Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Crxtreem
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 162 bijdrage(n) van Crxtreem (Pagina: 3 van 9)
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (23-2-2012 11:28:00)
Je kan beter alles stabiel hebben draaien dan dat je alles over de max. kapot speel.
Vooral op een wagen gaat het nooit hard genoeg.
Je zal precies zien dat er een wagen achter je rijdt die een iets groter setje heeft.Topic: jbl srx set carnavalswagen (8-2-2012 09:55:00)
Volgens mij dit jaar alles heel gebleven.
Wel bij 3 actieve tops dat het leek dat het signaal af en toe een dipje had.
Dus ik hoop dat er een los contactje in mijn case zit ipv dat de tops om zeep zijn.
Alles heeft netjes onder de clip gedraaid.
Laatste optocht dB meting gehad en had met 6 Eon's en 4 L36 subs pieken naar 115dB.
Grens was daar gesteld op 95dB dus iets minder gas op de lollie. t
En af en toe een autoalarmpje.
Topic: Hulp bij aansluiten Palladium 1600 + 6 speakers (14-2-2012 13:55:00)Wel bij 3 actieve tops dat het leek dat het signaal af en toe een dipje had.
Dus ik hoop dat er een los contactje in mijn case zit ipv dat de tops om zeep zijn.
Alles heeft netjes onder de clip gedraaid.
Laatste optocht dB meting gehad en had met 6 Eon's en 4 L36 subs pieken naar 115dB.
Grens was daar gesteld op 95dB dus iets minder gas op de lollie. t
En af en toe een autoalarmpje.
Aanschaf van nieuwe componenten is geen optie
Vroeg of laat zal dat de enigste optie zijn.Je kan beter alles stabiel hebben draaien dan dat je alles over de max. kapot speel.
Vooral op een wagen gaat het nooit hard genoeg.
Je zal precies zien dat er een wagen achter je rijdt die een iets groter setje heeft.
Ik gebruik zelf 6 JBL Eon topjes verdeeld over onze wagen.
Deze staan allemaal schuin naar voren/publiek gericht.
Meestal 4 tops op de wagen zelf en 2 boven op de subs.
De subs liggen naar voren gericht op een aanhanger achter de wagen.
Hierop staat ook de aggregaat en de apparatuur.
Zo hebben we een vol geluid rond de wagen en is het niet overdreven hard.
Het geluid is goed te horen voor de wagen, en achter de wagen ebt het mooi weg.
Dus de wagen voor en achter ons hebben minimaal last van ons.
Meting door de gemeente naast de wagen kwam op 104db.
Topic: vermogen berekenen geluids installatie voor aggregraat (11-1-2012 22:42:00)Deze staan allemaal schuin naar voren/publiek gericht.
Meestal 4 tops op de wagen zelf en 2 boven op de subs.
De subs liggen naar voren gericht op een aanhanger achter de wagen.
Hierop staat ook de aggregaat en de apparatuur.
Zo hebben we een vol geluid rond de wagen en is het niet overdreven hard.
Het geluid is goed te horen voor de wagen, en achter de wagen ebt het mooi weg.
Dus de wagen voor en achter ons hebben minimaal last van ons.
Meting door de gemeente naast de wagen kwam op 104db.
Dit jaar wil ik proberen om mijn set op een 5kW Valkenpower aggregaat te laten draaien.
Deze is 20A afgekeerd op 1 fase.
Het gaat om:
6x Jbl eon G2 (specs 175W)
2 Cerwin vega L36PE subs op een American audio V5001 (23A bij 4 Ohm).
2 Cerwin vega L36PE subs op een American audio V6000 (27A bij 4Ohm).
En een rackje met een mixer en een numark D2.
2 Jaar geleden de 2 american audio's op een 16A groep gehad op een 45Kva aggregaat.
En dat ging gewoon goed.
Vraag me dus af of dit blijft draaien op 20A.
Binnenkort maar eens de aggregaat aan zijn tand voelen en de buren lastig vallen.
