Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DannyK78
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van DannyK78 (Pagina: 4 van 10)
Topic: Het aansluiten van...?! (6-3-2007 21:46:00)
Totaal wat ik nu heb is:
Behringer Truth B-2031A (2 stuks)Ik moest even 2 keer met mijn ogen knipperen toen ik dit las.
Is dit echt of neem je iedereen in de maling? Je hebt een versterker gekocht voor je actieve boxen? Zeg me dat het niet waar is .
Tip verkoop je versterker en koop van de opbrengst een verloopje Jack/XLRTopic: Pioneer in flightcase te heet? (1-3-2007 19:41:00)De OP schrijft toch duidelijk CDJ1000?
Ik heb ze ook al 2 jaar in een case zitten. Aan de zijkanten strak en aan de achterkant 3 a 4 vingers ruimte. Nooit problemen gehad en ik heb ze al vaker meer dan 10 uur achter elkaar aan gehad.Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (26-2-2007 15:27:00)Bedankt voor je verhaal, het meeste (ik heb dr ook een, voor gebruik met vinyl ;) wist ik al,sommige dingen moet ik nog uitzoeken.
Het "doorrouten" nog niet, moet ik eens naar kijken hoe dat werkt....super handig.
Post eq doorsturen doe ik via de send>naar line in ander kanaal.Goede tip!Doorrouten is te simpel, zie de ingangsschakelaar boven kanaal 2. De meest rechtse stand zegt: kanaal 1 (maar dan vast in het engels en afgekort, zit op mijn werk).
Post EQ routen via send had ik me bedacht vlak nadat ik mijn vorige post tikte (toen ik hem nalas) en moet ik nog even uitproberen. Jij doet dat al zie ik. Is het dan ook meteen Post-FX sectie? Ik neem van wel eigenlijk.Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (26-2-2007 00:55:00)909 bevalt super, heb het nu ruim 2 jaar en geen klachten. De crossfader kon ik vroeger in de soepelste stand heen en weer blazen, nu niet meer, maar in die stand zette ik hem toch al nooit. Het aantal effecten dat je tot je beschikking hebt is echt enorm, en na verloop van tijd merk je dat ze eigenlijk allemaal wel bruikbaar zijn, alleen sommigen alleen in bijzondere omstandigheden die niet vaak voorkomen. De pitchshifter doet het bijvoorbeeld prima bij een monotone hoge toon die je in een loop hebt gegooid en in de mix. Maar verder heb ik er nog geen toepassing voor gevonden. En zo is het met andere effecten ook weer.
De gebruiksvriendelijkheid van het touchscreen is enorm, het zorgt voor traploos heen en weer springen tussen 1/2 en 1/8 beat zonder verplicht door 1/4 heen te moeten. Kun je enorm leuke Delay en Echo effecten mee maken. De fadercontrolled flanger is weer eens wat anders dan de beatsynchornized flanger die we kennen van de 600 (en ongetwijfeld ook de 800). Mixen met de fader LPF/HPF ipv de EQ zorgt voor mixen die vaak mooier zijn dan ik van te voren dacht. Daarbij gebruik ik de Crossfader icm gain voor volumeregeling. Faderstarts zorgen zeer zeker voor creatieve mogelijkheden, maar die zullen niet anders zijn dan op andere mixers met deze optie.
Met de mogelijkheid om kanaal 1 door kanaal 2 te leiden (helaas niet POST-EQ-sectie) kun je bijvoorbeeld 2 beatsychornized flangers van 4 beats met 2 beats verschil laten beginnen (ze werken tegen elkaar in) en dan met de crossfader spelen.
De Hold-echo zorgt echt voor weirde tricks, maar dan meer voor op de slaapkamer. Dan kun je echt al la James Zabiele tricks uithalen die hij met de EFX-1000 doet. Het is een echo-loop die niet uitvaagt en waarbij elk geluidje dat je extra doet wordt toegevoegd aan de loop. Daarbij kun je telkens de lengte van de loop aanpassen en nou ja, je moet het eigenlijk zien. Je staat echt te drummen op je touchscreen terwijl je CDJ's al helemaal uit staan. James Zabiela heeft er filmpjes van. Googlese.
En niet te vergeten: het grootste gedeelte van de effecten kun je ook nog eens op het touchscreen los van de overige instellingen door een 3 bands isolator halen. Dit is iets dat andere mixers niet hebben en ik eigenlijk alleen bij de EFX-en heb gezien. Dit is iets wat ik enorm veel gebruik. Zo wordt je effect enkel op het laag/midden/hoog of een combinatie ervan toegepast. Met een delay op 1/1000 sec in de wet stand geeft dit eigenlijk killswitches voor de EQ die de 909 van zichzelf niet heeft (tip).
