Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Ronny B
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Ronny B (Pagina: 7 van 10)
Topic: 230 volt verdeelblokken (31-5-2011 17:38:00)Klopt inderdaad, had ik even niet bij stil gestaan omdat topic starter van nederlands afkomst is.
Hier in Belgie worden nouwelijks vigi aardleks gebruikt, enkel een aanbouwautomaat aan een aardlek. Die 40A komt van de 4 polige hoofdautomaat, dus dat is niet zo onlogisch lijkt me.Zie het zeker niet als een aanval, zo is deze in iedergeval niet bedoeld.
Met regelmaat zie ik hier op het forum "vragen" voorbij komen over "stroom" onderwerpen waar mensen dan beter niet aan kunnen beginnen. omveiligheid van hen zelf en andere.
Vigi is een aardlek die je aan een automaat plaats. bedoelt voor enkel die groep.
Aardlek zitte vaak meerdere groepen achter.
Allematje/ aardlekautomaat is een gecombineerde automaat aardlek.
Zekeringen hebben redelijk vaste waardes.
Huidige automaten kun je tot bijna elke waarde wel bestellen. en is inderdaad ook in 40 verkrijgbaar heb je gelijk in.
er zijn twee kanten aan het verhaal.
er mag er geen contact (wcd/ cee of wat dan ook) rechstreeks achter een automaat/zekering zitten die onder de waarde van een de zekering zit. dus geen 32A cee achter een 40 zekering.
Maar wat doen wij met zijn alle? gewoon een 10A wcd in huis plaatsen en een 16A zekering.
Nagenoeg alle wcd's in een huis kunnen continu maar 10A hebben.
Er word dus meer gedaan dan in eerste instantie niet mag maar toch goed gekeurd word.
Maar de geplaatste verdeler ziet er netjes uit!
heb je toevallig ook een foto van de binnen kant?
dat vind ik, beetje freek, toch altijd wel mooi om te zien
Topic: Flightcase voor stroomverdelers (28-5-2011 13:40:00)40A waar haal je deze (vreemde) waarde vandaan? als ik de verdelers zie zou het maximaal 32 kunnen zijn.
zoals hierboven al aangegeven betekent het testknopje op de automaat niet direct dat het alleen maar aan aardlek is,
en kan een vigi/ aardlekautomaat zijn.
indien je deze opmerking maakt mag ik aannemen dat je geen/ nouwelijks verstand hebt van deze theorie.
Wellicht verstandig om dan maar gewoon je mond t houden
en al zeker niet aan beginnen! maar verwacht dat je dat niet van plan was
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (17-5-2011 23:24:00)Zegt iemand die veilig de achterkant heeft dicht zitten met blindplaatjes
Nee net rackje.
Zal binnen kort ook eens foto's maken van huidige rackjes hier.Topic: Carnaval (apres ski variant) 2011 (9-3-2011 15:19:00)
Hier te downen: Dj REsound - De Kutplaat
Beetje stevigere muziek met de carnaval ;)
De plaat zit vast... de plaat zit vast... de plaat zit vast... de plaat zit vast... de plaat zit vast... de plaat zit vast...Draai jij serieus dit soort "muziek" ??
Carnaval is feest, niet zovaak mogelijk "kut" in een nummer verwerken.
sta zelf week vier dagen in een tent van 700 man maar daar gaat dit soort echt niet voorbij komen.Topic: aanpassen geluidset? (24-1-2011 22:37:00)
Vind ik prima voldoende.fohhn = foh?sorry inderdaad foh.
Typ foutje van mij.Topic: Nieuwe geluidsnormen in Belgie (20-1-2011 18:13:00)in zo'n geval laat ik het ze altijd groter bekijken.
Armind van buuren, tiesto, afrojack. zijn tcoh wel degelijk artietsen.
en laten wij nu ook net cd'tjes opzetten
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (12-1-2011 17:33:00)
nee helaas. een rood kruisje.
[edit] tweede poging voor mij ook niet zichtbaar. zal wel aan mijn pc liggen waarschijnlijk [/edit]
Topic: Flightcase voor stroomverdelers (29-5-2011 11:46:00)[edit] tweede poging voor mij ook niet zichtbaar. zal wel aan mijn pc liggen waarschijnlijk [/edit]
Tom schreef:
in België heb je ook gezekerde groepen van 40 ampère......dus zo raar is zijn bewering niet.Bart Wilems schreef:
@ Ronny, Dank u voor de aanval.Hier in Belgie worden nouwelijks vigi aardleks gebruikt, enkel een aanbouwautomaat aan een aardlek. Die 40A komt van de 4 polige hoofdautomaat, dus dat is niet zo onlogisch lijkt me.
Met regelmaat zie ik hier op het forum "vragen" voorbij komen over "stroom" onderwerpen waar mensen dan beter niet aan kunnen beginnen. omveiligheid van hen zelf en andere.
Vigi is een aardlek die je aan een automaat plaats. bedoelt voor enkel die groep.
Aardlek zitte vaak meerdere groepen achter.
Allematje/ aardlekautomaat is een gecombineerde automaat aardlek.
Zekeringen hebben redelijk vaste waardes.
Huidige automaten kun je tot bijna elke waarde wel bestellen. en is inderdaad ook in 40 verkrijgbaar heb je gelijk in.
er zijn twee kanten aan het verhaal.
er mag er geen contact (wcd/ cee of wat dan ook) rechstreeks achter een automaat/zekering zitten die onder de waarde van een de zekering zit. dus geen 32A cee achter een 40 zekering.
Maar wat doen wij met zijn alle? gewoon een 10A wcd in huis plaatsen en een 16A zekering.
Nagenoeg alle wcd's in een huis kunnen continu maar 10A hebben.
Er word dus meer gedaan dan in eerste instantie niet mag maar toch goed gekeurd word.
Maar de geplaatste verdeler ziet er netjes uit!
heb je toevallig ook een foto van de binnen kant?
dat vind ik, beetje freek, toch altijd wel mooi om te zien

