Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rekal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 5 van 10)
Topic: Dateq mengpaneel of Digitale Pioneer? (3-3-2014 12:57:00)
een goede LS600 kopie is denk ik iedereen wel geinteresseerd in :)ik stem in Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (4-11-2012 22:59:00)
Het bouwen is voor mij geen probleem, heb de tekening bijna klaar, ik mis echter slechts 5 maten. Deze staan aangegeven in de tekening A t/m E.
Groet Bram!Op foto is het vorige model LS600.
Dit is LS1200:
Het huidige model LS600 is NOG niet nagemaakt.
(of toch???, nog niet voorbij zien komen in ieder geval)
Topic: Nexo LS 600 (1-11-2012 14:31:00)
Ik ken D&R ja, maar ik zoek geen broadcastpaneel, gewoon een goede mixer.
Er hoeft maar 3 schuifjes max. 4 (2mics en 2 line ingangen).
Ik koop liever nieuw dan 2x zo duur aan een grotere 2de hands tafel met een hoop schuiven die ik niet gebruik.
Topic: Dateq mengpaneel of Digitale Pioneer? (2-3-2014 16:05:00)Er hoeft maar 3 schuifjes max. 4 (2mics en 2 line ingangen).
Ik koop liever nieuw dan 2x zo duur aan een grotere 2de hands tafel met een hoop schuiven die ik niet gebruik.
Er is genoeg te lezen over de DJM600 tijd maar ik vroeg me inderdaad af hoe het met de huidige panelen gesteld is.
Momenteel ben ik toch erg aan het uitkijken naar de XTC 2 van Dateq.
Ik heb zelf 2 Dateq panelen gehad en nooit problemen mee, jawel krakende faders na 20jaar.
Maar je kunt gewoon nieuwe faders bestellen bij Dateq als het zich voor doet, dus PRIMA!
@ Victor: Ik heb redelijke goede monitors (Adam A7x) thuis, dus zou wel kwaliteit willen....
Topic: Dateq mengpaneel of Digitale Pioneer? (1-3-2014 16:05:00)Momenteel ben ik toch erg aan het uitkijken naar de XTC 2 van Dateq.
Ik heb zelf 2 Dateq panelen gehad en nooit problemen mee, jawel krakende faders na 20jaar.
Maar je kunt gewoon nieuwe faders bestellen bij Dateq als het zich voor doet, dus PRIMA!
@ Victor: Ik heb redelijke goede monitors (Adam A7x) thuis, dus zou wel kwaliteit willen....
Ik ben op zoek naar een nieuwe set voor mijn internetradio.
Ik doe niet aan scratchen en ben geen wilde "schuiven schuiver" (lol)
Effecten en gadgets zijn voor mij ook niet nodig.
De A set is simpeler en minder mogelijkheden dat begrijp ik.
Maar dan nog meer dan genoeg voor wat ik het nodig heb.
Ik werk altijd samen met een laptop of computer.
De HC-4500 gaat dus enkel dienen als MIDI controller!
Echter de nieuwe Pioneer wat volgende week uit komt is een heel stuk duurder dan de A set.
Het is voor mij vooral van belang dat ik een goede mic pre-amp er in heb en de beste geluidskwaliteit.
Dus ik denk dat het zich dan vooral gaat over het mixer gedeelte, welke mixer klinkt het beste?
Een Pioneer of een Dateq?
Ik vind het geen probleem dat de Dateq analoog is.
De Pioneer is volgens mij digitaal met als mogelijkheid om analoge apparaten aan te sluiten.
A. Dateq XTC-2 mixer, Denon DN HC-4500 (totaalprijs +- 1100€)
B. Pioneer ddj sz (totaalprijs +- 1800€)
En dan nog een belangrijke vraag.
Hoe is de geluidskwaliteit van een XTC 2 tegenover een Apollo of een LPM 7.4 ?
Is dat hetzelfde of toch wat minder? En de Pre amp?
Wat vinden jullie?
Topic: Jem rookvloeistof (21-12-2013 16:22:00)Ik doe niet aan scratchen en ben geen wilde "schuiven schuiver" (lol)
Effecten en gadgets zijn voor mij ook niet nodig.
