Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van KVM
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van KVM (Pagina: 7 van 10)
Topic: HELP: Midi karaoke op laptop naar beamer (22-8-2009 14:46:00)Is volgens mij niet te zien, ik bestel ze bij TMF, en dan worden ze speciaal gemaakt voor de soundcanvas-88. Techinfo
De melodielijn zit op kanaal 4 die zet je natuurlijk uit als je een fatsoenlijke orkestband wil maken. Verder is de complete midi-file kant en klaar, en klinkt uiteindelijk vrijwel gelijk aan het orgineel.
Martin.Topic: HELP: Midi karaoke op laptop naar beamer (22-8-2009 11:59:00)Precies, en daarnaast heeft de DJ overleg met de band zodat ze een beetje op dezelfde golflengte liggen.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (21-8-2009 18:42:00)Dan heb je mij post totaal niet begrepen, ik zeg immers:
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (21-8-2009 18:12:00)Het lijkt mij toch dat jij een persoon bent die weet wat hij moet zeggen. Uiteraard kom je niet met het verhaal wat je nu brengt.
Hou het simpel, ik verhuur uitsluitend met geluid. En als dat te duur is kan je natuurlijk altijd nog een keuze maken. Dan kijk jij wat jij belangrijker vind.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (21-8-2009 17:31:00)Afhankelijk met wie je praat.
De geluidsmensen die veel o.t.r. zijn en die echt veel bands kennen zitten allemaal op de zelfde lijn. Die jongens mixen ook allemaal gelijk. Het enige onderscheid is de keuze van het merkje op de PA.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (21-8-2009 17:09:00)Vaak word de schuld aan de band gegeven, maar uiteindelijk is het de man achter de knoppen.
Een beetje muzikant weet dat er een balans moet zijn.
In dat geval ben jij dus zo'n geluidsman.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (21-8-2009 15:31:00)Dat zeg je verkeerd, er is zowiezo een groep mixers die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (21-8-2009 15:29:00)Wat een onzin toch, je hebt toch een mond gekregen om de opdrachtgever dat duidelijk te maken? (In dat geval heb je mijn post niet begrepen)
Wat ik uitsluitend met mijn vorige post wilde zeggen is, dat sommige personen nogal snel piepen. Die kennen hetwoord communicatie ook niet.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (21-8-2009 10:55:00)Wat dacht je er dan van om ZELF naar de opdrachtgever te gaan.
Die laatste uitspraak vind ik wel lachen, ik zou als DJ direct ander werk zoeken.
Het blokje ongeschikt is al zwart gemaakt.....
Als je denkt dat je hiervan een slechte naam krijgt neem je toch je eigen apparatuur mee? Een slechte naam krijg je als je als een idioot gaat zitten beuken, en chips, laten dat nu erg veel DJ's doen.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (18-8-2009 11:13:00)Bij wat exclusievere feesten zal je wel moeten.
De rest heeft Dré al uitgelegd.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (18-8-2009 10:10:00)
Voor livemuziek heb je veel meer headroom nodig dan voor een cdtje.Een band gaat bij mij net zo hard. Die kan je ook laten klinken als een cd'tje.
Daarnaast heb je met een fatsoenlijke PA headroom zat.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (18-8-2009 09:19:00) Dat zie je wel vaker.
Zelf heb ik er weinig last van ik draai al zeker 35jaar met tafels met Headroom.
Juist een goede tafel is belangrijk, en dat word nog wel eens vergeten.
Naast DJ's zijn er ook zat verhuurders die hard en onbenullig moeten draaien.Ik zou zeker niet alleen de DJ's de schuld geven.
Met dit soort geintjes vraag je ook om "oversturingen".
Martin.Topic: Wanbetalers (17-8-2009 23:52:00)Ergens zoeken bij dealextreme.
Martin.Topic: Wanbetalers (17-8-2009 18:33:00)
zitten alleen nog een boel nadelen aan, duur (400 euro voor een kastje).100euro met alles erop en eraan.
Het kan overigens nog goedkoper en kleiner.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (17-8-2009 15:49:00)Toch wel afhankelijk welk speakertje er op het paaltje staat.
Mijn monitorset gaat harder dan mijn PA set.
Veel van die zogenaamde DJ's willen de sound voelen, en in dat geval moet je ze evenals een drummer een buttkicker onder de kont schroeven.
Martin.Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (17-8-2009 10:54:00)
gaat hij gewoon aan alle knoppen draaien gain/laag/mid/hoog tot het niet meer kan......Dat heeft zo weinig zin, het geluid gaat namelijk toch niet harder.
Martin.Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (16-8-2009 21:51:00)
Als je dit topic doorleest lees je ook dat Watt-xtra dit afraad.
