Forum > Geluid

Monitor luidspreker

(58 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
19-1-2004 21:59
Wat ik eigenlijk zoek is een paar monitoren die mooi zuiver klinken.
Ze worden geplaatst in een kleine ruimte en ik zit er maar 2 meter van.
Het is dus niet de bedoeling om er de ramen mee uit te blazen maar wel om zo goed mogelijk alle detail te horen in een in een muziekstuk.
Ze mogen ook niet te groot zijn en bose moet ik ook niet hebben, veel te duur.
Ik zou graag vb deze willen aanschaffen.
Enkele vb: Mackie Tapco S5
Yamaha MSP 5
Alesis one mk2

Wat vinden jullie van deze 3 modellen.
wat is er goed of slecht aan.
Wie heeft ervaring met dit soort monitoren?

Merci voor de reactie wink ;)
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-1-2004 23:44
Ken alleen die alesis en die vond ik op zich wel oké klinken maar die haalt het nog steeds niet bij de syrinqs set.

Wat dat betreft kunnen we lang en breed gaan discuseren maar een feit is gewoon dat je onder de 750€ eigenlijk niets beters kunt kopen als de Syrinqs set voor dat bedrag.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
20-1-2004 08:33

orkz schreef:

Natuurlijk zijn er ook andere monitors dan de syrincs.
hier:www.prorec.com/prorec/articles.nsf/3fbdd95be86013f1862567f30025b305/0b7fae7ed3205d3c86256ae100044f41?OpenDocument
een test van meerdere merken.
Harstikke leuk deze link, maar volgens mij werd er gevraagd naar een goedkoper alternatief. Deze monitors zijn volgens mij nog duurder. Ik ben al aan het sparen voor een Syrincs set.
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
20-1-2004 11:44
Toffe link er staat wel wat op dat ik zou willen maar het is wel wa duur.
Ik zou er max 600eur willen aan hangen.
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
20-1-2004 16:54
Dre of Reind,

Als ik die syrincs set wil gebruiken om OOK gewoon muziek (cd's) op te LUISTEREN ipv. alleen mee te draaien.
Is dit dan ook een topper of raden jullie hem dan af?

PS. dat zgn. vlakke geluid van een monitor speaker valt dat te verdoezelen dmv een eqalizer o.i.d.? Lijkt me wel fijn dat als je muziek gaat LUISTEREN dat er dan wat meer gevoel/warmte inzit.

Of heb ik het weer eens HELEMAAL mis laugh :D

ps2: @Dre, mochten jij en ik de tijd ervoor hebben, zou ik dan eens langs kunnen komen in Harlingen (4,5 uur reistijd met trein van Echt naar Harlingen). Dan kan ik hem tenminste eerst een beluisteren.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-1-2004 17:29

Dacide schreef:

Dre of Reind,

Als ik die syrincs set wil gebruiken om OOK gewoon muziek (cd's) op te LUISTEREN ipv. alleen mee te draaien.
Is dit dan ook een topper of raden jullie hem dan af?
Hij staat nu al 2 maanden als front gedeelte voor mijn home theater systeem en ik luister er dagelijks naar.

Nuff said dacht ik zo.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
20-1-2004 17:42
das idd nuff said razz :p
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-1-2004 18:50

Reind schreef:

Dacide schreef:

Dre of Reind,

Als ik die syrincs set wil gebruiken om OOK gewoon muziek (cd's) op te LUISTEREN ipv. alleen mee te draaien.
Is dit dan ook een topper of raden jullie hem dan af?
Hij staat nu al 2 maanden als front gedeelte voor mijn home theater systeem en ik luister er dagelijks naar.
Same here... Nou, bijna dan. Ik hou namelijk niet zo van surround (verstrooit het beeld alleen maar) en heb de set dus puur als luistersetje. En reken maar dat daarbij GEEN house gedoe ten gehore gebracht wordt (maar wel lekkere muziek van Pink Floyd, Roger Waters, Jeff Wayne, Allan Parsons Project, Kitaro, Clannad maar ook een Phantom of the Opera wil nog wel eens ten gehore gebracht worden).

En bij het kijken van een DVD'tje gaat de gain van het subje altijd een klein stukje verder open (altijd leuk zo'n trillende bank ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-1-2004 18:53

Dacide schreef:

PS. dat zgn. vlakke geluid van een monitor speaker valt dat te verdoezelen dmv een eqalizer o.i.d.? Lijkt me wel fijn dat als je muziek gaat LUISTEREN dat er dan wat meer gevoel/warmte inzit.
NIET DOEN. Je bent binnen een paar minuten gewend aan een neutraal geluid. En daarna wil je eigenlijk niet meer anders. Niks geen hangende draad of zulke flauwekul. Gewoon neutraal en eerlijk (en bij een DVD'tje even een klein beetje het laag aandikken).
ps2: @Dre, mochten jij en ik de tijd ervoor hebben, zou ik dan eens langs kunnen komen in Harlingen (4,5 uur reistijd met trein van Echt naar Harlingen). Dan kan ik hem tenminste eerst een beluisteren.
No problem. Wel altijd bellen voor een afspraak en nogmaals bellen als je in Harlingen aankomt (zodat we je van de trein op kunnen pikken). En als je je eigen muziek meeneemt: Geen CD-R discs! M'n Sony DVD kan geen CD-R discs afspelen namelijk.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
20-1-2004 19:03
ps2: @Dre, mochten jij en ik de tijd ervoor hebben, zou ik dan eens langs kunnen komen in Harlingen (4,5 uur reistijd met trein van Echt naar Harlingen). Dan kan ik hem tenminste eerst een beluisteren.
-------------------------------------------------------
No problem. Wel altijd bellen voor een afspraak en nogmaals bellen als je in Harlingen aankomt (zodat we je van de trein op kunnen pikken). En als je je eigen muziek meeneemt: Geen CD-R discs! M'n Sony DVD kan geen CD-R discs afspelen namelijk.
Duidelijk, ik zorg wel dat ik een belletje geef ter zijner tijd. Zal denk ik ergens volgende maand worden.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)