Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DannyK78

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DannyK78 (Pagina: 8 van 10)

Topic: verschil pitch nauwkeurigheid van 0,1% naar 0,05% merkbaar? (8-4-2006 09:32:00)

Sylvia schreef:

Beide beatcounters van CDJ-800 laten flipfloppen tussen twee waardes werk overigens ook prima om een minuut of wat strak te mixen. Langer strak kan ook, maar dan heb ik of een toevalstreffer, of ik ben thuis ik weet niet hoe lang bezig met matchen en nog langer met voorbeluisteren. Doe mij maar minder tijd en beetje corrigeren dan, heb je ook nog eens tijd voor je publiek.
Kun je dit nog even uitleggen misschien? Wat bedoel je met beatcounters laten flipfloppen? Ik kan met mijn spelers (CDJ-1000MK2) de pitchfader niet zo zetten dat hij gaat wisselen tussen twee waardes, het is of de één of de ander.
Als de CDJ-800 dat wel kan begrijp ik flipfloppen tussen 2 waardes nog wel, maar beatcounters die flipfloppen begrijp ik niet echt.
Topic: verschil pitch nauwkeurigheid van 0,1% naar 0,05% merkbaar? (7-4-2006 14:15:00)

Dré schreef:

DannyK78 schreef:

Berekening klopt volgens mij niet: 0,1 resolutie, dus max verschil van 0,05% geeft 8ms afwijking na 16 seconden en niet na 30 (16 seconden X 0,05% = 0,008 seconden).
Ik probeer het toch een beetje op de praktijk te baseren (aangezien ik ook in de praktijk mix en niet in theorie ;-). Wat je namelijk vergeet is dat je in de praktijk niet met de maximale fout zit te werken maar met de gemiddelde fout (en de gemiddelde fout is de helft van de maximale fout). Ergo 30 seconden.

Ik heb het idee dat hier meer naar getalletjes gekeken wordt (en daarbij ook nog eens gebaseerd op statistisch foute gegevens (gemiddelde deviatie onder het taptijt schuiven en in plaats daarvan rekenen met hypothetische maxima e.d.)) dan naar de praktijk...
Je hebt gelijk. Je merkt vast wel vaker aan mij dat ik graag stoei met getallen en meer met theoretische vraagstukken bezig ben dan met praktijk. Ik merk (en hoor) het buiten DJ-en ook, bijvoobreeld op het werk, met klant statistieken. Al tijdens het schrijven van mijn vorige post bedacht ik me dat je uit moet gaan van gemiddelde deviatie. Om de één of andere reden de post toch gepost zoals ie was.
Topic: verschil pitch nauwkeurigheid van 0,1% naar 0,05% merkbaar? (7-4-2006 11:26:00)

Dré schreef:

En hoeveel tijd heb je nodig om ZO te matchen dat de resolutie ook daadwerkelijk zin heeft? Voor 0.1% resolutie heb ik al snel 30 seconden nodig voor het matchen (super logisch; het komt immers overeen met de hoorbare wegloop). Bij een 5 x zo hoge resolutie zou het 5 x zo lang worden (en die tijd is er vaak helemaal niet; da's namelijk 2,5 minuten!!!). Uitgaande van een HOORBAAR verschil van 8msec zul je namelijk bij het matchen wel zo lang moeten wachten (NADAT je de juiste match gevonden hebt) tot de fout hoorbaar gaat worden.
Berekening klopt volgens mij niet: 0,1 resolutie, dus max verschil van 0,05% geeft 8ms afwijking na 16 seconden en niet na 30 (16 seconden X 0,05% = 0,008 seconden). 14 seconden is nog een klein verschil, maar rekenend met 0,02 % resolutie kom ik dus niet op 2,5 benodigde minuten, maar 5x16 seconden; is nog 1 minuut en 20 seconden.
Topic: Slechtste ervaring (7-4-2006 00:37:00)
Halon
Topic: verschil pitch nauwkeurigheid van 0,1% naar 0,05% merkbaar? (7-4-2006 00:34:00)

Reind schreef:

DannyK78 schreef:

