Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Djkevinkd
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 10 bijdrage(n) van Djkevinkd (Pagina: 1 van 1)
Topic: dbx 223xs crossover en dbx 166xs compressor/limiter voor actieve sound set (5-3-2014 13:36:00)
Zoek eerst eens iemand die je vertelt wat je nodig hebt om te bereiken wat je wilt, en hoe jouw geluidsset werkt voordat je de boel definitief naar god helpt... of in ieder geval serieus beschadigt!
Als ik al lees dat je de hi en low uitgang van je crossover op de zelfde kast aansluit en toch meent een beter geluid te hebben begin ik ook ernstig te twijfelen of dit goed gaat komen zonder tussenkomst van iemand met iets meer kennis van zaken!
In het wilde weg allerlei crossovers, equalisers en limiters aanschaffen zonder enige vorm van kennis wat deze apparaten precies doen en hoe deze te gebruiken op een manier dat het ook werkelijk meerwaarde heeft staat gelijk aan geld te water gooien....Dan heb je verkeert gelezen.
Bij gebruik van dbx 223 xs in stereo mode heb ik de hi aan gesloten aan de topkasten en de low aan de subkasten.
zoals het hoort te zijn.
de dbx 232xs in mono mode heb ik eens geprobeerd de high en de mid aan de topkasten aan te sluiten (er zijn 2 ingangen per topkast)
en low blijft naar de basskast gaan.Topic: dbx 223xs crossover en dbx 166xs compressor/limiter voor actieve sound set (5-3-2014 01:11:00)
Kort door de bocht:
je weet niet echt wat je doet, negeert alle adviezen en rommelt maar wat aan.
Heb je uberhaubt de handleiding gelezen van de crossover?
HK is schel, mid kennen ze niet echt, zeker niet op een 15 inch topkastje.
Door de boel 3 weg aan te sturen kan je daarmee spelen, maar ga je wel rare dingen krijgen.
Je hebt een 3 weg mono of 2 weg stereo crossover, dan is hi uit gewoon alles boven je crossoverpunt naar je low uit.
Oftewel 100 Hz is 100 Hz....zoals eerder gezegd ben ik uiteraad geen kenner van hertzen en dergelijke meer.
De cross-over handleiding heb ik uiteraard doorgenomen maar ook daar wordt er echt in vakthermen gesproken.
Het enige waar ik opzoek achter ben is een betere klank te verkrijgen van men set, en deze ook proberen wat te beschermen.
Alle tips die ik hier krijg klinken allemaal super maar ook ik heb nog rekening te houden met men portomonee... en die zit jammer genoeg niet altijd mee
Vandaar ik een tussen oplossing probeer te vinden. Om het iets of wat beter te laten klinken en iets of wat te beveiligen.
voor een geluid technicus klinkt dit idd wat raar en rommel ik ergens tussen uit mss. Maar ik moet wel verder opzoek gaan achter een degelijke oplossing in mijn situatie ( de dbx 223xs kan zonder problemen terug gestuurd worden).
Wie andere betaalbare en interessant tips geeft voor een NIET geluids kenner.... altijd welkom.
Dan nog dit, deze zin is ook weer iets te ingewikkeld te begrijpen.
"Je hebt een 3 weg mono of 2 weg stereo crossover, dan is hi uit gewoon alles boven je crossoverpunt naar je low uit.
Oftewel 100 Hz is 100 Hz..."Topic: dbx 223xs crossover en dbx 166xs compressor/limiter voor actieve sound set (4-3-2014 17:37:00)
Wellicht kan je dealer je hiermee helpen?
Wel natuurlijk goed opletten als deze afgesteld wordt, dan leer je er zelf toch wat van!
De Rodec zou bovendien al voldoende moeten zijn om je actieve set netjes (extra) te beveiligen?