Bart Wilems schreef:
Verder heb je bij de middelste verdeler elke uitgangen netjes voorzien van een aardlek, maar ik zie nergens een automaat zitten per uitgang. Dit wil zeggen dat je gelijk 40A door je shuco kan trekken. En dat kan niet de bedoeling zijn neem ik aan.zoals hierboven al aangegeven betekent het testknopje op de automaat niet direct dat het alleen maar aan aardlek is,
en kan een vigi/ aardlekautomaat zijn.
indien je deze opmerking maakt mag ik aannemen dat je geen/ nouwelijks verstand hebt van deze theorie.
Wellicht verstandig om dan maar gewoon je mond t houden

en al zeker niet aan beginnen! maar verwacht dat je dat niet van plan was

voor mij niet nodig.
jou kennende ziet dat er ook netjes uit.
Amps zitten hier in een case's die niet diep genoeg zijn om platen te schroeven anders was dit wel gebeurt.
foto's gemaakt nu nog eens op de pc zetten
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (16-5-2011 19:11:00)jou kennende ziet dat er ook netjes uit.
Amps zitten hier in een case's die niet diep genoeg zijn om platen te schroeven anders was dit wel gebeurt.
foto's gemaakt nu nog eens op de pc zetten

big bang schreef:
Da's toch wel een beetje een soepzooitje hoor daar achterin. Volgende keer je kabels iets netter bundelen e.d.