Een gemiddelde overgang van mij duurt ongeveer 1,5 minuut
Hoeveel........ (dat was tenminste het eerste wat ik dacht)

1,5 minuut vind ik wel heeeeeeeeel erg lang hoor. Ik ken heel wat dj's van trance tot urban dj's en ik ken er geen 1 die overgangen maakt van 1,5 minuut. (het kan natuurlijk wel..... ik kan het alleen zeer zeker niet ;-) )

Persoonlijk maak ik ze nooit langer dan een halve minuut en das echt maximaal. Anders word het EN een puinzooi in mijn geval en aangezien ik veel met vocals werk klinkt het ook nog eens nergens naar.

Daarnaast vraag ik me af, als je tijd hebt om te luisteren of een plaat exact gelijk loopt bij 0,02% hoe lang duren jouw platen dan? Ik doe het in minder dan 10 á 15 seconden en geef dan tijdens het mixen wel een keer op die pitch bend button. Houd ik nog altijd 1 handje vrij voor de effecten bak wanneer het echt mis gaat ;-)
Dan verschillen wij gewoon van mixstijl. Ik draai veel (erg veel) Hed Kandi CD's (en dergelijke) met dus veel vocals. Ik maak er echter een sport van om mijn tracks ECHT goed te leren kennen. Zo kan ik bij veel nummers de vocals precies in elkaar over laten gaan, en weer terug, en weer, en weer. En komt de vocal (of break of climax) even ongelegen, dan maak ik 16 (of 32, of 8 of wat dan ook) beats ervoor een loopje (= vaak heftig corrigeren meteen) tot de vocal wel uitkomt. Ik heb zeer weinig overgangen in een optreden die korter duren dan 30 seconden, sommige platen laat ik wel 5 volle minuten naast elkaar lopen terwijl ik speel met de eq's.

Dat zijn mijn "normale" overgangen, daarnaast doe ik veel overgangen met loopjes of gebruikmakend van een sampler of met de hotstarts, een echo, noem het maar op en vaak een combinatie van deze.

Ik hoor vaker dat mijn overgangen lang zijn, maar dan als compliment, nooit als teken dat ik iets niet goed doe.

Op de vraag hoe lang mijn platen duren: meestal weet ik van te voren al hoe ik de pitch fader moet zetten als ik de volgende plaat opzet. Ik heb iets met getallen: die onthoud ik, tot in lengte van jaren vaak. Eenmaal een combinatie van 2 platen eerder gemixt, dan weet ik de pitchverhoudingen vaak nog tijdens een optreden. En inderdaad, weet ik dit niet, dan doe ik het net als jij, gewoon erin gooien als hij zo goed als goed is en verder corrigeren tijdens de mix. Maar toch weet vaak al wat de pitch stand moet zijn.

En nee, mijn optredens zijn geen vooringestudeerde sets, ze bestaan wel uit blokjes van ingestudeerde overgangen, maar er zijn er dusdanig veel ingestudeerd inmiddels dat ik voldoende vrijheid heb tijdens een optreden om toch weer vrij te zijn in de keuze, ik oefen gewoon zo ontiegelijk vaak en lang dat ik de meeste overgangen al eens eerder heb gedaan.
Topic: verschil pitch nauwkeurigheid van 0,1% naar 0,05% merkbaar? (7-4-2006 00:09:00)
Een gemiddelde overgang van mij duurt ongeveer 1,5 minuut, oftewel 90 seconden. Dat geeft bij een pitchresolute van 0,1 % bij een maximale afwijking van 0,05% 45 ms verschil. Gebruik ik een pitchresolutie van 0,02% wordt de maximale afwijking bij een mix van 90 seconden 9ms.

Als 8 ms de norm is geeft de eerste 5 correcties en de tweede slechts 1 correctie in 90 seconden.
Of ik nu 5 keer moet corrigeren in 90 seconden of slechts 1 keer in 90 seconden, dat maakt voor mij een groot verschil.