De A set is simpeler en minder mogelijkheden dat begrijp ik.
Maar dan nog meer dan genoeg voor wat ik het nodig heb.
Ik werk altijd samen met een laptop of computer.
De HC-4500 gaat dus enkel dienen als MIDI controller!
Echter de nieuwe Pioneer wat volgende week uit komt is een heel stuk duurder dan de A set.
Het is voor mij vooral van belang dat ik een goede mic pre-amp er in heb en de beste geluidskwaliteit.
Dus ik denk dat het zich dan vooral gaat over het mixer gedeelte, welke mixer klinkt het beste?
Een Pioneer of een Dateq?
Ik vind het geen probleem dat de Dateq analoog is.
De Pioneer is volgens mij digitaal met als mogelijkheid om analoge apparaten aan te sluiten.
A. Dateq XTC-2 mixer, Denon DN HC-4500 (totaalprijs +- 1100€)
B. Pioneer ddj sz (totaalprijs +- 1800€)
En dan nog een belangrijke vraag.
Hoe is de geluidskwaliteit van een XTC 2 tegenover een Apollo of een LPM 7.4 ?
Is dat hetzelfde of toch wat minder? En de Pre amp?
Wat vinden jullie?
Vandaag getest....
Mag dat zomaar met Demi water? gewoon demi water er doorheen spuiten? wat gebeurd er dan?
ik heb iedere keer het spul een paar minuten goed door gespoten.
De test met een 1500w machine.
I fog: mooi witte kwalitatieve rook en blijft lang hangen (duidelijk de beste)
een 5sec doorgang is werkelijk een witte muur die op je af komt.
Duur om te gebruiken in een goed geventileerde ruimte en veel te duur voor buiten.
ZR mix: ook mooi witte rook (lijkt iets minder vol) en blijft ook iets minder lang hangen
Dit is de perfecte "bang for the buck" vloeistof, mooie middenweg! ook in geventileerde ruimtes en voor buiten.
met minder zou ik het niet doen, dan lijkt je (dure) rookmachine niet meer zo krachtig.
Pro steam: doet totaal niet wat het moet doen!, zwakke grijze rook die er uit komt
lijkt op heel goedkope rook welke zeer dun is.
ik zou dit eerder 3 minuten rook noemen en zeker geen CO2 simulatie.
dit kan mogelijk dienen als er 1 liedje rook moet zijn in een show en voor de rest niet.
of in een winkel waar je een demo wilt geven van een effect, maar niet 20 minuten later nog rook wilt hebben.
ik heb filmpjes maar moet ze nog even monteren....
word vervolgd...
Topic: Jem rookvloeistof (20-12-2013 12:37:00)Mag dat zomaar met Demi water? gewoon demi water er doorheen spuiten? wat gebeurd er dan?
ik heb iedere keer het spul een paar minuten goed door gespoten.
De test met een 1500w machine.
I fog: mooi witte kwalitatieve rook en blijft lang hangen (duidelijk de beste)
een 5sec doorgang is werkelijk een witte muur die op je af komt.
Duur om te gebruiken in een goed geventileerde ruimte en veel te duur voor buiten.
ZR mix: ook mooi witte rook (lijkt iets minder vol) en blijft ook iets minder lang hangen
Dit is de perfecte "bang for the buck" vloeistof, mooie middenweg! ook in geventileerde ruimtes en voor buiten.
met minder zou ik het niet doen, dan lijkt je (dure) rookmachine niet meer zo krachtig.
Pro steam: doet totaal niet wat het moet doen!, zwakke grijze rook die er uit komt
lijkt op heel goedkope rook welke zeer dun is.
ik zou dit eerder 3 minuten rook noemen en zeker geen CO2 simulatie.
dit kan mogelijk dienen als er 1 liedje rook moet zijn in een show en voor de rest niet.
of in een winkel waar je een demo wilt geven van een effect, maar niet 20 minuten later nog rook wilt hebben.
ik heb filmpjes maar moet ze nog even monteren....
word vervolgd...
vandaag komen de bestelde vloeistoffen binnen.
ik ga ze vandaag alle 3 proberen.
vooral het verschil tussen de I fog en de ZR mix moet ik goed op gaan letten.
het is en blijft een natte vingerwerk test.... maar wie weet, zie ik straks gewoon duidelijk verschillen........