Nee net rackje.
Zal binnen kort ook eens foto's maken van huidige rackjes hier.
dat was een van de betere nummer van carnaval 2010 hier in de regio
dit jaar redelijk, helikopter-vicktory-hello varianten.
Topic: Diafragma K115 vs APX152 (14-2-2011 21:09:00)
dit jaar redelijk, helikopter-vicktory-hello varianten.
bedankt zojuist besteld.
Topic: Diafragma K115 vs APX152 (14-2-2011 18:50:00)even een redelijk kick,
Heb laatst een k115 hoog driver kapot terug gehad.
Ook nog oproep geplaats of iemand er aan had liggen maar dat was niet zo.
En is de speaker in de hoek beland.
Nu kwam ik deze tegen.
is dit het vervangen de onderdeel voor een k115 hoogdriver?
Topic: Carnaval (apres ski variant) 2011 (9-2-2011 00:24:00)Heb laatst een k115 hoog driver kapot terug gehad.
Ook nog oproep geplaats of iemand er aan had liggen maar dat was niet zo.
En is de speaker in de hoek beland.
Nu kwam ik deze tegen.
is dit het vervangen de onderdeel voor een k115 hoogdriver?
Ik sta in een tienertent, van 12 t/m 16/17 jaar uit het hoofd geen ouder publiek voor mij
lekker op tijd klaar om zelf nog de kroeg in te duiken
Maar dat soort nummers komen er niet aanbod.
Moet eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk ook een zwaar doelloos/inhoudloos nummer vind.
dat niet eens echt lekker klinkt
(niets ten aanzien van djREsound)
Topic: Carnaval (apres ski variant) 2011 (8-2-2011 17:30:00)
lekker op tijd klaar om zelf nog de kroeg in te duiken

Maar dat soort nummers komen er niet aanbod.
Moet eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk ook een zwaar doelloos/inhoudloos nummer vind.
dat niet eens echt lekker klinkt

(niets ten aanzien van djREsound)
DjREsound schreef:
Hier mag ie ook! Deze complete onzin track (uit 2005) begint hier ineens aardig bekend te worden, mede omdat zowel liefhebbers als haters het een kutplaat vinden! Wel leuk om lui die je niet kent te horen roepen: "Wat een godsgruwelijke kutplaat!"Hier te downen: Dj REsound - De Kutplaat
Beetje stevigere muziek met de carnaval ;)
De plaat zit vast... de plaat zit vast... de plaat zit vast... de plaat zit vast... de plaat zit vast... de plaat zit vast...

