Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Steijntje
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 135 bijdrage(n) van Steijntje (Pagina: 2 van 7)
Topic: dateq apollo of de lpm 7.3?? (22-5-2004 18:33:00)
- VCA crossfader met punch-in (transform) knoppen
- de beatcompare-ledjes (in mijn ogen volstrekt zinloos, maar goed)
- split pfl (pfl op ene, master op andere kant van koptelefoon)
- aansluiting voor een lampje
- galvanisch gescheiden uitgang voor lichtsturing
- sub output (voor subwoofer, frequentie niet regelbaar, redelijk onbruikbaar)
De LPM7.3 heeft als extra:
- intern volledig modulair opgebouwd
- 3 ingangen per kanaal (7 microfoons i.p.v. 2, meer line-inputs)
- balance-regelaar per kanaal i.p.v. 1 voor het totaal
- monitor-output schakelbaar tussen master en pfl (bij de Apollo hoor je alleen main als alle kanaal-pfl's uitstaan)
- output schakelbaar naar mono
- effect send afluisterbaar op pfl
- pfl line-output (dus voorbeluistering kan ook naar een versterker worden gestuurd)
- ALPS conductive plastic superfader als optie leverbaar
Al met al zit de 7.3 technisch mooier in elkaar en is hij makkelijker te servicen. Als je de extra's van de Apollo niet nodig hebt zou ik zelf de 7.3 kopen. Hé, wacht even... dat heb ik ook gedaan!
PS Dateq ziet zelf beide mixers niet zitten. In de folder van de Apollo én de 7.3 zien we een vrouw achter een...XTC!Maarjah, als je voor € 90 euro die extra's wel mee kan pakken moet je voor de LPM 7.3 neem ik aan? Topic: Wat kosten jullie nou? (17-5-2004 23:41:00)
Zit nu ergens op een gang in ahoy' (met mn laptop ;) :P via vnc doorgebounced naar mn pctje thuis en via daar het internet op... god i love vodafone connect)....
De nieuwe speler van technics staat rechtsonder in die filmpjes van tiesto als ie award krijgt!Zit jij IN ahoy? Topic: Noodoplossing Powercon verloopje (20-3-2004 19:56:00)Precies powercons verankeren zich veel beter in het contact. Die trek je er niet zomaar uit. Daarnaast zijn ze iets kleiner, maarjah daar vergaat de wereld niet van . Topic: grote party organiseren hoe en wat?? (17-3-2004 21:50:00)
OK Didier , maar ik wilde alleen maar aangeven dat het me wel verstandig lijkt om van dit soort DJ's wel eerst te weten wat ze van plan zijn en wat ze gaan draaien. Dit kan natuurlijk ook in de vorm die jij hierboven voorstelt. Topic: grote party organiseren hoe en wat?? (17-3-2004 21:31:00)
Voorbereide sets mag je niet doen man! Mensen willen zich amuseren en als die set nu toevallig niet 100% in het rijtje past van wat de mensen willen horen, dan ga je toch gewoon van de rechte lijn af??
Als ik ergens naartoe ga voor een uurtje, dan weet ik meestal ook wel welke nummers ik van plan ben om te draaien (niet dat ik mijn set volledig voorbereid dus), maar als ik merk dat ze op het één of ander een stuk meer reageren, dan stap ik snel af van het plan hoor!
Hopelijk maak ik niemand kwaad met wat ik nu ga zeggen:
Organisatoren: geef eens wat meer vertrouwen aan de DJ's!!!
Ik merk dat er steeds meer nieuwe organisatoren de kop opsteken en allemaal hebben ze diezelfde starre houding: "mijn idee is het juiste en al de rest zijn marionnetjes die maar moeten meelopen". Voor een deel hebben die organisatoren gelijk, maar niet helemaal: laat de DJ zijn ding doen! Je spreekt een stijl af, maar binnen deze stijl moet je de DJ ademruimte geven, anders kun je gewoon een CD opleggen (komt bovendien véél goedkoper uit hoor!).