Nadeleeltjes:
- PFL crossfader heeft irritante dip in het midden;
- Drywet regeling had ik liever met een fader gezien ipv potmeter;
- Kanaaltje of 2 te weinig.
Gezien de 2de hands prijzen die ik ervoor kan krijgen (te weinig) zou ik bij een volgende mixer deze houden. Voor een thuisopstelling is het een prachtig apparaat om als effect apparaat in de S&R van een andere mixer te hangen.
Ik vind het echt een juweeltje en hij trekt als vreemde vogel onder de mixers altijd veel bekijks van andere DJ's.Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (25-2-2007 00:51:00)Bedoel je hiermee wellicht dat bij de MK3 de stroefheid van de jog versteld kan worden? Voor zover ik weet kan ik de gevoeligheid van de bend (bend-resolutie) niet aanpassen. Ik heb zelf de MK2 en ik ben iemand die een handleiding WEL helemaal napluist voor de apparaten aan te sluiten en deze handleiding heb ik nadien nog zeker 10 keer erbij gepakt.
Over aanpassen gevoeligheid bendresolutie nooit wat gevonden.
Of is dit bij de MK3 wel instelbaar (nogmaals, dan heb ik het nu dus over het instellen hoeveel de speler bend bij een bepaald aantal graden draaien van de jog/platter)Topic: Verschil tussen cdj 800 en cdj 1000 (7-2-2007 12:57:00)Wereldse uitleg!Topic: Hoe snij ik een gat in mijn vinyl? (23-1-2007 20:25:00)Diameter i.p.v. omtrek neem ik aan? 12" omtrek zou een diameter geven van een cm of 10.Topic: Verkeerde manier van pitchen? (7-1-2007 21:36:00)
Van die feesten die ik met mijn spul dan wel een stuk beter doe uiteraart (Ik durf ook wel op mijn borst te kloppen )Lekker door het broertje laten doen, is voor opa en oma ook een stuk leuker om hun kleinzoon achter de knoppen te zien staan, ook al gaat het steeds mis. Dan kun je nog zo goed zijn, op dat soort feestjes is kwaliteit nou eenmaal niet de doorslaggevende factor. Richt je op feestjes uit je eigen vriendengroep, doe die gratis en zorg dat je aan deze optredens vervolgoptredens overhoudt.Topic: CD-spelers of Draaitafels? (27-12-2006 21:57:00)
Het enige goede alternatief voor ons is i.m.o BPM studio met de aparte controler.
Bovendien moet ik er ook niet aan denken om afhankelijk te zijn van 1 apparaatMet BPM als enige alternatief noemen wek je toch de schijn (vind ik) dat het je hier meer gaat om de gear dan de wijze van draaien.
Die vervanging door een gratis jongen (oei oei wat verdien ik er zelf ook veel mee, NOT) ben ik niet bang voor. Reden: kwaliteit. Ik doe dit niet voor het eerst en voor zo'n jongen op hetzelfde niveau zit mag ie er eerst 2 jaar lang stug 20 per week oefenen in pompen. Waarschijnlijk is ie daar niet toe bereid en valt ie vanzelf wel af. Doet ie dat wel, hartstikke leuk voor zo'n jongen, als ie z'n muziek dan ook nog legaal aanschaft en de stijlen samengaan kan ik wellicht een keer samenwerken met hem.
Bovenstaande komt wellicht wat arrogant over, zo is het niet bedoeld, ik probeer hier enkel mijn punt te maken dat een goede DJ niet bang zou moeten zijn voor concurrentie van jochies met een laptop (of elk ander medium) vol gedownloade muziek. Ik zit nog altijd in een steile leercurve op draaigebied en ben me daar zeer zeker ook bewust van.
Downloaden is ook nu al een concurrent, ik zie niet in waarom dat met een PC ipv een CD speler veel erger wordt dan nu. Mijn klanten zijn in elk geval blij dat ze met mij geen risico lopen bij een eventuele controle.Topic: CD-spelers of Draaitafels? (27-12-2006 21:35:00)
Als het ooit zover komt, donder ik mijn hele bende hier in de sloot..Waarom ben je DJ? Omdat je toevallig als één van de weinigen weet hoe een mixer en TT's of CDJ-achtige werken? Of omdat je vind dat jij beter dan een ander platen kan draaien en daarbij dus ook rekening houdt met platenkeuze en mixtechnieken op basis van de plaat (dus niet op basis van mogelijkheden van je gear)?
