Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Michael
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Michael (Pagina: 5 van 10)
Topic: nieuwe merken op new line (20-2-2004 16:25:00)
Maar Dré; Wharfedale... YESSS ! ben benieuwd super !FBT is toch ook budget? Ik snap het niet meer Topic: nieuwe merken op new line (20-2-2004 16:08:00)150 kilo is de maximale draaglast van twee statieven samen aan de hand van de 75% regel.
Ik weet niet precies wat de VMB statieven in de webshop kosten maar de work lw135 kost ongeveer een 400-450 euro per stuk. En deze statieven hebben een maximale draaglast van 150 kilo. Als je weinig geld hebt pak je dan deze anders gewoon de VMB TE statieven die zijn altijd goed. Showtecjes zijn eigenlijk alleenmaar bruikbaar om een fourbar aan op te hangen.Topic: DAP K-112 vs. Behringer B1220 (17-2-2004 16:58:00)
En verder wat voor statieven vinden jullie dan wel goed geschikt voor 4 meter truss, die betaalbaar zijn?Eerlijk. De VMB TE-03 of TE-034. Superfijne statieven en met name laatst genoemde model omdat hij relatief compact is en makkelijk te transporteren maar toch behoorlijk wat draaglast kan hebben. Laten we zeggen ten alle tijde een 100-150 kilo. Je hebt dan een realtief betrouwbaar statief waar je tenminste zonder kopzorgen wat aan kan hangen of wat ook nog kan als de beurs nog beperkter is een WORK LW135 die kunnen ook wel wat hebben maar zijn wat zwaarder en moeilijker te transporteren. Als je ehelmaal geen geld hebt de Showtec 18,5 kilo wind ups maar denk eraan je mag er maar weinig aan hangen.Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 13:49:00)ow ow daar heb ik me wat gezegd maarja je bent toch echt een van de weinigen onder ons. Ikzelf heb juist nul comma nul certificaatjes in bezit zoals bijna iedereen hier. Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 13:44:00)Laat ik nu net het boekje van de ALT 270 voor me hebben liggen.
Het is een CE conformite (sorry voor het frans maar de importeur wil niet de moeite nemen het in het Engels te doen (maar eerlijk is eerlijk, Showtec geeft helemaal GEEN handleiding bij de statieven)). Er wordt met geen WOORD gerept over TUV of wat ook maar. Wat er wel vermeld wordt is "charge maxi: 60daN" (WTF is dat?).Ik heb gelukkig nog wat fotootjes van de statieven en als het goed is ook nog een foto van de TUV stickers erop aangezien ik ze pas een half jaartje geleden hier op new-line heb verkocht aan TOM of Victor maar nu ik het zeg eigenlijk zouden ze het zelf ook even kunnen nakijken want een van jullie twee heeft die statieven nu thuis liggen .
Als ik moet kiezen tussen een showtec of een mobil tech/JB systems ALT 270 dan neem ik toch liever de ALT vanwege zijn hogere draaglast (of dat ook zo is zeg ik niet) maar ik neem absoluut niet die handschoen op want ik vertrouw allebei de statieven niet maarja welk alternatief hebben de jonge starters hier onder ons dan wel. Ik hou het liever bij mijn VMB TE-034 wind upjes en de manfrotto's daar voel ik me wel al een stuk fijnerTopic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 13:38:00)
Op een gegeven moment hebben ze het over 4 EON's en een sub, voor 200 man, is deze ruimte 3 meter hoog is dit geen probleem, maar als dat 5 of 6 meter is, dan is dat weer anders. Dan nog niet gehad over vloerbedekking, ramen, gordijnen, dat heeft allemaal invloed op de gewenste eigenschappen van de geluidsset.
Ik hoop nu toch dat ik wat mensen heb kunnen overtuigen, welterusten
LudoJezus het is een school geen discotheek waar je avondeten moet ronddraaien in je maag . Die eons zijn al meer dan genoeg.
