Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Wesley vd H
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Wesley vd H (Pagina: 2 van 10)
Topic: Doorlus stekkerblokken (26-11-2008 20:20:00)
De tweede is het gevolg van het eerste.
Doorkoppelen op mijn systeem heb ik geen probleem mee, wel als dat niet gevraagd word, of erger nog: dat er vanuit gegaan word dat hij door mag prikken. (uiteraard daarbij vermeldend dat hij alleen monitors bij zich heeft. vaak blijkt daarna dan alsnog dat de tech een complete set mee heeft.....)
Als bij/tijdens/na het doorprikken blijkt dat de tech via zijn eigen afluistering een totaal andere klank heeft dan op de PA, zal ik toch echt proberen dat gelijk te trekken, maar dat is eigenlijk dus niet naar eigen wens.....Achter de PA is compleet logisch te verklaren voor Tapeshow boeren.
Makkelijk laden lossen(niet door de mensen heen).
Snel weer weg voor de eventuele volgende show.
Ruimte om je tafel en geen mensen weg hoeven te houden(Er staan uiteraard geen hekken zoals bij een vooraf besproken FOH)
Maar vooral duidelijk zicht op de artiest.
Tijdens het eerste nummer ben ik vaak met de monitormix bezig.(Eerst de artiest tevreden houden)
In de regel is de artiest/ het boekingsbureau degene die jou direct betaald.
Ten tweede:
Ik krijg netjes een lijstje met locaties van die maand, en daarbij vemeld of er eigen PA gebouwd moet worden of dat we enkel een monitor set mee hoeven te nemen.
Vervolgens bel ik de geluidsbureau's wat voor PA er staat en of dit voldoende is qua Power/kwaliteit.
Ten derde:
Er zijn locaties genoeg waar ik tijdens de show via de asl vraag hoe de verhouding in de zaal is, en of het klinkt.
Maar dit zijn locaties waar ik zelf niet de ruimte/tijd heb om uitgebreid voor de PA te gaan luisteren. (Pas 1 keer meegemaakt dat ik zelf totaal niet voor de PA ben geweest, maar daar was die middag gesoundchekt om dit probleem dus op te vangen)
Verder vraag ik altijd of ze me op de tafel recht kunnen zetten. En als ik de EQ instellingen van het front niet vertrouw of die recht kunnen.Topic: Geluidskwaliteit evenementen? "Mode" of slechte kwaliteit? (31-8-2008 14:14:00)
Verder een uitstekend setje, zometeen weer mee op pad!Dat opdringerige hoog heb je dan weer minder last van als je er P1200's achter hangt. Alleen op D12's gaat de set een behoorlijk stukje harder . Maare met een EQ'tje is dit prima te verhelpen overigens.
Overigens best netjes, een C7 set voor een disco?!. Prima te handelen en goed geaccepteerd.Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (7-3-2008 13:37:00)Zoals ik al zei, als er een prima geluid hangt waar ik op mag prikken GRAAG Bill's bar markelo is zo'n tent.
Flinke EAW kasten aan het dak, dikke prima!Topic: inprikken tape actjes (4-12-2007 22:24:00)
Laatst een discussie gevoerd over wat makkelijker zou zijn als stroombekabeling voor een licht en geluidsbedrijf.
Persoonlijk zou ik het liefst werken met schuko kabels op verschillende lengtes (Bijv. 5/10/15) en alle verdeel blokjes met standaard 1 metertje kabel eraan. Maar als je bijvoorbeeld een blokje door wil lussen ben je alweer 1 van de 4 aansluitingen kwijt, en ziet het er vaak wat rommelig uit op een of andere manier.
Zouden er stroomverdeel blokken die naast de 4 connectoren op de bovenkant ook nog 1 Schuko uit hebben op de voorkant?
Of zou dit zonder AL te veel moeite te maken zijn?
Ik weet dat er blokken zijn waar er aan de andere kant een kabel uitkomt met daaraan een contra, maar ik bedoel echt een aansluiting op het blok zelf.
Mij lijkt dit me het gemakkelijkste systeem, en op deze manier kun je de blokken netjes op elkaar doorlussen.
