Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rp23
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 12 bijdrage(n) van Rp23 (Pagina: 1 van 1)
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (18-4-2011 09:28:00)
Ik heb eventueel nog een leuke aanvulling voor mid en hoog liggen;
2x Monacor MRD 650, 250 Wmax, 1000-10000Hz, 111db 1W/1m (magneet diameter 23 cm!!!)
2x MRH 650 (40gr/90gr) hoorn is ontwikkeld voor gebruik met de MRD650
2x MHD540, 100Wmax, van 5000Hz inzetbaar, 110db 1W/1m
Zelfs nog een kast waar deze in gemonteerd zitten. Erg handig gezien de enorme magneet van het mid, deze dient echt ondersteund te worden. Qua geluidskwaliteit is dit echt topspul (mag ook wel, want dit was echt niet goedkoop ).
Mocht je geinteresseerd zijn, stuur maar een PM.thanks, k ga t even in mijn achterhoofd houden... nu is t geld sowieso even opgemaakt aan het uberhaupt al bij elkaar krijgen wat je op de foto zag... Ik laat je wat horen mocht ik echt verder gaan uitbreidden, dan kijken we wel of je ze nog hebt etc etc.Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (18-4-2011 09:24:00)
Zoek maar eens met "slanted plate lens"....dat moeten dan deze zijn;
www.jblpro.com/pub/obsolete/acoustic_lens_family1.pdfTopic: Basisinformatie geluid (18-4-2011 08:03:00)Yep, zoek maar 'ns op JBL 2360A... zooo... ziet er inderdaad netjes uit...... en ogen goed groot.. ja de keuze om op formaat te letten is al ver achter me gebleven zoals jullie misschien is opgevallen... want... laten we eerlijk zijn.... een set met dezelfde power in nieuwe kasten is misschien maar 1/4 van deze hele set aan formaat.....
Ik was zelf op zoek naar de hoorns met het rooster die je ook op de foto hieronder ziet.. die liggen tussen de Basbins bovenop nog een hoorntje... weet iemand toevallig welk type dit is?!
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (17-4-2011 17:15:00)
Heb je nog meer hoog? Ik vrees dat je daar veel van tekort komt met 2x 1".
Hierbij hoort toch echt 2x 2" per kant plus de nodige bullets voor het top hoog.:D
Nee, dit is vooralsnog mijn enige hoog... Eminence PSD-2002 80w RMS de stuk...
ik moet toegeven ze zien er wat ielig uit... minimaal hoorntje en kastje erom.. ja het hout was op en gezien hoorntjes toch geen druk hoeven op te bouwen he ;)
Doch voor de muziekstijl die ik voortbreng (freetekno), kan ik de bass vol open zetten en hoeven de hoorntjes nog niet eens vol open om toch de gewenste verhoudingen/ geluidsweergave te kunnen krijgen (idem voor de mid 4512, die hoeft ook niet eens vol open als de 10 baskasten vol open staan).
Het gaat erom dat de bas goed door je lichaam heen vibereert, terwijl je geen oorpijn krijgt van de mid en hoog.... ;) ja ieder zn pleziertje he!
Wat betreft de bullits ben ik het zeker met je eens... hoewel de 2002 een bereik heeft tot 20 Khz ben ik toch bezig een set oude peavy bullits (2 kastjes) te restaureren ter ondersteuning van inderdaad de top hoog...
...en ach ja.. uiteindelijk blijf steeds aan t verbeteren, uitbouwen en veranderen he! en dat is ook t leuke!Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (16-4-2011 23:59:00)
HR Sound schreef:
De slantplates zijn er nog wel, maar enorm prijzig. Inmiddels weet iedereen hoe zeldzaam dit spul begint te worden.Ik heb eventueel nog een leuke aanvulling voor mid en hoog liggen;
2x Monacor MRD 650, 250 Wmax, 1000-10000Hz, 111db 1W/1m (magneet diameter 23 cm!!!)