Ik neem aan, net als bij mij, het tweede. Nou dan! Kom op met die nieuwe technieken, ik omarm ze eerder dan ik ze afstoot. Of kun je als wellicht TT liefhebber met een recht toe recht aan mixer niet op tegen de nieuwe jongens die met een laptop met diverse DSP (effecten) toepassingen de strijd aanbinden met je?
Daar veeg je op basis van ervaring en stijl toch zeker zo de vloer mee aan?
Dat het wereldje toegankelijker wordt voor de beginner is duidelijk. Ik zou er zelf zonder de DJ-CD speler waarschijnlijk ook nooit aan zijn begonnen. Maar ontoegankelijkheid voor een beginner mag toch niet iets zijn wat een basis is voor ons "wereldje"? Beatmixen is makkelijker geworden ja, maar de creativiteit die jij in je hoofd hebt kunnen we (voorlopig) nog niet in een doosje elektronica stoppen.
De één struint graag achteraf platenzaakjes af en de ander koopt uitsluitend bij Beatport. De één zweert bij z'n 20 jaar oude Technics en LPM terwijl de ander zn CDJ-1000MK2 inruilt voor een MK3 omdat hij graag het nieuwste van het nieuwste wil.
Ik heb liever een progressief "wereldje" dan een statisch en stilstaand "wereldje".
Maar binnen die progessieve wereld is nog alle ruimte voor de SL1200/LPM liefhebber om z'n kunsten te blijven tonen, zolang hij kwalitatief maar niet onder doet voor de nieuwe golf.
Maar dat moet toch zeker wel lukken niet?
[edit]Dré was me (in grote lijnen) al voor [/edit]Topic: Acura of Technics ? (10-12-2006 23:42:00)Nee inderdaad, mijn ervaring met TT's is zeer beperkt en een echte vriendschap tussen mij en de TT zit er niet in vrees ik. Dat van de verschillende stoptijden is logisch, maar niet iets waaraan ik heb gedacht.
Verder eens met de rest van je post, al heb ik geen ervaring met de verschillen in feel tussen de verschillende TT's en hoe dit het draaien kan beïnvloeden. TCMC z'n relaas klinkt ook erg aannemelijk moet ik zeggen.
Zet mij op een setje Denon's of Numark en het lukt me allemaal wel, maar het duurt gewoon veel langer en ik sta veel minder zelfverzekerd te draaien als op mijn spelers.Topic: Acura of Technics ? (10-12-2006 02:03:00)Volgens mij is een essentieel onderdeel van een battlemixer: 2 kanalen (heb ik het mis?). Maar ik snap wat je bedoelt: een 4 kanaals mixer met de (cross)fader eigenschappen van een battlemixer.
Riposo schreef:
Ik dan een versterker kopen,Totaal wat ik nu heb is:
Behringer Truth B-2031A (2 stuks)
Is dit echt of neem je iedereen in de maling? Je hebt een versterker gekocht voor je actieve boxen? Zeg me dat het niet waar is .
Tip verkoop je versterker en koop van de opbrengst een verloopje Jack/XLR
Patrick Beuken schreef:
Wat is een Pioneer? Ik neem aan cd-spelers...Ik heb ze ook al 2 jaar in een case zitten. Aan de zijkanten strak en aan de achterkant 3 a 4 vingers ruimte. Nooit problemen gehad en ik heb ze al vaker meer dan 10 uur achter elkaar aan gehad.
Ben nu thuis. Het is de meest linkse stand, er staat CH-1.
Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (26-2-2007 12:52:00)voltcontrol schreef:
DannyK78]Met de mogelijkheid om kanaal 1 door kanaal 2 te leiden (helaas niet POST-EQ-sectie) kun je bijvoorbeeld 2 beatsychornized flangers van 4 beats met 2 beats verschil laten beginnen (ze werken tegen elkaar in) en dan met de crossfader spelen.
Het "doorrouten" nog niet, moet ik eens naar kijken hoe dat werkt....super handig.
Post eq doorsturen doe ik via de send>naar line in ander kanaal.