Carnaval is feest, niet zovaak mogelijk "kut" in een nummer verwerken.
sta zelf week vier dagen in een tent van 700 man maar daar gaat dit soort echt niet voorbij komen.
een degelijke 12 inch top kan wel twee 18 br kasten bij houden.
Hier vaak per kant.
2x BR118 gevuld met RCF L18S800
1x Fohhn FH3 of XT-4
Subs aangestuurd door per kant een crest cc2800 in brug.
Ben het met Dre eens, liever te veel laag bij dan te weinig.
Mocht je nieuwe kasten gaan bouwen kan ik je het ontwerp wel aanraden.
Met voldoende vermogen doen ze het erg goed.
Topic: Wanneer KVK en BTW (24-1-2011 17:32:00)Hier vaak per kant.
2x BR118 gevuld met RCF L18S800
1x Fohhn FH3 of XT-4
Subs aangestuurd door per kant een crest cc2800 in brug.
Ben het met Dre eens, liever te veel laag bij dan te weinig.
Mocht je nieuwe kasten gaan bouwen kan ik je het ontwerp wel aanraden.
Met voldoende vermogen doen ze het erg goed.
Dit klopt,
Hier ook, eenmanszaak. en bus prive gekocht. bij aanschaf hoef je de BPM niet te betalen.
Deze kun je doormiddel van een BPM verlegings forumieler verleggen.
Tevens betaal je het zakkelijkewegenbelasting (oude grijs kenteken)
Voorwaarder:
- MINIMAAL 10% van je km PER JAAR moeten zakelijk zijn.
- bij verkoop binnen 5 jaar aan particulier resterende BPM alsnog betalen. (dit dien jij te doen, particulier is hier namelijk niet van op de hoogte, de belasting komt dit geld bedrag dan bij jou innen)
- Bij stoppen van de zaak binnen 5 jaar resterende BPM alsnog afdragen.
Ik moet er even om liegen welke voorwaarder er aan de auto zitten.
Uit het hoofd mag er geen tweede zit rij zijn, tenzij je daar achter nog een laadruimte hebt van 2 mtr.
Gemeten aan de onderzijde van de laadruimte. vandaar ook vaak de schuinekant/ vak onder de achterbank, hierdoor word vaan de 2 mtr wel gehaalt. het precieze weet ik er niet van, dat heb ik niet uitgezocht omdat het mij om laadruimte ging en ik dus geen tweede zit rij heb.
Auto hoeft ondanks de voordelen niet bij het inkomen geteld te worden, omdat de aanschaf, onderhoud, brandstofkosten prive zijn.
Voordeel bij mij was 6500,- BPM niet betalen.
en ipv 117,- per maand 32,- pm wegen belasting.
Toch wel het overwegen van km bij houden waard
Topic: Nieuwe geluidsnormen in Belgie (20-1-2011 22:49:00)Hier ook, eenmanszaak. en bus prive gekocht. bij aanschaf hoef je de BPM niet te betalen.
Deze kun je doormiddel van een BPM verlegings forumieler verleggen.
Tevens betaal je het zakkelijkewegenbelasting (oude grijs kenteken)
Voorwaarder:
- MINIMAAL 10% van je km PER JAAR moeten zakelijk zijn.
- bij verkoop binnen 5 jaar aan particulier resterende BPM alsnog betalen. (dit dien jij te doen, particulier is hier namelijk niet van op de hoogte, de belasting komt dit geld bedrag dan bij jou innen)
- Bij stoppen van de zaak binnen 5 jaar resterende BPM alsnog afdragen.
Ik moet er even om liegen welke voorwaarder er aan de auto zitten.
Uit het hoofd mag er geen tweede zit rij zijn, tenzij je daar achter nog een laadruimte hebt van 2 mtr.
Gemeten aan de onderzijde van de laadruimte. vandaar ook vaak de schuinekant/ vak onder de achterbank, hierdoor word vaan de 2 mtr wel gehaalt. het precieze weet ik er niet van, dat heb ik niet uitgezocht omdat het mij om laadruimte ging en ik dus geen tweede zit rij heb.
Auto hoeft ondanks de voordelen niet bij het inkomen geteld te worden, omdat de aanschaf, onderhoud, brandstofkosten prive zijn.
Voordeel bij mij was 6500,- BPM niet betalen.
en ipv 117,- per maand 32,- pm wegen belasting.
Toch wel het overwegen van km bij houden waard

pimmo schreef:
Ronny B schreef:
houd zelf bij dit soort podia meestal 100dbA gemeten op fohhn aan.Vind ik prima voldoende.
Typ foutje van mij.
voor zo ver ik weet gelden geluidvergunningen hier per gemeente.
En zo vind ik het hier in onze gemeente nog niet zo slecht.
Podium op een wijkdag: 95dbA gemeten op de eerst gelegen woonhuisgevel.
en ik meen 90 dbA voor een buurt feest tot 12.00.
Maar dit laatste is al even geleden dat ik er vergunning daarvan onder ogen heb gezien.
Op de wijkdag, kon het geluid meer dan hard genoeg.
houd zelf bij dit soort podia meestal 100dbA gemeten op fohhn aan.
Vind ik prima voldoende.
Topic: Wat kosten jullie nou? (19-1-2011 17:42:00)En zo vind ik het hier in onze gemeente nog niet zo slecht.
Podium op een wijkdag: 95dbA gemeten op de eerst gelegen woonhuisgevel.
en ik meen 90 dbA voor een buurt feest tot 12.00.
Maar dit laatste is al even geleden dat ik er vergunning daarvan onder ogen heb gezien.
Op de wijkdag, kon het geluid meer dan hard genoeg.
houd zelf bij dit soort podia meestal 100dbA gemeten op fohhn aan.
Vind ik prima voldoende.
YourLiVe schreef:
Yep... overigens is de belastingdienst nu ook al niet consequent erin. De een mag wel 6% rekenen als dj en drive-in show, de andere inspecteur zegt dat dj's wel 6% mogen rekenen maar drive-in shows niet en weer eeen ander mag sowieso geen 6% rekenen omdat meneer de inspecteur vindt dat dj'en op feesten en partijen geen artistieke prestatie is...Armind van buuren, tiesto, afrojack. zijn tcoh wel degelijk artietsen.
en laten wij nu ook net cd'tjes opzetten

