Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Elcee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Elcee (Pagina: 7 van 10)
Topic: Moet een club dj nou allround zijn??? (16-8-2004 00:54:00)
Condensator is voor in de studio. Niet voor live gebruik. Kan niet tegen vocht.Lol.. Daarvoor heb je popscreen voor.. Condensator is voor studio omdat ie live teveel andere geluiden op zou pikken, hij is daar té gevoelig voor...Klopt, moet jij eens kijken hoe vaak je op een podium condensatormicrofoons met plopschempjes ziet staan. Nooit dus. En dat heeft bijzonder weinig met omgevingsgeluid te maken. Want net als bij dynamische microfoons komen ook condensator microfoons in soorten en in maten.Topic: micro voor lokaal rappend talent. (12-8-2004 03:20:00)
De laatste jaren zijn de bands wat af en komt de dj meer en meer naar voren.zie bruiloften/verjaardagen/personeelsfeesten.
Hierover hoeven we niet in discussie daar zijn statistieken voor-onder andere bij Horeca Nederland etc etc.En de band moet wel de concurrentie met de drive in aan en kan dus onmogelijk de bandleden een vergelijkbaar bedrag uitkeren dan de DJ in zijn eentje.Topic: Bedrijf Beginnen (12-8-2004 02:23:00)Je eerste review was wel een erg positief verhaal. Wat is er veranderd? Ben ik erg benieuwd naar, want ik ben nog steeds erg tevreden met het apparaat.Topic: Nieuwe pioneer djm 600 kloon (11-8-2004 03:50:00)Hij lijkt er wel verrekte veel op. Heeft zelfs dezelfde crossfadereffectjes, die vrij uniek zij op de markt. Alleen de knoppen zijn duidelijk anders en de effecteninterface zit anders in elkaar, maar wel met dezelfde effecten in dezelfde volgorde. Topic: Koptelefoon voor draaien op feestjes? (100-200 euro) (11-8-2004 03:43:00)Topic: Bedrijf Beginnen (11-8-2004 02:49:00)En dan een uurtje achter elkaar door
Mij lukt het, de Dj's met alle hardstyl ervaring ook?
Het is heel frustrerend, als je een constante beat gewend bent, en dan een nummer als:
Wanne be startin' something - MJ
te moeten mixenDe ergste twee die ik ken: Upside Down van Diana Ross en You & Me van Spargo.
De vraag wat er nodig is om door te breken is heel erg moeilijk te beantwoorden. Laten we zeggen dat het een mix van kwaliteit, uitstraling, de juiste stijl, op het goeie moment op de goeie plaats, hard werken en geluk is.
In ieder geval is er een belangrijke voorwaarde onbesproken: weten hoe het in elkaar zit. Of de DJ zelf of zijn omgeving en begeleiding moet weten wat er komt kijken bij het vermaken van publiek, hoe de markt in elkaar zit, hoe je een 'hype' kunt worden, hoe je je zelf promoot, etc.
Wat met name frustrerend is is dat er veel, met name jonge DJ's denken dat ze dit wel weten. En dit terwijl DJ's met wat meer draaiervaring en levenservaring die dit beter kunnen plaatsen (misschien waren ze zelf ook ooit zo...), het maar niet wil lukken om de levensgrote 'borden voor de kop' stuk te gooien.
Topic: Het Denon DN-S1000-topic (13-8-2004 03:50:00)In ieder geval is er een belangrijke voorwaarde onbesproken: weten hoe het in elkaar zit. Of de DJ zelf of zijn omgeving en begeleiding moet weten wat er komt kijken bij het vermaken van publiek, hoe de markt in elkaar zit, hoe je een 'hype' kunt worden, hoe je je zelf promoot, etc.
Wat met name frustrerend is is dat er veel, met name jonge DJ's denken dat ze dit wel weten. En dit terwijl DJ's met wat meer draaiervaring en levenservaring die dit beter kunnen plaatsen (misschien waren ze zelf ook ooit zo...), het maar niet wil lukken om de levensgrote 'borden voor de kop' stuk te gooien.
Ik heb het idee dat de meeste mensen hier aan een knopje 'backspin' genoeg zouden hebben qua scratchfuncties...
Topic: micro voor lokaal rappend talent. (12-8-2004 20:14:00)QuincMan schreef:
Elcee schreef:
@ B RealCondensator is voor in de studio. Niet voor live gebruik. Kan niet tegen vocht.