Topic: samples vdj extern bedienen hoe? (18-9-2011 16:26:00)Deze is 20A afgekeerd op 1 fase.
Het gaat om:
6x Jbl eon G2 (specs 175W)
2 Cerwin vega L36PE subs op een American audio V5001 (23A bij 4 Ohm).
2 Cerwin vega L36PE subs op een American audio V6000 (27A bij 4Ohm).
En een rackje met een mixer en een numark D2.
2 Jaar geleden de 2 american audio's op een 16A groep gehad op een 45Kva aggregaat.
En dat ging gewoon goed.
Vraag me dus af of dit blijft draaien op 20A.
Binnenkort maar eens de aggregaat aan zijn tand voelen en de buren lastig vallen.
Is dat niet te doen met een Behringer BCF2000?
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (13-4-2011 00:13:00)Wij hebben met een 20kva aggregaat van atlaz copco gehad dat deze begon te sputteren en dan stil viel.
Dit een paar keer gehad en de rest van de optocht zonder beweging en muziek gereden.
Volgende dag monteur erbij gehad en deze storingen e.d. Uitgelezen en contact gehad met een collega.
Schijnt het dat de tank te ver leeg was voor de optocht ts rijden. (zat nog ca. 40% in).
Dit omdat we van een viaduct af moesten en ook van een dijk een woonwijk in moesten rijden.
Dit had als probleem dat de diesel klotste en de aggregaat lucht hapte.
Gelukkig heb ik in mijn rack een ups voor mijn processor maar doordat ik een numark d2 gebruik moest deze wel opstarten.
Dus het kan makkelijk dat bij jou installatie de processor nietngoed met een dip om kan gaan.
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (10-3-2011 14:57:00)Dit een paar keer gehad en de rest van de optocht zonder beweging en muziek gereden.
Volgende dag monteur erbij gehad en deze storingen e.d. Uitgelezen en contact gehad met een collega.
Schijnt het dat de tank te ver leeg was voor de optocht ts rijden. (zat nog ca. 40% in).
Dit omdat we van een viaduct af moesten en ook van een dijk een woonwijk in moesten rijden.
Dit had als probleem dat de diesel klotste en de aggregaat lucht hapte.
Gelukkig heb ik in mijn rack een ups voor mijn processor maar doordat ik een numark d2 gebruik moest deze wel opstarten.
Dus het kan makkelijk dat bij jou installatie de processor nietngoed met een dip om kan gaan.
Alles is ongeschonden door de carnaval gekomen bij mij.
Enigste probleem was dat de aggregaat stil viel. in de 3de optocht. Starte weer gewoon en viel dan weer met wat gepruttel stil.
Nog een paar keer laten draaien met alleen beweging en elke keer dezelfde problemen.
Tank nog 65% vol.
Geen verder risico genomen en alles maar uit gelaten.
Dus halve optocht zonder muziek en beweging verder moeten rijden.
Volgende dag monteur langsgeweest en deze contact gehad met een collega van hem.
Schijnt het zo te zijn dat als je tank niet helemaal vol zit hij lucht kan happen in de tank als je een schuin stuk in het parcours heb.
In die optoch van een viaduct gekomen en daarna omlaag een woonwijk in. (dus 2 maal schuin met de wagen.)
Dag erna weer volgetankt en geen problemen meer gehad.
Topic: Sub hoornkasten fase richting testen (10-3-2011 11:43:00)Enigste probleem was dat de aggregaat stil viel. in de 3de optocht. Starte weer gewoon en viel dan weer met wat gepruttel stil.
Nog een paar keer laten draaien met alleen beweging en elke keer dezelfde problemen.
Tank nog 65% vol.
Geen verder risico genomen en alles maar uit gelaten.
Dus halve optocht zonder muziek en beweging verder moeten rijden.
Volgende dag monteur langsgeweest en deze contact gehad met een collega van hem.
Schijnt het zo te zijn dat als je tank niet helemaal vol zit hij lucht kan happen in de tank als je een schuin stuk in het parcours heb.