2x MRH 650 (40gr/90gr) hoorn is ontwikkeld voor gebruik met de MRD650
2x MHD540, 100Wmax, van 5000Hz inzetbaar, 110db 1W/1m
Zelfs nog een kast waar deze in gemonteerd zitten. Erg handig gezien de enorme magneet van het mid, deze dient echt ondersteund te worden. Qua geluidskwaliteit is dit echt topspul (mag ook wel, want dit was echt niet goedkoop ).
Mocht je geinteresseerd zijn, stuur maar een PM.
**kwijl**
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (18-4-2011 09:23:00)Tom schreef:
JBL heeft een dergelijke.Zoek maar eens met "slanted plate lens"
www.jblpro.com/pub/obsolete/acoustic_lens_family1.pdf
PART II – Frequencies and Domains
50 Hz
1. Increase to add more fullness to lowest frequency instruments like foot, toms, and the bass.
2. Reduce to decrease the "boom" of the bass and will increase overtones and the recognition of bass line in the mix. This is most often used on bass lines in Rap and R&B.
100 Hz
1. Increase to add a harder bass sound to lowest frequency instruments.
2. Increase to add fullness to guitars, snare.
3. Increase to add warmth to piano and horns.
4. Reduce to remove boom on guitars & increase clarity.
200 Hz
1. Increase to add fullness to vocals.
2. Increase to add fullness to snare and guitar (harder sound).
3. Reduce to decrease muddiness of vocals or mid-range instruments.
4. Reduce to decrease gong sound of cymbals.
400 Hz
1. Increase to add clarity to bass lines especially when speakers are at low volume.
2. Reduce to decrease "cardboard" sound of lower drums (foot and toms).
3. Reduce to decrease ambiance on cymbals.
800 Hz
1. Increase for clarity and "punch" of bass.
2. Reduce to remove "cheap" sound of guitars
1.5 kHz
1. Increase for "clarity" and "pluck" of bass.
2. Reduce to remove dullness of guitars.
3 kHz
1. Increase for more "pluck" of bass.
2. Increase for more attack of electric / acoustic guitar.
3. Increase for more attack on low piano parts.
4. Increase for more clarity / hardness on voice.
5. Reduce to increase breathy, soft sound on background vocals.
6. Reduce to disguise out-of-tune vocals / guitars
Topic: Basisinformatie geluid (18-4-2011 08:03:00)50 Hz
1. Increase to add more fullness to lowest frequency instruments like foot, toms, and the bass.
2. Reduce to decrease the "boom" of the bass and will increase overtones and the recognition of bass line in the mix. This is most often used on bass lines in Rap and R&B.
100 Hz
1. Increase to add a harder bass sound to lowest frequency instruments.
2. Increase to add fullness to guitars, snare.
3. Increase to add warmth to piano and horns.
4. Reduce to remove boom on guitars & increase clarity.
200 Hz
1. Increase to add fullness to vocals.
2. Increase to add fullness to snare and guitar (harder sound).
3. Reduce to decrease muddiness of vocals or mid-range instruments.
4. Reduce to decrease gong sound of cymbals.
400 Hz
1. Increase to add clarity to bass lines especially when speakers are at low volume.
2. Reduce to decrease "cardboard" sound of lower drums (foot and toms).
3. Reduce to decrease ambiance on cymbals.
800 Hz
1. Increase for clarity and "punch" of bass.
2. Reduce to remove "cheap" sound of guitars
1.5 kHz
1. Increase for "clarity" and "pluck" of bass.
2. Reduce to remove dullness of guitars.
3 kHz
1. Increase for more "pluck" of bass.
2. Increase for more attack of electric / acoustic guitar.
3. Increase for more attack on low piano parts.
4. Increase for more clarity / hardness on voice.
5. Reduce to increase breathy, soft sound on background vocals.
6. Reduce to disguise out-of-tune vocals / guitars
Handig!! Eigenlijk bedoeld voor producen, maar ook handig om voor bandjes PA ed te weten...