DannyK78 schreef:
Mixen met de fader LPF/HPF ipv de EQ zorgt voor mixen die vaak mooier zijn dan ik van te voren dacht.Post EQ routen via send had ik me bedacht vlak nadat ik mijn vorige post tikte (toen ik hem nalas) en moet ik nog even uitproberen. Jij doet dat al zie ik. Is het dan ook meteen Post-FX sectie? Ik neem van wel eigenlijk.
voltcontrol schreef:
Heb je je 909 nog Danny? Ik ben benieuwd hoe deze mixer na een flinke tijd gebruik bevalt.De gebruiksvriendelijkheid van het touchscreen is enorm, het zorgt voor traploos heen en weer springen tussen 1/2 en 1/8 beat zonder verplicht door 1/4 heen te moeten. Kun je enorm leuke Delay en Echo effecten mee maken. De fadercontrolled flanger is weer eens wat anders dan de beatsynchornized flanger die we kennen van de 600 (en ongetwijfeld ook de 800). Mixen met de fader LPF/HPF ipv de EQ zorgt voor mixen die vaak mooier zijn dan ik van te voren dacht. Daarbij gebruik ik de Crossfader icm gain voor volumeregeling. Faderstarts zorgen zeer zeker voor creatieve mogelijkheden, maar die zullen niet anders zijn dan op andere mixers met deze optie.
Met de mogelijkheid om kanaal 1 door kanaal 2 te leiden (helaas niet POST-EQ-sectie) kun je bijvoorbeeld 2 beatsychornized flangers van 4 beats met 2 beats verschil laten beginnen (ze werken tegen elkaar in) en dan met de crossfader spelen.
De Hold-echo zorgt echt voor weirde tricks, maar dan meer voor op de slaapkamer. Dan kun je echt al la James Zabiele tricks uithalen die hij met de EFX-1000 doet. Het is een echo-loop die niet uitvaagt en waarbij elk geluidje dat je extra doet wordt toegevoegd aan de loop. Daarbij kun je telkens de lengte van de loop aanpassen en nou ja, je moet het eigenlijk zien. Je staat echt te drummen op je touchscreen terwijl je CDJ's al helemaal uit staan. James Zabiela heeft er filmpjes van. Googlese.
En niet te vergeten: het grootste gedeelte van de effecten kun je ook nog eens op het touchscreen los van de overige instellingen door een 3 bands isolator halen. Dit is iets dat andere mixers niet hebben en ik eigenlijk alleen bij de EFX-en heb gezien. Dit is iets wat ik enorm veel gebruik. Zo wordt je effect enkel op het laag/midden/hoog of een combinatie ervan toegepast. Met een delay op 1/1000 sec in de wet stand geeft dit eigenlijk killswitches voor de EQ die de 909 van zichzelf niet heeft (tip).
Nadeleeltjes:
- PFL crossfader heeft irritante dip in het midden;
- Drywet regeling had ik liever met een fader gezien ipv potmeter;
- Kanaaltje of 2 te weinig.
Gezien de 2de hands prijzen die ik ervoor kan krijgen (te weinig) zou ik bij een volgende mixer deze houden. Voor een thuisopstelling is het een prachtig apparaat om als effect apparaat in de S&R van een andere mixer te hangen.
Ik vind het echt een juweeltje en hij trekt als vreemde vogel onder de mixers altijd veel bekijks van andere DJ's.
Je kan de toon van een nummer aanpassen zonder de snelheid te veranderen. Daarmee kun je dus nummers die qua toonsoort niet zouden kunnen worden gemixt gelijktrekken qua hoogte van de grondtoon. Dit moet je wel handmatig doen.
Als je geen noten kunt onderscheiden zou het theoretisch moeiijker moeten zijn om te gebruiken, maar kijk eens of je de niet mixbare nummers nu wel kunt mixen.
Ik zou de mixer wegens het (nog) niet optimaal kunnen gebruiken van deze feature in ieder geval niet laten liggen.
Topic: Verschil tussen cdj 800 en cdj 1000 (9-2-2007 11:40:00)Als je geen noten kunt onderscheiden zou het theoretisch moeiijker moeten zijn om te gebruiken, maar kijk eens of je de niet mixbare nummers nu wel kunt mixen.
Ik zou de mixer wegens het (nog) niet optimaal kunnen gebruiken van deze feature in ieder geval niet laten liggen.
Dré schreef:
Bij de 1000 is het instelbaar (en kun je wellicht een instelling vinden die verdomd veel overeenkomt met de CDJ-800).Over aanpassen gevoeligheid bendresolutie nooit wat gevonden.