Crossover moet je eigenlijk niet gebruiken, dan krijg je alleen maar vreemde verschijnselen in de overgangsgebieden door de crossover die er al in de speakers zit.Zonder de cross over in de huidige situtatie kan ik niet alle speakers beschermen.
Vb de rodec begrenzeer stel ik zo af op de sub kasten waar vandaar uit de mid/high vertekt naar de top kasten die dan weer geen
begrenzing hebben.
vandaar ik dacht te werken met een crossover om dan het laag naar een begrenzer te sturen en het mid/high naar nog een andere begrenzer.Topic: dbx 223xs crossover en dbx 166xs compressor/limiter voor actieve sound set (2-3-2014 21:18:00)
In mijn opinie zijn vragen niet dom maar komen voort uit interesse en het niet hebben van een basis. Als ik een makkelijk te verteren antwoord weet zul je dat iig van mij krijgen. Alleen dat makkelijk te verteren antwoord is lastig daar er vaak technische termen bij horen.......(mijn probleem hierbij : weinig geduld maar daar wordt aan gewerkt;-)
Met betrekking tot limiters:
Die zijn te berekenen maar dan heb je het eea aan informatie nodig mbt de versterkers (bv voltage gain=versterkingsfactor en op welk frequentie gebied die specifieke versterker ingezet wordt voor de attack en release tijden voor de limiter alsmede de waarden mbt de speaker).
Nogmaals een limiter over je systeem is geen garantie dat je de speakers heel houdt. Klein voorbeeld : met adamson bv krijg je de waarschuwing dat het af en toe aantikken van de limiters geen probleem is maar op het moment dat ze continu vol staan te werken je een dikke kans loopt dat er het eea na 8 uur werk vervangen zal moeten worden.
Voor zo ver ik kan zien is het een actief systeem (amps ingebouwd dus). als dit toch begint te kraken stuur je teveel signaal weg naar het systeem en overstuur je dus de inputs van het systeem. Die limiters die er in gebouwd zitten doen het dus wel degelijk daar je anders al lang een aantal speakers had moeten vervangen.
Google is my friend:
Ik moest even zoeken mbt rodec aLc 01
In de specs staat een waarde in dBm iets wat niet gebruikelijk is in pro audio producten waar meestal met dBv of dBu gewerkt wordt. Verder trekt voor zo ver ik zie die rodec het input signaal naar beneden en niet het signaal aan de outputs.
Wat houdt dit dus nu eigenlijk in? Ik gok hier een beetje maar lijkt mij dat die rodec op zijn input teveel aan signaal detecteert en dus ingrijpt en het input signaal naar beneden trekt waarop de DJ (neem ik aan) dus zijn gains omhoog gooit waarop die rodec dus nog meer het signaal naar beneden bijstelt. Uit eindelijk stuurt de dj dus steeds meer weg waarbij hij de output van zijn eigen mixer overstuurt of de input naar het systeem (in dit geval dus de rodec).
Ik gok hier een beetje maar dit cirkeltje kun je alleen doorbreken door minder signaal naar je systeem te sturen.
www.rodec.com/productdetails.php?code=25&specs
www.sengpielaudio.com/calculator-volt.htmwat de "google " reactie betreft is dit idd het probleem meestal. Dj's willen altijd maar luider en luider draaien en zwieren de master en de gain levels altijd zo goed als open zodat alles dus idd in het rood terecht komt en zelfs overstuurd begint te klinken.
Terwijl dit dus eigenlijk totaal geen zin geeft. Maar ja. In die geval moet ik dus zien dat ze niets kapot gaan spelen.
Ik heb de gewoonte om die alc begrenzer zo af te stellen dat men de master van de mengtafel mooi volledige open mag draaien en de gain levels netjes voor het rood vu signaal blijven van de mengtafels. Maar dan komt het grote probleem. Dj's vinden het soms zo nodig om de gain levels nog eens wat extra bij tegeven zodat men een rode vu signaal krijgt (vanaf dan activeerd de alc rodec begrenzer) en compresseert deze de mooie eerste overstuurde signalen.
