Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dieter(Pulse)

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 125 bijdrage(n) van Dieter(Pulse) (Pagina: 4 van 7)

Topic: FT30 of PT30 alulite truss? (11-5-2005 16:36:00)
Heb ik geen recente foto's van maar zal in het weekend wel eens wat foto's maken.
Opslag is thuis best wel krap en optimaal benut ja :)
Op de plaats van 1 auto in de garage staat er nu:
8*baskast 15inch
4*topkast 10/1 hoorn
2* dubbel15/1
2*15/1
4*scans
6*4bar
enz
sneaky :V
Topic: FT30 of PT30 alulite truss? (11-5-2005 13:19:00)
Ik heb deze truss 1.5 jaar geleden gekocht en nu zou ik enkele stukjes bijwillen. Ik ben echter vergeten of het PT30 of FT30 was...

Kan iemand dit met zekerheid zeggen uitgaande van deze foto's? :
https://users.telenet.be/DDAsound_light/t1.JPG
https://users.telenet.be/DDAsound_light/t2.JPG
Topic: Stroom verdelen (30-4-2005 12:26:00)
oei sorry, dan heb ik het niet over de "perilex" maar over de "fornuistekker van vycnkier" gehad. Weet iemand daar een deftige naam voor ?

Ik dacht dat perilex de benaming was voor zo'n stekker als op bovenstaande foto (onderste 2)
Zo'n perilex zoals op die foto heb ik nog nooit gezien eigenlijk. Hier in de buurt altijd die fornuisstekkers
Topic: Stroom verdelen (28-4-2005 14:40:00)
yep 32A is gewoon wat groter als 16A.

Ik heb trouwens de indruk dat de 32A perilex meer voorkomt als de 16A maar dat is natuurlijk regiogebonden. Maar als je een keer een aansluiting tegenkomt waar je geen verloop voor bijhebt is het wel vloeken bij grote sets. Daarom dat ik ondertussen voor 32A en voor 16A verloopjes heb.

Als je in de zaal vraagt naar krachtstroom kun je het nog het beste omschrijven als:
"Is hier ergens een groot rood stopcontact of een groot wit fornuisstopcontact, dan krijg je minder rare blikken" wink ;)
Topic: Stroom verdelen (27-4-2005 22:20:00)
Ja verloopjes kunnen handig zijn. Kost inderdaad wel een beetje maar dan kun je wel vrijwel altijd als er krachtstroom is deze gebruiken.
Als ik een verdeler meeneem heb ik volgende verloopjes bij:
-16A perilex naar 32A CEE female
-32A perilex naar 32A CEE female
-16A CEE naar 32A CEE female

Tot nu toe ben ik hier toch altijd mee toegekomen.
Topic: Stroom verdelen (27-4-2005 22:05:00)
Ik kom in het grootste deel van de zalen voor feesten tot zo'n 300 man eigenlijk geen degelijke stroomvoorziening tegen. Wanneer het weer eens een gildezaaltje of een voetbalkantine is ben ik voorhand al zeker dat ik moeite ga moeten doen om 2 vrije groepen te vinden. Laat staan krachtstroom.
Eigenlijk zijn die zalen gewoon niet geschikt voor feesten met muziek want als je al stroom hebt dan moet je al geluk hebben geen politie op je dak te krijgen ivm geluidsoverlast door die kartonnen muurtjes van die zalen angry

En dan is het nog afwachten of ze wel volledig vrij zijn en of ze niet met 10A zijn afgezekerd en dergerlijke...
Daardoor komt het ook frequent voor dat ik stroomproblemen heb als er in zo'n zaal een iets uitgebreidere set moet gezet worden. Gelukkig komen deze meestal boven bij het testen.

