Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van LEDesign
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van LEDesign (Pagina: 2 van 10)
Topic: Dmx probleem CLS Atmosphere (20-2-2013 23:11:00)
Ik heb in het verleden ook wel eens moeite gehad met Daslight en bepaalde type moving heads. Een echte oplossing heb ik daar nooit voor gevonden, maar een powered usb hub en andere usb poort, alsook de laptop op adapter aansluiten loste vaak al wel het een en ander op.
Probeer eens of je ergens een booster vandaan kan trekken? Of een ander apparaat dat dmx kan genereren. Ik vermoed namelijk dat je dmx signaal 'te zacht' is.
Topic: Dmx probleem CLS Atmosphere (18-2-2013 18:32:00)Probeer eens of je ergens een booster vandaan kan trekken? Of een ander apparaat dat dmx kan genereren. Ik vermoed namelijk dat je dmx signaal 'te zacht' is.
Welke dongle gebruik je?
Doe er eens een dmx booster tussen.
Topic: DMX Recorder (15-2-2013 11:22:00)Doe er eens een dmx booster tussen.
Wij hebben in het verleden standaard panelen gebouwd met enkele industriële drukknoppen. Daarachter een dmx module die volledig vrij programmeerbaar is. Simpele standjes als disco 1/disco 2/strobe/restaurant 1/restaurant 2/etc. is allemaal mogelijk. En niet eens zo heel erg duur.
Mocht je interesse hebben, mail gerust.
Topic: RJ45 - XLR (3-2-2013 16:07:00)Mocht je interesse hebben, mail gerust.
CLS heeft niet altijd dezelfde pinbezetting gehanteerd, en verschilt onderling ook met sommige Martin verlopen.
Hier vind je het originele verloopje. Maar als je slim bent, bel je morgen de Fairlight TD even.
Topic: Ledpar (17-8-2012 22:05:00)Hier vind je het originele verloopje. Maar als je slim bent, bel je morgen de Fairlight TD even.
Eigen creativiteit gebruiken.
Ik wil wel eens 1 vaste kleur pakken op 20%, en dan op 50% een ander kleurtje er overheen laten lopen.
Of om en om, en dan een vast kleurloopje. Magenta/groen bijvoorbeeld.
Speel er mee, er is geen vaste code voor.
Topic: Showtec Galactic Colorstar (13-8-2012 22:35:00)Ik wil wel eens 1 vaste kleur pakken op 20%, en dan op 50% een ander kleurtje er overheen laten lopen.
Of om en om, en dan een vast kleurloopje. Magenta/groen bijvoorbeeld.
Speel er mee, er is geen vaste code voor.
De Highlite aftersales afdeling had er nog 1 digitaal, die heb ik maar even online gezet voor het geval iemand hem ooit zoekt.
www.megafileupload.com/en/file/364206/51312-Color-Star-pdf.html
Topic: Showtec Galactic Colorstar (12-8-2012 16:20:00)www.megafileupload.com/en/file/364206/51312-Color-Star-pdf.html
Ja.
Topic: Showtec Galactic Colorstar (11-8-2012 16:39:00)Wie heeft de handleiding, of een dmx layout voor me?
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (14-5-2012 20:16:00)Wat lees ik hier allemaal joh? Band mixers inprikken in dj tafels? Bandjes mono uitsturen?
Vooropgesteld dat je dit soort problemen met communicatie al voorkomt.
Als ik een drive-in show neerzet met dj en disco PA setje, en er blijkt later ook een bandje te komen, dan gaat de band mixer gebalanceerd naar de processor, en prikt de dj in op de band mixer. Als dj/tech zijnde overleg je gewoon met de band tech dat inprikken prima is, zolang ie maar respectvol is naar jouw PA setje en naar het bruidspaar qua volume. Jij als dj/tech bepaalt het volume, omdat het jouw set is. Band tech is te gast, en heeft gewoon te luisteren. Daar kan nooit discussie over ontstaan.
Geven en nemen, het kan zo makkelijk zijn.
Topic: Electriciteit op podium (29-4-2012 15:22:00)Vooropgesteld dat je dit soort problemen met communicatie al voorkomt.
Als ik een drive-in show neerzet met dj en disco PA setje, en er blijkt later ook een bandje te komen, dan gaat de band mixer gebalanceerd naar de processor, en prikt de dj in op de band mixer. Als dj/tech zijnde overleg je gewoon met de band tech dat inprikken prima is, zolang ie maar respectvol is naar jouw PA setje en naar het bruidspaar qua volume. Jij als dj/tech bepaalt het volume, omdat het jouw set is. Band tech is te gast, en heeft gewoon te luisteren. Daar kan nooit discussie over ontstaan.