Maar dan heb je de pruts dj's die dus niet beseffen dat de limiter zij werk doet. " oei het klinkt plots stiller !
dan gaan we de gain maar volledige opendraaien"
En zie je een mengtafel met volledige open master (wat oke is) Maar dan een VOLLEDIG open Gain levels op de fader kanalen en boven dien vinden ze het nog nodig om de mid en high eq open te draaien en sommige moeten de low eq ook nog opendraaien.
Kortom Alle vu's staan stil in het rood zo ook die alc rodec controller. Dan begin het te kraken enzo.
Dus die gain level en EQ 's op de menger blijven steeds een probleem om een deftige aftelling te kunnen krijgen kwa begrenzing.Topic: dbx 223xs crossover en dbx 166xs compressor/limiter voor actieve sound set (1-3-2014 04:40:00)
Als je de set al hoort vervormen waarom dan toch door douwen?
Dat kraken van je speakers kan een aantal oorzaken hebben waaronder dus teveel input signaal tot clippende amps.
Een limiter houdt pieken tegen maar als je constant je limiters vol nodig hebt betekent dat je speakers elke x vol moeten werken en als je dit een tijdje vol houdt blaas je als nog het hele spul naar god.
Maar goed qua digi doosjes zijn er plenty mogelijkheden waar de goedkopere processors meestal een RMS limiter hebben. Deze zijn geen garantie dat het spul niet kapot kan maar het gaat langer goed. Merken bv xilica alldsp en de wat oudere series XTA.
De betere processors hebben naast de rms limiters ook vaak de mogelijkheid om een piek limiter in te stellen maar ook dit is nog geen garantie dat het niet kapot kan het duurt alleen langer.ik denk dat digi doosjes niet echt iets voor mij zal zijn hoe meer ik rond neus hoe moellijker het wordt, ik ben namelijk geen echte geluids technicus om doze als xilica te gaan kunnen afstellen. kreeg deze reeds aangewezen bij men dealer maar door de kennis die ik er maar van heb rade men mij dit af. Topic: dbx 223xs crossover en dbx 166xs compressor/limiter voor actieve sound set (1-3-2014 04:37:00)Iets tamperproof, want zoiets als dBx 166 of andere compressor-limiters zijn zo te ontregelen door eender wie bij de knoppen kan.
Ik denk dan bvb aan :
Dateq SPL-1 en SPL-2
Drawmer SP-2120ik heb momenteel een rodec aLc 01 er aangekoppeld waar ik op deze hk geluid set niet zo te vreden van ben.
Dus met die 166 van dbx zou ik deze wel achter plexie monteren. wa ook al veel doe is veel rode lampjes die net voor limiting gaan activeren zodat ik djs daar kan op waarschuwen dit doe ik met die rodec alc 01 op een andere geluid set van mij en werkt aardig.Topic: dbx 223xs crossover en dbx 166xs compressor/limiter voor actieve sound set (27-2-2014 20:33:00)Ja er zitten er in maar ik kan de luidsprekers tot kraken krijgen zonder dat er gelimit wordt.
Het limit lampje activeert wel maar er wordt niets naar beneden getrokken.Topic: dbx 223xs crossover en dbx 166xs compressor/limiter voor actieve sound set (27-2-2014 20:32:00)
Je kan beter even verder kijken naar een digi speeldoos.
Zeker waar het limiters betreft zijn er veel betere oplossingen maar die kosten waarschijnlijk iets meer.enige voorstellen ?
ik heb er zelf niet zoveel kennis van dus het zou iets eenvoudig moeten zijn.
maar wel zeer betrouwbaar.