Of is dit bij de MK3 wel instelbaar (nogmaals, dan heb ik het nu dus over het instellen hoeveel de speler bend bij een bepaald aantal graden draaien van de jog/platter)
Wat maakt het nou uit of een pitch fader los of stroef gaat?? Bij een fader van een mixer ja, maar de fader om de pitch mee te veranderen, waarom maakt dat uit?
Topic: Hoe snij ik een gat in mijn vinyl? (26-1-2007 02:12:00)Levi schreef:
De diameter, zo zou je het inderdaad kunnen stellen. Of met andere woorden, de oppervlakte van mijn hoed, inclusief de rand, komt overeen met de oppervlakte van een plaat, maar niet met die van een single. Ik hoop dat ik het nu juist heb. De vorm is ook dezelfde, rond. Tenminste, als je de hoed tweedimensioneel vanuit een bepaalde positie bekijkt.Levi schreef:
Ik heb een mooie zwarte hoed, en het viel me ooit eens op dat de omtrek van de hoedrand precies 12" is.ja, althans de 64ste beat, want een maat bestaat uit 4 beats.
Topic: CD-spelers of Draaitafels? (27-12-2006 22:05:00)Tim versteeg schreef:
Toch denk ik dat de kleinste klussen, Simpele verjaardagsfeestjes e.d, op die manier aan mij voorbij zullen gaan. Waarom? omdat het soms gewoon niet een knalfeest hoef te zijn, en je voor die feestjes je broertje/buurjochie/whatever wel even achter een computer kunt stoppen voor 15 euro.Van die feesten die ik met mijn spul dan wel een stuk beter doe uiteraart (Ik durf ook wel op mijn borst te kloppen )
Er zijn behalve BPM nog zat andere opties om hardwarematig af te wijken van de muis en het toetsenbord. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Serato en Final Scratch, dan komt de muziek gewoon uit de PC, maar voor je gevoel nog steeds uit de CDJ of TT.
Topic: CD-spelers of Draaitafels? (27-12-2006 21:37:00)Tim versteeg schreef:
De echte groten zullen natuurlijk wel gevraagt worden, maar de kleinere jongens (zoals ik) zullen snel vervangen worden door een gratis vriendje met een mooi computerprogramma ben ik bang.Het enige goede alternatief voor ons is i.m.o BPM studio met de aparte controler.
Bovendien moet ik er ook niet aan denken om afhankelijk te zijn van 1 apparaat
Die vervanging door een gratis jongen (oei oei wat verdien ik er zelf ook veel mee, NOT) ben ik niet bang voor. Reden: kwaliteit. Ik doe dit niet voor het eerst en voor zo'n jongen op hetzelfde niveau zit mag ie er eerst 2 jaar lang stug 20 per week oefenen in pompen. Waarschijnlijk is ie daar niet toe bereid en valt ie vanzelf wel af. Doet ie dat wel, hartstikke leuk voor zo'n jongen, als ie z'n muziek dan ook nog legaal aanschaft en de stijlen samengaan kan ik wellicht een keer samenwerken met hem.
Bovenstaande komt wellicht wat arrogant over, zo is het niet bedoeld, ik probeer hier enkel mijn punt te maken dat een goede DJ niet bang zou moeten zijn voor concurrentie van jochies met een laptop (of elk ander medium) vol gedownloade muziek. Ik zit nog altijd in een steile leercurve op draaigebied en ben me daar zeer zeker ook bewust van.
Downloaden is ook nu al een concurrent, ik zie niet in waarom dat met een PC ipv een CD speler veel erger wordt dan nu. Mijn klanten zijn in elk geval blij dat ze met mij geen risico lopen bij een eventuele controle.
Inderdaad bij de MK3 hebben ze het MMC formaat losgelaten en zijn overgestapt op sd.
Topic: CD-spelers of Draaitafels? (27-12-2006 21:22:00)Bij de MK3 bedoel je denk ik de MMC kaart, maar daar worden enkel cuepoints, loops, hotstarts en wavedisplays op opgeslagen. Het is geen slot waar je een kaartje met daarop muziek in kan schuiven. Er moet nog steeds een CD in, alleen kan de MK3 ook overweg met MP3 (op die CD dus).
Topic: CD-spelers of Draaitafels? (27-12-2006 19:38:00)Tim versteeg schreef:
Maar zouden de cd's er ook binnen nu en 15 jaar uitgaan? En dan overstappen op computers? Beetje jammer, ik denk dat dan ons hele wereldje verloren gaat, als iedereen met een computerprogrammatje beetje kan draaien wat ie wil. Denk dat het er in onze wereld niet beter op word.Als het ooit zover komt, donder ik mijn hele bende hier in de sloot..