Geven en nemen, het kan zo makkelijk zijn.
Ik hield daar in de voorbereiding al rekening mee. Als ik wist dat in een later stadium ergens iets verplaatst zou worden, dan lagen de kabels er al. Gelabeld en verstopt. Zo hoef ik niet met kabels te slepen, en kan ik dmv een paar kabels omsteken de indeling op het podium snel veranderen. Voor spanning deed ik dit ook. Ik leg op veel plekken spanningspunten neer, zodat er nooit iets mis mee kan gaan. Kost wat meer kabel, maar dan heb je wel overzicht.
Topic: 6 speakers op 1 versterker (17-2-2012 17:26:00)Wago heeft ze inderdaad wel. En als het even iets netter mag, twin-adereindhulsjes.
Topic: Geluidsoverlast beperken horeca (17-2-2012 17:25:00)@PvG: ah op die manier. Mijn aansprakelijkheid is gedekt in dit soort kwesties, maar zo ver laat ik het niet komen. Je tip is inderdaad wel erg goed bruikbaar.
De pilaren zijn massief beton inderdaad, zijn onderdeel van de draagconstructie.
@audiopartner: bedankt voor de tip. Ik ga het eerst zelf even proberen, een deskundige erbij halen kan altijd nog. Ik heb vandaag een aantal van deze dingen besteld. Voor die paar tientjes wil ik het wel proberen.
Topic: Geluidsoverlast beperken horeca (17-2-2012 12:27:00)De pilaren zijn massief beton inderdaad, zijn onderdeel van de draagconstructie.
@audiopartner: bedankt voor de tip. Ik ga het eerst zelf even proberen, een deskundige erbij halen kan altijd nog. Ik heb vandaag een aantal van deze dingen besteld. Voor die paar tientjes wil ik het wel proberen.
@PvG: de oplossing die je aandraagt is wel de beste, maar heeft geen financieel draagvlak bij beide partijen. De constructie is toentertijd goedkoper geplaatst, en nu wordt duidelijk waar op bezuinigd is. Ook met andere dingen, niet alleen met audio.
Er wordt nog niet juridisch gespeeld, beide partijen overleggen nog met elkaar zonder rechter of advocaat. Contractueel is echter vastgelegd dat horeca nooit overlast mag veroorzaken voor bioscoop. Andersom is dit niet vastgelegd en in feite mag bioscoop ten allen tijde overlast veroorzaken zonder daarop aangesproken te worden. Een bijzonder contract, op meerdere punten. Wat heeft mijn aansprakelijkheidsverzekering met deze kwestie te maken?
Ik heb geen uitgebreide ervaring met isolatie. Al zou het maar een paar DB schelen, dat zou al voldoende zijn. Het probleem zit hem vermoedelijk in de steunpilaren. Die lopen door het complete gebouw, en brengen trillingen in feite in elke bovenliggende ruimte. Als ik de luidsprekers die daar aan hangen 'zwevend' zou kunnen maken, zou in theorie het probleem verholpen moeten zijn.
@TimD: het geheel staat al in tegenfase, en is relatief recht in een meetinstrument zoals Smaart. Dit heb ik toentertijd al gedaan om de overlast naar buiten te verminderen.
Topic: Geluidsoverlast beperken horeca (17-2-2012 11:31:00)Er wordt nog niet juridisch gespeeld, beide partijen overleggen nog met elkaar zonder rechter of advocaat. Contractueel is echter vastgelegd dat horeca nooit overlast mag veroorzaken voor bioscoop. Andersom is dit niet vastgelegd en in feite mag bioscoop ten allen tijde overlast veroorzaken zonder daarop aangesproken te worden. Een bijzonder contract, op meerdere punten. Wat heeft mijn aansprakelijkheidsverzekering met deze kwestie te maken?
Ik heb geen uitgebreide ervaring met isolatie. Al zou het maar een paar DB schelen, dat zou al voldoende zijn. Het probleem zit hem vermoedelijk in de steunpilaren. Die lopen door het complete gebouw, en brengen trillingen in feite in elke bovenliggende ruimte. Als ik de luidsprekers die daar aan hangen 'zwevend' zou kunnen maken, zou in theorie het probleem verholpen moeten zijn.
@TimD: het geheel staat al in tegenfase, en is relatief recht in een meetinstrument zoals Smaart. Dit heb ik toentertijd al gedaan om de overlast naar buiten te verminderen.