0,05%, 0,02%, het heeft wel degelijk zin, het geeft een overduidelijk voordeel ..... vind ik.
Topic: Voice-over stem geluid? (5-4-2006 13:15:00)
oh sorry dan, neem me niet kwalijk.
Topic: Voice-over stem geluid? (5-4-2006 11:29:00)
Zoek op "vocoder", succes.
Topic: Eerste aankoop, advies gevraagd (4-4-2006 20:21:00)

Philip_Janssen schreef:

De jogdrive van de CDJ100s is, naar mijn idee, beduidend gevoeliger dan die van de Numark CDN-35. Vergeleken met de CDJ800/1000 weet ik het niet uit eigen ervaring. De numark is in ieder geval minder gevoelig dan de Pioneer. Bij de pioneer hoef ik nog geen kwart slag te draaien, terwijl het wieltje van de CDN-35 op hoog tempo een paar rondjes maakt om dezelfde correctie te bereiken.
Het kan overigens ook liggen aan de grote van het wieltje, bedenk ik me nu..
Maar is dat dan prettig, dat je meerdere rondjes moet draaien om een bepaalde correctie te krijgen? Lijkt mij juist andersom. Ik gebruik zelf de CDJ-1000MK2 en toen ik onlangs op een setje 100s draaide wende ik welliswaar aan de jogcorrectie, maar heb het geen moment als prettig ervaren. Ik vind dat ik op de 1000 veel nauwkeuriger kan corrigeren, bijna blind, dus zonder te hoeven luisteren of de correctie goed was, je hoort hoeveel de mix scheef loopt en automatisch kan ik de juiste correctie geven.

Dat zou ik niet kunnen moest ik meerdere rondjes gaan draaien. Een correctie (live, niet tijdens voorluisteren) is bij mij zelden meer dan een graad of 45 draaien (1/8ste van een heel rondje) en veel vaker slechts enkele fracties van een heel rondje.

Naar mijn weten heeft de CDJ1000 75 lees punten op een rondje (en de 100 heeft er 40) dus is krap 5 graden draaien al genoeg voor een reactie. Maar pin me niet vast op het aantal leespunten, ik weet dat niet zeker. Interessant is dus ook om te weten hoeveel leespunten de CDN-35 of Axis-4 heeft. Het aantal leespunten zegt natuurlijk niet hoeveel rondjes met de jog je moet draaien om een bepaalde correctie te krijgen (dat wordt bepaald door hoeveel pitchverandering een leespunt geeft en of dit wel of niet progressief en snelheidsafhankelijk is), maar wel veel over hoe nauwkeurig je kunt benden. Warrige alinea? Vind ik ook, maar duidelijker uitleggen dan dit lukt me niet (of het wordt een hele lange post), misschien dat iemand het duidelijker kan verwoorden.
Topic: Slechtste ervaring (3-4-2006 20:54:00)
Ik wist niet dat jij zo breed allround draait dat je zelfs met de OP geprogrammeerd zou KUNNEN staan. Hun voorprogramma wat muziek betreft bestaat meestal uit hardcore Americaanse hip-hop. Wie dat draait weet ik niet, ik denk Daan, maar ik denk wel dat ze daar hun eigen mensen voor hebben, het zijn op elk optreden duidelijk platen die uit één en dezelfde platenkoffer komen.

Ik weet in elk geval nada over Americaanse Hip-Hop, voor wat betreft de NL-talige tot rond 1996-1998 is de collectie nagenoeg compleet, daarna interesse verloren wegens extreme daling van het algehele nederhop niveau, met uitzondering van de OP.

Maar ook al is de collectie NL-hop groot in mijn kast, ik KAN er simpelweg niet mee draaien, ik heb het nooit geprobeerd, maar zou ook werkelijk geen idee hebben hoe ik dat zou moeten doen.
Topic: Slechtste ervaring (3-4-2006 19:39:00)
Compleet Off Topic, maar als het over de OP gaat wil ik zeker mijn zegje even doen:

De OP (nee geen openingsposter in dit geval) is echt de meest relaxte band die bestaat vind ik. Hun teksten van 10-15 jaar geleden zijn nog steeds actueel en het is gewoon briljant hoe DefP met woorden speelt. En elke CD (hier en daar een uitzondering (Kernramp en Tegenstrijd) wat mij betreft) weten ze hun oude niveau weer te overtreffen. Dat zie ik weinig bands 10 albums achtereen ook doen.

