Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Boellie
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 174 bijdrage(n) van Boellie (Pagina: 5 van 9)
Topic: CD-R's, Buma, Muziekrechten etc. (1-6-2004 16:47:00)
Krijgt een mixer minder waardering omdat hij pfl maar met 1 rij ledjes weergeeft :s
het heeft weinig zin om iets stereo weer te geven als je dat toch maar kan regelen met een algemene gain voorzowel het linker als het rechter ingangs signaal.
Verder vind ik het niet zo veel zeggende vergelijking, no offence het idee is goed. maar zolang er geen echte onafhankelijke vergelijking komt met voor af gestelde richtlijnen gaat het nergens over.
(je geeft ook de xtc de zelfde geluidswaardering als de A&H's. dit klopt niet, de dateq's hebben een stuk minder mooi geluid maar zijn gewoon gebouwd om een atoomoorlog te overleven
)(en waarom krijgt de x-fader van de xtc 1 ster en die van de DJM 3 ??.. qua duurzaamheid zou de xtc x-fader 5 sterren moeten krijgen en de DJM een halve
Topic: Super OEM pitchbereik issue (25-5-2004 16:08:00)Ken helaas veel (te veel) discotheken waar ze hem wel als permanente oplossing hebben liggen, ziet er denk ik stoer uit ofzo om de kussentjes er onder te hebben.
Ik zie liever dat earthquake systeem maar kleven hier eigenlijk nog veel nadelen aan??Topic: In het rood draaien en clippen (12-1-2004 17:53:00)Bij mijn versterker is dat dus 0 dB 775 mv voor maximaal vermogen, en in de handleiding van Dateq staat het niet, ik ga er maar vanuit dat +6 dB 1,55 Volt is. Kan je de uitgangsspanning van je mixer trouwens meten?Aha dus als de ingangsgevoeligheid van je versterker op 0 dB ligt (775 mv) en je mixer of crossover geeft een signaal van boven de 0 dB boven de 0,775 Volt dan clipt je versterker. Kijk nu zijn we iets wijzer geworden. Bedankt
Dus bij 2 versterkers (1 voor sub & 1 voor topjes) kan het zijn dat de ene mixer voor de sub versterker het optimale ingangssignaal uitstuurt en een andere mixer voor de topversterker het optimale uitstuurt, waardoor op 1 p/a set elke mixer weer anders zal klinken (mbt. laag/midden/hoog geluidsverdeling)Topic: sorry hoor, maar welke mixer... (12-1-2004 00:03:00)Meeste van hun is redelijk breakbeat en break beat en drum 'n bass en experimentele techno heb ik ook gedraaid, en keurig op het ritme of de beats. Sterker nog, gebruik nog steeds breakbeatplaten in mijn setjes omdat het een kick geeft aan het publiek en aan jezelf om soms ff wat anders te doen.
Overigens is dit absoluut niet arrogant of neerbuigend bedoelt maar alleen maar om aan te geven dat ik welke vorm dan ook prima kan mixen op ritme of beats zolang het maar machinaal is opgenomen, mensen maken namelijk fouten qua ritme, ze drummen weleens mis zodat je blijft klooien om hem gelijk te zetten.Vind ik erg gaaf dat je breakbeat actief in je set gebruikt (hoor je weinig).
Voor de meeste mensen is het zo goed als onmogelijk om in een breakbeat het ritme/melodie te onderscheiden en dan in te mixen. (vereist een stukje muziek kennis en inschattingsvermogen in de aankomende maat)
Vandaar mijn Aphex twins voorbeeld.
Maar ik blijf bij mijn stelling dat een DJ gewoon een entertainer is en dat de middelen van ondergeschikt belang zijn. (al betrap ik me er wel eens op dat ik draaien bij de drive-in minder DJ vind dan met mijn vinylies
)
Het mixen met non-machinale muziek kan overgens wel hoor, vereist alleen wat inzicht in de opbouw van de muziek en beperkingen van de instrumenten. als je zelf wat geschreven (en evt. gedirigeerd) hebt voor bands/orkesten dan ga je aanvoelen hoe het tempo beinvloed wordt door de melodielijn. Maar of dit oefenen/kunnen echt interessant is voor de meeste van ons betwijfel ik.
