Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van MG
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van MG (Pagina: 2 van 10)
Topic: LEM T4a / D400 versterker ruis?! (14-11-2013 17:52:00)
Uit welk jaar is deze?En dat heeft de L4 maxi versie nog eens 30cm meer laadruimte, op klein rijbewijs.
Sjieke bus Andy!Topic: Flightcase voor aircone? (26-6-2011 04:08:00)Even een vraag die zomaar in me opkomt: in Nederland zeggen we bus of bestelwagen, in België camionette. Is dat gewoon met en met overgewaaid/achtergebleven vanuit de Franstalige gebieden, of zit er nog een verdere gedachte of oorzaak achter?Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (27-5-2011 03:44:00)De overhang vanachter is inderdaad wel behoorlijk lang, echter dacht ik dat dit eveneens het geval was bij de langste versie van de Sprinter.
Echt handig is het natuurlijk allemaal niet meer.
Groeten
PieterOverhang bij een Sprinter is alleen onhandig bij de XXL versie vanaf het 2007 model, dus de L4. De L3 versie vanaf 2007 en de maxi versies van vóór 2007 zijn prima te behapstukken zonder dat je daarbij achter je ongemerkt brokken maakt als je een bocht indraait of inparkeert....Topic: Trussberekening (24-5-2011 01:29:00)Ik zie ze niet, je bedoeld een diagonaal kruis over de "achterwand"?Nee, kijk eens in de achterste bovenhoeken van het care (rechts op de foto). Daar zie je stukken scaffpipe die met dubbele halfcouplers vast zitten om de hoeken te verstevigen.Ah ja, nu zie ik ze. Zat alleen naar de andere achterhoek te loeren, daar is 'ie wat minder goed zichtbaar....Topic: RCF ART 705as VS dB Technologies DVA S08 SUBJES (23-5-2011 00:05:00)Is door ons op "hold" gezet een dik jaar geleden toen we het niet eens werden over het auto incasso formulier.Hier in het Zuiden een soortgelijk verhaal. Importeur zegt enerzijds niet kieskeurig te zijn over het aangaan van dealerschap, maar heeft anderzijds wel nog geen partner gevonden, terwijl er hier toch genoeg kandidaten in de buurt zitten....Topic: Trussberekening (22-5-2011 01:38:00)Ik zie ze niet, je bedoeld een diagonaal kruis over de "achterwand"?Topic: Trussberekening (19-5-2011 18:14:00)Dit topic heet toch 'basis informatie', dan zijn boven omschreven tips toch juist prima? Als ik op gehoor wil werken lees ik wel een topic voor 'ver gevorderde' Topic: Licht aan op de slag van een trommel (28-3-2011 11:08:00)Het stond er zonder toestemming van de gemeente en buiten mijn medeweten.Hahaha, ik hoorde per toeval de discussie tussen de eigenaar van de podiumwagen en Companion aan het begin van de beurs. Het ging over de podiumwagen, maar vooral over het feit dat men wat spullen buiten hun stand had uitgestald. Gevolg: telkens als we langskwamen even gemopperd dat het gangpad wel erg vol stond, waar de standhouder smakelijk om kon lachen. Heerlijk toch! Je kunt er smakelijk om lachen. Ik wil je gezicht wel eens zien als er een brandweer of gemeentelijke controle komt en dat op basis van het niet vrijhouden van de gangpaden, de beurs gesloten wordt en iedereen naar buiten moet.... einde feestje !
Als organisator heb ik mijn verantwoordelijkheid te nemen en te zorgen dat het veilig is. Dat deze standhouder daar erg makkelijk en laconiek over doet is meer tekenend voor hem dan voor mij.
Ik begrijp je punt. Had zelf niet bij deze achterliggende gedachte stilgestaan inderdaad.
Alleen, is dat niet iets wat bijvoorbeeld in een briefing naar de standhouders kenbaar gemaakt dient te worden? (of misschien is dit gebeurt maar luisterde de standhouder niet?) En dan nog een vraag: als de standhouder zich er niks van aantrekt, wat is dan de volgende stap? Ik heb niet het idee gehad dat men de spullen meer in hun stand terug geplaatst heeft. Iemand zonder resultaat aanspreken over de doorgang wil niet zeggen dat het daarmee veiliger wordt.Topic: PA-markt 2011 (23-3-2011 14:44:00)
Vind het nogsteeds minder dat je nergens fatsoenlijk bij kan pinnen xD.Die D400's, dat was ik. Zagen er toch nog zeer netjes uit, of niet? Helaas te netjes voor de PA markt, de biedingen kwamen niet in de richting van mijn vraagprijs, net als bij mijn CDJ400's en de LED aircones. Geen probleem, weer ingepakt en meegenomen.