traffic H1L2 2.5 140 pk 6 bak 120km/h net 2000 toeren.
160 km/h 3000 toeren
Zit er nog over te denken hem te laten chippen. gezien hij daar ook iets zuiniger van word.
bus is tweedehands gekocht. 88.??? km nu net over een ton heen.
Op accu na in garantie tijd niets gehad.
maar dat mag eigenlijk ook niet vind ik met zo weinig km gereden binnen mijn bezit.
Heb ook een 1,9 100 pk 6 bak h1l2 gehad.
daar heb ik echt pech mee gehad, een half jaar lang niets anders dan koppeling problemen.
Dat was ook de rede om na een half jaar alweer een andere te kopen.
Moet ik geen hobby van maken twee auto's binnen een jaar kopen is wel erg duur
.
De bus is prive, maar wel zakelijk voordeel. dus wegenbelasting valt ook mee.
[edit] laadvermogen 1200kg als ik me niet vergis. vol ledvloerdelen is geen probleem. led dan ook niet op gewicht. hij zit eerder vol dan dat ik aan het gewicht zit [/edit]
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (20-12-2010 19:07:00)160 km/h 3000 toeren
Zit er nog over te denken hem te laten chippen. gezien hij daar ook iets zuiniger van word.
bus is tweedehands gekocht. 88.??? km nu net over een ton heen.
Op accu na in garantie tijd niets gehad.
maar dat mag eigenlijk ook niet vind ik met zo weinig km gereden binnen mijn bezit.
Heb ook een 1,9 100 pk 6 bak h1l2 gehad.
daar heb ik echt pech mee gehad, een half jaar lang niets anders dan koppeling problemen.
Dat was ook de rede om na een half jaar alweer een andere te kopen.
Moet ik geen hobby van maken twee auto's binnen een jaar kopen is wel erg duur

De bus is prive, maar wel zakelijk voordeel. dus wegenbelasting valt ook mee.
[edit] laadvermogen 1200kg als ik me niet vergis. vol ledvloerdelen is geen probleem. led dan ook niet op gewicht. hij zit eerder vol dan dat ik aan het gewicht zit [/edit]
Inderdaad fijne aanhangers.
Staat hier al jaartje of 4a5 op de oprit, en nog steeds geen spijt van de aanschaf.
Ook de spanrails die ik er op drie hoogtens heb laten inzetten zijn erg handing.
De bovenste hangt zo strak mogelijk tegen het dak.
hierhangen van die klem balken tussen.
(weet niet hoe ze heten, normaal om lading vast te zetten)
waar vervolgens heel netjes 6 t4 balken naast elkaar aan kunnen hangen.
De aanhanger is geremd en mag in zijn totaal 2000kg wegen.
hij weegt zelf 650kg.
Dit wil zeggen dat in jou (dj marco) geval nog 550kg erin mag laden in het geval van BE.
En met een beetje opletten is dat nog best wel veel.
Ik heb gewoon BE en mijn bus mag 2000kg geremd trekken. klopt het altijd zolang ik het niet overbelaad.
Weg trekken zullen vele auto's aanhangers wel doen.
maar binnen afzienbare tijd tot stilstand brengen is een heel ander verhaal.
Het is dus niet de vraag of de auto de aanhanger wel weg krijgt, maar meer of deze hem ook nog kan stoppen.
(opmerking in het algemeen niet tegen iemand persoonlijk)
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (18-12-2010 18:54:00)Staat hier al jaartje of 4a5 op de oprit, en nog steeds geen spijt van de aanschaf.
Ook de spanrails die ik er op drie hoogtens heb laten inzetten zijn erg handing.
De bovenste hangt zo strak mogelijk tegen het dak.
hierhangen van die klem balken tussen.
(weet niet hoe ze heten, normaal om lading vast te zetten)
waar vervolgens heel netjes 6 t4 balken naast elkaar aan kunnen hangen.
De aanhanger is geremd en mag in zijn totaal 2000kg wegen.
hij weegt zelf 650kg.
Dit wil zeggen dat in jou (dj marco) geval nog 550kg erin mag laden in het geval van BE.
En met een beetje opletten is dat nog best wel veel.
Ik heb gewoon BE en mijn bus mag 2000kg geremd trekken. klopt het altijd zolang ik het niet overbelaad.