In de parochiezalen en de deftige feestzalen is er wel altijd krachtstroom en dan inderdaad meestal onder de vorm van een 32A CEE. Bij de oudere zalen komt 32A en 16A perilex ook frequent voor
Topic: T.amp Proline (22-4-2005 11:16:00)
Nog steeds niemand met praktijkervaring met de proline ?

https://www.verstrahlungstechnik.de/pa/
Op bovenstaande site staan nog andere foto's heb ik gezien. Een vergelijking tussen de BST liker 3600 en de Crest CA18. Ik twijfel hier echter wel over.
De BST liker en de Crest zijn volgens die foto's identiek. Volgens mij zijn dat gewoon dezelfde foto's...

Ik heb wel de OEM fabrikant van de proline gevonden. Dat zou https://www.deton.com moeten zijn
Topic: carnavalswagen bouwen (9-4-2005 18:23:00)
https://users.pandora.be/DDAsound_light/carnaval2005/index.html

Het geluid op deze carnaval wagen heb ik verzorgd. 6* 15 inch bas , 2* hoorngeladen 10/1 top, 2* dubbel 15/1 top
Ik ben zelf ook meegeweest bij het merendeel van de stoeten. Anders wordt het materiaal toch gesloopt maar was wel leuk.
In totaal was dit een 5.5kw rms. De generatoren hadden het er moeilijk mee omdat dit meer 2.5kva + 4.5kva was.
We konden heel goed tegen de andere wagens op, zeker omdat ik er zelf bij was en de set tot het uiterste kon laten gaan. De laatste stoet wel de 1incher van 1 van de toppen eraan (Beyma CP380/m) maarja, vrij zwaar versterkt in slechte omstandigheden...
Topic: Genoeg KVA voor op de carnaval wagen ? (12-2-2005 16:02:00)
Ik heb afgelopen weekend met een rack van 2*650watt op de toppen en 2*1200watt op de bas op een 4.2 kva gespeeld, dit is dus samen 3700watt rms. Dit was eigenlijk iets te weinig, wanneer de set werd afgesteld om tot z'n uiterste te kunnen gaan, dus occasioneel clippen bij de pieken. Dan zakte het voltage bij de paspieken kort in van 240V naar zo'n 200V waardoor soms zelfs de cd-speler uitging. Bij 2db sneller te limiteren was het probleem opgelost.

Ik raad dus aan kwa vermogen zeker 50pct meer te nemen dan het totale rms vermogen van de set.
Hoe groter hoe beter eigenlijk, maar er moet natuurlijk budget voor zijn...
Topic: Post hier foto's van het binnenwerk van je versterker (2-2-2005 21:56:00)
yep, ja moeilijk was het niet, op elke transistor staat een croontje en het logo vanachter was niet echt afgedekt razz :p
Ook de opbouw is nogal apart.
Dit is een crown (amcron) Macrotech 601 (2*225/325/400 rms) 20kg
Topic: Post hier foto's van het binnenwerk van je versterker (2-2-2005 21:27:00)
Deze zal wel snel te raden zijn maar toch even de foto's:
Een nogal aparte opbouw tegen de meeste versterkers momenteel
https://users.telenet.be/DDAsound_light/c1.jpg
https://users.telenet.be/DDAsound_light/c2.jpg
https://users.telenet.be/DDAsound_light/c3.jpg
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (24-1-2005 19:24:00)
Voor zover ik weet geldt het door jou vertelde verhaal ook volledig in Belgie.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (24-1-2005 18:02:00)
even nog een aanvullingop bovenstaande posting. (belgische wetgeving,nederlandse ben ik niet van op de hoogte)

Als je een geremde dubbelasser hebt met bijvoorbeeld een M.T.M van 2 ton dan maakt het voor de wetgeving niet uit wat je erin steekt, je moet er sowieso een E rijbewijs voor hebben (of een trekkend voertuig van minstens 2 ton eigen gewicht)