Maar wat draai je nu vooral?? ik zou graag eens een demo willen horen, heb misschien wel iets voor je...
Laat maar even weten via de mail..Topic: Goede/slechte DJ's?? (8-1-2004 09:18:00)
enz. Dus er is een kans dat veel meer artiesten dit gaan doen. ( wat niet leuk zou zijn voor de vele kleine mp3 ripdrive-in's, maar dat terzijde)
Ik denk dat pioneer deze ontwikkelingen ook heeft opgenomen in hun nieuwe speler. Ik vind het wel een heel vet idee dat je over een paar jaar zowel met beeld als muziek tegelijk draait, dan wordt je een DVJ.
...Waarom zou je geen muziek kunnen rippen van een DVD? dat op CD en draaien maar...
Dus denk niet dat ripdrive-in's er echt last van gaan hebben.
Dat DVJ (staat dat voor DubbelzoVeelJAY???
) Lijkt me niets, gewoon DJ voor muziek en LJ/VJ voor beeld en licht is al gek genoeg.
sylvia, er is zo geen rechtzaak of proefproces geweest over cd-r(w)
wel over illegale muziek maar daar hebben we het nu niet over.
Ik heb dit namelijk voor gelegd aan een leraar van mij. Die is rechter overgens (voor er verwarring ontstaat
)
Wel moet ik er bij zeggen dat het dus alleen maar gaat als het orgineel in bezit is en direct toonbaar.
er is idd nog geen proces geweest, en daarom is er dus ook nog geen jurisprudentie over te vinden.
Maar ik denk dat de verwarring over de "illegale" cd-r's door de pas uitgegeven Europese auteursrechtenrichtlijn komt. hierin wordt aangegeven dat er een verbod moet komen op het doorbreken of omzeilen van een kopieer beveiliging, hierdoor wordt het maken van een reserve kopie dus illegaal ook al heb je rechtenbetaald bij de aanschaf van de disks, want om te kopieeren moet er een beveiliging verbroken worden. maar dit is een richtlijn die gebruikt KAN worden door de Eu-lid staten en dat is nu dus nog niet het geval hier in nederland
Zoals het nu opdit moment is er wel een gat in de nederlandse wetgeving want er staat letterlijk
Artikel 5
Als inbreuk op het auteursrecht op het gansche werk wordt beschouwd het verveelvoudigen of openbaar maken van eenig daarin opgenomen afzonderlijk werk, waarop auteursrecht bestaat, door een ander dan den maker daarvan of diens rechtverkrijgenden.
Maar omdat die zelfde buma/stemra die zo blij is met deze wetten ook heffing op cd's heeft zitten valt dit weg want je betaald namelijk voor een kopie en zolang je rechten afdraagt wordt er voor de wet aangenomen dat je toestemming voor vermenigvuldiging hebt van de maker/belangbehartiger (buma/stemra)
de rede dat er nog geen processen zijn geweest tegen CD's is omdat de Stemra altijd heel hard roep over deze dingen maar niet zo dom is om een rechtzaak te beginnen zodat als deze verloren wordt (wat zogoed als zeker is) morgen op de voorpagina van elke krant te lezen is dat een kopie niet aan te vechten is. waardoor ze natuurlijk reclame zouden maken voor wat ze niet willen..
Citaat van Martijn van Dam (PVDA)
"sinds het ontstaan van de eerste kopieerapparatuur is het toegestaan om een kopie te maken van auteursrechtelijk materiaal voor privégebruik. De rechthebbenden worden hiervoor gecompenseerd door middel van een heffing op bijvoorbeeld lege cassettebandjes, cd-r's en dvd's. Deze wetgeving maakt ook dat het downloaden van media van P2P-netwerken, niet illegaal is..."
Topic: CD-R's, Buma, Muziekrechten etc. (25-5-2004 19:37:00)wel over illegale muziek maar daar hebben we het nu niet over.
Ik heb dit namelijk voor gelegd aan een leraar van mij. Die is rechter overgens (voor er verwarring ontstaat