In die optoch van een viaduct gekomen en daarna omlaag een woonwijk in. (dus 2 maal schuin met de wagen.)
Dag erna weer volgetankt en geen problemen meer gehad.
Carnaval zit er weer op en de subs hebben goed hun werk gedaan.
Bij een meting in de optocht schuin voor de stack kwam de meter op 104,3 dB.
Volgens mij wel een goede waarde voor in de buitenlucht.
Nu weer rustig de tijd om alles weer netjes aan te sluiten zodat het volgend jaar plug&play is.
Topic: Sub hoornkasten fase richting testen (1-3-2011 11:51:00)Bij een meting in de optocht schuin voor de stack kwam de meter op 104,3 dB.
Volgens mij wel een goede waarde voor in de buitenlucht.
Nu weer rustig de tijd om alles weer netjes aan te sluiten zodat het volgend jaar plug&play is.
Deze stappen heb ik doorlopen (op het haar ding na)
De subs staan nu alle 4 in fase.
Maar.... slaan ze nu positief of negatief uit?
Of maakt dat voor een sub hoornkast niet uit?
Topic: Sub hoornkasten fase richting testen (1-3-2011 11:14:00)De subs staan nu alle 4 in fase.
Maar.... slaan ze nu positief of negatief uit?
Of maakt dat voor een sub hoornkast niet uit?
Ik heb een stackje staan van 4 cerwin vega sub hoornkasten.
Hierbij merkte ik op dat er een fase draaing tussen de 2 sets.
Als ik namelijk 2 subs aan heb staan en de andere 2 ook open draai, heffen ze de bas op.
Maar nu is dus de vraag hoe ik bij een hoornkast kan zien/horen dat de subs goed aangesloten zijn.
Qua geluid lijkt er geen verschil in te zitten tussen de subs.
Ik wil ze natuurlijk op de juiste manier aansluiten zodat alles goed werkt.
Topic: Speakers opwarmen? (25-2-2011 15:23:00)Hierbij merkte ik op dat er een fase draaing tussen de 2 sets.
Als ik namelijk 2 subs aan heb staan en de andere 2 ook open draai, heffen ze de bas op.
Maar nu is dus de vraag hoe ik bij een hoornkast kan zien/horen dat de subs goed aangesloten zijn.
Qua geluid lijkt er geen verschil in te zitten tussen de subs.
Ik wil ze natuurlijk op de juiste manier aansluiten zodat alles goed werkt.
Speakers staan allemaal op een wagen,dus zijn allemaal vrij koud voor gebruik.
Morgen eerste optocht,dus kijken of een stack van 4 cv's goed gaat klinken.
Topic: Speakers opwarmen? (22-2-2011 09:13:00)Morgen eerste optocht,dus kijken of een stack van 4 cv's goed gaat klinken.
Carnaval komt er weer aan dus de geluidsset moet ook weer aan het werk.
Nu hebben dus alle speakers een jaartje rust gehad.
Moet ik deze nog rustig aan opwarmen zodat ze niet gelijk maximaal belast gaan worden?
En hoe doe ik dit het beste?
Gaat om Cerwin Vega L-36-PE subs en JBL Eon 15G2 monitors.
Topic: Muziek voor op de carnavalswagen (22-2-2011 09:04:00)Nu hebben dus alle speakers een jaartje rust gehad.
Moet ik deze nog rustig aan opwarmen zodat ze niet gelijk maximaal belast gaan worden?
En hoe doe ik dit het beste?
Gaat om Cerwin Vega L-36-PE subs en JBL Eon 15G2 monitors.
Zo iets?
Gebroeders rossig
Topic: FBT italië (6-8-2010 14:10:00)Gebroeders rossig
Heb wel eens een set gehoord en klonk best goed.
Ook buiten was het geluid netjes.
Was een Top/sub set.
Het mooie van de set ook dat de topjes in de hoornmond van de sub geschoven konden worden voor vervoer.
Topic: Virtual DJ werkt niet meer goed op Macbook (12-7-2010 10:41:00)Ook buiten was het geluid netjes.