Ik ben deze week opnieuw een fuif kwijtgespeeld omdat ik geen "ja-knikker" wou spelen. Nou, het doet me geen pijn hoor, ik heb fuiven genoeg waar ik wil mezelf kan zijn en waar ik gevraagd wordt door organisatoren die ervaring hebben. Maar ik vind het wel erg voor de organisatoren die met hun ogen open trappen in vallen van mensen die wél "ja-knikker" spelen en daardoor wel "een goeie DJ" lijken te zijn. Voor de duidelijkheid: ik val hier niemand mee aan, ik probeer gewoon andere organisatoren te laten inzien dat ze die fout niet mogen maken voordat het te laat is, moesten die andere organisatoren toevallig meelezen: ik blijf jullie voor de 100% alle succes toewensen!!
Jongens, als jullie iets willen organiseren, dan steun ik jullie VOLLEDIG!! Maar laat de DJ zijn ding doen binnen het genre dat je afgesproken hebt! Echt waar, zo zorg je voor het meeste kans op slagen!Je hebt gelijk DSalembier, maar hij wilde DJ's laten draaien die nog nooit voor een groot publiek hebben gestaan. Dit om hen ervaring op te laten doen. Dan lijkt het me toch wel verstandig om te weten wat ze gaan draaien en hoe hun programma eruit gaat zien. Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (13-3-2004 22:01:00)In theorie werkt het allemaal heel goed jah, dat als het niet geregeld is dat je dan kunt zeggen ik ga er vandoor. Maar weinig mensen zullen dit ook echt doen, om de simpele reden dat dit je reputatie niet ten goede komt. Vele drive-ins moeten het hebben van mond op mond reclames. En de roddel dat de drive-in zomaar is vertrokken komt je reputatie niet ten goede!
Aan de andere kant is er een lijn van het onaanvaardbare, onmenselijk of onveilig. En wees nou eerlijk; van een wat krappere opstelling vallen we toch niet neer? Een drive-in moet toch een beetje flexibel zijn.
Daarnaast lees ik ergenissen waarvan ik denk: hoe vaak ga je on the road? Ik bedoel: 'Wijzigingen in het programma' dat hoort er toch af en toe bij. Een beetje creatieve DJ vertelt er een mooi verhaaltje bij en de klant is tevreden. Alles hoeft niet tot in detail vast te liggen. We worden er voor betaald te entertainen/ muziek te draaien en niet te zeuren over het zorgvuldig naleven van elk miniem regeltje, en tjaah dat dit niet altijd volgens afspraak gebeurd.Topic: Contract (11-3-2004 21:19:00)
Verder snap ik het wel, dat-ie zijn contract niet zomaar prijsgeeft voor iedere Newbie om te kopiëren. In zoiets helemaal dichttimmeren gaat mogelijk veel geld, maar zeker ook veel tijd zitten. Het is ook wat zijn bedrijf onderscheidt van de niet-100%-pro's of pro's-in-wording.
Helpen is ok, dat wordt hier ook goed gedaan, maar voorkauwen, tsja.Ik bedoel juist dat Tom veel mensen kent! En dat het daarom niet zoveel geld hoeft te kosten.
Daarnaast heb ik het helemaal niet over het feit dat hij zijn duur gekochte contracten niet prijs wil geven, maar over het feit dat het zoveel geld moet kosten.Topic: Contract (11-3-2004 20:57:00)
wat je zoal in een contrakt moet hebben staan,
het is nog zeker geen kontrakt hoor.......
En denk er om, één woordje verkeerd, en je kan grote problemen hebben als er iets fout gaat.
Als je er weinig of geen verstand van hebt, kan je beter door een vakman een kontrakt laten opstellen.
Maar goed, zelf weten.