Wel moet ik er bij zeggen dat het dus alleen maar gaat als het orgineel in bezit is en direct toonbaar.
er is idd nog geen proces geweest, en daarom is er dus ook nog geen jurisprudentie over te vinden.
Maar ik denk dat de verwarring over de "illegale" cd-r's door de pas uitgegeven Europese auteursrechtenrichtlijn komt. hierin wordt aangegeven dat er een verbod moet komen op het doorbreken of omzeilen van een kopieer beveiliging, hierdoor wordt het maken van een reserve kopie dus illegaal ook al heb je rechtenbetaald bij de aanschaf van de disks, want om te kopieeren moet er een beveiliging verbroken worden. maar dit is een richtlijn die gebruikt KAN worden door de Eu-lid staten en dat is nu dus nog niet het geval hier in nederland

Zoals het nu opdit moment is er wel een gat in de nederlandse wetgeving want er staat letterlijk
Artikel 5
Als inbreuk op het auteursrecht op het gansche werk wordt beschouwd het verveelvoudigen of openbaar maken van eenig daarin opgenomen afzonderlijk werk, waarop auteursrecht bestaat, door een ander dan den maker daarvan of diens rechtverkrijgenden.
Maar omdat die zelfde buma/stemra die zo blij is met deze wetten ook heffing op cd's heeft zitten valt dit weg want je betaald namelijk voor een kopie en zolang je rechten afdraagt wordt er voor de wet aangenomen dat je toestemming voor vermenigvuldiging hebt van de maker/belangbehartiger (buma/stemra)
de rede dat er nog geen processen zijn geweest tegen CD's is omdat de Stemra altijd heel hard roep over deze dingen maar niet zo dom is om een rechtzaak te beginnen zodat als deze verloren wordt (wat zogoed als zeker is) morgen op de voorpagina van elke krant te lezen is dat een kopie niet aan te vechten is. waardoor ze natuurlijk reclame zouden maken voor wat ze niet willen..
Citaat van Martijn van Dam (PVDA)
"sinds het ontstaan van de eerste kopieerapparatuur is het toegestaan om een kopie te maken van auteursrechtelijk materiaal voor privégebruik. De rechthebbenden worden hiervoor gecompenseerd door middel van een heffing op bijvoorbeeld lege cassettebandjes, cd-r's en dvd's. Deze wetgeving maakt ook dat het downloaden van media van P2P-netwerken, niet illegaal is..."
Het is een niet zo'n eenvoudige kwestie.. maar je hebt absolute geen toestemming nodig om een cd-r/mp3 ten gehoren te brengen. Zolang je het orgineel bezit en netjes de rechten voor openbaar muziek ten gehoren brengen afdraagt.
Het zit namelijk zo:
Bij de aanschaf van een CD wordt je eigenaar van de CD.
De muziek blijft eigendom van de maker dus moet je extra rechten afdragen als je het voor publiek ten gehoren wil brengen.
Je draagt rechten af om het voor publiek te laten horen niet voor het medium (de CD) maar voor de muziek (het interlectueel eigendom van de maken zoals dat heet)
Dit alles valt onder toezicht van Buma
Nu zouden willen ze het verbieden om op CD-R muziek te zetten,
maar helaas heeft Stemra al een heffing op alle CD-R's en CD-RW's / MD's / Cassete bandjes zitten waardoor je dus betaalt voor het maken van de back-up.
Door deze heffing mag je back-up's maken van je eigendom (de CD) zolang dit voor eigengebruik is (dus niet om weg te geven of te verkopen)
Hierdoor is het onmogelijk voor de buma om het te verbieden, want geen enkele rechter zal je veroordelen om de CD-R te gebruiken waarvoor je al betaald hebt
Topic: Problemen met rumble (25-5-2004 18:50:00)Het zit namelijk zo:
Bij de aanschaf van een CD wordt je eigenaar van de CD.
De muziek blijft eigendom van de maker dus moet je extra rechten afdragen als je het voor publiek ten gehoren wil brengen.
Je draagt rechten af om het voor publiek te laten horen niet voor het medium (de CD) maar voor de muziek (het interlectueel eigendom van de maken zoals dat heet)
Dit alles valt onder toezicht van Buma
Nu zouden willen ze het verbieden om op CD-R muziek te zetten,
maar helaas heeft Stemra al een heffing op alle CD-R's en CD-RW's / MD's / Cassete bandjes zitten waardoor je dus betaalt voor het maken van de back-up.
Door deze heffing mag je back-up's maken van je eigendom (de CD) zolang dit voor eigengebruik is (dus niet om weg te geven of te verkopen)
Hierdoor is het onmogelijk voor de buma om het te verbieden, want geen enkele rechter zal je veroordelen om de CD-R te gebruiken waarvoor je al betaald hebt