Topic: Jem rookvloeistof (19-12-2013 01:17:00)ik ga ze vandaag alle 3 proberen.
vooral het verschil tussen de I fog en de ZR mix moet ik goed op gaan letten.
het is en blijft een natte vingerwerk test.... maar wie weet, zie ik straks gewoon duidelijk verschillen........
Ter test 3 vloeistoffen besteld.
JEM i-fog Intelligent FOG fluid 5 liter
JEM Pro Smoke Super Fluid 5L ZR-Mix rookvloeistof
JEM Pro Steam Simulation CO2 imitatie rookvloeistof 9.5l
ik ga eens een avondje lekker dampen.....
Topic: Jem rookvloeistof (17-12-2013 13:02:00)JEM i-fog Intelligent FOG fluid 5 liter
JEM Pro Smoke Super Fluid 5L ZR-Mix rookvloeistof
JEM Pro Steam Simulation CO2 imitatie rookvloeistof 9.5l
ik ga eens een avondje lekker dampen.....
Het lijkt er op dat die PRO steam simulation minimaal een 1800w machine nodig heeft.
tenminste volgens de JEM website.... alhoewel er zijn ook mensen die gooien die heavy fog in een 400 machientje. dat hoort ook niet volgens JEM.... Hmmmm
dit wist ik ook niet:
5 jaar te bewaren tussen 10 en 30 graden. (ik ga hem maar eens uit de garage halen dan....)
in de machine maximaal 2 jaar te bewaren.
hier word ik een beetje bang van... volgens mij is lekker dicht spuiten niet aan te raden?
www.martin.com/service/downloadfile.asp?name=SDS_111G_Martin_Smoke-Haze_Fluid_EN.pdf&cat=80
Topic: Jem rookvloeistof (16-12-2013 01:24:00)tenminste volgens de JEM website.... alhoewel er zijn ook mensen die gooien die heavy fog in een 400 machientje. dat hoort ook niet volgens JEM.... Hmmmm
dit wist ik ook niet:
5 jaar te bewaren tussen 10 en 30 graden. (ik ga hem maar eens uit de garage halen dan....)
in de machine maximaal 2 jaar te bewaren.
hier word ik een beetje bang van... volgens mij is lekker dicht spuiten niet aan te raden?
www.martin.com/service/downloadfile.asp?name=SDS_111G_Martin_Smoke-Haze_Fluid_EN.pdf&cat=80
Je kunt tegenwoordig aardig wat verschillende soorten JEM ROOK vloeistof kopen.
Maar wat zijn de concrete verschillen?
1. i-fog. (blijft langer hangen dan ZR mix)
2. super ZR mix (de PRO standaard)
3. studio DX mix (met camera's in studio omgeving)
4. high density (mix tussen de i-fog en de zr mix???)
5. regular dj mix (goedkoop en is snel weg)
6. heavy fog b2
7. heavy fog c3
8. pro steam simulation (iemand ervaring?)
ik gebruik zelf de i-fog in een 1500watt rookmachine naar volle tevredenheid.
* zou ik outdoor beter de goedkoopste kiezen? DJ regular mix, of toch liever de ZR mix?
* welke laten geen aanslag achter op je apparatuur?
* de heavy fog b2 of c3 kan die in gewone 1500w rookmachine?
geeft die dan een laaghangend vloereffect?
of moet je daar echt een koud generator bij hebben?
* Die studio DX mix kende ik nog niet? iemand ervaring?
* de PRO steam simulation lijkt me ook eens leuk om te proberen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen, met name mensen die meerdere soorten vergeleken hebben.
Topic: Shure ULX-D ervaring (10-8-2013 17:43:00)Maar wat zijn de concrete verschillen?
1. i-fog. (blijft langer hangen dan ZR mix)
2. super ZR mix (de PRO standaard)
3. studio DX mix (met camera's in studio omgeving)
4. high density (mix tussen de i-fog en de zr mix???)
5. regular dj mix (goedkoop en is snel weg)
6. heavy fog b2
7. heavy fog c3
8. pro steam simulation (iemand ervaring?)
ik gebruik zelf de i-fog in een 1500watt rookmachine naar volle tevredenheid.