Ik zelf ben niet altijd op verhuur events aanwezig dus moeten toestellen zijn
die in mogelijke omstandig heden zich zonder problemen kunnen terug hervatten.
vb stroompannes en dergelijke vandaar ik dacht de analoog weg te nemen.Topic: dbx 223xs crossover en dbx 166xs compressor/limiter voor actieve sound set (27-2-2014 18:30:00)
Soundpower schreef:
Ik ben het niet altijd 100% met Frank eens maar in dit geval toch wel...Zoek eerst eens iemand die je vertelt wat je nodig hebt om te bereiken wat je wilt, en hoe jouw geluidsset werkt voordat je de boel definitief naar god helpt... of in ieder geval serieus beschadigt!
Als ik al lees dat je de hi en low uitgang van je crossover op de zelfde kast aansluit en toch meent een beter geluid te hebben begin ik ook ernstig te twijfelen of dit goed gaat komen zonder tussenkomst van iemand met iets meer kennis van zaken!
In het wilde weg allerlei crossovers, equalisers en limiters aanschaffen zonder enige vorm van kennis wat deze apparaten precies doen en hoe deze te gebruiken op een manier dat het ook werkelijk meerwaarde heeft staat gelijk aan geld te water gooien....
Bij gebruik van dbx 223 xs in stereo mode heb ik de hi aan gesloten aan de topkasten en de low aan de subkasten.
zoals het hoort te zijn.
de dbx 232xs in mono mode heb ik eens geprobeerd de high en de mid aan de topkasten aan te sluiten (er zijn 2 ingangen per topkast)
en low blijft naar de basskast gaan.
Frank76 schreef:
Als ik het allemaal zo lees, kan je er beter een specialist bij halen.Kort door de bocht:
je weet niet echt wat je doet, negeert alle adviezen en rommelt maar wat aan.
Heb je uberhaubt de handleiding gelezen van de crossover?
HK is schel, mid kennen ze niet echt, zeker niet op een 15 inch topkastje.
Door de boel 3 weg aan te sturen kan je daarmee spelen, maar ga je wel rare dingen krijgen.
Je hebt een 3 weg mono of 2 weg stereo crossover, dan is hi uit gewoon alles boven je crossoverpunt naar je low uit.
Oftewel 100 Hz is 100 Hz....
De cross-over handleiding heb ik uiteraard doorgenomen maar ook daar wordt er echt in vakthermen gesproken.
Het enige waar ik opzoek achter ben is een betere klank te verkrijgen van men set, en deze ook proberen wat te beschermen.
Alle tips die ik hier krijg klinken allemaal super maar ook ik heb nog rekening te houden met men portomonee... en die zit jammer genoeg niet altijd mee
Vandaar ik een tussen oplossing probeer te vinden. Om het iets of wat beter te laten klinken en iets of wat te beveiligen.
voor een geluid technicus klinkt dit idd wat raar en rommel ik ergens tussen uit mss. Maar ik moet wel verder opzoek gaan achter een degelijke oplossing in mijn situatie ( de dbx 223xs kan zonder problemen terug gestuurd worden).
Wie andere betaalbare en interessant tips geeft voor een NIET geluids kenner.... altijd welkom.
Dan nog dit, deze zin is ook weer iets te ingewikkeld te begrijpen.
"Je hebt een 3 weg mono of 2 weg stereo crossover, dan is hi uit gewoon alles boven je crossoverpunt naar je low uit.
Oftewel 100 Hz is 100 Hz..."
hey
vandaag is een dbx 223xs cross-over binnen gekomen, ik kon het niet laten om te experimenteren
1. eerste indruk voelt het toestel heel stevig aan.
2.1 eerste indruk kwa klank.
De hk audio linear 5 set klinkt nog schel en scherp zonder de dbx dus en aan de top/subs instelling kan ik niets wijzigen.
Met de dbx 223xs in stereo kan je de bass wat bij pushen en de high wat beter afstellen nu stell ik mij de vraag wat met het mid?
aangezien van uit de sub kast waar Mid/high opgeschreven staat en naar de top gestuurd wordt.