Topic: Dynacord in the Sting (25-11-2008 18:47:00)Persoonlijk zou ik het liefst werken met schuko kabels op verschillende lengtes (Bijv. 5/10/15) en alle verdeel blokjes met standaard 1 metertje kabel eraan. Maar als je bijvoorbeeld een blokje door wil lussen ben je alweer 1 van de 4 aansluitingen kwijt, en ziet het er vaak wat rommelig uit op een of andere manier.
Zouden er stroomverdeel blokken die naast de 4 connectoren op de bovenkant ook nog 1 Schuko uit hebben op de voorkant?
Of zou dit zonder AL te veel moeite te maken zijn?
Ik weet dat er blokken zijn waar er aan de andere kant een kabel uitkomt met daaraan een contra, maar ik bedoel echt een aansluiting op het blok zelf.
Mij lijkt dit me het gemakkelijkste systeem, en op deze manier kun je de blokken netjes op elkaar doorlussen.
Wat wel erg grappig is aan die lange Line aray's is de achterkant.
Het onderste kastje is geladen en werkt, bij de rest gaat er niet eens een kabel heen.
Topic: D&B C7 set (14-10-2008 23:13:00)Het onderste kastje is geladen en werkt, bij de rest gaat er niet eens een kabel heen.
Ik, maar bij mijn weten kun je deze drivers niet zo kopen, en als je bijvoorbeeld een kapotte hebt wordt het teruggestuurd naar D&B zodat zij hem repareren. Dus je zult er zomaar niet aan komen. En daarbij heb je ook D&B Versterkers nodig om het setje zo te laten klinken. Dus zo'n setjes precies nabouwen gaat hem niet worden.
Topic: allround freelance dj's gezocht in de regio Eindhoven (20-9-2008 13:23:00)Een geluidsman hoeft niets mee nemen? Ik neem op mijn geluidsklusjes toch echt wel iets mee.
Standaard sleur ik een trolley achter me aan met daarin minimaal: Koptelefoon, Verlopendoos, Mini Maglite en Leatherman.
Dat dit niet in verhouding staat tot een DJ die een complete legale collectie meeneemt oke, maar als geluidsman neem ik toch zeker ook wel spullen mee.
Topic: Welke Front check, Soundcheck nummers (17-9-2008 12:57:00)Standaard sleur ik een trolley achter me aan met daarin minimaal: Koptelefoon, Verlopendoos, Mini Maglite en Leatherman.
Dat dit niet in verhouding staat tot een DJ die een complete legale collectie meeneemt oke, maar als geluidsman neem ik toch zeker ook wel spullen mee.
Ilse de lange - I'm not so tough.
Puur omdat ik dat nummer van voor tot achter ken.
Overigens gebruik ik ook regelmatig: Tracy chapman - Fast car.
Topic: Reloop Digital Jockey (9-9-2008 22:52:00)Puur omdat ik dat nummer van voor tot achter ken.
Overigens gebruik ik ook regelmatig: Tracy chapman - Fast car.
Ondertussen al iemand die ermee heeft mogen spelen of hem zelf heeft?
Topic: Geluidskwaliteit evenementen? "Mode" of slechte kwaliteit? (3-9-2008 01:14:00)jakkes72 schreef:
De eerste die je aangeeft geeft al aan dat veel tapeset-mixers ACHTER de luidsprekers staan, daar begint het drama al.De tweede is het gevolg van het eerste.
Doorkoppelen op mijn systeem heb ik geen probleem mee, wel als dat niet gevraagd word, of erger nog: dat er vanuit gegaan word dat hij door mag prikken. (uiteraard daarbij vermeldend dat hij alleen monitors bij zich heeft. vaak blijkt daarna dan alsnog dat de tech een complete set mee heeft.....)
Als bij/tijdens/na het doorprikken blijkt dat de tech via zijn eigen afluistering een totaal andere klank heeft dan op de PA, zal ik toch echt proberen dat gelijk te trekken, maar dat is eigenlijk dus niet naar eigen wens.....
Makkelijk laden lossen(niet door de mensen heen).
Snel weer weg voor de eventuele volgende show.