* zou ik outdoor beter de goedkoopste kiezen? DJ regular mix, of toch liever de ZR mix?
* welke laten geen aanslag achter op je apparatuur?
* de heavy fog b2 of c3 kan die in gewone 1500w rookmachine?
geeft die dan een laaghangend vloereffect?
of moet je daar echt een koud generator bij hebben?
* Die studio DX mix kende ik nog niet? iemand ervaring?
* de PRO steam simulation lijkt me ook eens leuk om te proberen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen, met name mensen die meerdere soorten vergeleken hebben.
Een goede uitleg i.v.m. de vertraging!
Ben erg benieuwd naar iemand die een A/B vergelijk heeft kunnen doen met een UHF-R set.
Oei, ik moet al wel zegen dat ik de wat war met de GLX-D (waarvan de prijs goed is)
Dus ook van de GLX-D is A/B info welkom.
1. Shure GLX-D
2. Shure ULX-D
3. Shure UHF-R
Topic: Shure ULX-D ervaring (10-8-2013 01:03:00)Ben erg benieuwd naar iemand die een A/B vergelijk heeft kunnen doen met een UHF-R set.
Oei, ik moet al wel zegen dat ik de wat war met de GLX-D (waarvan de prijs goed is)
Dus ook van de GLX-D is A/B info welkom.
1. Shure GLX-D
2. Shure ULX-D
3. Shure UHF-R
Hoi hoi,,,
Heeft er iemand ervaring met een ULX-D setje van Shure?
De prijs is goed te doen, het wekt mijn interesse.
paar vaagjes langs mijn kant...
1. klopt het dat er meer (2,9ms) delay is dan met een UHF-R systeem?
2. hoe klinkt hij tegenover een UHF-R systeem?
3. liever een Sennheiser ew500 setje?
Topic: XLR Microfoon kabel voor in de studio (10-1-2013 20:43:00)Heeft er iemand ervaring met een ULX-D setje van Shure?
De prijs is goed te doen, het wekt mijn interesse.
paar vaagjes langs mijn kant...
1. klopt het dat er meer (2,9ms) delay is dan met een UHF-R systeem?
2. hoe klinkt hij tegenover een UHF-R systeem?
3. liever een Sennheiser ew500 setje?
Ik heb me later verleiden tot een nieuwe xlr kabel voor m'n thuisstudio.
Namelijk de Klotz M5N10, dit is een 10m lange xlr kabel met dubbele afscherming en neutrik connectoren. (€ 40)
- aderdikte: 0.5 mm²
- kabel type: Klotz MC5000 hoogwaardige studio microfoon kabel
Deze kost het dubbele van een Tasker C301 (2x 0.24mm²) of C128 (2x 0.35mm²) met neutrik connectoren.
Deze hebben een dunnere aderdiameter en enkele shield. (welke is eigenlijk de favoriet? / beste?)
Alhoewel ik weet dat de Tasker kabels heel kwalitief zijn, vraag ik me toch af of de mc5000 enige toegevoegde waarde heeft?
Ik kan me voorstellen dat de kabel stugger is. (dus slechter oprolt)
Dat de dubbele shield in een studio omgeving veiliger zou kunnen zijn. (denk aan instralende g.s.m. of draadloze zenders)
De aderdikte is hoger, dus minder verlies over lange afstand.
Of zit het allemaal tussen de oren?
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (7-11-2012 21:51:00)Namelijk de Klotz M5N10, dit is een 10m lange xlr kabel met dubbele afscherming en neutrik connectoren. (€ 40)
- aderdikte: 0.5 mm²
- kabel type: Klotz MC5000 hoogwaardige studio microfoon kabel
Deze kost het dubbele van een Tasker C301 (2x 0.24mm²) of C128 (2x 0.35mm²) met neutrik connectoren.
Deze hebben een dunnere aderdiameter en enkele shield. (welke is eigenlijk de favoriet? / beste?)
Alhoewel ik weet dat de Tasker kabels heel kwalitief zijn, vraag ik me toch af of de mc5000 enige toegevoegde waarde heeft?