En in het geval van DefP houdt het daar niet bij op ook: columns, schilderijen, strips en vast wel meer nog. En alles op (in mijn ogen) topniveau.

Als ik sta te mixen doe ik dat louter met house tracks, maar als ik achter de PC zit luister ik meestal Hip-Hop en dan altijd wel een CD van de OP op een avond erbij ook. Ik hou echt van house, maar niets geeft mij de ultieme live-adrenaline-kick als sommige OP nummers, kan zelfs Born Slippy van Underworld niet tegenop.

Er zijn ook maar weinig artiesten met zoveel fans als DefP die na dik 10 jaar roem zo ontzettend goed bereikbaar zijn voor de fan en open staan voor een praatje.

Pascal zijn boek leest echt weg als een avontuur, wat een on tie ge lijk knallend leven heeft die man tot nu toe gehad. Ik loop echt over van respect voor hem, volledig tegen de stroom in, met de kop in wind, blijven doen waar je zelf in gelooft, ook al heb je niemand mee. En vol blijven houden en uiteindelijk, terugkijkend, vet gelijk te hebben gehad, al die jaren.

Ok, wilde ik even kwijt.
Topic: Muziek Collectie (24-3-2006 14:17:00)
Ik heb je al eens eerder tussen de regels door uitgenodigd, maar je vond Den Helder te ver weg. In elk geval: goede vrijdag draai ik weer. Elke 2de vrijdag (dus ook goede vrijdag) van de maand heb ik een vaste stek waar ik zonder poespas een introducee DJ mee zou kunnen nemen.

Vriendin houdt altijd van (goede) hulp in de keuken en een logeerbed (geen slaapbank) is aanwezig.
Topic: Muziek Collectie (24-3-2006 14:04:00)
Je bedoelt verzamel CDRs die je zelf samenstelt uit je collectie?

Ik ben nogal lui en dat is me echt te veel werk. Nu kopieer ik een CD 1 op 1 en doe het kopie in het hoesje van de origineel. Misschien meer meezeulen (ik neem er bij een optreden ongeveer 80-120 mee) maar minder werk om allemaal nieuwe hoesjes te maken met de inhoud van je CDRs.

Over dat eten: mijn vriendin kan het (wel) goed en lekker. Dus kom nou maar gewoon een keer langs, kan je meteen de DJM-909 eens uitproberen en hopelijk daarna ook met mij draaien op locatie. Want als ik het idee heb dat ik van 1 persoon op dit forum veel kan leren over draaien en platenkeuze maken in the heat of the moment, dan ben jij het wel. Nou genoeg geslijmd, wie weet komt het er een keer van.
Topic: Muziek Collectie (24-3-2006 13:37:00)
Je kan ook (zoals Sylvia bijvoorbeeld) een BTW nummer krijgen zonder inschrijving KVK.
Topic: Muziek Collectie (24-3-2006 13:33:00)
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet bepaald handig ben soms!
Moet je me in de keuken zien staan soms. Dat het vlees bijna gaar is wil bij lang niet altijd zeggen dat we bijna gaan eten, ik kan immers net zo makkelijk nog de pan van het fornuis mikken en het vlees ligt (weer eens) op de grond.

Dus dat ik meer dan de gemiddelde mens CD's uit mijn jatten laat glippen bij het in of uit het hoesje halen lijkt mij evident.

Collega's? Je zal echt alleen maar mijn vingerafdrukken terugvinden op CD's en gear. De stommeling die er (zonder mijn toestemming) aan zit (gebeurt incidenteel tijdens draaien op mijn vaste stek, daar sta ik vrij "open" opgesteld en mensen blijven zo'n platter maar wat interessant vinden om eens aan te zitten) kan rekenen op "faders mengpaneel volledig dicht en faders stembanden DannyK volledig open en alle aandacht van de rest van de tent". Dat is simpelweg iets wat ik van niemand pik.