Er wordt hier al iets heel moois aangekaart wat ik ook al zei: De micro's, sennheisers klinken met de goede bediening beter dan een shure maar daartegenover staat wel dat een sm gewoon die hard is en brute mishandeling beter kan hebben + minder gevoelig is tegen rondzang dus denk ik de beste keus voor de amateur en voor de school.
Als het budget niet meezit. Kijk eens naar behringer rand apparatuur, geloof me je komt er al een heeeel eind mee en voor een 1000 euro heb je een behoorlijk rack gevuld met alles wat je hartje wenst.
Mischien lijkt het me een leuk idee als de mede forummers eens eigen voorstellen qua sets samenstellen voor het bovengenoemde budget. Ik denk dat er gezien de ervaring hier aanwezig heel interessante en relatief opbjectieve resultaten kunnen uit voortkomen welke je bij menig pa boer toch echt niet krijgt.Topic: DAP K-112 vs. Behringer B1220 (17-2-2004 00:22:00)
Max schreef:
BST is een budget Oem merkjes, dus dat zal het wel zijn ../Maar Dré; Wharfedale... YESSS ! ben benieuwd super !
LEM lijkt me ook niet zo erg als ik kijk naar de speakersystemen die ze aanbieden en de prijs die ze ervoor vragen lijkt het me geen echt interessant merk. Veel aktief dat wel. FBT? Waar haal je dat vandaan want Bert Schmeits wil me van dat merk toch weinig tot niks verkopen aangezien hij het merk niet interessant en van een erg slechte kwaliteit. Of verwissel ik het nu met BST?
Topic: Geluid Musical (20-2-2004 10:53:00)Ik denkd at dat voor jou het beste idee is maar toch zal het niet echt optimaal werken maar je hebt gewoon geen budget + is het waanzin dat de school voor andere alternatieven zou kiezen. Dit is denk ik echt de beste keus die je kunt maken voor de school.
Topic: DAP K-112 vs. Behringer B1220 (20-2-2004 10:43:00)Nou met carnaval heb ik ook te weinig tijd. De dap speakers zijn (nog niet) van mij en zijn woensdag als ze van de wagen (heelhuids hopelijk) afkomen alweer de volgende dag verhuurd aangezien carnaval in belgie nog wel even doorloopt dus die test zal of woensdag plaatsvinden of in de grote zomertest die ik op mijn agenda heb staan. Mijn plan is dan om ook eens de verschillende geluidssinstallaties van hier in de buurt bij elkaar te zetten en eens een paar dagen wat gaan klooien en testen (meer tijdverdrijf ). We gaan dan sowieso EV deltamax, Mackie SRM, Behringer eurolive (alles), Peavey hysis (alles), JBL eon, een berg dap (denk ook alles inclusief stageblaster set en de nieuwe KS serie en nog wat andere merken die erbij komen en de ev sx-300 heb ik er ook al bijzitten. Bedoeling is om te verschillende speakers met de verschillende versterkers te testen en dan naar het prijskaartje te gaan kijken zodat we een beetje een algemeen beeld krijgen waar we alles kunnen plaatsen en wat nu werkelijk de beste speakers zijn voor bepaalde situaties + ik ben benieuwd hoe de behringers het houden tegenover de rest . Het zal sowieso leuk worden want er zullen in totaal zo'n 20-25 behringer B-1800X bassen staan die dagen .