Heb ik op de dbx enkel high, stuurt de dbx dat voor 2 weg systemen mid/high dan niet samen uit ?
2.2 Vervolgens heb ik ook de dbx 223xs eens in mono 3 weg geschakeld.
waar ik dan low - mid - high kan afstellen.
Men hk audio 115 topkasten hebben een A en een B input per kast.
Zo heb ik eens geprobeerd het high naar input A te sturen en het mid naar input B en via deze weg klinkt het eigenlijk nog beter.
Het low blijft dan gewoon naar basskast gaan.
De vraag is zo 2 aparte signalen naar 1 top sturen met 2 apart ingangen op de kasteb is dat verstandig en goed. kwestie van den boel niet op te blazen als er ooit eens vollenbak lawaai zal gemaakt worden.
Wellis waar mankeer ik dan nog een dbx 223xs voor de andere top/bass set. Maar tis maar ter experiment.
Topic: dbx 223xs crossover en dbx 166xs compressor/limiter voor actieve sound set (2-3-2014 21:22:00)vandaag is een dbx 223xs cross-over binnen gekomen, ik kon het niet laten om te experimenteren
1. eerste indruk voelt het toestel heel stevig aan.
2.1 eerste indruk kwa klank.
De hk audio linear 5 set klinkt nog schel en scherp zonder de dbx dus en aan de top/subs instelling kan ik niets wijzigen.
Met de dbx 223xs in stereo kan je de bass wat bij pushen en de high wat beter afstellen nu stell ik mij de vraag wat met het mid?
aangezien van uit de sub kast waar Mid/high opgeschreven staat en naar de top gestuurd wordt.
Heb ik op de dbx enkel high, stuurt de dbx dat voor 2 weg systemen mid/high dan niet samen uit ?
2.2 Vervolgens heb ik ook de dbx 223xs eens in mono 3 weg geschakeld.
waar ik dan low - mid - high kan afstellen.
Men hk audio 115 topkasten hebben een A en een B input per kast.
Zo heb ik eens geprobeerd het high naar input A te sturen en het mid naar input B en via deze weg klinkt het eigenlijk nog beter.
Het low blijft dan gewoon naar basskast gaan.
De vraag is zo 2 aparte signalen naar 1 top sturen met 2 apart ingangen op de kasteb is dat verstandig en goed. kwestie van den boel niet op te blazen als er ooit eens vollenbak lawaai zal gemaakt worden.
Wellis waar mankeer ik dan nog een dbx 223xs voor de andere top/bass set. Maar tis maar ter experiment.
joepurlings schreef:
Dan laat je deze toch door iemand anders instellen, hij wordt toch maar voor één set gebruikt.Wellicht kan je dealer je hiermee helpen?
Wel natuurlijk goed opletten als deze afgesteld wordt, dan leer je er zelf toch wat van!
De Rodec zou bovendien al voldoende moeten zijn om je actieve set netjes (extra) te beveiligen?
Crossover moet je eigenlijk niet gebruiken, dan krijg je alleen maar vreemde verschijnselen in de overgangsgebieden door de crossover die er al in de speakers zit.
Vb de rodec begrenzeer stel ik zo af op de sub kasten waar vandaar uit de mid/high vertekt naar de top kasten die dan weer geen
begrenzing hebben.
vandaar ik dacht te werken met een crossover om dan het laag naar een begrenzer te sturen en het mid/high naar nog een andere begrenzer.
Timo Beckman schreef:
Een gebrek aan kennis kun je oplossen door het www te gebruiken en alles wat je niet snapt het zij ook mbv het internet op te zoeken of hier en op andere fora te vragen.In mijn opinie zijn vragen niet dom maar komen voort uit interesse en het niet hebben van een basis. Als ik een makkelijk te verteren antwoord weet zul je dat iig van mij krijgen. Alleen dat makkelijk te verteren antwoord is lastig daar er vaak technische termen bij horen.......(mijn probleem hierbij : weinig geduld maar daar wordt aan gewerkt;-)
Met betrekking tot limiters:
Die zijn te berekenen maar dan heb je het eea aan informatie nodig mbt de versterkers (bv voltage gain=versterkingsfactor en op welk frequentie gebied die specifieke versterker ingezet wordt voor de attack en release tijden voor de limiter alsmede de waarden mbt de speaker).