Nogmaals: afschrijven was verkeerd gekozen en niet bedoeld in de economische zin van het woord. Hoe je boekhoudkundig CD's afschrijft weet ik (stom he) niet eens.
Topic: Muziek Collectie (24-3-2006 12:58:00)
Misschien is afschrijven niet het juiste woord, maar wat ik ermee bedoel zijn 3 CD's met krassen die ik heb besloten niet te vervangen (blijkt idd niet uit mijn post). Ze behoren dus niet meer tot mijn economische voorraad, ze zijn nier meer verkoopbaar vanwege de kras.

Maar natuurlijk zijn die andere 5 CD's die zijn vervangen ook "afgeschreven".

De kern van mijn verhaal staat, alleen dat van dat afschrijven is bij nader inzien een beetje gebrabbel. Ik moest gewoon na 1 jaar 8 CD's afschrijven en heb besloten er daarvan 5 één op één te vervangen en de andere 3 als verloren te beschouwen.

Met verloren bedoel ik dus: niet verkoopbaar, het betreffen dubbel CD's met een kras door 1 of meerdere nummers, ze zijn nog wel afspeelbaar op de plekken waar geen kras zit (maar een kras zit van nature altijd door je favoriete nummer op een CD is mijn ervaring).

Nog erger wordt het natuurlijk als onvervangbare CD's gekrast raken, dat zou helemaal frustrerend zijn.
Topic: Muziek Collectie (24-3-2006 09:50:00)
Ik maak inmiddels volp gebruik van dat "gedoogbeleid". Heb ruim 1 jaar met alleen maar origineel gedraaid en heb inmiddels 5 CD's opnieuw moeten kopen wegens krassen. En een stuk of 3 zijn afgeschreven maar zullen niet vervangen worden.

Dat wil ik niet meer en daarom draai ik alleen nog maar een kopie (in het originele hoesje) en laat de originelen thuis.

Ik weet dat het niet mag, maar 130 euro nieuwe CD's per jaar wegens slijtage en 3 CD's afschrijven (in het 1e jaar al) gaat mij echt te ver. Je laat nu eenmaal wel eens per ongeluk een CD'tje vallen en dat gaat nou eenmaal niet altijd goed.
Topic: Muziek Collectie (23-3-2006 13:30:00)
Platenboef op Rozengracht te Amsterdam. In- en verkoop tweede handse vinyl en CD's. Heb daar al dik 30 CD's weggehaald in de loop der jaren. Gemiddelde prijs die ik heb betaald: Euro of 5-7. Ze hebben ook weleens acties in de zin van 3 halen 2 betalen. Drukt de prijs nog meer dus. Ook oude CD-singles voor 50 cent tot 2 euro.

Wat ze voor vinyl vragen weet ik niet, maar ik neem aan vergelijkbare prijzen.

Cd's onder de 5 euro mogen niet voorbeluisterd worden!! Wel mag je ze visueel chekken op krassen e.d., maar dat spreekt eigenlijk wel voor zich. En de controle bij inkoop daar is ook goed, dus gekraste CD's zul je er (bijna) niet tegenkomen.
Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (6-3-2006 21:35:00)
Hmmm, dan ben jij de eerste van wie ik vind dat ie een vettere set heeft dan ik. Ik weet dat vele hun set mooier vinden dan de mijne, maar ik vond tot nu toe altijd van niet. De jouwe vind ik dus wel mooier. Alleen jammer dat de DJM-800 niet de crossfader van de 707/909 serie heeft.

Toch ..... het steekt wink ;) .
Topic: Numark 5000-FX (2-3-2006 10:09:00)

DJ Delay schreef:

Natuurlijk gelijk even uitgetest, met DHT-Listen to your Heart (A1 vocal):

TTX key op +50%, DN-X key op -33%:
Klinkt alsof ze net terug is van de tandarts, met mondverdoving.shocked 8O

TTX key op -50%, DN-X key op +33%:
Klinkt als een verkouden vent.
Precies zoals ik verwachtte.