Wat echt super werkt zijn Tennisballen onder je TT's
Ik heb een producerXL case en daar gebruik ik ze onder (ja ook voor on the road, door het gewicht van de complete case + TT's en mixer verschuiven de tennis ballen niet)
Vriend van me heeft geen flightcase en heeft dus plankjes gemaakt waar de TT's op staan en daar aan de onderkant 4 holletjes in gefreest zodat de tennisballen mooi op hun plaats blijven. Werkt echt super, en veel grote namen gebruiken het thuis ook
ik kreeg de tip van Ralph May, Zemtec, Vinyl junk.. we hadden het over de gare freefloats en toen kwamen ze met dit idee
Topic: G-forze 2004 outdoor (25-5-2004 16:57:00)Ik heb een producerXL case en daar gebruik ik ze onder (ja ook voor on the road, door het gewicht van de complete case + TT's en mixer verschuiven de tennis ballen niet)
Vriend van me heeft geen flightcase en heeft dus plankjes gemaakt waar de TT's op staan en daar aan de onderkant 4 holletjes in gefreest zodat de tennisballen mooi op hun plaats blijven. Werkt echt super, en veel grote namen gebruiken het thuis ook

ik kreeg de tip van Ralph May, Zemtec, Vinyl junk.. we hadden het over de gare freefloats en toen kwamen ze met dit idee

[cinismemode aan]
Is idd wel grappig dat al die bedrijven van die outdoor domes maken voor de movingheads terwijl die dingen gewoon tegen water kunnen
[/cinismemode uit]
en over gammele truss en kortsluiting wil ik het helemaal niet hebben, dat is gewoon onverantwoord... lees eens het topic over veiligheid..
Topic: Vergelijk topmodellen mixers! (25-5-2004 16:40:00)Is idd wel grappig dat al die bedrijven van die outdoor domes maken voor de movingheads terwijl die dingen gewoon tegen water kunnen


[/cinismemode uit]
en over gammele truss en kortsluiting wil ik het helemaal niet hebben, dat is gewoon onverantwoord... lees eens het topic over veiligheid..
Bij de DJM heb ik 1 sterretje weg gelaten omdat de pfl VU mono is.
Ik zet toch een paar vraagtekens bij de vergelijking... Krijgt een mixer minder waardering omdat hij pfl maar met 1 rij ledjes weergeeft :s
het heeft weinig zin om iets stereo weer te geven als je dat toch maar kan regelen met een algemene gain voorzowel het linker als het rechter ingangs signaal.
Verder vind ik het niet zo veel zeggende vergelijking, no offence het idee is goed. maar zolang er geen echte onafhankelijke vergelijking komt met voor af gestelde richtlijnen gaat het nergens over.
(je geeft ook de xtc de zelfde geluidswaardering als de A&H's. dit klopt niet, de dateq's hebben een stuk minder mooi geluid maar zijn gewoon gebouwd om een atoomoorlog te overleven


ja idd, back on topic... dat gezanik over vinyl of cd hebben we nu wel gehoord
Maar wat ik me toch afvraag is waarom de topic opener zo valt over het verschil van 8%-10% pitch, je mixt toch op gehoor in en niet op de pitch waardes ?? en ik ken eigelijk ook geen muziekstijl die je continu tegen de 8% pitcht..
Als ik ergens sta dan heb ik ook maar heel zelde de technics meer dan 6% gepitcht, simple weg omdat het niet meer klinkt en niet nodig is..
Wil je sneller ga dan ipv. trance hardtrance draaien
Topic: Onderhoud koptelefoon (19-1-2004 20:45:00)
Maar wat ik me toch afvraag is waarom de topic opener zo valt over het verschil van 8%-10% pitch, je mixt toch op gehoor in en niet op de pitch waardes ?? en ik ken eigelijk ook geen muziekstijl die je continu tegen de 8% pitcht..
Als ik ergens sta dan heb ik ook maar heel zelde de technics meer dan 6% gepitcht, simple weg omdat het niet meer klinkt en niet nodig is..
Wil je sneller ga dan ipv. trance hardtrance draaien

