Forum > PC related Forum

Setje opnemen op laptop

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
13-1-2004 20:20

Julien schreef:

Koop een externe geluidskaart, betere kwaliteit opnemen en zit line in op e.d, klaar ben je...
Precie , gewoon met een breakout box
JeruvaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 15
16-1-2004 21:46
Ook al is m'n berichtje veel te laat,
mensen die het later ook willen weten
hebben hier toch wat aan.
musis sarcrum
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-1-2004 18:38
Ja, daar zou je gelijk in kunnen hebben.

Maar als er mensen zijn die dit (later) willen weten, dan melden ze zich wel. Op deze manier kunnen we alle oude topics waarover we iets te melden denken te hebben wel omhoog gaan kicken.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-1-2004 23:28

jeruva schreef:

Ook al is m'n berichtje veel te laat,
mensen die het later ook willen weten
hebben hier toch wat aan.
Als je echt serieus op wilt muziek op wilt nemen met
een computer en je wil geen pro-geluidskaart (die je bakken met geld kost), dan is de
Terratec DMX 6fire 24/96 z'n opvolger, de
Aureon universe (beide voor pc) of de
Phase 26 (voor de laptop) Ideaal!!!
Als mosterd na de maaltijd wil ik er toch nog wat van zeggen. Bakken met geld is natuurlijk niet geheel waar.
Wil je semi/pro zijn kan je met 4 sporen uit de voeten met een 24 bit/96 KHz Maya MK44 kaart plm.100 euro (voor pc)

Maar aangezien dit topic over een laptop gaat heeft het melden van een pc kaart natuurlijk uberhaupt geen zin.

Voor serieuze opnames voor pc heb je een USB oplossing.
www.audiotrak.net/maya44usb.htm
(4 in en 4 uit)
Wil je meer over USB soundcards voor o.a. laptop weten kijk dan op:
www.usb-audio.com/

Martin.
kvm entertainment
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
18-1-2004 17:14
In Computer Magazine (CM) van deze maand (Belgische tegenhanger van Personal Computer Magazine (PCM)) staat een test van usb geluidskaarten.
Misschien heb je daar wat aan ...
Ik heb zelf het artikel gelezen en de beste was:
Sound Blaster Audigy 2 NX (+- 150€)
gevolgd door:
Hercules Gamesurround Muse Pocket USB (+- 60€)
Dit zijn de beste qua functies/software/geluidskwaliteit/..., de andere geluidskaarten kregen geen overtuigende goede commentaar...

[EDIT] Het staat ook in PCM van deze maand ... [/EDIT]
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-1-2004 18:56

Dj Noise schreef:

In Computer Magazine (CM) van deze maand (Belgische tegenhanger van Personal Computer Magazine (PCM)) staat een test van usb geluidskaarten.
Misschien heb je daar wat aan ...
Ik heb zelf het artikel gelezen en de beste was:
Sound Blaster Audigy 2 NX (+- 150€)
gevolgd door:
Hercules Gamesurround Muse Pocket USB (+- 60€)
Dit zijn de beste qua functies/software/geluidskwaliteit/..., de andere geluidskaarten kregen geen overtuigende goede commentaar...
[EDIT] Het staat ook in PCM van deze maand ... [/EDIT]
Ik denk niet dat ze de maya 44 Usb versie en de Gigaport ag versie getest hebben (prijs van +- 140 tot 190 euro)
Deze kaarten worden natuurlijk niet voor niets aanbevolen door BPM Studio en Visiosonic PCDJ. (beide software voor "pro" dj gebruik.)
Probleem is vaak dat de "huis tuin en keuken" kaarten niet op 0db uitsturen en niet altijd compatible zijn met alle betere audio software. (dit wordt vaak niet getest)

voorbeeld: in de soundblaster 1024 kaart moet je eerst een paar weerstanden veranderen om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen.

Een ander verschil, de "pro" en "semi pro" kaarten zijn vaak alleen te koop bij de muziekhandel, alle andere kan je een computerzaak kopen.

Zowel de Maya als de Gigaport maken gebruik van de Asio driver dus zijn ook geschikt voor Cubase, Nuendo, Reactor, Reason, Sonar 2.2 en Logic.

Martin.
kvm entertainment
Paultjuh_12Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2003
Laatste: 18-3-2009
Berichten: 33
24-1-2004 20:46
jah met mijn mp3 speler kan je ook opnemen maar even een tussendoor vraag
als je dan een radio via de microfoon ingang aansluit, heb je dan geen kans dat de microfoon-ingang van je computer doorbrand?en zijn er geen andere manieren om opnames van bijvoorbeeld livesets te maken? wink ;)
Paultjuh_12Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2003
Laatste: 18-3-2009
Berichten: 33
24-1-2004 20:56
Jullie noemen trouwens allemaal van die programma's die je allemaal moet kopen of downloaden maar op een normale computer (vanaf windows ME) zit er Windows Movie Maker.
Als je die opstart en je zet je radio aan en sluit hem aan op de microfoon-ingang en je start Windows Movie Maker op dan krijg je dus Windows Movie Maker (logisch maar ik kon het niet beter uitlegge razz :p )
Ga dan naar
"Bestand"
"Opnemen"
en kies bij Opnemen "alleen audio"
(als het niet duidelijk is mail me dan even) wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-1-2004 22:40

paultjuh_12 schreef:

Jullie noemen trouwens allemaal van die programma's die je allemaal moet kopen of downloaden maar op een normale computer (vanaf windows ME) zit er Windows Movie Maker.
Als je die opstart en je zet je radio aan en sluit hem aan op de microfoon-ingang en je start Windows Movie Maker op dan krijg je dus Windows Movie Maker (logisch maar ik kon het niet beter uitlegge razz :p )
Ga dan naar
"Bestand"
"Opnemen"
en kies bij Opnemen "alleen audio"
(als het niet duidelijk is mail me dan even) wink ;)
Dan heb je toch de topicvraag niet goed doorgelezen!
Hij wil de muziek op een CD branden maar heeft geen line input! (alleen microfoon)

Dat jij kan opnemen op je mp3 speler is wel leuk, maar eventueel een meersporen opname is met je speler niet mogelijk. Bovendien kan je hiermee ook wav files mee opnemen?

De programmas die genoemd worden vallen onder "pro"gebruik, om tevens aan te tonen dat de geluidskaarten ook pro zijn.

Je kan natuurlijk ook met je win98,Me, XP etc. recorder opnemen maar als je alleen een microfooningang hebt en een line signaal wilt opnemen dan heb je een probleem.

Mogelijkheden: of je sloopt je laptop en je gaat expirimenteren met de ingang (wat ik nou niet bepaald wil aanraden) of je koopt een externe USB geluidskaart.
Aangezien je toch al gauw zo'n 60 euro kwijt bent voor een Usb geluidskaart kan het soms verstandiger zijn om voor een betere "pro" te gaan.

Martin.
kvm entertainment
Paultjuh_12Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2003
Laatste: 18-3-2009
Berichten: 33
25-1-2004 14:03
je kan de invoerlijn wijzigen in Bijvoorbeeld :
AUX
Line-In
Mic
Video
Cd-Player
Stereo mixer
dus het "zou" wel kunnen razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)