Ruimte om je tafel en geen mensen weg hoeven te houden(Er staan uiteraard geen hekken zoals bij een vooraf besproken FOH)
Maar vooral duidelijk zicht op de artiest.
Tijdens het eerste nummer ben ik vaak met de monitormix bezig.(Eerst de artiest tevreden houden)
In de regel is de artiest/ het boekingsbureau degene die jou direct betaald.
Ten tweede:
Ik krijg netjes een lijstje met locaties van die maand, en daarbij vemeld of er eigen PA gebouwd moet worden of dat we enkel een monitor set mee hoeven te nemen.
Vervolgens bel ik de geluidsbureau's wat voor PA er staat en of dit voldoende is qua Power/kwaliteit.
Ten derde:
Er zijn locaties genoeg waar ik tijdens de show via de asl vraag hoe de verhouding in de zaal is, en of het klinkt.
Maar dit zijn locaties waar ik zelf niet de ruimte/tijd heb om uitgebreid voor de PA te gaan luisteren. (Pas 1 keer meegemaakt dat ik zelf totaal niet voor de PA ben geweest, maar daar was die middag gesoundchekt om dit probleem dus op te vangen)
Verder vraag ik altijd of ze me op de tafel recht kunnen zetten. En als ik de EQ instellingen van het front niet vertrouw of die recht kunnen.
Ik weet niet of dat Belle Perez optreden dat net werd aangedragen een Tapeshow is of dat het echt een concert of iets was?
Want je moet er rekening mee houden dat je bij bijvoorbeeld tapeshows ook andere factoren hebt waar het van af kan hangen.
Dingen als: Geen mogelijkheid om op front te gaan luisteren, inprikken bij een bedrijf dat het geluid op front naar hun eigen wens gaat "aanpassen", (eentje die eigenlijk niet zou mogen maar) vermoeidheid van de tapeshow boer.
Slecht geluid kan veel redenen hebben.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (28-8-2008 12:09:00)Want je moet er rekening mee houden dat je bij bijvoorbeeld tapeshows ook andere factoren hebt waar het van af kan hangen.
Dingen als: Geen mogelijkheid om op front te gaan luisteren, inprikken bij een bedrijf dat het geluid op front naar hun eigen wens gaat "aanpassen", (eentje die eigenlijk niet zou mogen maar) vermoeidheid van de tapeshow boer.
Slecht geluid kan veel redenen hebben.
Dit is inderdaad ook een wat ik bedoelde.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (28-8-2008 11:49:00)Ik denk dat het hier wat overtrokken wordt.
Zelfs Jeroen gaat niet werken als ie half in coma ligt nee.
Maar als je behoorlijk ziek bent, maar met medicijnen jezelf goed staande kunnen houden snap ik dat hij gaat werken.
Ik weet niet of je zelf freelance't of iets dergelijke? Daar gebeurt het wel vaker dat mensen toch komen werken.
Redenen als Inkomsten verlies, je collega's niet willen laten zitten, of een show schuiven die alleen jij kent.
En nee al deze dingen doe je niet als je half dood gaat, maar zoals ik al zei: als je jezelf best staande kunt houden doe je dat wel.
PS: Met een gebroken en ingegipste arm een show schuiven kan ook is gebleken
Topic: Dance Parade Rotterdam (13-8-2008 16:03:00)Zelfs Jeroen gaat niet werken als ie half in coma ligt nee.
Maar als je behoorlijk ziek bent, maar met medicijnen jezelf goed staande kunnen houden snap ik dat hij gaat werken.
Ik weet niet of je zelf freelance't of iets dergelijke? Daar gebeurt het wel vaker dat mensen toch komen werken.
Redenen als Inkomsten verlies, je collega's niet willen laten zitten, of een show schuiven die alleen jij kent.
En nee al deze dingen doe je niet als je half dood gaat, maar zoals ik al zei: als je jezelf best staande kunt houden doe je dat wel.
PS: Met een gebroken en ingegipste arm een show schuiven kan ook is gebleken
Haha ik zal in het vervolg eens alle reacties lezen.