Tis jouw feesieSorry hoor, maar ik vind dat een contract aanschaffen van 275 euro wel erg ver gaan. Het kan dan wel door een jurist nagekeken zijn en het is dan wel een investering, maar ik weet zeker dat bepaalde bedrijven of personen het zeker voor je na willen kijken tegen een geringe prijs. Je maakt me niet wijs Tom dat jij daarvoor de juiste mensen kent . Topic: Welke lichtafel. (26-2-2004 22:16:00)Heb je een link naar die lichttafel toe?Topic: Welke lichtafel. (25-2-2004 19:30:00)Ik (We) haakte(n) eigenlijk in op de vraag van Martin SR. Topic: Welke lichtafel. (25-2-2004 13:34:00)Behringer LC 2412. Met een beetje programmeer werk is deze perfect geschikt voor zowel (eenvoudig) intelligent licht als conventioneel (parren ed). Topic: Carnaval 2004 (23-2-2004 15:11:00)
home.pi.be/~troncq23/discobarzentex/mariagaardfuif.html
home.pi.be/~troncq23/discobarzentex/collegefuif.html
home.pi.be/~troncq23/discobarzentex/nieuwjaar2003.htmlHet heeft misschien niets met scans te maken, maar hoe heb je in godsnaam die truss gestapeld, bij die foto's van nieuwjaar 2003? Topic: scans in kamer (19-2-2004 17:53:00)
Victor schreef:
De Apollo heeft een paar dingetjes die de LPM7.3 niet heeft:- VCA crossfader met punch-in (transform) knoppen
- de beatcompare-ledjes (in mijn ogen volstrekt zinloos, maar goed)
- split pfl (pfl op ene, master op andere kant van koptelefoon)
- aansluiting voor een lampje
- galvanisch gescheiden uitgang voor lichtsturing
- sub output (voor subwoofer, frequentie niet regelbaar, redelijk onbruikbaar)
De LPM7.3 heeft als extra:
- intern volledig modulair opgebouwd
- 3 ingangen per kanaal (7 microfoons i.p.v. 2, meer line-inputs)
- balance-regelaar per kanaal i.p.v. 1 voor het totaal
- monitor-output schakelbaar tussen master en pfl (bij de Apollo hoor je alleen main als alle kanaal-pfl's uitstaan)
- output schakelbaar naar mono
- effect send afluisterbaar op pfl
- pfl line-output (dus voorbeluistering kan ook naar een versterker worden gestuurd)
- ALPS conductive plastic superfader als optie leverbaar
Al met al zit de 7.3 technisch mooier in elkaar en is hij makkelijker te servicen. Als je de extra's van de Apollo niet nodig hebt zou ik zelf de 7.3 kopen. Hé, wacht even... dat heb ik ook gedaan!
PS Dateq ziet zelf beide mixers niet zitten. In de folder van de Apollo én de 7.3 zien we een vrouw achter een...XTC!
En daar ben ik het roerend mee eens. Het is juist zinvol te wijzen op het feit dat iemand bijvoorbeeld voor een nooduitgang staat. Dit voegt misschien wel niets toe aan het betreffende topic en past dan wel niet bij het onderwerp, maar mensen leren wel van deze kritiek! Dat zijn juist punten waar mensen van kunnen leren. We hebben hier namelijk te maken met veel drive-in shows. Daarvan wordt verwacht dat ze alles tegelijk regelen; van geluid tot licht en het randgebeuren erom heen.
Topic: Antwoordapparaat (28-4-2004 21:48:00)Inderdaar, ik ben ook voor een antwoordapparaat. Het is wel zo klantvriendelijk om te laten weten wanneer je wel aanwezig bent en hoe ze je anders kunnen bereiken. Een blijvende rinkelende telefoon past niet echt bij een bedrijf. En wat betreft die kantooruren, lekker strak houden aan houden .
Topic: EUROLIGHT LC2412 (20-4-2004 16:37:00)Het is wel mogelijk, zolang je met je vinger zelf mee blijft tappen. Maar dat is die snelheid overneemt is niet mogelijk helaas.