Ik kan me voorstellen dat de kabel stugger is. (dus slechter oprolt)
Dat de dubbele shield in een studio omgeving veiliger zou kunnen zijn. (denk aan instralende g.s.m. of draadloze zenders)
De aderdikte is hoger, dus minder verlies over lange afstand.
Of zit het allemaal tussen de oren?
ow, ULX-D is niet beschikbaar voor de normale particulier.
.............
Beste Remy,
De ULX-D is enkel voor de installatie markt en een kleine groep ‘geselecteerde’ geluidsverhuur bedrijven.
Deze is dus niet te koop in de winkels.
Shure klantendienst.
Topic: Nexo LS 600 (5-11-2012 22:29:00).............
Beste Remy,
De ULX-D is enkel voor de installatie markt en een kleine groep ‘geselecteerde’ geluidsverhuur bedrijven.
Deze is dus niet te koop in de winkels.
Shure klantendienst.
bomdes schreef:
en ben je bereid je info ook te delen?een goede LS600 kopie is denk ik iedereen wel geinteresseerd in :)
Hey PvG.
Inderdaad erg leuk inderdaad die ULX digital.
Als ik het goed begrijp komt daar dus een analoog line signaal uit, maar ook een digitaal signaal.
Die laatste zou dan in een "Dante Focusrite RedNet PCIe kaart" moeten? (van 1100€).
En dan heb je een direct digitaal signaal om bijvoorbeeld te recorden in Protools?
Mmmm...
Ik heb ook een filmpje gezien van dat digitaal verhaal van Neumann, daar doet een onafhankelijke studio een A/B test tussen analoog en digitaal.
Het geluid van de digitale track zou echt UIT de mix springen en naar voren komen...
Ik begin toch iets te voelen voor dat digitaal verhaal.
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (1-11-2012 22:52:00)Inderdaad erg leuk inderdaad die ULX digital.
Als ik het goed begrijp komt daar dus een analoog line signaal uit, maar ook een digitaal signaal.
Die laatste zou dan in een "Dante Focusrite RedNet PCIe kaart" moeten? (van 1100€).
En dan heb je een direct digitaal signaal om bijvoorbeeld te recorden in Protools?
Mmmm...
Ik heb ook een filmpje gezien van dat digitaal verhaal van Neumann, daar doet een onafhankelijke studio een A/B test tussen analoog en digitaal.
Het geluid van de digitale track zou echt UIT de mix springen en naar voren komen...
Ik begin toch iets te voelen voor dat digitaal verhaal.
De Neumann digitale microfoon stuurt een digitaal AES 42 signaal en kan dus niet analoog worden gebruikt!
Hier hoort dan een AES 42 interface bij (Bv. de Neumann DMI-2)
Alles is en blijft dus digitaal. (het signaal wat uit de mic wandelt is reeds in de mic a/d gedigitaliseerd, (op en hoogstaand kwalitatief niveau))
Er zit ook een compressor in.
moeten wel XLR DMX kabels gebruikt worden (110ohm) op die mic.
Lijkt me toch best grapig spul!
Topic: Nexo LS 600 (1-11-2012 22:40:00)Hier hoort dan een AES 42 interface bij (Bv. de Neumann DMI-2)
Alles is en blijft dus digitaal. (het signaal wat uit de mic wandelt is reeds in de mic a/d gedigitaliseerd, (op en hoogstaand kwalitatief niveau))
Er zit ook een compressor in.
moeten wel XLR DMX kabels gebruikt worden (110ohm) op die mic.
Lijkt me toch best grapig spul!
knorrepot schreef:
Ik zie hier de LS1200 voorbij komen. Maar ik ben echt opzoek naar de ''nieuwe'' LS 600Het bouwen is voor mij geen probleem, heb de tekening bijna klaar, ik mis echter slechts 5 maten. Deze staan aangegeven in de tekening A t/m E.
Groet Bram!
Dit is LS1200:
Het huidige model LS600 is NOG niet nagemaakt.
(of toch???, nog niet voorbij zien komen in ieder geval)
Ik heb ooit 2 copy's gehad en die werden gemaakt door ivo.
Iven luidsprekerbouw.
zoek eens wat rond.....
