Forum > Newbie Forum

Plaatjes gezocht

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
29-1-2004 23:54
Ik heb sinds vandaag mijn eerste draaitafels gekocht.(2 JBs 20D)

Nu heb ik al een 5-tal plaatjes thuis(vb soulwatcher/on patrol) en ik wil dus nog platen kopen.
Kan iemand mij gelijkaardige en een paar goede techno, house platen opnoemen die jullie mij aanraden.
Maar niet te hard.

De bedoeling is dat ik met deze plaatjes kan oefenen en de knepen van het vak onder de knie krijg.

Later koop ik dan gewoon steeds meer bij.

Alvast merci
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
30-1-2004 01:17
tis eigenlijk beter om platen te kopen die je zelf goed vind. Want jij zult die plaatjes eindeloos moeten gaan aanhoren als je aan het oefenen bent (vooral het begin) dus koop platen die jij heel goed vindt.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
30-1-2004 11:18

Sony schreef:

Ik heb sinds vandaag mijn eerste draaitafels gekocht.(2 JBs 20D)

Nu heb ik al een 5-tal plaatjes thuis(vb soulwatcher/on patrol) en ik wil dus nog platen kopen.
Kan iemand mij gelijkaardige en een paar goede techno, house platen opnoemen die jullie mij aanraden.
Maar niet te hard.

De bedoeling is dat ik met deze plaatjes kan oefenen en de knepen van het vak onder de knie krijg.

Later koop ik dan gewoon steeds meer bij.

Alvast merci
Stap 1 : Je gaat naar de platenzaak

Stap 2 : Je vraagt heel netjes aan het personeel of ze platen in die categorie hebben

Stap 3 : Je gaat die platen luisteren

STap 4 : Je selecteert de platen die je gaat kopen

Stap 5 : afrekenen.

Is het nu zo moeilijk dan shocked 8O
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
30-1-2004 11:27

descon schreef:

Is het nu zo moeilijk dan shocked 8O
Ja, het is zo moeilijk!
Als je eventjes terugdenkt aan je eerste stappen in de vinylwereld, zal ook jij moeten toegeven dat ze verdomd onwennig waren! Jaren aan een stuk heb je CD's gekocht en DAT was poepsimpel:
1) je hoort op de radio een nummer die je graag hoort
2) je gaat naar de winkel dat nummer kopen
dan kom je plots in de vinylwereld terecht en moet JIJ beslissen wat de radio's straks gaan draaien... wat een wereld van verschil! Jij moet uit die tientallen platen die per week uitkomen zien uit te vissen wat er straks zal aanslaan bij het publiek, daarvoor moet je terugkijken naar het verleden, kijken naar het heden en de toekomst zien te voorspellen en als kers op de taart moet je het zélf nog graag horen ook shocked 8O. Komaan, laten we eerlijk zijn: het is niet simpel en zeker niet in het begin!

Dat die jongen nu nog maar pas begint te oefenen, wil niet zeggen dat het simpeler is voor hem! Hij moet inderdaad niet beslissen wat er straks succes zal hebben maar hij kan ook niet luisteren naar de radio en die nummers gaan halen. Als hij een verkeerd nummer meeneemt, neemt hij het risico dat hij het binnen een paar maand totaal niet graag hoort omdat de scene een andere richting opgegaan is. En gezien het model van platendraaier die hij kocht, mogen we er vanuit gaan dat hij geen hopen geld in overschot heeft (met alle respect, want zo zijn we allemaal begonnen wink ;)) en dat hij geen twintig platen per week koopt... dus elke miskoop is een streep door zijn rekening.

Sony, volg Visje zijn advies en koop platen die je ZELF graag hoort, laat je bijstaan door een goeie verkoper (ga naar een grotere shop en zeg die mensen ook direct dat je gloednieuw bent en niet weet waar je aan begint wink ;)), over het algemeen bijten ze niet, of toch niet hard laugh :D. SUK6