@ B Real
Condensator is voor in de studio. Niet voor live gebruik. Kan niet tegen vocht.
Topic: Zomerhit 2004, Wat gaat het worden? (12-8-2004 03:03:00)Condensator is voor in de studio. Niet voor live gebruik. Kan niet tegen vocht.
Check it out: www.gunthernet.com/
Topic: Openings nummers (12-8-2004 03:01:00)Ik mis er nog één. Als je na een band, act of wat dan ook voor een groot publiek of volle zaal je DJ set moet openen werkt altijd:
Wizard of Ozz - Brand new day.
Eerst 1,5 minuut violen intro en stevige opbouw. Dan staat iedereen jouw kant op te staren en is al het voorgaande een beetje kwijt en dan is het altijd: juichen en dansen. En het mooiste is: hij eindigt ook met een violen outro, dus daarna kun je elk nummer draaien waar je de avond heen wil laten gaan.
Hoorde deze plaat door een DJ die hem in een heel erg grote feesttent opzette na een concert van Blof. Hele toko uit zijn dak en toch respect voor het voorgaande.
Topic: Moet een club dj nou allround zijn??? (12-8-2004 02:51:00)Wizard of Ozz - Brand new day.
Eerst 1,5 minuut violen intro en stevige opbouw. Dan staat iedereen jouw kant op te staren en is al het voorgaande een beetje kwijt en dan is het altijd: juichen en dansen. En het mooiste is: hij eindigt ook met een violen outro, dus daarna kun je elk nummer draaien waar je de avond heen wil laten gaan.
Hoorde deze plaat door een DJ die hem in een heel erg grote feesttent opzette na een concert van Blof. Hele toko uit zijn dak en toch respect voor het voorgaande.
@ Jows
Twee dingen: de stijlen die jij noemt maken je niet allround. Ik denk dat nog geen 1% van alle Nederlanders ook maar iets van verschil tussen deze stijlen kan aangeven en dat zelfs het gemiddelde uitgaanspubliek moeilijk aan kan geven wat nou precies het verschil tussen Hardhouse, Hardtrance, Hardstyle, etc. is.
Het andere is, en dat meen ik echt, dat verbreding van je muzikale horizon als DJ en muziekliefhebber je veel beter maakt om in een specifiek genre te werken. Vergelijk het met mensen die een poos in het buitenland hebben gewoond en terugkomen naar Nederland. Die snappen de Nederlandse cultuur en maatschappij dan ook veel beter. Je leert dan echt wat publieksbeleving is, hoe je moet opbouwen en doseren, waar je kan expirimenteren en waar je de hits moet inkoppen.
Topic: Moet een club dj nou allround zijn??? (12-8-2004 02:42:00)Twee dingen: de stijlen die jij noemt maken je niet allround. Ik denk dat nog geen 1% van alle Nederlanders ook maar iets van verschil tussen deze stijlen kan aangeven en dat zelfs het gemiddelde uitgaanspubliek moeilijk aan kan geven wat nou precies het verschil tussen Hardhouse, Hardtrance, Hardstyle, etc. is.
Het andere is, en dat meen ik echt, dat verbreding van je muzikale horizon als DJ en muziekliefhebber je veel beter maakt om in een specifiek genre te werken. Vergelijk het met mensen die een poos in het buitenland hebben gewoond en terugkomen naar Nederland. Die snappen de Nederlandse cultuur en maatschappij dan ook veel beter. Je leert dan echt wat publieksbeleving is, hoe je moet opbouwen en doseren, waar je kan expirimenteren en waar je de hits moet inkoppen.
In dit kader blijf me ik altijd het optreden van Jean op Koninginnedag in Amsterdam op het museumplein herinneren. Ik denk 2001, in ieder geval was hij toen de DJ held van Nederland. Dat was allround voor een giga publiek, terwijl hij toch DJ Jean bleef. Voor hem waren er Rockbandjes geweest en acts als Van Dik Hout en Rowwen Heze. Hij zetten in met een braziliaans plaatje, want hij had danseressen bij zich, zag dat het wat instortte en draaide achter elkaar Underworld, Prodigy en Kosheen. Daarna ging hij vrolijk verder voor een mannetje of ik schat 400.000. Dat vond ik zo ontzettend stoer dat ik hem meteen al zijn kutsingels heb vergeven.
Topic: Bruiloft (12-8-2004 02:29:00)Er zijn mooie zwarte lijsten van acts die slecht komen opdagen. Ik meen dat Hazes al jaren op 1 staat, Sugar Lee Hooper op twee en Dikeb heb ik ook al vaker nare dingen over gehoord. Ook de heren top dj's kunnen er wat van, net als de R&B scene.