Ik heb toen dacht ik 600€ voor 2 stuks betaald. (met nieuwe RCF drivers)
Zeer deskundige en gekende bouwer.
oude foto's ergens opgeduikeld:
leuk dat terug te zien.... anno 2005
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (1-11-2012 11:57:00)Iven luidsprekerbouw.
zoek eens wat rond.....
Ik heb toen dacht ik 600€ voor 2 stuks betaald. (met nieuwe RCF drivers)
Zeer deskundige en gekende bouwer.
oude foto's ergens opgeduikeld:
leuk dat terug te zien.... anno 2005
Ik ben de materie volledig aan het door spitten......
Zo zie ik dat er ook digitale microfoons op de markt zijn.
Neumman KMS 105 Digital,
wow dat is mooi speelgoed.....
functions include gain setting, changing the directional
characteristic in the case of the D-01, pre-attenuation,
a low-cut fi lter, a compressor/limiter with an additional
de-esser function, and a peak limiter.
External components that were previously required, such
as analog preamplifi ers and A/D converters, are no longer
necessary.
Ik begrijp dat daar eigenlijk al alles in zit.
Dan heb ik nog enkel een externe VST EQ en effectenbak nodig. (of plugin)
O, en toch nog mjin interface voor de hoofdtelefoon uitgang en line out voor monitoren (analoog)
Poe, weer nieuwe materie............
Toeval wil, dat ik volgende maand plannen had om een Neumman 104/105 te gaan beluisteren...
Mogelijk word het wel direct een digitale versie.........
Iemand daar ervaring mee?
mmm
Aan de andere kant loert:
Api a2d + analoge Neumann kmd 105s (kost €2400)
dan heb ik nog geen compressor. (kan eventueel wel via VST plugin)
(ik kan misschien dit soort vragen beter op het homerecording forum stellen, desalniettemin is jullie ervaring met dit soort spul ook zeker welkom!)
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (31-10-2012 08:30:00)Zo zie ik dat er ook digitale microfoons op de markt zijn.
Neumman KMS 105 Digital,
wow dat is mooi speelgoed.....
functions include gain setting, changing the directional
characteristic in the case of the D-01, pre-attenuation,
a low-cut fi lter, a compressor/limiter with an additional
de-esser function, and a peak limiter.
External components that were previously required, such
as analog preamplifi ers and A/D converters, are no longer
necessary.
Ik begrijp dat daar eigenlijk al alles in zit.
Dan heb ik nog enkel een externe VST EQ en effectenbak nodig. (of plugin)
O, en toch nog mjin interface voor de hoofdtelefoon uitgang en line out voor monitoren (analoog)
Poe, weer nieuwe materie............
Toeval wil, dat ik volgende maand plannen had om een Neumman 104/105 te gaan beluisteren...
Mogelijk word het wel direct een digitale versie.........
Iemand daar ervaring mee?
mmm
Aan de andere kant loert:
Api a2d + analoge Neumann kmd 105s (kost €2400)
dan heb ik nog geen compressor. (kan eventueel wel via VST plugin)
(ik kan misschien dit soort vragen beter op het homerecording forum stellen, desalniettemin is jullie ervaring met dit soort spul ook zeker welkom!)
aha fijn om te weten.
Nog even iets verder....
een bekabelde dynamische microfoon word toch ook voorversterkt?
The output voltage on a dynamic microphone may be very low, typically in the 0 to 100 microvolt range. A microphone preamplifier increases that level by up to 70 dB, to anywhere up to 10 volts
Ik heb een bakabelde Shure beta58a (geen namaak) op de MIC ingang, die klinkt niet zo open en fris als de Shure van de draadloze UR2 set op de LINE ingang, kan dat te maken hebben met de interface?
Ik dacht zelf omdat de voorversterker van de UR mogelijk beter zal zijn.?
Dan ga je verder kijken en lees je dat er o.a. gebruik word gemaakt van Avalon, Neve, Api, ... voorversterkers (in de prof wereld) en daarom ben ik eens na gaan denken over de eventuele consequenties van een minder kwalitatieve voorversterking van mijn interface.
Maar nu begrijp ik dat dit helemaal geen consequenties met zich mee brengt, want een draadloze ontvanger behoeft geen voorversterking.