Weg trekken zullen vele auto's aanhangers wel doen.
maar binnen afzienbare tijd tot stilstand brengen is een heel ander verhaal.
Het is dus niet de vraag of de auto de aanhanger wel weg krijgt, maar meer of deze hem ook nog kan stoppen.
(opmerking in het algemeen niet tegen iemand persoonlijk)
hier word er gewoon door gegaan.
Beetje rustiger rijden met bus en aanhanger en moet wel goed komen.
hoef gelukkig dan ook niet zo ver dat scheelt
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (9-12-2010 23:50:00)Beetje rustiger rijden met bus en aanhanger en moet wel goed komen.
hoef gelukkig dan ook niet zo ver dat scheelt

Dit klopt heb ik een half jaar lang gehad.
ook verlengt maar een 1,9 6 bak versie.
Heb het half jaar dat ik hem gehad heb alleen maar koppelings problemen mee gehad.
Vandaar weg gedaan en een nieuwe/andere gekocht.
Tevens hield het toch niet echt over volle bus+ volle aanhanger. met 1,9 100PK
het ging wel, maar merk nu zeker met een 2,5 140PK dat het allemaal wat makkelijker gaat.
Heb liever dat het allemaal rustig zijn werk kan doen, dan het op zijn tenen moet lopen.
Topic: Het bouwen van een case (9-12-2010 23:45:00)ook verlengt maar een 1,9 6 bak versie.
Heb het half jaar dat ik hem gehad heb alleen maar koppelings problemen mee gehad.
Vandaar weg gedaan en een nieuwe/andere gekocht.
Tevens hield het toch niet echt over volle bus+ volle aanhanger. met 1,9 100PK
het ging wel, maar merk nu zeker met een 2,5 140PK dat het allemaal wat makkelijker gaat.
Heb liever dat het allemaal rustig zijn werk kan doen, dan het op zijn tenen moet lopen.
bewust geen hoekwielen voor mij.
Ik heb een rijplaat die in het midden scharnieren heeft.
De hoekwielen hebben niet genoeg vrijeruimte om er over heen te rijden.
Zitten nu gewoon 4 tente/guite (moet ik even om liegen) onder, 2 met 2 zonder rem.
en onze achtertuin, waar hij dus regelmatig doorheen moet, heeft klinkers.
vind het dan ook wel fijn om er 100mm wielen onder te hebben.
De honda is toch wel een beetje mijn trots
Ik heb een rijplaat die in het midden scharnieren heeft.
De hoekwielen hebben niet genoeg vrijeruimte om er over heen te rijden.
Zitten nu gewoon 4 tente/guite (moet ik even om liegen) onder, 2 met 2 zonder rem.
en onze achtertuin, waar hij dus regelmatig doorheen moet, heeft klinkers.
vind het dan ook wel fijn om er 100mm wielen onder te hebben.
De honda is toch wel een beetje mijn trots