Overigens is elk contract potdicht. Qua prestatie staat overal de paragraaf: opdrachtgever is bekend met de prestatie van de artiest, etc. En qua afzeggen kan er altijd radio, tv of buitenland aangewend worden.
Topic: Bedrijf Beginnen (12-8-2004 02:26:00)Overigens is elk contract potdicht. Qua prestatie staat overal de paragraaf: opdrachtgever is bekend met de prestatie van de artiest, etc. En qua afzeggen kan er altijd radio, tv of buitenland aangewend worden.
fredje schreef:
uiteindelijk is een dj in het drive-inn gebeuren goedkoper dan een live band-vandaar ook de tendens van de laatste jaren!!!De laatste jaren zijn de bands wat af en komt de dj meer en meer naar voren.zie bruiloften/verjaardagen/personeelsfeesten.
Hierover hoeven we niet in discussie daar zijn statistieken voor-onder andere bij Horeca Nederland etc etc.
Ik was idd de solo zanger vergeten met het md-tje. Die hoeft alleen z'n chauffeur en boxjes te betalen.
Nog een paar dingen:
* De vaste lasten voor een muzikant en voor een DJ liggen echt niet zo ver uit elkaar. Ik had het over vervoer. Dar scheelt echt veel. Extra instrumenten, monitors, kabel- en microfoonkisten en met name extra personen. Is al snel het verschil tussen een bus en een vrachtwagen.
* Ik was als muzikant niet per se succesvoller dan als DJ. Ik kan me alleen goed herinneren dat als ik met mijn band in een zalencentrum stond ik qua financiën altijd erg jaloers was op de drive in in de andere zaal. Onze gage lag op fl 300,- per muzikant plus fl 250,- voor de installatie (ging in de bandkas voor onderhoud en benzine voor de bus). De drive in pakte al snel fl 1000,- in zijn eentje. Trek daar een reëel bedrag voor de installatiekosten vanaf en reken maar uit wie er het rijkst naar huis ging.
Overigens denk ik dat ik nu snap waar onze discussie vandaan komt. In het oosten van het land en in delen van brabant is er een uniek live circuit en zijn de discotheken het grootst van het land. In Rotterdam is de Now & Wow net open en dat is met Hollywood de grootste club/dancing van de stad: 2000 capaciteit. Daar lachen ze in het oosten om! En in dit soort zaken speelt echt nooit een bandje en zijn de DJ's erg goed betaald.
Topic: Het Denon DN-S1000-topic (11-8-2004 15:56:00)Nog een paar dingen:
* De vaste lasten voor een muzikant en voor een DJ liggen echt niet zo ver uit elkaar. Ik had het over vervoer. Dar scheelt echt veel. Extra instrumenten, monitors, kabel- en microfoonkisten en met name extra personen. Is al snel het verschil tussen een bus en een vrachtwagen.
* Ik was als muzikant niet per se succesvoller dan als DJ. Ik kan me alleen goed herinneren dat als ik met mijn band in een zalencentrum stond ik qua financiën altijd erg jaloers was op de drive in in de andere zaal. Onze gage lag op fl 300,- per muzikant plus fl 250,- voor de installatie (ging in de bandkas voor onderhoud en benzine voor de bus). De drive in pakte al snel fl 1000,- in zijn eentje. Trek daar een reëel bedrag voor de installatiekosten vanaf en reken maar uit wie er het rijkst naar huis ging.
Overigens denk ik dat ik nu snap waar onze discussie vandaan komt. In het oosten van het land en in delen van brabant is er een uniek live circuit en zijn de discotheken het grootst van het land. In Rotterdam is de Now & Wow net open en dat is met Hollywood de grootste club/dancing van de stad: 2000 capaciteit. Daar lachen ze in het oosten om! En in dit soort zaken speelt echt nooit een bandje en zijn de DJ's erg goed betaald.
Denon heeft het weer gedaan. Heel veel mooie functies in een apparaat gestop en vervolgens alle knopjes weer klein gemaakt, paramerer push/draaiknopjes erop gezet en op moeilijk plekken gezet. Qua interface snap ik echt niks van Denon. De speler gaat misschien qua functies de cdj 800 voorbij, maar ik weet nu al waar ik liever op draai!