Dus zelf als je met een lege aanhanger rijdt met een M.T.M. van 2 ton achter je auto van 1200kg heb je een E rijbewijs nodig. Indien je dit niet hebt staan daar serieuze boetes op, je rijdt tenslotte met een voertuig waar je geen rijbewijs voor hebt. De pakkans is niet zo hoog, maar denk er ook eens aan dat de verzekering zich kan terugtrekken indien je een ongeval krijgt...
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (23-1-2005 18:44:00)
Heb € 1550 ex betaalt voor dat ding en de bijhorende sloten.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (23-1-2005 12:59:00)
Is een fabrieksaanhangwagen, is zo gekocht
(nieuw gekocht nog geen jaar geleden, daarvoor had ik de luxe om op een mercedes sprinter camionette van familie telkens beroep te doen razz :p ).
Wordt in Belgie geregeld zo verkocht, van die ongeremde dubbelassers ivm. de wetgeving. Voor die max 750kg dingen heb je geen BE rijbewijs nodig, geen jaarlijkse keuring, geen extra verzekering en geen taks.

Een geremde versie kost toch snel zo'n 1000eur meer en dan zit je met dat vervelende B-E rijbewijs dat je nodig hebt ipv de gewone B. Dat kost weer eens zo'n 700eur om te halen.

Ik wist trouwens niet dat een ongeremde aanhanger simpel om te bouwen was naar een geremde ?
Lijkt me echt niet logisch, of kun je me daar meer over vertellen ?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (23-1-2005 12:14:00)
Hier wordt alles met de volgende aanhangwagen vervoerd:

https://users.telenet.be/DDAsound_light/remork2.jpg
https://users.telenet.be/DDAsound_light/remork3.jpg
https://users.telenet.be/DDAsound_light/remork4.jpg

Een gesloten dubbelassertje, ongeremd. Weegt leeg zo'n 350kg, mag maximum met lading 750kg wegen dus blijft er nog een 400 tal over.
De "bloembakhaken" aan de zijkanten is voor truss. Zo kan er maximum 10m truss mee zonder vanbinnen plaats in te nemen.

Ik krijg er meestal alles in, op de wat grotere klussen na. Maarja het moet ook wat economisch blijven. Meer zit ter voorlopig niet in. Over 1-2 jaar komt er wel een bestelwagentje bij maar voorlopig is het telkens pa zijn auto vragen, vermits het toch een beetje deftige auto moet zijn om zo'n ding vooruit te krijgen. (en belangrijker gestopt te krijgen sneaky :V ) Ik ga ook geregeld wat over het maximaal toegelaten aantal kilotjes vrees ik ashamed :$
Topic: Hoorngeladen toppen (18-1-2005 14:04:00)
bij hoorngeladen topkasten gaat het in de eerste plaats niet om de diameter van de driver maar de lengte van de hoorn,hoe lager je wil hoe langer de hoorn moet, deze is nu 25cm lang en kan tot zo'n 200hz, wil je richting 150hz moet je al minimum aan een hoorn van 50cm gaan denken, wil je nog langer kom je al aan heel diepe topkasten...
Topic: Hoorngeladen toppen (18-1-2005 09:38:00)
Ik heb zo'n stel van die 10/1 inch hoorntoppen van op speakerstore ontworpen door contour.
Ik heb wel andere drivers (beyma 10M250 + CP380M) gebruikt en ipv flightcaseprofiel een modernere afwerking gemaakt. Hier staan wat foto's :

https://users.pandora.be/DDAsound_light/zelfbouwtoppen.htm
Topic: T.amp Proline (12-1-2005 12:07:00)
Ik ben er ook benieuwd naar, ben ook van plan binnen enkele maanden er eentje aan te schaffen.
36 kg koper,transistoren en condensators voor dat geld kan toch geen miskoop zijn razz :p

https://www.*****/thomann/prodbilder/168987_manual.pdf
edit; de betreffende webshop staat blijkbaar in dré z'n "vervang door ster" lijst dus kan ik niets aan doen.

kwa extra informatie is dit het enige wat ik heb gevonden, blijkbaar heeft nog niemand op 't internet foto's van de binnenkant gepost
Topic: Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee? (11-1-2005 21:25:00)
Ik heb even nagekeken welke softwareversie ik erop heb, het is blijkbaar de nieuwste dus het probleem van het realtime aanpassen zal niet verholpen kunnen worden gok ik.