je kunt natuurlijk ook TE zuinig op je koptelefoon zijn, je stapt zelf toch ook geen 9 keer per dag onder de douche
Gewoon een keer per maand werkt perfect.
(en die creme lijkt me niet echt super, het gaat er juit om dat je rommel en vuiligheid er afneemt met een vachtige doek. creme er dan weer op smeren lijkt me dan geen goed idee)
Topic: labels afplakken? (19-1-2004 20:23:00)
Gewoon een keer per maand werkt perfect.
(en die creme lijkt me niet echt super, het gaat er juit om dat je rommel en vuiligheid er afneemt met een vachtige doek. creme er dan weer op smeren lijkt me dan geen goed idee)
ja, afplakken is een beetje raar gedrag... zoiezo als ze je platen willen kopen op het moment dat jij ze in je set hebt dan zijn ze toch al te laat om een "special" vinyl te kopen want dan duurt het niet zo gek lang meer of hij is in de meeste gevallen al zo opgehyped dat iedereen em heeft.
Topic: In het rood draaien en clippen (18-1-2004 18:02:00)we spreken gewoon altijd af met onze DJ's dat HUN niet de geluidssterkte regenlen maar wij. draaien ze te veel open (+3 of meer) dan draaien wij hem gewoon 30% zachter, dat werkt echt super. nu vragen de ze netjes of het geluidsniveau naar boven mag. (hun staan namelijk voor L*L als het geluid niet door komt in de zaal, en niet wij)
Zelfs voor de monitoren vragen sommige het nog, en dan niet alleen maar de "jong talentjes" maar ook de grotere namen.
mooie is dat ze altijd achteraf bedanken voor de goede service en perfecte geluid. komt natuurlijk gewoon doordat hij zich aan de afspraken houdt en wij ook maar toch leuk als je goed kan samen werken.
Topic: verschil JBL TR serie en SF (soundfactor) (13-1-2004 13:19:00)Zelfs voor de monitoren vragen sommige het nog, en dan niet alleen maar de "jong talentjes" maar ook de grotere namen.