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 22:47:00)Tien meter vierpunts truss 25 centimeter doorsnee met daarop twaalf parren, twee scans rookmachien en twee lichteffecten. Ging heel goed maarja stabiel vind ik pas als hij weinig tot niks beweegt bij aanraken en dat is bij alle budgetstatiefjes niet het geval. Er is in elk geval niks verbetert bij mobil tech/jb systems/ASD/technotruss/weet ik veel. Het is sinds de overname door een ander concern/bedrijf moeilijk uit te maken wie wat heeft gekregen en wie wat onder welke licentie voor wie maakt. Mischien kan Dré er wat meer over uitleggen want ik kan je alleenmaar fabeltjes van derden voorleggen en daar zit hier niemand op te wachten.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 22:30:00)Mobil-tech werd vroeger door Beglec (jb systems) verkocht en is een frans merk. Nu is dit merk overgenomen door een ander frans bedrijf technotruss/ASD of zoiets maar beglec heeft licenties. De Eco series van Mobil-tech = de ALT series van ASD/JB systems.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 20:00:00)klunz schreef:
Idd, de te 034 of iets dergelijks, (mogen maar 100kg hebben, geen 150) anders gewoon huren.Ik weet niet precies wat de VMB statieven in de webshop kosten maar de work lw135 kost ongeveer een 400-450 euro per stuk. En deze statieven hebben een maximale draaglast van 150 kilo. Als je weinig geld hebt pak je dan deze anders gewoon de VMB TE statieven die zijn altijd goed. Showtecjes zijn eigenlijk alleenmaar bruikbaar om een fourbar aan op te hangen.
Ik heb ondervonden dat het echt zeeeer moeilijk tot bijna onmogelijk is om een eurolive hoorn op te blazen mits je die dingen niet te zwaar belast (meer dan 400 watts continu) en de versterker niet constant laat clippen. Zowel bij gruwelijke mishandelen in verhuur als eigen misbruik op de speakers hebben ze het allemaal overleeft. een hoorn heb ik om zeep geholpen door er een hele avond een ep-2500 op te laten lopen op vol vermogen dat was toch echt wat te veel van het goede.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 16:51:00)steijntje schreef:
Inderdaar goede discussie! André heeft het steeds over de ALT 270 statiefjes, is de ALT 300 net zo rampzalig?En verder wat voor statieven vinden jullie dan wel goed geschikt voor 4 meter truss, die betaalbaar zijn?
PatrickK schreef:
Laat ik nou dat certificaat van Rhino Rigs thuis hebben liggen...Dré schreef:
Michael schreef:
De mobil tech eco statieven = ALT serie van jb systems waren TUV GS gekeurd en een certificaatje kreeg je erbijHet is een CE conformite (sorry voor het frans maar de importeur wil niet de moeite nemen het in het Engels te doen (maar eerlijk is eerlijk, Showtec geeft helemaal GEEN handleiding bij de statieven)). Er wordt met geen WOORD gerept over TUV of wat ook maar. Wat er wel vermeld wordt is "charge maxi: 60daN" (WTF is dat?).
Als ik moet kiezen tussen een showtec of een mobil tech/JB systems ALT 270 dan neem ik toch liever de ALT vanwege zijn hogere draaglast (of dat ook zo is zeg ik niet) maar ik neem absoluut niet die handschoen op want ik vertrouw allebei de statieven niet maarja welk alternatief hebben de jonge starters hier onder ons dan wel. Ik hou het liever bij mijn VMB TE-034 wind upjes en de manfrotto's daar voel ik me wel al een stuk fijner
Mwahahahaha en jij gelooft werkelijk dat iedere puber van 12 jaar een opleiding hierin gaat volgen? Dus niet echt realistisch gezien hetgeen waar het topic origineel over gaat. Natuurlijk is het verplicht maar heb jij dit certificaat op zak? Wie voldoet daadwerkelijk aan alle regels en eisen die vandaag de dag worden opgelegd? No offfence he, ik weet ook dat het allemaal verplicht is maarja...... you know the story.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 13:31:00)Je hebt gelijk Victor maar ga jij een risico analyse voor een feest van 30 man maken bij een bealsting van maximaal een 50-60 kilo? wetende dat de dj nog maar net 16 jaar is? Dit gebeurd gewoon niet.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 13:15:00)De mobil tech eco statieven = ALT serie van jb systems waren TUV GS gekeurd en een certificaatje kreeg je erbij De showtecs hebben nog geen keuringsafdeling in hun hele leven gezien.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 13:11:00)Ik heb het hier ook specifiek over de showtec wind up. Mijn uiteindelijke advies is simpel. ga naar de pa markt en kijk of je daar iets moois vind. Liever een showtec wind up dan een gamma bouwlampstatief. die showtecs worden hoofdakelijk gebruikt als fourbar statieven en daar doen ze hun werk prima. alleen praten we hier wel over gewichten welke een persoon zelfs nog kan tillen (ja ja met rugpijn ). Ik praat hier niet over andere statieven alleen over de showtec wind up van 18,5 kilo.