Topic: Nieuwe pioneer djm 600 kloon (11-8-2004 13:01:00)Je kunt nu toch al laten weten wat het probleem is en vervolgens de reactie van SynQ melden? Ben benieuwd, want gebruik hem bijna ieder weekend op klus.
Topic: Nieuwe pioneer djm 600 kloon (11-8-2004 03:54:00)Reind schreef:
Ik ben gematigd positief over de SMX1.DJ Tim schreef:
Ik vind de Synq geen Pioneer cloon, voorzover ik weet maakt Pioneer ook geen gebruik van DSP software.Types moet ik even opzoeken:
Sony mdr v700
Pioneer HDJ 1000
Sennheiser HD 25
Technics RDP 1200
De Sennheiser vond ik ook erg goed, daar heb ik ook het langst over getwijfeld. Ik vond de Technics net iets beter vanwege die 'klik in de bas' die ik bij twee nummers tegelijk over de koptelefoon zo goed kan horen.
En hier speelde nog wat dingen mee die eigenlijk geen rol mogen hebben als hoe zit hij op je kop en uiterlijk. (als dat de enige factoren waren geweest had de Pioneer gewonnen). Maar waar de Pioneer en Sony snel afvielen heb ik lang getwijfeld tussen deze twee. Qua degelijkheid was er voor mijn gevoel niet zoveel verschil. Baal bij de technics alleen van het afbladderen van de waterafstotende hoesjes.
Topic: Bruiloft (11-8-2004 03:31:00)Sony mdr v700
Pioneer HDJ 1000
Sennheiser HD 25
Technics RDP 1200
De Sennheiser vond ik ook erg goed, daar heb ik ook het langst over getwijfeld. Ik vond de Technics net iets beter vanwege die 'klik in de bas' die ik bij twee nummers tegelijk over de koptelefoon zo goed kan horen.
En hier speelde nog wat dingen mee die eigenlijk geen rol mogen hebben als hoe zit hij op je kop en uiterlijk. (als dat de enige factoren waren geweest had de Pioneer gewonnen). Maar waar de Pioneer en Sony snel afvielen heb ik lang getwijfeld tussen deze twee. Qua degelijkheid was er voor mijn gevoel niet zoveel verschil. Baal bij de technics alleen van het afbladderen van de waterafstotende hoesjes.
Als je het op de zaaleigenaar richt, dan heeft dat factuurtje een naam: bemiddelingskosten
Als je het op de bedrijfsleider speelt is het zwart, net zoals je bruiloftsgage.
Overigens zitten jouw zaaleigenaren bij bruiloften maar zelden op flinke omzet te wachten. Bijna altijd is de drank afgekocht per persoon en dan is flinke omzet niet de eerste doelstelling!
Dat is natuurlijk anders bij discotheken of clubs, maar daar had ik het niet over.
Topic: Bedrijf Beginnen (11-8-2004 03:26:00)Als je het op de bedrijfsleider speelt is het zwart, net zoals je bruiloftsgage.
Overigens zitten jouw zaaleigenaren bij bruiloften maar zelden op flinke omzet te wachten. Bijna altijd is de drank afgekocht per persoon en dan is flinke omzet niet de eerste doelstelling!
Dat is natuurlijk anders bij discotheken of clubs, maar daar had ik het niet over.
De aftrek van beroepskosten is vanaf 2001 helemaal komen te vervallen. Aftrek van kosten kan alleen nog als je ondernemer bent of inkomsten uit werkzaamheid hebt.
Vervelend is alleen dat je naar de klant toe in loondienst bent, dus ik vraag me af of je je kosten nog kan aftrekken als je -behalve het verloningsbureau, geen andere opdrachtgevers hebt.
sorry dat wist ik niet. ben sinds die tijd al zelfdstandige. Heb even nagevraagd, maar begreep van een collega dat hij zijn DJ inkomsten opgeeft als inkomsten uit nevenactiviteiten en hier gewoon wel reiskosten en cd aanschaf kan aftrekken. Maar ik ben geen expert.Vervelend is alleen dat je naar de klant toe in loondienst bent, dus ik vraag me af of je je kosten nog kan aftrekken als je -behalve het verloningsbureau, geen andere opdrachtgevers hebt.
@ KVM
Je vergelijkt verschillende niveau's met elkaar. Zo ontstaat een krom beeld. Ik durf te stellen dat op elk niveau de DJ er beter af komt dan de muzikant.