wat je zeker eens moet beluisteren:
- alles van Dave Clarke
- alles van Sharam Jey
- de nieuwe DJ Duke wordt gegarandeert een succes
- de repressing van Kissogram vs Woody- If I Had Known This Before (mag je zeker niet missen)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
30-1-2004 14:23
Ja, het is zo moeilijk!
Als je eventjes terugdenkt aan je eerste stappen in de vinylwereld, zal ook jij moeten toegeven dat ze verdomd onwennig waren! Jaren aan een stuk heb je CD's gekocht en DAT was poepsimpel:
Ik heb hoogstens 10 cd's gekocht.
dan kom je plots in de vinylwereld terecht en moet JIJ beslissen wat de radio's straks gaan draaien... wat een wereld van verschil! Jij moet uit die tientallen platen die per week uitkomen zien uit te vissen wat er straks zal aanslaan bij het publiek, daarvoor moet je terugkijken naar het verleden, kijken naar het heden en de toekomst zien te voorspellen en als kers op de taart moet je het zélf nog graag horen ook shocked 8O.
Als beginner maakt dat nog niks uit. Zodra je tijs verwest heet gaan de radio's naar jou luisteren.
Komaan, laten we eerlijk zijn: het is niet simpel en zeker niet in het begin!
Ik ben eerlijk happy :)
Dat die jongen nu nog maar pas begint te oefenen, wil niet zeggen dat het simpeler is voor hem! Hij moet inderdaad niet beslissen wat er straks succes zal hebben maar hij kan ook niet luisteren naar de radio en die nummers gaan halen. Als hij een verkeerd nummer meeneemt, neemt hij het risico dat hij het binnen een paar maand totaal niet graag hoort omdat de scene een andere richting opgegaan is. En gezien het model van platendraaier die hij kocht, mogen we er vanuit gaan dat hij geen hopen geld in overschot heeft (met alle respect, want zo zijn we allemaal begonnen wink ;)) en dat hij geen twintig platen per week koopt... dus elke miskoop is een streep door zijn rekening.
Je koopt toch zeker zelf wat je lekkere muziek vindt ? en niet voor een ander.
Sony, volg Visje zijn advies en koop platen die je ZELF graag hoort, laat je bijstaan door een goeie verkoper (ga naar een grotere shop en zeg die mensen ook direct dat je gloednieuw bent en niet weet waar je aan begint wink ;)), over het algemeen bijten ze niet, of toch niet hard laugh :D. SUK6
Dat maakt niks uit als je nieuw bent. Vaak willen ze je dan juist wel goed helpen omdat ze ook wel een beetje klantenbinding willen hebben. Zolang je maar laat merken dat je serieus bezig bent.
de repressing van Kissogram vs Woody- If I Had Known This Before (mag je zeker niet missen)
Ben ik helemaal met je eens, alleen jammer dat het weer opnieuw wordt uitgebracht sad :(
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
30-1-2004 15:07

descon schreef:

Je koopt toch zeker zelf wat je lekkere muziek vindt ? en niet voor een ander.
Hierover wil ik hier geen discussie starten, lees gewoon mijn quote onderaan elke posting en probeer hiermee te leven, of je nu wilt of niet... Zelfs de grootste DJ's draaien uiteindelijk voor het publiek en niet voor zichzelf!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-1-2004 15:14
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 30-1-2004 17:55
Ik denk niet dat we dit groter moeten maken dan dat het voor Sony is. Sony wil gewoon een paar leuke plaatjes om thuis mee te oefenen, het is een beetje ambitieus om dan te gaan adviseren in termen van wat de muziek van morgen gaat worden. wink ;)

Doe eens paar mooie platen, met een lekkere mixbare beat erin, leeftijd doet er niet toe, kan Sony naar de winkel en gewoon vragen wat hij wil hebben. Het netwerken met de eigenaar komt later wel, als het ooit zover komt.

Sony, als je nou toevallig al een goeie shop bij jou in de buurt wéét (dus geen Free Record, Media Markt, Bijenkorf-ellende), DAN zou ik daar toch ook maar even binnenlopen en om advies vragen, kan nooit kwaad.
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
30-1-2004 17:01
sony, wat je kan doen is je aanmelden bij www.only-djs.com/
Dan kan je online platen voorbeluisteren. Die kan je dan daar bestellen, of bij een local-shop halen.
I'm a man... I don't read manuals.
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
30-1-2004 19:49
Yow allemaal,

Inderdaad ik ben nog maar net gestart met platen en dan vindt ik het normaal dat ik deze vraag stel. (newbie forum voor beginnersvragen!)
Het is de bedoeling elke week nieuwe platen aan te schaffen.
Ik maak geld vrij voor deze hobby maar ik strooi er niet mee.
Ik heb al een heleboel materiaal maar als je met iets begint moet je ook niet het beste kopen.Geen technics dus.
Niemand leert rijden in een Lamborghini murciélago.

Ik woon in Gent en een goede winkel is musicman.
Een paar jaar geleden ben ik daar eens geweest en hebben ze mij daar goed ontvangen.
Eens zien wat het nu wordt.
Ik hoop dat het zal meevallen.

Bedankt voor de uitleg Dsalembier en de rest
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
31-1-2004 16:08

Sony schreef:

Bedankt voor de uitleg Dsalembier en de rest
1) Zeg maar "Didier" wink ;)
2) Graag gedaan

Sony schreef:

Ik woon in Gent en een goede winkel is musicman.
Een paar jaar geleden ben ik daar eens geweest en hebben ze mij daar goed ontvangen.
Eens zien wat het nu wordt.
Ik hoop dat het zal meevallen.
Musicman is een reuzegoeie winkel, dat loopt wel vlot!

Sony schreef:

Het is de bedoeling elke week nieuwe platen aan te schaffen.
Ik maak geld vrij voor deze hobby maar ik strooi er niet mee.
Dan zat ik er toch niet zover naast met mijn uitleg happy :). Bovendien blijf ik ervan overtuigd dat ik met mijn uitleg ook de groep bestrijk die maar één keer in de twee maand drie plaatjes haalt... maar goed, dat zal wel weer één van die hersenkronkels zijn bij mij waar ik zelf ook niet veel van snap wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)