Ik vond het weer een leuke dag. Samen met een collega de hele dag rondgelopen, gesproken met (vage)bekenden, nieuwe mensen ontmoet en vooral gelachen om de grootste zin en onzin die je tegenkomt. Zelf wat powercons ingekocht, een beamerscherm in nette staat en wat losse stroomkabels.
Wat mij betreft een prima sfeer, een gevarieerd aanbod en vooral leuk om gemoedelijk met iedereen een praatje te maken.Topic: PA-markt 2011 (23-3-2011 14:38:00)Het stond er zonder toestemming van de gemeente en buiten mijn medeweten.Hahaha, ik hoorde per toeval de discussie tussen de eigenaar van de podiumwagen en Companion aan het begin van de beurs. Het ging over de podiumwagen, maar vooral over het feit dat men wat spullen buiten hun stand had uitgestald. Gevolg: telkens als we langskwamen even gemopperd dat het gangpad wel erg vol stond, waar de standhouder smakelijk om kon lachen. Heerlijk toch! Topic: PA-markt 2011 (23-3-2011 14:30:00)
stapel 100 volt speakertjes inbouw voor weinig,
Een Numark mixertje voor een vriend mee gepakt,
en een RCF aktief boxje voor Henkoetnee.
Weinig draadloos spul, en helemaal geen Bose spullen
Verder greep ik mis op een paar mooie monitoren voor beeld.
4 dezelfde, en al voor openingstijd waren ze verkocht
wel erg gelachenMocon Showtechniek uit Maastricht had wat Bose 802's bij zich, die waren echter als allereerste verkocht. Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (21-3-2011 23:47:00)
Ben jij toevallig onlangs bij mij geweest en hebt bij mij de 5 T4A's gekocht? Die waren namelijk ook voor een kerk bedoeld.
De ruis krijg je niet weg als je de originele DSP module erin laat zitten. Bij muziek valt de ruis niet op, bij spraak helaas wel.
DSP modules die defect gaan zijn 99% niet meer te herstellen. Music Service Center in Beegden heeft inderdaad in eigen beheer een analoog alternatief gemaakt om de kasten toch te kunnen blijven gebruiken, maar je DSP keuzes komen dan te vervallen. MSC is een zeer bekwaamd bedrijf, al mijn LEM speakers zijn toentertijd bij hun geweest om kinderziektes te verhelpen.
De ruis is uiteraard met name hoorbaar via de hoge tonen driver. Je zou die kunnen loshalen. Je hebt dan weinig last meer van de ruis, maar je kerk zal na 2 diensten geen mensen meer trekken verwacht ik
Topic: Vlaggetje voor draadloze microfoons (11-11-2013 15:43:00)De ruis krijg je niet weg als je de originele DSP module erin laat zitten. Bij muziek valt de ruis niet op, bij spraak helaas wel.
DSP modules die defect gaan zijn 99% niet meer te herstellen. Music Service Center in Beegden heeft inderdaad in eigen beheer een analoog alternatief gemaakt om de kasten toch te kunnen blijven gebruiken, maar je DSP keuzes komen dan te vervallen. MSC is een zeer bekwaamd bedrijf, al mijn LEM speakers zijn toentertijd bij hun geweest om kinderziektes te verhelpen.
De ruis is uiteraard met name hoorbaar via de hoge tonen driver. Je zou die kunnen loshalen. Je hebt dan weinig last meer van de ruis, maar je kerk zal na 2 diensten geen mensen meer trekken verwacht ik
Als diskjockey ben in geen die-hard geluidstechnicus. Ik zie regelmatig bij de festivals en evenementen de welbekende vlaggetjes staan, van oa Shure en Sennheiser. Wie kan mij in simpele taal uitleggen wat die vlag precies doet en hoe dat werkt? Wanneer weet je of je wel of geen vlag nodig hebt? En soms zie ik meerdere vlaggen naast elkaar staan, wat is daar de meerwaarde van of welke gedachte zit daar achter?
Topic: Beschermhoes Opera Live 405 (29-4-2012 13:58:00)Wij maken speakerhoezen inmiddels ook in eigen beheer, inclusief logo van de klant of andere gewenste opdrukken.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (21-8-2011 14:11:00)dj-nsp schreef:
Zo flink bakkie! neemt gelijk 2 plaatsen in bezitUit welk jaar is deze?
Sjieke bus Andy!
Ik heb nog 2 kisten van DAP staan, nooit gebruik, die zijn 22 inch ipv 19". Passen er 2 prima in samen.
