Forum > Geluid

Beste koptelefoon?

(205 reacties. Pagina 12 van 21)
Moderator(s): Dré
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
19-1-2004 22:10
Inderdaad dit is voor iedereen persoonlijk.
Als ik vb de hd25 voor 1 uurke op mijne kop zet dan beginnen mijn oortjes pijn te doen omdat die mijn oren naar binnen drukt.(dit noemt supra-auraal of op het oor zittend)
Daarom kocht ik de MDR-7506 die zit volledig rond je oor.
Ik heb dus geen last van zere oortjes na een uur. (dit noemt circumauraal of rond het oor afgesloten)happy :)

even ter info: Er wordt een norm opgelegd die zegt dat een koptelefoon max een drukkracht mag uitvoeren van 5N. Meestal liggen de waarden tussen 1 en 4
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
JeruvaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 15
21-1-2004 20:18
Nogmaals bedankt voor de info!
Ik heb nu een 2eHands sony (bijna nieuw)
voor de pijs van een HD 25 op de kop getikt.
Greetz happy :)
musis sarcrum
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
21-1-2004 21:01
Veel plezier alvast welke is het eigenlijk?
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
22-1-2004 09:59
wat me nog het meest verbaast sinds ik een maand geleden op dit forum terechtkwam, is dat zovelen zoveel geld aan een hoofdtelefoon geven.
Ik heb zelf een Sony CD-750, een jaar of 5 geleden gekocht als winkeldochter, klinkt heel erg goed en is vrij robuust...

maaaaarr.. ik neem die niet mee om te gaan draaien, daar is ie gewoon te goed voor. meestal draai ik met een koptelefoon die iets van een 25-50 euro kost, meer niet. dat valt, dat raakt geklemd, daar wordt aan getrokken, maw dat moet wat kunnen verduren (niet dat ik zo ruw ben, maar veel in- en uitpakken, op- en afzetten veroorzaakt dit van tijd tot tijd wel)

En verder: is er iemand die die "extreme dynamisch bereik" echt nodig heeft bij het draaien ?
tuurlijk, met een prul van niks waar alleen maar wat doffe blubber uitkomt ben je ook niks,
maar het enige wat bij mij toch telt is: klank (moet gewoon goed zijn), robuustheid, prijs, en niet te lomp (met die CD-750 kan ik bij NASA denk ik)

En zit hier ook niet heel veel merkgeilheid bij ? En 'willen hebben wat die bekende DJ heeft' ?

Wat zijn jullie meningen hierover ?
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
22-1-2004 11:44
Muaaah. Bij m'n weten ben ik nog steeds een van de weinigen die een MDR-7509 gebruikt voor het draaien. Merkgeil? Naah, in dit geval niet. Mode? Naah, de 7509 is zwart en lelijk. Waarom dan wel? Het zijn m'n oren. Die wil ik graag ook nog hebben als ik een paar jaartjes ouder ben...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
22-1-2004 13:43
ik heb de sennheiser hd 210. Deze heeft volgens andere het nadeel niet hard te gaan. Deze gaan zeker hard genoeg. En ik snap niet waarom er fabriekanten trots op zijn dat ze 127 db uit hun koptelefoon halen...
Met andere woorden zijn ze er trots op andermans oren te beschadigen. En dan kun je wel zeggen dat doen de gebruikers zelf maar waarom kopen deze dan speciaal deze. Fabriekanten zouden koptelfoons moeten maken die perfect dempen, zuiver klinken en GEEN gehoorsbeschadiging kunnen veroorzaken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
22-1-2004 16:16
Dat moet je als volgt zien: 120 rijden in een Fiat Pinda is mogelijk maar reken maar dat je daar niet vrolijk van wordt. 120 rijden in een Ferrari gaat al een stuk lekkerder. Natuurlijk kan dat ding waarschijnlijk iets van 280 km/uur MAAR dat betekent niet dat je dat ook maar moet doen!

Tussen het thuis DJ'en en het DJ'en "op pad" zit een wereld van verschil. Verder zijn er diverse "op pad" omstandigheden waar je niet bepaald vrolijk van wordt (speaker vlak achter je in je oor te tetteren om zo het publiek te bereiken bijvoorbeeld...). In zo'n geval wil je echt oordopjes in EN een koptelefoon die op een schone en nette manier een stevige geluidsdruk kan halen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeruvaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 15
27-1-2004 17:19
Veel plezier alvast welke is het eigenlijk?
Dank je, ik heb nu een MDR-V900 happy :)
maaaaarr.. ik neem die niet mee om te gaan draaien, daar is ie gewoon te goed voor. meestal draai ik met een koptelefoon die iets van een 25-50 euro kost, meer niet. dat valt, dat raakt geklemd, daar wordt aan getrokken, maw dat moet wat kunnen verduren (niet dat ik zo ruw ben, maar veel in- en uitpakken, op- en afzetten veroorzaakt dit van tijd tot tijd wel)

En verder: is er iemand die die "extreme dynamisch bereik" echt nodig heeft bij het draaien ?
tuurlijk, met een prul van niks waar alleen maar wat doffe blubber uitkomt ben je ook niks,
maar het enige wat bij mij toch telt is: klank (moet gewoon goed zijn), robuustheid, prijs, en niet te lomp (met die CD-750 kan ik bij NASA denk ik)

En zit hier ook niet heel veel merkgeilheid bij ? En 'willen hebben wat die bekende DJ heeft'?
Ik gebruik hem voor meerdere dingen,
voor draaien & muziek opnemen
en koop liever één goeie koptelefoon
dan 2 mindere.
Ik ben er zuinig op en het is een redelijk robuuste
koptelefoon die wel tegen een stootje kan.
Feit is (bij mij in iedergeval) dat het gewoon
heel fijn luisteren is met veel dynamiek in je geluid.

Ik heb hem 2eHands gekocht want nieuw
vond ik hem gewoon te duur.

Merkgeil ben ik niet en wat de bekende DJs
gebruiken boeit me niet omdat het meestal
meer Product Placement is dan een serieuze keuze

Plus m'n gehoor is heilig happy :)
musis sarcrum
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
9-5-2004 18:49
Is de sennheiser hd-25 nu voor extreme gevallen (grote feesten/clubs) nu niet geschikt? Omdat zijn spl waarde lager licht dan andere koptelefoons. Zit er wel erg overna te denken om deze aan te schaffen, dat hij op me oren zit is geen punt, heb zelf ook gedraaid met de rpdj1200, die kussen zijn zo zacht, merk je niet eens. Heb zelf nu de stanton dj pro 2000, wel ok, wat groot alleen en wat stijfjes, niet zo erg flexibel.

Is de sennheiser toch een goede keus?
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
9-5-2004 19:09
De HD-25 wil ongezond hard hoor.. ook met oordoppen in is er nog goed mee te werken.
Dus tenzij je graag doof wilt worden, kun je je met een hd-25 prima redden.

Sommige koptelefoons gaan inderdaad harder, maar dat is wel verschrikkelijk ONGEZOND hard. En dat wil je ook niet (gebruiken) lijkt me!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)