mooie is dat ze altijd achteraf bedanken voor de goede service en perfecte geluid. komt natuurlijk gewoon doordat hij zich aan de afspraken houdt en wij ook maar toch leuk als je goed kan samen werken.
het is een oude serie hoe kan iemand daar nu de huidige nieuw prijs van weten
ik vraag me wel af hoeveel onze toppic opener er nu voor moet geven???
Topic: Speaker "ranglijst". (12-1-2004 19:29:00)
ik vraag me wel af hoeveel onze toppic opener er nu voor moet geven???
Wij hebben alles van Yorkville is mooi spul, zie je steeds meer komen binnen europa.
Ook bekend van de Samson versterkers.
Zei het laatst tegen een conculega p/a er en die antwoorden meteen; oh dat ken ik wel, zij die speakers die niet kapot te krijgen zijn ongeacht wat je er in pompt...
dus dat is wel positief
Topic: Turntable Ophangsystemen (trilling/schok absorptie) (12-1-2004 17:59:00)Ook bekend van de Samson versterkers.
Zei het laatst tegen een conculega p/a er en die antwoorden meteen; oh dat ken ik wel, zij die speakers die niet kapot te krijgen zijn ongeacht wat je er in pompt...
dus dat is wel positief
Dré schreef:
Zolang mensen maar beseffen dat de Freefloat een lapmiddel is (een prima lapmiddel maar toch) en geen structurele oplossing (nu maar hopen dat Peter (bedenker van de Freefloat) niet te boos op me wordt vanwege deze opmerking ;-)Ik zie liever dat earthquake systeem maar kleven hier eigenlijk nog veel nadelen aan??
klopt, zit verkeerd te denken.
Ik dacht dat als je top versterker al maximaal vermogen geeft dan kan de subversterker niet meer harder, maar dat gaan natuurlijk wel want ze zijn onafhankelijk van elkaar.
thx
Topic: In het rood draaien en clippen (12-1-2004 15:30:00)Ik dacht dat als je top versterker al maximaal vermogen geeft dan kan de subversterker niet meer harder, maar dat gaan natuurlijk wel want ze zijn onafhankelijk van elkaar.
thx
G2 schreef:
Victor schreef:
Dus: je zal moeten weten wat de uitgangsspanning van je mixer is als de meters 0dB aangeven. En je zal moeten weten welke spanning je op de ingang van je versterker moet zetten voor maximaal vermogen. Dit kan je vinden in de technische specificaties.Victor schreef:
Als je je mixer tot 0dB op de meters uitstuurt, waarbij hij een uitgangsspanning van 1,4V levert, en je versterker heeft een ingangsgevoeligheid van 0,775V dan clipt je versterker terwijl je mixer 0dB aangeeft. Om dit te voorkomen zal in die situatie de gain-regelaar een aantal dB moeten worden teruggedraaid.
eens testen is idd wel erg hadig, 10€ betalen en dat terug krijgen op een aankoop lijkt me ook wel redelijk want anders test je daar alles en koop je ergens anders.
Wij worden door onze audioleverancier vaak gevraagd om iets te testen zodat hij ook weet hoe het on-the-road is, want horen/voelen = zeker weten.
10€ hoeven wij allang niet meer te betalen
(hij is onze "hof"leverancier en wij krijgen zulke mooie prijzen dat we echt nergens anders meer heen gaan, en we verzorgen vaak de bediening bij grotere shows e.d. voor hun)
Maar hij heeft deze regeling ook, echter wel alleen als je op zijn bescheiden advies afgaat. (Bijv. als je komt vragen naar een ultieme DJmixer en je wil een 2 kanaals dapje testen dan wijst hij er wel op dat dit niet zal zijn wat je zoekt, of je moet je vraag/verwachting bij stellen)
en ik denk dat dit wel een mooie regeling is.
Nu moet ik zeggen dat een keer met Andre bellen ook heel verhelderend kan werken als je ergens naar opzoek bent.
Maar even weer ontopic.
De Vestax is een goede degelijke mixer, al heb ik er zelf geen jaren ervaring mee maar ik ken wel iemand die er gek van is, lekker klein zegt ie (hiphop dj's apart volk
)
Crossfader zit goed in elkaar, em de indeling is voor turntablisme enzo perfect.
Ik ben zelf meer A&H en Ecler fan, en misschien is dit ook een mooie mixer voor je
www.new-line.nl/v/11146
Ecler HAK 320, zoiezo is zijn kleur unbeatable
Topic: Pioneer weer een stap verder. (10-1-2004 18:42:00)Wij worden door onze audioleverancier vaak gevraagd om iets te testen zodat hij ook weet hoe het on-the-road is, want horen/voelen = zeker weten.
10€ hoeven wij allang niet meer te betalen

Maar hij heeft deze regeling ook, echter wel alleen als je op zijn bescheiden advies afgaat. (Bijv. als je komt vragen naar een ultieme DJmixer en je wil een 2 kanaals dapje testen dan wijst hij er wel op dat dit niet zal zijn wat je zoekt, of je moet je vraag/verwachting bij stellen)
en ik denk dat dit wel een mooie regeling is.
Nu moet ik zeggen dat een keer met Andre bellen ook heel verhelderend kan werken als je ergens naar opzoek bent.
Maar even weer ontopic.
De Vestax is een goede degelijke mixer, al heb ik er zelf geen jaren ervaring mee maar ik ken wel iemand die er gek van is, lekker klein zegt ie (hiphop dj's apart volk

Crossfader zit goed in elkaar, em de indeling is voor turntablisme enzo perfect.
Ik ben zelf meer A&H en Ecler fan, en misschien is dit ook een mooie mixer voor je
www.new-line.nl/v/11146
Ecler HAK 320, zoiezo is zijn kleur unbeatable