Topic: Meatracks (31-5-2011 19:30:00)Inderdaad heel compact! Netjes. Wat voor een bus is het?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (29-5-2011 13:26:00)davy gabriels schreef:
Enig idee hoeveel een vrachtwagen meer kost aan taks en verzekering als een camionette(dus <3500kg)?)pieter( schreef:
Yoghurt schreef:
De extra verlengde Daily is inderdaad heel erg lang. Groot nadeel daarbij is dat merendeel van die lengte achter de achteras zit. Merk je met drempels, instaphoogte, bakoverhang in bochten, en geslinger op hogere snelheden en uiteraard met laden.Echt handig is het natuurlijk allemaal niet meer.
Groeten
Pieter
big bang schreef:
MG schreef:
big bang schreef:
met een stuk scaffpipe (horizontale schoren als het ware).Dré schreef:
MickeyMick schreef:
Waarom is new line eigenlijk geen rcf dealer?Overigens is dit gewoon een vraag die me opkomt, na het zien van de foto die gemaakt is op een klus van een collega hier uit het dorp.
Topic: Trussberekening (22-5-2011 01:35:00)big bang schreef:
met een stuk scaffpipe (horizontale schoren als het ware).Een vraag die bij mij opkomt: in hoeverre is het safe om een truss carre te plaatsen, waarbij de voorste rij truss echter onderbroken is? Dus een U op poten, met aan de open kant van de u links en rechts 1 meter truss. Dit dus.
Topic: Basisinformatie geluid (21-4-2011 09:27:00)JeroenVDV schreef:
En nu wortels uit de oren en leren op het gehoor te werken.Roy, je kunt eens contact opnemen met Eric Dieteren van Ikon Entertainment. Hij heeft de afgelopen maanden, zo niet 1,5 jaar, de LED show van Slagerij van Kampen ontwikkeld en zal je een hoop informatie kunnen geven. Eric woont in Landgraaf, ik kan je eventueel met hem in contact brengen. Succes!
Topic: PA-markt 2011 (24-3-2011 00:06:00)Companion schreef:
MG schreef:
Companion schreef:
watje schreef:
Waar ik ook nog benieuwd naar ben, wat deed het podium daar buiten op de parkeerplaats?Als organisator heb ik mijn verantwoordelijkheid te nemen en te zorgen dat het veilig is. Dat deze standhouder daar erg makkelijk en laconiek over doet is meer tekenend voor hem dan voor mij.
Edit Mod: Fossalta: quote's gefixed, stond een beetje raar
Alleen, is dat niet iets wat bijvoorbeeld in een briefing naar de standhouders kenbaar gemaakt dient te worden? (of misschien is dit gebeurt maar luisterde de standhouder niet?) En dan nog een vraag: als de standhouder zich er niks van aantrekt, wat is dan de volgende stap? Ik heb niet het idee gehad dat men de spullen meer in hun stand terug geplaatst heeft. Iemand zonder resultaat aanspreken over de doorgang wil niet zeggen dat het daarmee veiliger wordt.
DTosh schreef:
Was wel leuk. Erg druk idd! 'sochtens vooral. Heb hier en daar wat kleine dingetjes gescharreld. Nog even met iemand gepraat met 10 LEM D400's aangeboden.Vind het nogsteeds minder dat je nergens fatsoenlijk bij kan pinnen xD.
Ik vond het weer een leuke dag. Samen met een collega de hele dag rondgelopen, gesproken met (vage)bekenden, nieuwe mensen ontmoet en vooral gelachen om de grootste zin en onzin die je tegenkomt. Zelf wat powercons ingekocht, een beamerscherm in nette staat en wat losse stroomkabels.
Wat mij betreft een prima sfeer, een gevarieerd aanbod en vooral leuk om gemoedelijk met iedereen een praatje te maken.
Companion schreef:
watje schreef:
Waar ik ook nog benieuwd naar ben, wat deed het podium daar buiten op de parkeerplaats?Tom schreef:
Dit keer heb ik maar weinig van mijn gading kunnen vinden.stapel 100 volt speakertjes inbouw voor weinig,
Een Numark mixertje voor een vriend mee gepakt,
en een RCF aktief boxje voor Henkoetnee.
Weinig draadloos spul, en helemaal geen Bose spullen
Verder greep ik mis op een paar mooie monitoren voor beeld.
4 dezelfde, en al voor openingstijd waren ze verkocht
wel erg gelachen
De 5000 euro waarover ik spreek was bij Auto Janssen in Landgraaf. Bus afgeven en een week later weer ophalen, ik hoefde verder dus niks zelf te doen en schade + roest werd aangepakt. De 6000 euro is van Autocentrum Op de Kamp, waar een sprinter maxi nog maar 20 cm ruimte heeft in de cabine. De bovenkant spuiten zou dan dus nog best lastig worden.