junglist.dzion.ca/Frequency_ranges.pdf
en dit;
Komt van een ander forum freetekno.be :
Sow presents the production bibble
This is the most important part of producing... without this information your better off not producing. I dont know what you know but this is very helpful chart to use. There are many out there and there is no such thing as only one way to eq you just have to feel it out. Follow these guidelines and your beats n bass will sound better. Also remember not to boost to much and always cut out 50-0 on your kick drums eq... that room is for the baseline. Also on say a snare cut out anything less than 100 hz this keeps room again for other stuff, whatever frequencies your not using always cut them out. Hope this helps you. If you need anything else hit me up here. Or have any questions. I held myself back for years not knowing this information. Just make sure n eq all your instruments for a much cleaner sound. Also i can give you sample packs of shit. Ez
PART I – Instruments and EQ
Kick Drum
Any apparent muddiness can be rolled off around 300 Hz. Try a small boost around 5-7 kHz to add some high end.
60-100 Hz ~ Adds bottom to the sound
100-250 Hz ~ Adds fullness
250-800 Hz ~ Muddiness area
2.5 kHz ~ Slap attack
5-8 kHz ~ Adds high end presence
8-12 kHz ~ Adds hiss and rattle
Snare
Try a small boost around 60-120 Hz if the sound is a little too wimpy. Try boosting around 6 kHz for that 'snappy' sound. Snares are often the driving force of dnb and they take on so many forms that it really comes down to "time spent" here. Experimentation is the key... but here are general guidelines:
220-260 Hz ~ Fatness
5 kHz ~ Crispness
6-8 kHz ~ Adds presence
Hi hats or cymbals
Any apparent muddiness can be rolled off around 300 Hz. To add some brightness try a small boost around 3 kHz.
200Hz ~ Clank or gong sound
250-800 Hz ~ Muddiness area
1-6 kHz ~ Adds presence
6-8 kHz ~ Adds shimmer and clarity
8-12 kHz ~ Adds brightness
Rack Toms
240 Hz ~ Fullness
5 kHz ~ Crack / smack attack
Floor Toms
80-120 Hz ~ Fullness
5 kHz ~ Crack / smack attack
Bass Guitar
Try boosting around 60 Hz to add more body. Any apparent muddiness can be rolled off around 300 Hz. If more presence is needed, boost around 6 kHz. Most of this will apply to any bassline.
50-100 Hz ~ Adds bottom end
100-250 Hz ~ Adds fullness
250-700 Hz ~ Muddiness Area
700-1000 Hz ~ Pluck sound
2.5 kHz ~ String noise / pop
3-6 kHz ~ Adds presence
6-8 kHz ~ Adds high-end presence
8-12 kHz ~ Adds hiss
Vocals
This is a difficult one, as it depends on the mic used to record the vocal. However...Apply either cut or boost around 300 Hz, depending on the mic and song. Apply a very small boost around 6 kHz to add some clarity.
100-250 Hz ~ Adds 'up-frontness' / boom
250-800 Hz ~ Muddiness area
2-6 kHz ~ Adds presence
6-8 kHz ~ Adds sibilance and clarity
8-12 kHz ~ Adds brightness
Piano
Any apparent muddiness can be rolled off around 300 Hz. Apply a very small boost around 6 kHz to add some clarity.
80-120 Hz ~ Adds bottom
120-250 Hz ~ Adds body
250-1 kHz ~ Muddiness area
2.5-5 kHz ~ Adds presence
6-8 kHz ~ Adds clarity
10 kHz ~ Crisp attack
12-14 kHz ~ Adds hiss
Electric guitars
Again this depends on the mix and the recording. Apply either cut or boost around 300 Hz, depending on the song and sound. Try boosting around 3 kHz to add some edge to the sound, or cut to add some transparency. Try boosting around 6 kHz to add presence. Try boosting around 10 kHz to add brightness.