By the way Niek. Leuk feestje
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 12:41:00)By the way Niek. Leuk feestje
Ik zal hier weer veel kwaad bloed mee zetten maarja het is mijn zegje. Ik denk dat de showtec wind ups wel de 20 kilo per stuk kunnen hebben dus een trusje van 3-4 meter + twee fourbars en twee tot drie effectjes moet normaalgezien wel gaan. Ik heb ze een keer met een apres ski party gebruikt op 5 meter truss met echt teveel erop. Wel nog wat spanbanden aan de muur vastgemaakt zodat hij de zaal niet kon invallen maar hij heeft het gehouden al was ik niet erg blij met de opstelling. Aangezien we hier over belastingen onder de 70-80 kilo praten moeten deze statieven de truc wel doen. Maar zeker zul je nooit zijn. Heb je geen geld pak ze maar denk eraan geen uitbreiding mogelijk in de toekomst gezien. Tip. Kijk nog even op de pa markt wie weet vind je iets moois wat wel beter is. Dit is mijn meing en deze is veiligheidsgezien absoluut niet aan te raden maar het is nog altijd beter dan twee gamma bouwlampstatieven.
Topic: DAP K-112 vs. Behringer B1220 (17-2-2004 11:28:00)Ik denk dat hij hiermee bedoelt dat de K-112 200 euro kost en de B-1220 ook rond de 200 euro kost dus zeker vergelijkbaar is met elkaar qua prijsklasse.
Topic: Plan nieuwe school installatie. (17-2-2004 00:34:00)DjLudo schreef:
Ik doe geen voorstel, omdat het vanaf een afstandje VEEEEEL te complex is om daar iets zinnigs over te vertellen.Op een gegeven moment hebben ze het over 4 EON's en een sub, voor 200 man, is deze ruimte 3 meter hoog is dit geen probleem, maar als dat 5 of 6 meter is, dan is dat weer anders. Dan nog niet gehad over vloerbedekking, ramen, gordijnen, dat heeft allemaal invloed op de gewenste eigenschappen van de geluidsset.
Ik hoop nu toch dat ik wat mensen heb kunnen overtuigen, welterusten
Ludo
Er wordt hier al iets heel moois aangekaart wat ik ook al zei: De micro's, sennheisers klinken met de goede bediening beter dan een shure maar daartegenover staat wel dat een sm gewoon die hard is en brute mishandeling beter kan hebben + minder gevoelig is tegen rondzang dus denk ik de beste keus voor de amateur en voor de school.
Als het budget niet meezit. Kijk eens naar behringer rand apparatuur, geloof me je komt er al een heeeel eind mee en voor een 1000 euro heb je een behoorlijk rack gevuld met alles wat je hartje wenst.
Mischien lijkt het me een leuk idee als de mede forummers eens eigen voorstellen qua sets samenstellen voor het bovengenoemde budget. Ik denk dat er gezien de ervaring hier aanwezig heel interessante en relatief opbjectieve resultaten kunnen uit voortkomen welke je bij menig pa boer toch echt niet krijgt.