Martin.Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (16-8-2009 19:21:00) Maar die conclusie lijkt mij minimaal. Uiteindelijk weet je alleen hoe het klinkt.
Als het geluid van de set je niet aanstaat heb je al een probleem. Met een "luistertest" weet je nog niet of de eindtrap degelijk is.
Uiteindelijk hoor je hem op je eigen setje en ben je diep teleurgesteld.
Martin.
DJJPCK schreef:
Zou u mij kunnen zeggen, hoe je dit kunt herkennen, of is dit zomaar uit te lezen?De melodielijn zit op kanaal 4 die zet je natuurlijk uit als je een fatsoenlijke orkestband wil maken. Verder is de complete midi-file kant en klaar, en klinkt uiteindelijk vrijwel gelijk aan het orgineel.
Martin.
Naar mijn idee nog altijd de beste module.
De orkestbanden die ik heb worden ook gemaakt met de sc-88.Toch zou ik mij er verder in verdiepen, een midi-file die niet speciaal gemaakt is voor de soundcanvas klinkt ook volkomen ruk.
Martin.
Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (21-8-2009 23:08:00)De orkestbanden die ik heb worden ook gemaakt met de sc-88.
DJJPCK schreef:
Beiden erg bedankt, ik zal is even gaan zoeken op internet.Martin.
YourLiVe schreef:
Nee, de geluidsman (en ik) hebben zich aan te passen aan de wensen van de opdrachtgever.Martin.
MusicXtra schreef:
Dat is wel makkelijk gezegd maar voor een DJ die bij een live event de pauzes vult is er meestal geen plaats voor een dubbele PA en de band die optreedt zal niet over de set van de DJ willen spelen.....Dan kijk jij wat jij belangrijker vind.
Aan jouw dus de keuze of je er wel of niet wil staan zonder eigen geluid.Martin.
YourLiVe] schreef:
En dan kun je wel zeggen "dan neem je zelf alles mee" maar dat is natuurlijk ook een kostenkwestie. Als ik zelf een geluidsset mee moet nemen kost dat een stuk meer dan wanneer ik alleen een dj booth meeneem.
Uiteraard, maar dan ben je wel van het gezeur af.
Dat wel, maar je moet het ook doorberekenen aan de opdrachtgever. Wat moet ik dan zeggen? Tja, het kost wel 200 euro meer maar de geluidsman is zo'n eigenwijze zak hooi dat ik wel moet... Hou het simpel, ik verhuur uitsluitend met geluid. En als dat te duur is kan je natuurlijk altijd nog een keuze maken. Dan kijk jij wat jij belangrijker vind.
Martin.
MusicXtra schreef:
Maar, ik merk dat de discussie hier precies hetzelfde 'welles/nietes' verhaal wordt als in real life.De geluidsmensen die veel o.t.r. zijn en die echt veel bands kennen zitten allemaal op de zelfde lijn. Die jongens mixen ook allemaal gelijk. Het enige onderscheid is de keuze van het merkje op de PA.
Martin.
Frank76 schreef:
Want? Dus?Bands waarbij het op het podium dusdanig veel lawaai is dat je als geluidstechnieker niks ander kan doen dan het ontbrekende bijschuiven tot het totaal weer in balans is.
Dat is een (klein) groepje amateurs. (die mix ik al jaren niet meer)Een beetje muzikant weet dat er een balans moet zijn.
Je kan een paar keer netjes vragen of het wat zachter op het podium kan, doen ze vaak toch niet.
Dus mix je zelf alles maar in balans?In dat geval ben jij dus zo'n geluidsman.
Martin.
Frank76 schreef:
Er is sowieso een categorie bandjes die niet echt super kwaliteitsmuziekanten zijn, maar door hard te spelen denken dat ze ook goed zijn...Martin.
YourLiVe schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Als ik als dj een stuk zachter wordt gezet dan de band krijg ik de sfeer er niet in. Dan denkt de opdrachtgever dus dat het aan de dj ligt terwijl het gewoon aan het volume ligt.En dan kun je wel zeggen "dan neem je zelf alles mee" maar dat is natuurlijk ook een kostenkwestie. Als ik zelf een geluidsset mee moet nemen kost dat een stuk meer dan wanneer ik alleen een dj booth meeneem.
Uiteraard, maar dan ben je wel van het gezeur af.Wat ik uitsluitend met mijn vorige post wilde zeggen is, dat sommige personen nogal snel piepen. Die kennen hetwoord communicatie ook niet.
Martin.
roderick schreef:
En wat nou als de opdrachtgever niets zegt? Jij krijgt als dj hoe dan ook een slechte naam.Die laatste uitspraak vind ik wel lachen, ik zou als DJ direct ander werk zoeken.