200-250 Hz ~ Adds fullness
250-800 Hz ~ Muddiness area
2.5 kHz ~ Adds bite
5-8 kHz ~ Adds clarity
8-12 kHz ~ Adds hiss
Acoustic guitar
Any apparent muddiness can be rolled off between 100-300 Hz. Apply small amounts of cut around 1-3 kHz to push the image higher. Apply small amounts of boost around 5 kHz to add some presence.
80-120 Hz ~ Bottom end
120-250 Hz ~ Adds body
2.5-5 kHz ~ Adds clarity
8-12 kHz ~ Adds brightness
Horns
There are many types of horns and EQ will affect each in drastically different ways. Here’s a few common EQ affects for most types of horns.
120-240 Hz ~ Fullness
5-7.5 kHz ~ Shrillness
Strings
These depend entirely on the mix and the sound used.
50-100 Hz ~ Adds bottom end
250 Hz ~ Adds fullness
250-800 Hz ~ Muddiness area
1-6 kHz ~ Sounds crunchy
7.5-10 kHz ~ Scratchiness
11-14 kHz ~ Adds brightness
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (18-4-2011 07:43:00)junglist.dzion.ca/Frequency_ranges.pdf
en dit;
Komt van een ander forum freetekno.be :
Sow presents the production bibble
This is the most important part of producing... without this information your better off not producing. I dont know what you know but this is very helpful chart to use. There are many out there and there is no such thing as only one way to eq you just have to feel it out. Follow these guidelines and your beats n bass will sound better. Also remember not to boost to much and always cut out 50-0 on your kick drums eq... that room is for the baseline. Also on say a snare cut out anything less than 100 hz this keeps room again for other stuff, whatever frequencies your not using always cut them out. Hope this helps you. If you need anything else hit me up here. Or have any questions. I held myself back for years not knowing this information. Just make sure n eq all your instruments for a much cleaner sound. Also i can give you sample packs of shit. Ez
PART I – Instruments and EQ
Kick Drum
Any apparent muddiness can be rolled off around 300 Hz. Try a small boost around 5-7 kHz to add some high end.
60-100 Hz ~ Adds bottom to the sound
100-250 Hz ~ Adds fullness
250-800 Hz ~ Muddiness area
2.5 kHz ~ Slap attack
5-8 kHz ~ Adds high end presence
8-12 kHz ~ Adds hiss and rattle
Snare
Try a small boost around 60-120 Hz if the sound is a little too wimpy. Try boosting around 6 kHz for that 'snappy' sound. Snares are often the driving force of dnb and they take on so many forms that it really comes down to "time spent" here. Experimentation is the key... but here are general guidelines:
220-260 Hz ~ Fatness
5 kHz ~ Crispness
6-8 kHz ~ Adds presence
Hi hats or cymbals
Any apparent muddiness can be rolled off around 300 Hz. To add some brightness try a small boost around 3 kHz.
200Hz ~ Clank or gong sound
250-800 Hz ~ Muddiness area
1-6 kHz ~ Adds presence
6-8 kHz ~ Adds shimmer and clarity
8-12 kHz ~ Adds brightness
Rack Toms
240 Hz ~ Fullness
5 kHz ~ Crack / smack attack
Floor Toms
80-120 Hz ~ Fullness
5 kHz ~ Crack / smack attack
Bass Guitar
Try boosting around 60 Hz to add more body. Any apparent muddiness can be rolled off around 300 Hz. If more presence is needed, boost around 6 kHz. Most of this will apply to any bassline.
50-100 Hz ~ Adds bottom end
100-250 Hz ~ Adds fullness
250-700 Hz ~ Muddiness Area
700-1000 Hz ~ Pluck sound
2.5 kHz ~ String noise / pop
3-6 kHz ~ Adds presence
6-8 kHz ~ Adds high-end presence
8-12 kHz ~ Adds hiss
Vocals
This is a difficult one, as it depends on the mic used to record the vocal. However...Apply either cut or boost around 300 Hz, depending on the mic and song. Apply a very small boost around 6 kHz to add some clarity.
