Forum > Geluid

pioneer of rodec (mengpaneel)??

(51 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
WardtAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 27-2-2004
Berichten: 15
14-1-2004 22:48
Hey,

Kijk ff naar de Dateq XTC, ik kan je vertellen, die is echt zwaar relaxt, ik draai er zelf mee in de Mezz (in Breda) en hij is echt heel tof, hij is echt onverwoestbaar, in tegenstelling tot de Pioneer DJM-600 of de DJM-500
Ik ben potjandriedubbeltjes nog steeds proeftijd lid
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-1-2004 00:48

spongebob schreef:

vraag me af hoeveel mensen hun mening over de djm600 baseren over EIGEN ervaring. ik heb er zelf 1. faders slijten helemaal niet supersnel, hij staat hier nu 2 jaar en doet het nog steeds perfect. faders zijn zo te vervangen (op de 600, 500 is een ander verhaal) en over dat heet worden, ik zie dat niet echt als een probleem. zolang je 'm niet strak inbouwd zonder ventilatie.
alleen het headroom heb je gelijk in, al weet 3 kwart van de gebruikers niet wat het is en horen het ook niet ;)
Ik baseer uit eigen ervaring.

Ik heb het afgelopen jaar (2003) bij gehouden wat ik aan gear heb lopen knutselen voor andere mensen (zodat als het vaak gebeurd ik lekker geld kan gaan eisen en ze een draai om hun oren kan geven)

Bij de pioneer DJM300/500/600 heb ik in totaal 23 faders vervangen en 24 potmeters. Van die pioneers was er geen 1 ouder als 4 jaar en dat vind ik dus gewoon ronduit slecht aangezien je van een mixer uit het hogere segment wel mag verwachten dat de mixer redelijk hufterproof is.

Ik heb vorig jaar 1 compleet van binnen weg gesmeulde voeding gezien van een DJM500 en die was dus wel degelijk te warm geworden. (waarschijnlijk heeft er ooit iets in die mixer gezeten wat niet helemaal owke was en wat niet goed is schoon gemaakt)

De headroom van de DJM serie is ronduit ruk en ik ken mixertjes die nog niet de helft van het geld kosten maar wel beter zijn qua headroom. Ik durf zelfs de Magnedine MAG10 qua interne opbouw dik boven de pioneer te zetten.

Pioneers zijn leuk -> zolang alle lampjes op de ledbar groen zijn en je weet dat het maar voor 1 avondje is wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
15-1-2004 01:16
Wat ben ik blij met een Dj die dit zegt! Helaas zijn het er niet veel.....

Bedankt Reind :-)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-1-2004 01:20
Het is iets wat ik al heel lang roep en iedere keer krijg je de wind van voren van pioneer eigenaars want het is niet zo blablablablabla. Volgens hun is het normaal dat faders zo snel slijten in een mixer die zoveel kost. Volgens zulke mensen kan hitte ook geen kwaad en valt het met de headroom reuze mee. Tsja en dan zeg ik altijd -> Koop jij dan maar lekker een pioneer maar als je bij mij komt met de vraag of ik iets voor je wil fixen omdat dat ding kapot is dan gaat ie zo hier voor de deur de straat op wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
15-1-2004 01:45
Ja, dat verschijnsel is mij niet vreemd. De Pioneer blijft goed scoren op het gebruikersgemak, echter op de andere punten......
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-1-2004 01:56
Het was een goede mixer geweest als men wat aan de headroom had gedaan en er normale faders in had geknald. Beetje een fatsoenlijke trafo er in en je bent meteen alweer van wat achtergrond rotzooi verwijderd.

Van de DJM600 is een geweldige mixer te maken alleen moet ie wel ff een beetje aangepast worden en daar zijn ze bij pioneer (en bij heel veel andere merken want wat dat betrefct doet pioneer het nog goed aangezien er veel merken zijn die meer rotzooi op de markt brengen en zo heel af en toe een OEM mazzelaar hebben -> Neem een behringer of een omnitronic als voorbeeld)

Kijk bij pioneer ontwerpt men zelf en vaak zie je in het eerste ontwerp fouten en dat was ook het geval bij de DJM500. Helaas hebben ze bij het uitbrengen van de 600 nog steeds steekjes laten vallen op punten waarvan ik zeg -> Dat kan je niet verkopen aan de mensen als ze dat bedrag neer moeten leggen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
15-1-2004 13:41
Hier is weinig meer aan toe te voegen. De belangrijkste dingen zijn er onderhand wel over gezegd. Het punt dat Victor aanhaalt is ook een belangrijke; je investeert tientallen duizenden euro's, waardoor een perfect geluid mogelijk zou zijn. In dat geval is het erg spijtig dat het geheel drastisch aangetast wordt door
één van de eerste schakels in het geheel, de mixer.

Heeft de topicstarter inmiddels al een keuze gemaakt?
DjheronStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-2-2004
Berichten: 8
18-1-2004 15:40
Ya , ik denk dat ik met djm 600 gaan beginne... als het echt zwaar tegenvalt verkoop ik het wel maar dat denk ik niet , en ik vind die effects toch wel practish als je ermee kunt werken , en zon faders kosten niet veel , en een ventilator installeren zodat het niet overhit dus ik denk dat ik dan toch wel een van de betere mengpanelen heb thx everybody !!
look at this one , its called reality dude
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-1-2004 00:48

djheron schreef:

Ya , ik denk dat ik met djm 600 gaan beginne... als het echt zwaar tegenvalt verkoop ik het wel maar dat denk ik niet , en ik vind die effects toch wel practish als je ermee kunt werken , en zon faders kosten niet veel , en een ventilator installeren zodat het niet overhit dus ik denk dat ik dan toch wel een van de betere mengpanelen heb thx everybody !!
Neem ook even de SMX1 van Synq in overweging dan -> Effecten zijn net zo goed. Faders zijn goed en simpel te verwisselen en als klap op de vuurpijl -> De SMX1 heeft wel een redelijk goede headroom en word ook niet warm.

Nou wat wil je nog meer voor 549€.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Skyline643Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-5-2006
Laatste: 21-8-2009
Berichten: 55
16-10-2007 09:51
Even dit topic gebruiken happy :)
Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen een Rodec CX-1100 of Pioneer DJM-3000 (ter vervanging van mijn JB Systems Beat6). Andere opties zijn er bijna niet (dus niet afkomen met een Nuo5 e.d. aub), want ik wil een 19" mixer die maximum 7U hoog is (zodat hij boven mijn cd-controller past in mijn flightcase).
Ik draai meest thuis, maar ik ga soms ook op pad (gemiddeld 1x per maand zo).
Ik wil dus graag effecten enerzijds, maar ik wil voor die prijs (1000€ ongeveer, beide mixers kosten bijna evenveel) toch ook een mixer die van goeie kwaliteit is en waar ik enkele jaren plezier ga aan beleven. Dus ook geen gebreken na een jaartje zoals faders die ik moet vervangen. En dat weet ik dus niet van de DJM-3000. Naar het schijnt is deze de 19" versie van de DJM-600 en de faders daarvan zijn niet te best. Bij een Rodec ben je bijna voor 99% zeker dat je een mixer zonder gebreken hebt in de eerste 5 à 10 jaar maar hij is wel basic natuurlijk. En meost Pioneer nu met een 19" versie komen opdagen van de DJM-800, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk, de DJM-3000 is alweer iets ouder enzo... moeilijke keuze! Wie helpt me hieruit?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)