Het blokje ongeschikt is al zwart gemaakt.....
Als je denkt dat je hiervan een slechte naam krijgt neem je toch je eigen apparatuur mee? Een slechte naam krijg je als je als een idioot gaat zitten beuken, en chips, laten dat nu erg veel DJ's doen.
Martin.
Frank76 schreef:
En een band comprimeren als een cdtje is niet mijn stijl van mixen.De rest heeft Dré al uitgelegd.
maar ieder zijn stijl van mixen toch?
Over het algemeen is de stijl van mixen gelijk, maar ook hier zie je de "DJ" mentaliteit. Dat zijn dus de mensen die denken dat ze kunnen mixen.Martin.
Frank76 schreef:
Maar dan ga je voorbij aan het feit dat een band veel meer dynamiek heeft dan een platgedrukte cd.Voor livemuziek heb je veel meer headroom nodig dan voor een cdtje.
Daarnaast heb je met een fatsoenlijke PA headroom zat.
Martin.
Frank76 schreef:
Wat me opvalt is dat er ineens geen DJ's meer op het forum lijken te zitten.Zelf heb ik er weinig last van ik draai al zeker 35jaar met tafels met Headroom.
Juist een goede tafel is belangrijk, en dat word nog wel eens vergeten.
Naast DJ's zijn er ook zat verhuurders die hard en onbenullig moeten draaien.Ik zou zeker niet alleen de DJ's de schuld geven.
Ik wilde graag wat headroom overhouden voor de band, dus de DJ op de zaaltafel wat geknepen (maar toch een keurig volume).
Dat soort dingen doe ik absoluut niet, de DJ mag van mij even hard als de band.Met dit soort geintjes vraag je ook om "oversturingen".
Martin.
DJ-Jan schreef:
Linkje?Martin.
robertoal schreef:
je hebt van die gps tracers; die steeds goedkoper worden.zitten alleen nog een boel nadelen aan, duur (400 euro voor een kastje).
Helaas moet je daarnaast ook nog een telefoon abo nemen; wat de kosten nog wat verder opjaagt.
Pre paid kaartje kost geen bal. Je gebruikt het nr om de unit te peilen.(grootte is geloof ik pakje peuken).
De helftAls zowel de prijs en het formaat halveert lijkt me het wel degelijk de moeite waard..
Blijkbaar heb jij je er niet in verdiept.Het kan overigens nog goedkoper en kleiner.
Martin.
yogo78 schreef:
En idd, een PA set als dj-monitor is ook 1 van de betere oplossingen, want een speakertje op paaltje wordt echt dood gedraaid....Mijn monitorset gaat harder dan mijn PA set.
Veel van die zogenaamde DJ's willen de sound voelen, en in dat geval moet je ze evenals een drummer een buttkicker onder de kont schroeven.
Martin.
Tom schreef:
Het blijft lood om ijzer, want als een dj het niet hard genoeg vind, en dat is het natuurlijk nooit.....,gaat hij gewoon aan alle knoppen draaien gain/laag/mid/hoog tot het niet meer kan......
Martin.
Er zijn wel meerdere verhuurders die Lab-gruppen o.i.d. op de hoofdset hebben, en een fatsoenlijk budgetsetje voor de monitoren.
Er zijn wel degelijk wat zwaardere (vooral in gewicht) budget versterkers die prima hun werk doen.
Martin.
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (16-8-2009 21:37:00)Er zijn wel degelijk wat zwaardere (vooral in gewicht) budget versterkers die prima hun werk doen.
Martin.
MusicXtra schreef:
Het gaat mij er dus juist om of een dergelijk budget eindtrapje goed genoeg presteert om een hoogwaardige PA, in mijn geval dus monitoren, mee aan te sturen.Als je dit topic doorleest lees je ook dat Watt-xtra dit afraad.
Martin.
DTosh schreef:
Maar volgens mij kun je al een redelijke conclusie trekken als er een vaste installatie samengesteld wordt waar alles op aangesloten is.Als het geluid van de set je niet aanstaat heb je al een probleem. Met een "luistertest" weet je nog niet of de eindtrap degelijk is.
Natuurlijk moet het dan wel gaan om een hoogwaardige PA set zodat er wat beperkende factoren uit de weg geruimd worden betreft de qualiteit van de speakers en kasten.
Ja, natuurlijk. Een beetje hoogwaardige PA kost nogal wat, beetje vreemd om die met een "budget" eindtrapje aan te sturen.Uiteindelijk hoor je hem op je eigen setje en ben je diep teleurgesteld.
Martin.