Was een Top/sub set.
Het mooie van de set ook dat de topjes in de hoornmond van de sub geschoven konden worden voor vervoer.
Hoe staan de instellingen in het instellingenmenu>geluid van je mac zelf?
Misschien dat deze in de clinch liggen met Virtual DJ.
Topic: 1,5mm2 of 2,5mm2 (18-6-2010 14:36:00)Misschien dat deze in de clinch liggen met Virtual DJ.
Dit wil ik doen omdat ik slechte ervaringen heb met paddestoelen op meerdere plaatsen.
Afgelopen jaar heb ik in een verlichte optocht continue in de wagen gezeten omdat de aardlek er om de 5 minuten uitklapte.
Er was ergens een kabel beschadigd geraakt en reageerde op de aardlek.
Daarbij hebben wij afhankelijk van de aantal motoren 3 a 10 frequentieregelaars bij.
En dat vind de aardlek ook niet helemaal tof bij het inschakelen.
Omdat dit pas in de optocht aan het licht kwam is het voor ons niet mogelijk om te stoppen en eerst het euvel te repareren.
Om dit allemaal tegen te gaan wil ik alles in de technische ruimte overzichtelijk kunnen schakelen.
Doordat dit ook gelabeld gaat worden is dan het probleem snel op te vangen en eventueel op te lossen of snel weer in te schakelen.
Topic: 1,5mm2 of 2,5mm2 (18-6-2010 14:08:00)Afgelopen jaar heb ik in een verlichte optocht continue in de wagen gezeten omdat de aardlek er om de 5 minuten uitklapte.
Er was ergens een kabel beschadigd geraakt en reageerde op de aardlek.
Daarbij hebben wij afhankelijk van de aantal motoren 3 a 10 frequentieregelaars bij.
En dat vind de aardlek ook niet helemaal tof bij het inschakelen.
Omdat dit pas in de optocht aan het licht kwam is het voor ons niet mogelijk om te stoppen en eerst het euvel te repareren.
Om dit allemaal tegen te gaan wil ik alles in de technische ruimte overzichtelijk kunnen schakelen.
Doordat dit ook gelabeld gaat worden is dan het probleem snel op te vangen en eventueel op te lossen of snel weer in te schakelen.
Situatie:
Carnavalswagen met erachter een wagen waarop een technische ruimte komt waarvandaan de gehele wagen wordt aangestuurd.
In deze ruimte komt alle audio - lichtsturing - besturingskast voor motoren en voeding van alle electra.
Mijn opzet is om van de besturingskast met 4 groepen 3polig+Nul door een multicore naar de carnavalswagen te gaan.
Dit is een afstand van ca 10Meter.
Deze kabels worden met hartingconnectors aangesloten op een verdeelkast in de wagen.
Deze zal 16A c-form inbouw wcd's krijgen.
Per wcd gaat er een kabel naar een kast waarin 3 multidim's komen.
Op elke fase komt dus een multidim.
En op de multidim's komen alle lichtslangen en spots.
Ik zal waarschijnlijk niet continu 16A trekken,maar wil uit voorzorg wel ervoor zorgen dat alles het wel aankan.
In de besturingskast komen ook stroomspoelen en een stroommeter zodat ik de faseverdeling netjes kan verdelen.
Zoals het nu eruit ziet komen er 4 multicores tussen de 2 wagens en 3 xlr's
Topic: 1,5mm2 of 2,5mm2 (18-6-2010 11:40:00)Carnavalswagen met erachter een wagen waarop een technische ruimte komt waarvandaan de gehele wagen wordt aangestuurd.
In deze ruimte komt alle audio - lichtsturing - besturingskast voor motoren en voeding van alle electra.
Mijn opzet is om van de besturingskast met 4 groepen 3polig+Nul door een multicore naar de carnavalswagen te gaan.
Dit is een afstand van ca 10Meter.
Deze kabels worden met hartingconnectors aangesloten op een verdeelkast in de wagen.
Deze zal 16A c-form inbouw wcd's krijgen.