Ik ben benaderd om een probleem op te lossen met geluidsoverlast. De situatie: in 1 pand zitten een bioscoop en een horecazaak. Overdag heeft de horecazaak last van het geluid van de bioscoop, 's avonds en 's nachts heeft de bioscoop last van het geluid uit de horecazaak. Niet alleen lage tonen, maar ook midden tonen komen door.
Vanuit de bioscoop wordt er geen actie ondernomen om dit probleem tegen te gaan. Dit is contractueel vastgelegd voor de bouw. De horecazaak moet zich echter wel aanpassen en dus met een oplossing komen, zonder in te leveren op volume.
De zaak telt 4 luidsprekers, en 1 sub. De luidsprekers hangen in 4 hoeken, gericht naar het midden. 2 luidsprekers hangen aan een muur, 2 luidsprekers hangen aan betonnen steunpilaren. De sub staat op de grond (beton), nabij het midden van de zaak. Onder een houten podium (klankkast?).
Ik ben op zoek naar een permanente oplossing. Ik zat zelf te denken in de hoek van rubber achter de ophangbeugels, maar wellicht is hier een veel geschikter product voor.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (8-1-2012 22:06:00)Vanuit de bioscoop wordt er geen actie ondernomen om dit probleem tegen te gaan. Dit is contractueel vastgelegd voor de bouw. De horecazaak moet zich echter wel aanpassen en dus met een oplossing komen, zonder in te leveren op volume.
De zaak telt 4 luidsprekers, en 1 sub. De luidsprekers hangen in 4 hoeken, gericht naar het midden. 2 luidsprekers hangen aan een muur, 2 luidsprekers hangen aan betonnen steunpilaren. De sub staat op de grond (beton), nabij het midden van de zaak. Onder een houten podium (klankkast?).
Ik ben op zoek naar een permanente oplossing. Ik zat zelf te denken in de hoek van rubber achter de ophangbeugels, maar wellicht is hier een veel geschikter product voor.
Communiceren, de beste methode. De artiest bepaald niet, de betaler bepaald. Tech werkt in opdracht en doet zijn werk. Respecteer elkaar en blijf praten.
Helaas snapt niet elke dj dit. Ook niet elke betaler trouwens. En helaas ook niet elke tech.
Topic: JBL eon g2's (8-1-2012 22:01:00)Helaas snapt niet elke dj dit. Ook niet elke betaler trouwens. En helaas ook niet elke tech.
@ bomdes
De BTW was ik gemakshalve maar even vergeten. Ik werk enkel met ex BTW bedragen.
Reconen moet je gewoon even de tijd voor nemen.
Topic: JBL eon g2's (8-1-2012 16:23:00)De BTW was ik gemakshalve maar even vergeten. Ik werk enkel met ex BTW bedragen.
Reconen moet je gewoon even de tijd voor nemen.
De bruto prijs van een 15" G2 recone is bij mijn Nederlandse inkoopkanaal € 159,-. Komen dan nog wel de verzendkosten bij. New-Line kan deze ook gewoon leveren.
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (2-1-2012 23:10:00)Uitgaande van 2700K lichtbronnetje, waar een flitser rond de 6000K zit. Ja dat doet wel iets met je onderwerp. Enigszins inflitsen had je onderwerp meer bevroren en een natuurlijker kleur gegeven. Zonder afbreuk te doen aan je tegenlicht. Oh, en haal je witbalans van de automaat af en zet die op kunstmatig licht zonder flits. Dat komt al meer in de richting. Witbalans op flitslicht wanneer je een flitser gebruikt. Beste is even een witbalans meting te doen.
Compositie is aardig, maar ik mis de interactie die de band geeft. In de zaal is die overduidelijk aanwezig. Ik herken het echter niet bij de band.
Topic: XLR Kabel testen (2-1-2012 23:04:00)Compositie is aardig, maar ik mis de interactie die de band geeft. In de zaal is die overduidelijk aanwezig. Ik herken het echter niet bij de band.
Je kunt met een beetje multimeter al 'piepen'. Meetpennen op de uiteindes van de kabel; pieptoon. En weerstand in beeld.
Zonde om een kabeltester te kopen als je multimeter zo'n functie heeft.
Topic: Luidspreker valt in zwembad (Tilburg) (26-12-2011 15:33:00)Zonde om een kabeltester te kopen als je multimeter zo'n functie heeft.
Dan is het zaak voor iedereen om alles eens los te laten en gewoon eens objectief naar je eigen werk te kijken - 'wat ben ik nu eigenlijk aan het doen?'
Best goed van tijd tot tijd.
Best goed van tijd tot tijd.