Forum > Off-Zone

Vinyl - CD's bij de media markt

(67 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
19-1-2004 16:37
Gaaf wel die cd's, maar ze lijken op de foto erg groot, passen ze gewoon in je cdspeler? Of is het alleen maar schijn?

Heb zelf altijd cd's van Sony, haal ze altijd op de Zwarte Markt, 6€, Slimcase, per 10. Heb ook wel is That's Write cd's gehaald, doen het nu nog wel, maar hoelang nog...

[Offtopic] Entree Bazaar (Voorheen de "Gratis Hal") is nu 1,50€, maar nu kan je ook met dat ticket de Zwarte Markt zelf op. Week geleden werden de hallen gesloten, wegens vechtpartijen e.d [Offtopic]

[Edit] Dit zijn ze: home.hetnet.nl/mr_2/122/janpro/PLAATJESMAP/cd.JPG [/Edit]
MisterICE18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 26-9-2006
Berichten: 23
19-1-2004 17:20

Jan2 schreef:

Gaaf wel die cd's, maar ze lijken op de foto erg groot, passen ze gewoon in je cdspeler? Of is het alleen maar schijn?
...
Nah t leek me wel gaaf om mijn kamer mee te behangen wink ;)

Of ze het doen is een ander verhaal want de 1e moet nog gebrand worden happy :)
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
19-1-2004 18:02
Ik heb "???illegale???" import uit belgie 100 op een spindle €35,- 100 in doos €45,-

Fossalta
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
19-1-2004 19:46
Ik ben zo "slim" om altijd de ceedeetjes te kopen die in de aanbieding zijn. Ik heb dus al vele merken gehad. Mijn top 3:

1. TDK CD-R 80
2. MMORE CD-R 80
3. Sony 74 min, type ben ik kwijt

FLOP: Lifetec ( Aldi ) Hoef je soms maar naar te wijzen, of er ontstaan krassen.

Ik brand vooral Back-ups en foto's. En natuurlijk wel eens een cd'tje voor in de auto, aangezien er daar niet altijd even zachtzinnig mee wordt omgeprongen. Liever een kopie verklooid, dan het origineel.

John
I am a TimeDriver!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
19-1-2004 20:30

ideedeluxe schreef:

FLOP: Lifetec ( Aldi ) Hoef je soms maar naar te wijzen, of er ontstaan krassen.
Vind ik erg meevallen, maar ze zijn erg gevoelig ja,

Ook leuke cd'tjes vind ik de Phillips CD-R 74,Multi Purpose...
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
19-1-2004 20:57
Heb in de ConsumentenGids gelezen dat de cd's van het Kruidvat super slecht zijn, na 2 jaar kan je ze weggooien, alle data is dan gewist sad :( sad :( . Hoop niet dat het met de cd's van That's Write gebeurd, we zullen wel zien.

Heb zelf besloten alleen maar Sony, TDK en Philips cd's kopen,zijn gewoon betrouwbaar (Volgens de ConsumentenGids, zelf ook nog nooit problemen mee gehad).

Maar kan je eigenlijk wel data op de cd drukken, en dan ook afspelen in de cdspeler?
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
19-1-2004 21:14
een data cd is niet afspeelbaar op een audio cd speler(d0h wink ;), wat wou je horen dan?). Een combinatie van audio en data is wel mogelijk. Kijk maar eens naar zo'n 'enchanged' cd met bijv. een videoclip ofzo erop. Je pc leest zowel de audio als de extra's, maar je cd-speler natuurlijk alleen maar de audio (hoewel sommige oude cd-spelers daar moeite mee hebben heb ik me laten vertellen). Die extra's zijn gewoon mpg files of toepassingen enzo
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-1-2004 21:21

Fossalta schreef:

Ik heb "???illegale???" import uit belgie 100 op een spindle €35,- 100 in doos €45,-

Fossalta
Kan inderdaad illegaal zijn als er geen kopieerheffing op zit. (slim belgisch truukje)
Een spindle is overigens altijd goedkoper maar koop je een leeg doosje erbij, dan ben je vaak duurder uit.

In Duitsland zijn de CD's over het algemeen goedkoper vanwege een veel lagere kopieerheffing. (iets van 25 eurocent per cd ?)

Zelf gebruik ik Intenso (duits) 700 / 800 en 870mb.
Gebruik ze o.a. als back up, foto cd en mp3 cd voor in de auto scheelt een cd wisselaar!

Een blik intenso 700 mb 150stuks kost rond de 55euro.

Martin.
kvm entertainment
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
19-1-2004 21:47

Diederik schreef:

een data cd is niet afspeelbaar op een audio cd speler
herbeginnen:
een data-cd is niet bruikbaar om op te nemen met een standalone-recorder die niet geMOD werd (beetje zoals de zonebeveiliging van DVD's omzeilen dus wink ;)). Afspelen gaat probleemloos! Uiteindelijk is er fysisch geen enkel verschil, ergens wordt er gewoon een bit (byte, nibble of godweetwat) geset waardoor de CD-recorder weet of hij mag recorden al dan niet. Voor de rest is er geen enkel verschil. Wil je muziek kopieren (voor eigen gebruik of om je livesets op cd te branden), dan kun je gerust data's nemen (die goedkoper zijn wegens lagere kopieertaksen) als je brandt met een gewone PC-brander.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
MisterICE18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 26-9-2006
Berichten: 23
20-1-2004 00:53

DSalembier schreef:

Diederik schreef:

een data cd is niet afspeelbaar op een audio cd speler
herbeginnen:
een data-cd is niet bruikbaar om op te nemen met een standalone-recorder die niet geMOD werd (beetje zoals de zonebeveiliging van DVD's omzeilen dus wink ;)). Afspelen gaat probleemloos! Uiteindelijk is er fysisch geen enkel verschil, ergens wordt er gewoon een bit (byte, nibble of godweetwat) geset waardoor de CD-recorder weet of hij mag recorden al dan niet. Voor de rest is er geen enkel verschil. Wil je muziek kopieren (voor eigen gebruik of om je livesets op cd te branden), dan kun je gerust data's nemen (die goedkoper zijn wegens lagere kopieertaksen) als je brandt met een gewone PC-brander.
Muziek is data, maar buiten dat kunnen op data cd's zowel files als muziek (is eigenlijk hetzelfde) worden gebrandt door een pc met een cd recorder. Een standalone recorder eet alleen de "muziek cd's" wat eigenlijk gewoon data cd's zijn maar dan al met een klein stukje data erop geschreven door de fabrikant zodat de standalone speler deze herkent.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)