100-250 Hz ~ Adds 'up-frontness' / boom
250-800 Hz ~ Muddiness area
2-6 kHz ~ Adds presence
6-8 kHz ~ Adds sibilance and clarity
8-12 kHz ~ Adds brightness
Piano
Any apparent muddiness can be rolled off around 300 Hz. Apply a very small boost around 6 kHz to add some clarity.
80-120 Hz ~ Adds bottom
120-250 Hz ~ Adds body
250-1 kHz ~ Muddiness area
2.5-5 kHz ~ Adds presence
6-8 kHz ~ Adds clarity
10 kHz ~ Crisp attack
12-14 kHz ~ Adds hiss
Electric guitars
Again this depends on the mix and the recording. Apply either cut or boost around 300 Hz, depending on the song and sound. Try boosting around 3 kHz to add some edge to the sound, or cut to add some transparency. Try boosting around 6 kHz to add presence. Try boosting around 10 kHz to add brightness.
200-250 Hz ~ Adds fullness
250-800 Hz ~ Muddiness area
2.5 kHz ~ Adds bite
5-8 kHz ~ Adds clarity
8-12 kHz ~ Adds hiss
Acoustic guitar
Any apparent muddiness can be rolled off between 100-300 Hz. Apply small amounts of cut around 1-3 kHz to push the image higher. Apply small amounts of boost around 5 kHz to add some presence.
80-120 Hz ~ Bottom end
120-250 Hz ~ Adds body
2.5-5 kHz ~ Adds clarity
8-12 kHz ~ Adds brightness
Horns
There are many types of horns and EQ will affect each in drastically different ways. Here’s a few common EQ affects for most types of horns.
120-240 Hz ~ Fullness
5-7.5 kHz ~ Shrillness
Strings
These depend entirely on the mix and the sound used.
50-100 Hz ~ Adds bottom end
250 Hz ~ Adds fullness
250-800 Hz ~ Muddiness area
1-6 kHz ~ Sounds crunchy
7.5-10 kHz ~ Scratchiness
11-14 kHz ~ Adds brightness
PvG schreef:
Tom schreef:
JBL heeft diverse mooie grote retro hoorns die hier perfect bij zouden staan.Ik was zelf op zoek naar de hoorns met het rooster die je ook op de foto hieronder ziet.. die liggen tussen de Basbins bovenop nog een hoorntje... weet iemand toevallig welk type dit is?!
PvG schreef:
Heerlijk om zo'n stapel "oud-hout" te zien. Daar hou ik wel van .Heb je nog meer hoog? Ik vrees dat je daar veel van tekort komt met 2x 1".
Hierbij hoort toch echt 2x 2" per kant plus de nodige bullets voor het top hoog.
Nee, dit is vooralsnog mijn enige hoog... Eminence PSD-2002 80w RMS de stuk...
ik moet toegeven ze zien er wat ielig uit... minimaal hoorntje en kastje erom.. ja het hout was op en gezien hoorntjes toch geen druk hoeven op te bouwen he ;)
Doch voor de muziekstijl die ik voortbreng (freetekno), kan ik de bass vol open zetten en hoeven de hoorntjes nog niet eens vol open om toch de gewenste verhoudingen/ geluidsweergave te kunnen krijgen (idem voor de mid 4512, die hoeft ook niet eens vol open als de 10 baskasten vol open staan).
Het gaat erom dat de bas goed door je lichaam heen vibereert, terwijl je geen oorpijn krijgt van de mid en hoog.... ;) ja ieder zn pleziertje he!
Wat betreft de bullits ben ik het zeker met je eens... hoewel de 2002 een bereik heeft tot 20 Khz ben ik toch bezig een set oude peavy bullits (2 kastjes) te restaureren ter ondersteuning van inderdaad de top hoog...
...en ach ja.. uiteindelijk blijf steeds aan t verbeteren, uitbouwen en veranderen he! en dat is ook t leuke!