Nogmaals een limiter over je systeem is geen garantie dat je de speakers heel houdt. Klein voorbeeld : met adamson bv krijg je de waarschuwing dat het af en toe aantikken van de limiters geen probleem is maar op het moment dat ze continu vol staan te werken je een dikke kans loopt dat er het eea na 8 uur werk vervangen zal moeten worden.
Voor zo ver ik kan zien is het een actief systeem (amps ingebouwd dus). als dit toch begint te kraken stuur je teveel signaal weg naar het systeem en overstuur je dus de inputs van het systeem. Die limiters die er in gebouwd zitten doen het dus wel degelijk daar je anders al lang een aantal speakers had moeten vervangen.
Google is my friend:
Ik moest even zoeken mbt rodec aLc 01
In de specs staat een waarde in dBm iets wat niet gebruikelijk is in pro audio producten waar meestal met dBv of dBu gewerkt wordt. Verder trekt voor zo ver ik zie die rodec het input signaal naar beneden en niet het signaal aan de outputs.
Wat houdt dit dus nu eigenlijk in? Ik gok hier een beetje maar lijkt mij dat die rodec op zijn input teveel aan signaal detecteert en dus ingrijpt en het input signaal naar beneden trekt waarop de DJ (neem ik aan) dus zijn gains omhoog gooit waarop die rodec dus nog meer het signaal naar beneden bijstelt. Uit eindelijk stuurt de dj dus steeds meer weg waarbij hij de output van zijn eigen mixer overstuurt of de input naar het systeem (in dit geval dus de rodec).
Ik gok hier een beetje maar dit cirkeltje kun je alleen doorbreken door minder signaal naar je systeem te sturen.
www.rodec.com/productdetails.php?code=25&specs
www.sengpielaudio.com/calculator-volt.htm
Terwijl dit dus eigenlijk totaal geen zin geeft. Maar ja. In die geval moet ik dus zien dat ze niets kapot gaan spelen.
Ik heb de gewoonte om die alc begrenzer zo af te stellen dat men de master van de mengtafel mooi volledige open mag draaien en de gain levels netjes voor het rood vu signaal blijven van de mengtafels. Maar dan komt het grote probleem. Dj's vinden het soms zo nodig om de gain levels nog eens wat extra bij tegeven zodat men een rode vu signaal krijgt (vanaf dan activeerd de alc rodec begrenzer) en compresseert deze de mooie eerste overstuurde signalen.
Maar dan heb je de pruts dj's die dus niet beseffen dat de limiter zij werk doet. " oei het klinkt plots stiller !
dan gaan we de gain maar volledige opendraaien"
En zie je een mengtafel met volledige open master (wat oke is) Maar dan een VOLLEDIG open Gain levels op de fader kanalen en boven dien vinden ze het nog nodig om de mid en high eq open te draaien en sommige moeten de low eq ook nog opendraaien.
Kortom Alle vu's staan stil in het rood zo ook die alc rodec controller. Dan begin het te kraken enzo.
Dus die gain level en EQ 's op de menger blijven steeds een probleem om een deftige aftelling te kunnen krijgen kwa begrenzing.
Timo Beckman schreef:
Een limiter is geen garantie dat je de boel niet kan slopen.Als je de set al hoort vervormen waarom dan toch door douwen?
Dat kraken van je speakers kan een aantal oorzaken hebben waaronder dus teveel input signaal tot clippende amps.
Een limiter houdt pieken tegen maar als je constant je limiters vol nodig hebt betekent dat je speakers elke x vol moeten werken en als je dit een tijdje vol houdt blaas je als nog het hele spul naar god.