Topic: Dance Parade Rotterdam (13-8-2008 12:55:00)Had je geen laag tekort? of hebben de toppen ten opzichte van de subs zachter staan spelen, en was die hoeveelheid toppen voor de spreiding?
Topic: Post hier je gig logs (8-7-2008 18:33:00)Dan liep New-line al aardig voor met "Gig log koning" viccus.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (14-4-2008 21:58:00)Ik zou het persoonlijk niet doen. D12's zijn een stuk lichter, beter uitwisselbaar voor eventueel andere D&B kastjes, optie om los te verhuren, en UITERAARD het geweldige PONG dat op de D12's zit
Die voordelen wegen voor mij niet op tegen een extra EQ'tje in je rack. Want mischien heb je nu die power niet nodig, maar weet jij veel wanneer wel of als je de set aan iemand verhuurt. Het scheelt best een bak heb ik ervaren.
Mag ik vragen van welk bedrijf je dit setje hebt gekocht? of was hij gewoon nieuw en komt hij van audio-pro?
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (14-4-2008 18:33:00)Die voordelen wegen voor mij niet op tegen een extra EQ'tje in je rack. Want mischien heb je nu die power niet nodig, maar weet jij veel wanneer wel of als je de set aan iemand verhuurt. Het scheelt best een bak heb ik ervaren.
Mag ik vragen van welk bedrijf je dit setje hebt gekocht? of was hij gewoon nieuw en komt hij van audio-pro?
miel schreef:
Minpunt was het iets te opdringerige hoog uit die toppen, dus die heb ik toch wel een aantal dB teruggedraaid.Verder een uitstekend setje, zometeen weer mee op pad!
Overigens best netjes, een C7 set voor een disco?!. Prima te handelen en goed geaccepteerd.
Ik denk dat het begrip lichtman hier iets te breed genomen wordt. Bij een disco'tje ja mischien wel.
Maar tijdens een willekeurig concert/houseparty/festival heb ik liever een lichtman die een perfecte show neerzet en van mij part half dood achter zijn tafel zit. Dan iemand die er echt van geniet maar er regelmatig naast zit.
Topic: inprikken tape actjes (12-12-2007 18:36:00)Maar tijdens een willekeurig concert/houseparty/festival heb ik liever een lichtman die een perfecte show neerzet en van mij part half dood achter zijn tafel zit. Dan iemand die er echt van geniet maar er regelmatig naast zit.
Helemaal mee eens. Echter is het wel zo dat de keren dat je inprikt de set als het goed is correct is afgeregeld.
Anders prik je niet in
Enne dat je act een eigen sound heeft snap ik, maar die eigen sound wordt meestal toch uit je rackje geworpen, en niet op je versterkers gemaakt. Dus klinkt het naar wens.
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, en gaat deze vlieger niet overal op.
Maar ik bedoel te zeggen dat je als het goed is niet radicaal hoeft te gaan eq'en aan de staande set.
Topic: inprikken tape actjes (10-12-2007 18:11:00)Anders prik je niet in
Enne dat je act een eigen sound heeft snap ik, maar die eigen sound wordt meestal toch uit je rackje geworpen, en niet op je versterkers gemaakt. Dus klinkt het naar wens.
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, en gaat deze vlieger niet overal op.
Maar ik bedoel te zeggen dat je als het goed is niet radicaal hoeft te gaan eq'en aan de staande set.
Ja maar wees eerlijk, dat zijn echt alleen een beetje de A artiesten. En die zitten over het algemeen bij grotere bedrijven waardoor wij ons helemaal geen zorgen hoeven te maken over die gage's... Dat doet de baas wel.
Topic: inprikken tape actjes (5-12-2007 21:45:00)larzzzie schreef:
Hou op over D&B, busjes en tape-act-technici. Wat wordt je daar toch ongelooflijk moe van. Van prima Martin Wavefront sets tot synco line-arraytjes en dikke SP-sets... groot of klein... het bakwagentje met C7 lokt altijd... En er zijn er bij die het dan werkelijk waar nog neer zetten ook Drama. Verder zijn het wel aardige gastenFlinke EAW kasten aan het dak, dikke prima!
Nope, die kling & Freitag set was met Milk Inc.