Per wcd gaat er een kabel naar een kast waarin 3 multidim's komen.
Op elke fase komt dus een multidim.
En op de multidim's komen alle lichtslangen en spots.
Ik zal waarschijnlijk niet continu 16A trekken,maar wil uit voorzorg wel ervoor zorgen dat alles het wel aankan.
In de besturingskast komen ook stroomspoelen en een stroommeter zodat ik de faseverdeling netjes kan verdelen.
Zoals het nu eruit ziet komen er 4 multicores tussen de 2 wagens en 3 xlr's
Ik zit in dubio.
Ik wil namelijk via een multikabel 16A groepen voeden.
Hiervoor komt een 18aderige multikabel.
Maar kan dit met 1,5mm2 of 2,5mm2.
Na mijn weten is 1,5mm2 geschikt tot 10A en 2,5mm2 tot 16A.
Wat is nou goed en wat fout?
Wil wel zeker weten dat ik gewoon alles kan voeden en niet dat er een stuk rubberkauwgum ligt te smeulen.
Topic: Nieuwe Layout (16-6-2010 22:41:00)Ik wil namelijk via een multikabel 16A groepen voeden.
Hiervoor komt een 18aderige multikabel.
Maar kan dit met 1,5mm2 of 2,5mm2.
Na mijn weten is 1,5mm2 geschikt tot 10A en 2,5mm2 tot 16A.
Wat is nou goed en wat fout?
Wil wel zeker weten dat ik gewoon alles kan voeden en niet dat er een stuk rubberkauwgum ligt te smeulen.
Hier op safari 5 is de layout van het forum een puinhoop.
Als ik een topic aanklik wordt de naam van de poster heel smal.
Ook loopt het antwoord van de poster over in zijn onderste quote. (net of het bij de tekst hoort).
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (2-6-2010 17:03:00)Als ik een topic aanklik wordt de naam van de poster heel smal.
Ook loopt het antwoord van de poster over in zijn onderste quote. (net of het bij de tekst hoort).
Kijk wel uit voor dit!
Verder ben je niet verzekerd om personen te vervoeren achter een tractor.
Zeker niet op de openbare weg.
Tractor is alleen verzekerd voor landbouwwerktuigen te vervoeren,en geen personen.
Voor carnaval hebben wij speciale verzekeringen voor in de optocht verzekerd te zijn.
Daarbij blijft wel dat personen die mee rijden op eigen risico meerijden.
Voor de aggregaat zou ik zelf denk wel met de 10KvA het aandurven,mits deze 3-fase is.
Je hebt dan 3 of 6 groepen van 16A tot je beschikking verdeeld over 3 fasen.
Als je deze netjes verdeel kan je een aardig eind komen.
Meestal kan je een paddestoel erbij huren waar je het op kan verdelen.
Afgelopen jaar een American audio V5000+ en een V6001+ op 1 groep van 16A gehad voor mijn subs.
Dit heeft heel de carnaval netjes gedraaid.
Verder verlichting verdeeld over de rest van de groepen.
Verder ben je niet verzekerd om personen te vervoeren achter een tractor.
Zeker niet op de openbare weg.
Tractor is alleen verzekerd voor landbouwwerktuigen te vervoeren,en geen personen.
Voor carnaval hebben wij speciale verzekeringen voor in de optocht verzekerd te zijn.
Daarbij blijft wel dat personen die mee rijden op eigen risico meerijden.
Voor de aggregaat zou ik zelf denk wel met de 10KvA het aandurven,mits deze 3-fase is.
Je hebt dan 3 of 6 groepen van 16A tot je beschikking verdeeld over 3 fasen.
Als je deze netjes verdeel kan je een aardig eind komen.
Meestal kan je een paddestoel erbij huren waar je het op kan verdelen.
Afgelopen jaar een American audio V5000+ en een V6001+ op 1 groep van 16A gehad voor mijn subs.
Dit heeft heel de carnaval netjes gedraaid.
Verder verlichting verdeeld over de rest van de groepen.