Ze zijn allebei 1" zover ik weet maar er zit geen 60 watt continu hoorntje in de K-112 dat weet ik wel dus dat de ene sneller zal verbranden dan de ander is best mogelijk maarja ik ga dat niet testen
Topic: Plan nieuwe school installatie. (16-2-2004 18:10:00)Als jullie bereid zijn om zoveel geld, moeite en risico te nemen dan kun je het doen ja. Echter enkele vragen (goed bedoeld hoor ). De personen met ervaring zijn die er de volgende jaren ook of gaan die nog verder studeren of zijn het mensen van de school zelf of vrijwilligers met goede ervaring? Leuke speakertjes voor jullie lijken mij de HK audio F.A.S.T. Fijn voor zaalversterking, monitors en al het andere werk. Een speakertje wat je voor alles kunt gebruiken en is ook nog lekker compact kost minder dan JBL en klinkt aardig goed. Natuurlijk een mackie of echte eon klinkt beter maar kost ook het dubbele. HK heeft ook genoeg subs in het assortiment om aan te vullen. zit je met een merk te klooien. HK is een echt artiestenmerk dus daarom. Als jij graag veel apparatuur wilt hebben om mee te spelen denk er dan wel aan dat hoe meer apparatuur je hebt hoe meer kapot gaat, gestolen wordt en ga me nu niet zeggen dat men op een school goed met de apparatuur omgaat want dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. En jatten kunnen sommige studenten ook heel goed. En ga dan maar weer eens vervangen. De meeste scholen investeren daarom ook niet zo zwaar omdat men weet dat studenten veel jatten en er slecht mee omgaan. Alleen het broodnodige wordt vaak gekocht en dan nog tweede hands en het lijkt mij ook wel een goed idee om ook eens tweede hands rond te gaan kijken. Je vindt er genoeg vooral pa mixers en die hebben ook vaak een veel milder prijskaartje. Als je dit alleenmaar doet zodat studenten iets hebben om mee te spelen doe het dan niet want als het fout gaat zijn de studenten die na jou komen de dupe ervan omdat de school minder heeft om te investeren en dan waarschijnlijk voorlopig helemaal niks meer wil investeren in geluid.
Natuurlijk zeg ik niet dat dit ook echt in jouwn geval waar is maar denk er eens goed over na want ik heb een beetje het gevoel dat je meer met een avontuur bezig bent dan en serieuze investering voor de school. (no offence he )
Ow ja men zegt vaak dat de ew845 = aan de sm58 echter vind ik dit toch niet. Ik heb ze allbei maar vindt dat de 845 in het algemeen beter klinkt maar wel veel feedback gevoeliger is dan de sm58. Ik vindt de sm58 nog steeds de beste keus voor op kleine podia's en waar de zanger nogal erg ruw kan zijn. De sm is echt een die hard micro met een meer doffere/oppervlakkigere sound maar wel degelijk en bijna onverwoestbaar vergeleken met andere micro's, daarom ook steeds weer de keus van vele touringbedrijven. De 845 vind ik een mooiere sound hebben (dieper en meer sprankelend) maar is stukken gevoeliger en gaat sneller kapot maar nog steeds heel stevig gebouwd. Dit is wel natuurlijk een persoonlijke smaak dus kan verschillen.
Natuurlijk zeg ik niet dat dit ook echt in jouwn geval waar is maar denk er eens goed over na want ik heb een beetje het gevoel dat je meer met een avontuur bezig bent dan en serieuze investering voor de school. (no offence he )
Ow ja men zegt vaak dat de ew845 = aan de sm58 echter vind ik dit toch niet. Ik heb ze allbei maar vindt dat de 845 in het algemeen beter klinkt maar wel veel feedback gevoeliger is dan de sm58. Ik vindt de sm58 nog steeds de beste keus voor op kleine podia's en waar de zanger nogal erg ruw kan zijn. De sm is echt een die hard micro met een meer doffere/oppervlakkigere sound maar wel degelijk en bijna onverwoestbaar vergeleken met andere micro's, daarom ook steeds weer de keus van vele touringbedrijven. De 845 vind ik een mooiere sound hebben (dieper en meer sprankelend) maar is stukken gevoeliger en gaat sneller kapot maar nog steeds heel stevig gebouwd. Dit is wel natuurlijk een persoonlijke smaak dus kan verschillen.