Mijn werkervaring helpt me om dit te ondersteunen. Ik ben programmeur van een club/discotheek, producent bij een grote evenementenorganisatie met veel werk in Ahoy' van bands tot dance. Tot vier jaar geleden was muzikant in een band die van bruiloft, braderie tot dancing speelde en sinds vier jaar behoorlijk succesvol DJ op diverse fronten. Draai zowel in clubs als ook bedrijfsfeesten en een enkele bruiloft.
* op beginnersniveau: niemand verdient iets. De kosten zijn vergelijkbaar, nl al het zakgeld en de krantenwijk.
* op semiprofessioneel niveau (commerciële sector). De DJ zit inclusief installatie al snel op E 500,- voor een bruiloft (drive in). Het bandje zit op zo'n 800 tot 1000. Schrijf installatiekosten af (duurder bij de band) en ga het geld verdelen. De drive in wint. De DJ kan werken met een kostenlast van zo'n E 150,- per maand. Dat is de muzikant ook kwijt. Komen een hoop extra kosten bij kijken. Grotere bus of meerdere auto's, oefenruimte, etc.
* op top niveau: Wie verdient er meer? Het showorkest of Wipneus en Pim? Ik weet het wel! Ze krijgen evenveel en delen met minder.
Ook in het clubcircuit is de DJ beter af. De zaal betaalt veel minder productiekosten, heeft minder technici nodig en minder cateringkosten. En verkoopt bij een goede naam net zoveel kaartjes. De DJ hobbelt naar binnen, doet z'n setje, vangt gewoon hetzelfde bedrag als een band en gaat door naar z'n volgende klus.
Voorbeelden: Laidback Luke is net zo duur als Skik. Di-rect net zo duur als Armin van Buuren. Tiesto net zo duur als Kane of Golden Earring. Het beste voorbeeld is echter Soulvation. Is E 500,- duurder dan Ronald Molendijk solo en dat met de best betaalde muzikanten van Nederland in de band (spelen ook bij Anouk, Trijntje Oosterhuis, etc).
Topic: Bruiloft (10-8-2004 20:56:00)Je vergelijkt verschillende niveau's met elkaar. Zo ontstaat een krom beeld. Ik durf te stellen dat op elk niveau de DJ er beter af komt dan de muzikant.
Mijn werkervaring helpt me om dit te ondersteunen. Ik ben programmeur van een club/discotheek, producent bij een grote evenementenorganisatie met veel werk in Ahoy' van bands tot dance. Tot vier jaar geleden was muzikant in een band die van bruiloft, braderie tot dancing speelde en sinds vier jaar behoorlijk succesvol DJ op diverse fronten. Draai zowel in clubs als ook bedrijfsfeesten en een enkele bruiloft.
* op beginnersniveau: niemand verdient iets. De kosten zijn vergelijkbaar, nl al het zakgeld en de krantenwijk.
* op semiprofessioneel niveau (commerciële sector). De DJ zit inclusief installatie al snel op E 500,- voor een bruiloft (drive in). Het bandje zit op zo'n 800 tot 1000. Schrijf installatiekosten af (duurder bij de band) en ga het geld verdelen. De drive in wint. De DJ kan werken met een kostenlast van zo'n E 150,- per maand. Dat is de muzikant ook kwijt. Komen een hoop extra kosten bij kijken. Grotere bus of meerdere auto's, oefenruimte, etc.
* op top niveau: Wie verdient er meer? Het showorkest of Wipneus en Pim? Ik weet het wel! Ze krijgen evenveel en delen met minder.
Ook in het clubcircuit is de DJ beter af. De zaal betaalt veel minder productiekosten, heeft minder technici nodig en minder cateringkosten. En verkoopt bij een goede naam net zoveel kaartjes. De DJ hobbelt naar binnen, doet z'n setje, vangt gewoon hetzelfde bedrag als een band en gaat door naar z'n volgende klus.
Voorbeelden: Laidback Luke is net zo duur als Skik. Di-rect net zo duur als Armin van Buuren. Tiesto net zo duur als Kane of Golden Earring. Het beste voorbeeld is echter Soulvation. Is E 500,- duurder dan Ronald Molendijk solo en dat met de best betaalde muzikanten van Nederland in de band (spelen ook bij Anouk, Trijntje Oosterhuis, etc).
Tom] schreef:
Mij lukt het, de Dj's met alle hardstyl ervaring ook?
Het is heel frustrerend, als je een constante beat gewend bent, en dan een nummer als:
Wanne be startin' something - MJ
te moeten mixen