Die dure voorversterkers hebben dus enkel zin bij bekabelde mics
Eventueel ook bij draadloze ontvanger maar dan dient het enkel om de klank wat "anders" te kleuren. (en eventueel te compresseren, eq'en, ... )
Moet er wel bij zeggen dat de signal to noise perfect is bij de interface, maar dat is misschien geen maatstaf?
Dus een LINE IN en LINE OUT klinken bij iedere interface hetzelfde? enkel de pre-amps verschillen?
Moeilijke materie (althans voor mij) , alhoewel....
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (30-10-2012 22:30:00)Nog even iets verder....
een bekabelde dynamische microfoon word toch ook voorversterkt?
The output voltage on a dynamic microphone may be very low, typically in the 0 to 100 microvolt range. A microphone preamplifier increases that level by up to 70 dB, to anywhere up to 10 volts
Ik heb een bakabelde Shure beta58a (geen namaak) op de MIC ingang, die klinkt niet zo open en fris als de Shure van de draadloze UR2 set op de LINE ingang, kan dat te maken hebben met de interface?
Ik dacht zelf omdat de voorversterker van de UR mogelijk beter zal zijn.?
Dan ga je verder kijken en lees je dat er o.a. gebruik word gemaakt van Avalon, Neve, Api, ... voorversterkers (in de prof wereld) en daarom ben ik eens na gaan denken over de eventuele consequenties van een minder kwalitatieve voorversterking van mijn interface.
Maar nu begrijp ik dat dit helemaal geen consequenties met zich mee brengt, want een draadloze ontvanger behoeft geen voorversterking.
Die dure voorversterkers hebben dus enkel zin bij bekabelde mics
Eventueel ook bij draadloze ontvanger maar dan dient het enkel om de klank wat "anders" te kleuren. (en eventueel te compresseren, eq'en, ... )
Moet er wel bij zeggen dat de signal to noise perfect is bij de interface, maar dat is misschien geen maatstaf?
Dus een LINE IN en LINE OUT klinken bij iedere interface hetzelfde? enkel de pre-amps verschillen?
Moeilijke materie (althans voor mij) , alhoewel....
Nou op de gebruikte firewire interface zitten mono xlr (instrument) ingangen.
Deze gebruik ik, zonder verloopjes.
Dus begrijp ik dit goed?
met bedrade condensator Mics gebruik ik de phantom en voorversterker van de interface.
De line ingangen van de interface worden niet voorversterkt.
Dus enkel mics hebben voorversterking nodig.
Dusdanig als de draadloze ontvanger van de mic een line uit geeft dan is die al intern versterkt.
En dient de interface enkel als fysieke koppeling tussen ontvanger en pc.
zonder in te boeten op kwaliteit.
Ik kan compleet mis zitten hoor!
Ik heb een firewire 24 dsp interface maar die moet wel de kwaliteit ten volle kunnen
doorgeven aan de pc. zonder daar zelf (matig kwalitatieve) versterking aan toe te voegen.
Ik heb ook enkele rode condensator mics maar begin te twijfelen of die wel volledig tot hun recht
komen op een interface van een paar honderd euro.
(of ben ik nou op hol aan het slaan)
Deze gebruik ik, zonder verloopjes.
Dus begrijp ik dit goed?
met bedrade condensator Mics gebruik ik de phantom en voorversterker van de interface.
De line ingangen van de interface worden niet voorversterkt.
Dus enkel mics hebben voorversterking nodig.
Dusdanig als de draadloze ontvanger van de mic een line uit geeft dan is die al intern versterkt.
En dient de interface enkel als fysieke koppeling tussen ontvanger en pc.
zonder in te boeten op kwaliteit.
Ik kan compleet mis zitten hoor!
Ik heb een firewire 24 dsp interface maar die moet wel de kwaliteit ten volle kunnen
doorgeven aan de pc. zonder daar zelf (matig kwalitatieve) versterking aan toe te voegen.
Ik heb ook enkele rode condensator mics maar begin te twijfelen of die wel volledig tot hun recht
komen op een interface van een paar honderd euro.
(of ben ik nou op hol aan het slaan)