allerbeste, maar gewoon prima dingen voor een prima prijs.

Profi spul hebben ze idd een beetje achter zich gelaten, maar met een BGS en een HTH kan je nog een prima stage monitor of een setje tot 100 man mee bouwen.
I'm a man... I don't read manuals.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)