Topic: TMF Awards 2003 (10-4-2004 20:33:00)QuincMan schreef:
Haha dat je daar op gelet heb... De meesten letten op Hillary...Zit nu ergens op een gang in ahoy' (met mn laptop ;) :P via vnc doorgebounced naar mn pctje thuis en via daar het internet op... god i love vodafone connect)....
De nieuwe speler van technics staat rechtsonder in die filmpjes van tiesto als ie award krijgt!
RonnieB schreef:
voor mij zoveel mogelijk powercon in mn apparatuur! weet je hoelang een dronken iemand erover doet om uit te vinden hoe zoiets los gaat?DSalembier schreef:
Ik begrijp die bezorgdheid wel hoor, steijntje (en BTW: het is Didier, niet DSalembier ). Zou je dan niet beter ergens een klein fuifke vooraf houden, ergens op een vrijdagnacht in een gewoon café daj zelf een installatie neerplant, zonder al te veel reclame (betaald door de bazin van de zaak bv), gewoon om de DJ's eerst eens live aan het werk te horen? Lijkt me een stuk beter idee dan ze echt met een voorgekauwde tracklist te laten werken hoor!DSalembier schreef:
Oei, de droom valt in duigenVoorbereide sets mag je niet doen man! Mensen willen zich amuseren en als die set nu toevallig niet 100% in het rijtje past van wat de mensen willen horen, dan ga je toch gewoon van de rechte lijn af??
Als ik ergens naartoe ga voor een uurtje, dan weet ik meestal ook wel welke nummers ik van plan ben om te draaien (niet dat ik mijn set volledig voorbereid dus), maar als ik merk dat ze op het één of ander een stuk meer reageren, dan stap ik snel af van het plan hoor!
Hopelijk maak ik niemand kwaad met wat ik nu ga zeggen:
Organisatoren: geef eens wat meer vertrouwen aan de DJ's!!!
Ik merk dat er steeds meer nieuwe organisatoren de kop opsteken en allemaal hebben ze diezelfde starre houding: "mijn idee is het juiste en al de rest zijn marionnetjes die maar moeten meelopen". Voor een deel hebben die organisatoren gelijk, maar niet helemaal: laat de DJ zijn ding doen! Je spreekt een stijl af, maar binnen deze stijl moet je de DJ ademruimte geven, anders kun je gewoon een CD opleggen (komt bovendien véél goedkoper uit hoor!).
Ik ben deze week opnieuw een fuif kwijtgespeeld omdat ik geen "ja-knikker" wou spelen. Nou, het doet me geen pijn hoor, ik heb fuiven genoeg waar ik wil mezelf kan zijn en waar ik gevraagd wordt door organisatoren die ervaring hebben. Maar ik vind het wel erg voor de organisatoren die met hun ogen open trappen in vallen van mensen die wél "ja-knikker" spelen en daardoor wel "een goeie DJ" lijken te zijn. Voor de duidelijkheid: ik val hier niemand mee aan, ik probeer gewoon andere organisatoren te laten inzien dat ze die fout niet mogen maken voordat het te laat is, moesten die andere organisatoren toevallig meelezen: ik blijf jullie voor de 100% alle succes toewensen!!
Jongens, als jullie iets willen organiseren, dan steun ik jullie VOLLEDIG!! Maar laat de DJ zijn ding doen binnen het genre dat je afgesproken hebt! Echt waar, zo zorg je voor het meeste kans op slagen!
Imcowelter schreef:
Wederom mijn advies: of ze regelen een tweede groep, of je sluit het licht niet aan en draait dus alleen met geluid. Als dat geluid ook al meer dan 16A trekt dan is het: of meer stroom of geen geluid. Dan moet je eens kijken hoe snel er meer groepen vrij komen!Aan de andere kant is er een lijn van het onaanvaardbare, onmenselijk of onveilig. En wees nou eerlijk; van een wat krappere opstelling vallen we toch niet neer? Een drive-in moet toch een beetje flexibel zijn.