Maar goed qua digi doosjes zijn er plenty mogelijkheden waar de goedkopere processors meestal een RMS limiter hebben. Deze zijn geen garantie dat het spul niet kapot kan maar het gaat langer goed. Merken bv xilica alldsp en de wat oudere series XTA.
De betere processors hebben naast de rms limiters ook vaak de mogelijkheid om een piek limiter in te stellen maar ook dit is nog geen garantie dat het niet kapot kan het duurt alleen langer.
AMX_Pete schreef:
djkevinkd schreef:
enige voorstellen ?Ik denk dan bvb aan :
Dateq SPL-1 en SPL-2
Drawmer SP-2120
Dus met die 166 van dbx zou ik deze wel achter plexie monteren. wa ook al veel doe is veel rode lampjes die net voor limiting gaan activeren zodat ik djs daar kan op waarschuwen dit doe ik met die rodec alc 01 op een andere geluid set van mij en werkt aardig.
DJohnny schreef:
Crossovers en limiters zitten toch al in deze kasten zelf ingebouwd (mag ik hopen)?Het limit lampje activeert wel maar er wordt niets naar beneden getrokken.
Timo Beckman schreef:
Suc6Je kan beter even verder kijken naar een digi speeldoos.
Zeker waar het limiters betreft zijn er veel betere oplossingen maar die kosten waarschijnlijk iets meer.
ik heb er zelf niet zoveel kennis van dus het zou iets eenvoudig moeten zijn.
maar wel zeer betrouwbaar.
Ik zelf ben niet altijd op verhuur events aanwezig dus moeten toestellen zijn
die in mogelijke omstandig heden zich zonder problemen kunnen terug hervatten.
vb stroompannes en dergelijke vandaar ik dacht de analoog weg te nemen.
Hey
kan ik met de dbx 223xs cross-over een actieve sound set aansturen?
het gaat om de HK audio linear 5 big venue set
( 2 x top 1000w + 4 x sub 1200 watt)
momenteel wordt er van op de sub kasten door gelinkt naar de toppen.
Op deze manier kan ik jammer genoeg niet een correcte limiting afstellen op alle speakers.
Dus zou ik van uit de dbx 223xs het hoog en laag willen verdelen om dan beide signalen door 2 dbx 116xs te limiteren.
Ik kreeg elders op het forums wat info over de dbx driver rack pa + Maar na wat op zoek werk heb ik terug men twijfels om de digitale weg te kiezen ( reeds slechte tegen slag gehad met vroeger processor).
Aangezien ik deze sound set gebruik voor grotere feestje (400 a 500 man) en ik er zelf niet altijd ben en dus andere dj's de mengtafel bedienen wil ik een analoge weg nemen (cross-over dbx 223xs en limiting mss 2 x dbx 166xs
wat denken jullie?
kan ik met de dbx 223xs cross-over een actieve sound set aansturen?
het gaat om de HK audio linear 5 big venue set
( 2 x top 1000w + 4 x sub 1200 watt)
momenteel wordt er van op de sub kasten door gelinkt naar de toppen.
Op deze manier kan ik jammer genoeg niet een correcte limiting afstellen op alle speakers.
Dus zou ik van uit de dbx 223xs het hoog en laag willen verdelen om dan beide signalen door 2 dbx 116xs te limiteren.
Ik kreeg elders op het forums wat info over de dbx driver rack pa + Maar na wat op zoek werk heb ik terug men twijfels om de digitale weg te kiezen ( reeds slechte tegen slag gehad met vroeger processor).
Aangezien ik deze sound set gebruik voor grotere feestje (400 a 500 man) en ik er zelf niet altijd ben en dus andere dj's de mengtafel bedienen wil ik een analoge weg nemen (cross-over dbx 223xs en limiting mss 2 x dbx 166xs
wat denken jullie?