--------------------------------------------------------------------------------
Graag wil ik jullie bedanken voor alle feedback....
Hieronder foto's van wat uiteindelijk de setup is geworden....
Echt een subliem geluid, al zeg ik het zelf!
Links en rechts een stapel met ieder 3 glijbanen 4530, met daarop 2x 4512 mid kasten, en hoorns bovenop...
in t midden een stack martinbins....
De combinatie 4530 en martinbin heb ik nu echt goed gehoord en klinkt lekker.... vooral vanaf een meter of 5 waar een goede basontwikkeling is en de felle martinbin bas ondersteund wordt door de lekker lage glijbaan bass....
DENG DENG DENG!!!
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (21-4-2010 14:52:00)Graag wil ik jullie bedanken voor alle feedback....
Hieronder foto's van wat uiteindelijk de setup is geworden....
Echt een subliem geluid, al zeg ik het zelf!
Links en rechts een stapel met ieder 3 glijbanen 4530, met daarop 2x 4512 mid kasten, en hoorns bovenop...
in t midden een stack martinbins....
De combinatie 4530 en martinbin heb ik nu echt goed gehoord en klinkt lekker.... vooral vanaf een meter of 5 waar een goede basontwikkeling is en de felle martinbin bas ondersteund wordt door de lekker lage glijbaan bass....
DENG DENG DENG!!!
hey!
Ja de set is inderdaad voor freetekno. Wel leuk dat je dat zegt dat juist die combi's gemaakt werden door die diepe bas van de glijbanen en de kickende bas van de martinbins. Die combinatie sprak mij in theorie dus ook wel aan. alleen ik hoor dus geruchten dat zo een setting in sommige samenstelingen/ stapelingen schadelijk kan zijn (dat de martinbins de glijbanen in een ander ritme doen gaan vibereren waardoor ze opgeblaast raken..... weet niet of je hier ook ooit van gehoord hebt?)
De reden dat de glijbanen op de kant liggen is omdat ze staand naast elkaar breder zijn als die SINQ daaronder. liggend zijn ze net wat smaller. naar mijn idee haalt dit niet echt uit voor de geluidskwaliteit/ weergave, of wel?
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (21-4-2010 09:50:00)Ja de set is inderdaad voor freetekno. Wel leuk dat je dat zegt dat juist die combi's gemaakt werden door die diepe bas van de glijbanen en de kickende bas van de martinbins. Die combinatie sprak mij in theorie dus ook wel aan. alleen ik hoor dus geruchten dat zo een setting in sommige samenstelingen/ stapelingen schadelijk kan zijn (dat de martinbins de glijbanen in een ander ritme doen gaan vibereren waardoor ze opgeblaast raken..... weet niet of je hier ook ooit van gehoord hebt?)
De reden dat de glijbanen op de kant liggen is omdat ze staand naast elkaar breder zijn als die SINQ daaronder. liggend zijn ze net wat smaller. naar mijn idee haalt dit niet echt uit voor de geluidskwaliteit/ weergave, of wel?
al bedankt voor de reacties!
Ja wat meer mid en hoog zou inderdaad wel een goede zaak zijn
in deze set zou de verdeling en filtering dan ongeveer als volgt zijn.
laag: 5600W rms 20Hz - 200Hz (martins, glijbanen, SINQ)
mid: 1150W rms 200Hz - 2kHz (3x4560: deze gebruik ik dus voor mid vind ik mooi vol en rond geluid met zijn 15")
hoog: 160W rms 2khz - 20 khz
de set is voor house (tekno) dus zoiezo mag bas wel meer vertegenwoordigd zijn.
ik vind het niet erg als de set mono draait want ik wil het in een muur zetten zoals op de afbeelding.
om te filteren gebruik ik crossover en limiter: Behringer CX-3400
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (20-4-2010 21:49:00)Ja wat meer mid en hoog zou inderdaad wel een goede zaak zijn
in deze set zou de verdeling en filtering dan ongeveer als volgt zijn.