Ik neem aan, net als bij mij, het tweede. Nou dan! Kom op met die nieuwe technieken, ik omarm ze eerder dan ik ze afstoot. Of kun je als wellicht TT liefhebber met een recht toe recht aan mixer niet op tegen de nieuwe jongens die met een laptop met diverse DSP (effecten) toepassingen de strijd aanbinden met je?
Daar veeg je op basis van ervaring en stijl toch zeker zo de vloer mee aan?
Dat het wereldje toegankelijker wordt voor de beginner is duidelijk. Ik zou er zelf zonder de DJ-CD speler waarschijnlijk ook nooit aan zijn begonnen. Maar ontoegankelijkheid voor een beginner mag toch niet iets zijn wat een basis is voor ons "wereldje"? Beatmixen is makkelijker geworden ja, maar de creativiteit die jij in je hoofd hebt kunnen we (voorlopig) nog niet in een doosje elektronica stoppen.
De één struint graag achteraf platenzaakjes af en de ander koopt uitsluitend bij Beatport. De één zweert bij z'n 20 jaar oude Technics en LPM terwijl de ander zn CDJ-1000MK2 inruilt voor een MK3 omdat hij graag het nieuwste van het nieuwste wil.
Ik heb liever een progressief "wereldje" dan een statisch en stilstaand "wereldje".
Maar binnen die progessieve wereld is nog alle ruimte voor de SL1200/LPM liefhebber om z'n kunsten te blijven tonen, zolang hij kwalitatief maar niet onder doet voor de nieuwe golf.
Maar dat moet toch zeker wel lukken niet?
[edit]Dré was me (in grote lijnen) al voor [/edit]
Reind schreef:
Jij draait zeker weinig met draaitafels? Anders had je wel geweten dat de start/stop tijd (zeker bij SL's) nog wel eens verschillend wil zijn en de ene SL nog wel eens een kwart slag later wil stoppen dan de ander, de redenering klopt dus niet helemaal.Verder eens met de rest van je post, al heb ik geen ervaring met de verschillen in feel tussen de verschillende TT's en hoe dit het draaien kan beïnvloeden. TCMC z'n relaas klinkt ook erg aannemelijk moet ik zeggen.
Zet mij op een setje Denon's of Numark en het lukt me allemaal wel, maar het duurt gewoon veel langer en ik sta veel minder zelfverzekerd te draaien als op mijn spelers.
Bij CD spelers zal het verschil nog meer gelden. Zo ook bij mixers.
Kan MEN draaien op een setje CDJ1000's met DJM 909? Ja.
Kan MEN draaien op een setje Denon S3500 met Nuo5? Ja.
Kan IK het op beide (standaard mixen maken)? Ja.
Kan IK vette trucs op beide? Neen, alleen op eerst genoemde set.
Toch geldt dit imo ook bij platenspelers. Praktijkvoorbeeld:
Als je gewend bent dat in een bepaald nummer een stop op de platenspeler precies 2 beats duurt en hierop je echo synchroniseert waardoor de hele stop een echo wordt dan wordt het toch lastig instellen als je niet precies weet hoelang een stop op een andere speler wordt.
Slechte DJ? Neen, beslist niet. Minder creatief bij draaien op andere set? Ja, wel degelijk.
Topic: tips voor 'n herintredende dj (6-12-2006 20:22:00)Kan MEN draaien op een setje CDJ1000's met DJM 909? Ja.
Kan MEN draaien op een setje Denon S3500 met Nuo5? Ja.
Kan IK het op beide (standaard mixen maken)? Ja.
Kan IK vette trucs op beide? Neen, alleen op eerst genoemde set.
Toch geldt dit imo ook bij platenspelers. Praktijkvoorbeeld:
Als je gewend bent dat in een bepaald nummer een stop op de platenspeler precies 2 beats duurt en hierop je echo synchroniseert waardoor de hele stop een echo wordt dan wordt het toch lastig instellen als je niet precies weet hoelang een stop op een andere speler wordt.
Slechte DJ? Neen, beslist niet. Minder creatief bij draaien op andere set? Ja, wel degelijk.
herintreder schreef:
Die Ecler is fantastisch maar te duur. Bestaat er 'n 3 of 4 kanaals battlemixer?