Laten we het moeilijk houden, als het te makkelijk wordt dan zitten we straks allemaal zonder werk
Topic: Goede/slechte DJ's?? (10-1-2004 18:40:00)

DJ Tim schreef:
Boellie schreef:
Hey Dj Tim, Beatmix maar eens een willekeurig nummer van AphexTwins (wordt het ritme vinden ineens een stuk lastiger)Overigens is dit absoluut niet arrogant of neerbuigend bedoelt maar alleen maar om aan te geven dat ik welke vorm dan ook prima kan mixen op ritme of beats zolang het maar machinaal is opgenomen, mensen maken namelijk fouten qua ritme, ze drummen weleens mis zodat je blijft klooien om hem gelijk te zetten.
Voor de meeste mensen is het zo goed als onmogelijk om in een breakbeat het ritme/melodie te onderscheiden en dan in te mixen. (vereist een stukje muziek kennis en inschattingsvermogen in de aankomende maat)
Vandaar mijn Aphex twins voorbeeld.
Maar ik blijf bij mijn stelling dat een DJ gewoon een entertainer is en dat de middelen van ondergeschikt belang zijn. (al betrap ik me er wel eens op dat ik draaien bij de drive-in minder DJ vind dan met mijn vinylies

Het mixen met non-machinale muziek kan overgens wel hoor, vereist alleen wat inzicht in de opbouw van de muziek en beperkingen van de instrumenten. als je zelf wat geschreven (en evt. gedirigeerd) hebt voor bands/orkesten dan ga je aanvoelen hoe het tempo beinvloed wordt door de melodielijn. Maar of dit oefenen/kunnen echt interessant is voor de meeste van ons betwijfel ik.
Maar wat draai je nu vooral?? ik zou graag eens een demo willen horen, heb misschien wel iets voor je...
Laat maar even weten via de mail..
Juist, dus waarom zou Scratchen en beat-mixen e.d. dan ook een criterium zijn om je DJ te mogen noemen...
Topic: Goede/slechte DJ's?? (7-1-2004 23:08:00)Hey Dj Tim, Beatmix maar eens een willekeurig nummer van AphexTwins (wordt het ritme vinden ineens een stuk lastiger)
Maar zoals ik al zei is beatmixen of scratchen geen vereiste om DJ te zijn,
wat is Edwin Evers?? Juist..... DJ maar hoor je hem wel eens scratchen of zo???
Het gaat er niet om wat je doet (of hoe je het doet) zolang als je publiek maar tevreden is.
Michel de Hey draait soms met beatcounter, is hij dan ineens geen of een slechte DJ?? Lijkt me niet.
(ik ken vormen van turntablism waarbij ze plakken kaas worst en ham op de TT leggen samen met vinyl, klinkt nergens naar maar publiek (wat er op afkomt) vind het super dus waarom zou dat geen DJ preformance zijn??)
Topic: Pioneer weer een stap verder. (7-1-2004 22:42:00)Maar zoals ik al zei is beatmixen of scratchen geen vereiste om DJ te zijn,
wat is Edwin Evers?? Juist..... DJ maar hoor je hem wel eens scratchen of zo???
Het gaat er niet om wat je doet (of hoe je het doet) zolang als je publiek maar tevreden is.
Michel de Hey draait soms met beatcounter, is hij dan ineens geen of een slechte DJ?? Lijkt me niet.
(ik ken vormen van turntablism waarbij ze plakken kaas worst en ham op de TT leggen samen met vinyl, klinkt nergens naar maar publiek (wat er op afkomt) vind het super dus waarom zou dat geen DJ preformance zijn??)
gijstettero schreef:
....enz. Dus er is een kans dat veel meer artiesten dit gaan doen. ( wat niet leuk zou zijn voor de vele kleine mp3 ripdrive-in's, maar dat terzijde)
Ik denk dat pioneer deze ontwikkelingen ook heeft opgenomen in hun nieuwe speler. Ik vind het wel een heel vet idee dat je over een paar jaar zowel met beeld als muziek tegelijk draait, dan wordt je een DVJ.
...
Dus denk niet dat ripdrive-in's er echt last van gaan hebben.
Dat DVJ (staat dat voor DubbelzoVeelJAY???