laag: 5600W rms 20Hz - 200Hz (martins, glijbanen, SINQ)
mid: 1150W rms 200Hz - 2kHz (3x4560: deze gebruik ik dus voor mid vind ik mooi vol en rond geluid met zijn 15")
hoog: 160W rms 2khz - 20 khz
de set is voor house (tekno) dus zoiezo mag bas wel meer vertegenwoordigd zijn.
ik vind het niet erg als de set mono draait want ik wil het in een muur zetten zoals op de afbeelding.
om te filteren gebruik ik crossover en limiter: Behringer CX-3400
even ter verduidelijking een knip en plakwerkje gemaakt
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (20-4-2010 15:50:00)Hallo graag hoor ik jullie meningen over t volgende.
Normaal heb ik met mijn speakers een mogelijkheid uit 2 comi's
1 die ik meestal buiten gebruik bestaande uit (van onder naar boven);
- 4x martin 115 basbin (15")
- 3x Stage Accompany 4560 (15")
- 2x Top Eminence PSD-2002S
1 die ik meestal binnen gebruik (van onder naar boven)
- 4x glijbanen 4530 (15")
- 3x Stage Accompany 4560 (15")
- 2x Top Eminence PSD-2002S
Wel nu wil ik de zaak toch een beetje gaan samen voegen.. ik heb alleen wisselende verhalen gehoord over de martin basbins in combinatie met de glijbanen. Zo zou je de glijbanen op kunnen blazen als je er martinbins bovenop gooit?!?!
wel nu ik zat aan een combi te denken met 3 torens;
toren links en rechts ieder bestaand uit (van onder naar boven):
- 1x SYNQ RS-218B bassbin (2x18")
- 2x glijbaan 4530 (15")
- 1x Stage Accompany 4560 (15")
- 1x Top Eminence PSD-2002S
en dan een 3e toren in het midden bestaande uit;
- 4x martin 115 basbin (15")
- 1x Stage Accompany 4560 (15")
Wat zeggen jullie van zo een set?
is het haalbaar en gaat het ook nog goed kunnen klinken?
moet er extra ruimte tussen de 3 torens om schade aan speakers, of een slechte sound te ondervangen? of kan ik ze lekker tegen elkaar aanschuiven????
graag wat advies ben beetje beginnende
thankss!
Normaal heb ik met mijn speakers een mogelijkheid uit 2 comi's
1 die ik meestal buiten gebruik bestaande uit (van onder naar boven);
- 4x martin 115 basbin (15")
- 3x Stage Accompany 4560 (15")
- 2x Top Eminence PSD-2002S
1 die ik meestal binnen gebruik (van onder naar boven)
- 4x glijbanen 4530 (15")
- 3x Stage Accompany 4560 (15")
- 2x Top Eminence PSD-2002S
Wel nu wil ik de zaak toch een beetje gaan samen voegen.. ik heb alleen wisselende verhalen gehoord over de martin basbins in combinatie met de glijbanen. Zo zou je de glijbanen op kunnen blazen als je er martinbins bovenop gooit?!?!
wel nu ik zat aan een combi te denken met 3 torens;
toren links en rechts ieder bestaand uit (van onder naar boven):
- 1x SYNQ RS-218B bassbin (2x18")
- 2x glijbaan 4530 (15")
- 1x Stage Accompany 4560 (15")
- 1x Top Eminence PSD-2002S
en dan een 3e toren in het midden bestaande uit;
- 4x martin 115 basbin (15")
- 1x Stage Accompany 4560 (15")
Wat zeggen jullie van zo een set?
is het haalbaar en gaat het ook nog goed kunnen klinken?
moet er extra ruimte tussen de 3 torens om schade aan speakers, of een slechte sound te ondervangen? of kan ik ze lekker tegen elkaar aanschuiven????
graag wat advies ben beetje beginnende
thankss!