Daarnaast lees ik ergenissen waarvan ik denk: hoe vaak ga je on the road? Ik bedoel: 'Wijzigingen in het programma' dat hoort er toch af en toe bij. Een beetje creatieve DJ vertelt er een mooi verhaaltje bij en de klant is tevreden. Alles hoeft niet tot in detail vast te liggen. We worden er voor betaald te entertainen/ muziek te draaien en niet te zeuren over het zorgvuldig naleven van elk miniem regeltje, en tjaah dat dit niet altijd volgens afspraak gebeurd.
sylvia schreef:
Ik denk dat Tom meer mensen kent dan jij denkt.Verder snap ik het wel, dat-ie zijn contract niet zomaar prijsgeeft voor iedere Newbie om te kopiëren. In zoiets helemaal dichttimmeren gaat mogelijk veel geld, maar zeker ook veel tijd zitten. Het is ook wat zijn bedrijf onderscheidt van de niet-100%-pro's of pro's-in-wording.
Helpen is ok, dat wordt hier ook goed gedaan, maar voorkauwen, tsja.
Daarnaast heb ik het helemaal niet over het feit dat hij zijn duur gekochte contracten niet prijs wil geven, maar over het feit dat het zoveel geld moet kosten.
Tom schreef:
Dit is een uitleg,wat je zoal in een contrakt moet hebben staan,
het is nog zeker geen kontrakt hoor.......
En denk er om, één woordje verkeerd, en je kan grote problemen hebben als er iets fout gaat.
Als je er weinig of geen verstand van hebt, kan je beter door een vakman een kontrakt laten opstellen.
Maar goed, zelf weten.
Tis jouw feesie
Mezz schreef:
een goed lichttafeltje voor hoofdzakelijk parwerk is de lsc maxim s, is ook net een stukje goedkoper en minstens zo stabiel en bomproof als de 12/2. er zit een heel fijn encoder wiel op, zonder de irritante klikjes van de ma. ik zal wel ff kijken of je de output van de kanalen in cijfertjes kunt zien. (schijnt dre heel belangrijk te vinden, is het eigenlijk ook)Dj Nathan schreef:
Ik zoek helemaal geen tafel voor intelligent licht maar voor parren. Weet iemand de afmetingen van de behringer?Tuurlijk is de Behringer LC2412 niet 'DE' ideale tafel voor scans en parren! Gewoon een MA of iets in die zin nemen. Maar de vraag was 'welke zou je me aanraden voor niet zo veel geld'. En als je daar antwoord op moet geven kom je toch bij die Behringer uit.
Topic: Welke lichtafel. (24-2-2004 11:53:00)Martin rs schreef:
met welke tafel kan dat dan het beste die niet teveel euries kost???Gisteren gedraaid en - hier in brabant- doen 'ik wel gek' van Rogier en Co en 'Tringeling' van Gebroeders CO het goed. Morgen weer.
Topic: Welke Scans? (23-2-2004 14:59:00)DJ Alexz schreef:
Wij werken nu met 6 Velleman Space 250 Scans, en moet zeggen ik ben heel blij van het effect: paar foto's:home.pi.be/~troncq23/discobarzentex/mariagaardfuif.html
home.pi.be/~troncq23/discobarzentex/collegefuif.html
home.pi.be/~troncq23/discobarzentex/nieuwjaar2003.html
Uit ervaring durf ik te stellen, dat je er met een gerust hart 2 scans en een strobo'tje makkelijk aan kunt hangen.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 16:45:00)Inderdaar goede discussie! André heeft het steeds over de ALT 270 statiefjes, is de ALT 300 net zo rampzalig?
En verder wat voor statieven vinden jullie dan wel goed geschikt voor 4 meter truss, die betaalbaar zijn?
Topic: JB-systems "the winner" scan (25-1-2004 17:18:00)En verder wat voor statieven vinden jullie dan wel goed geschikt voor 4 meter truss, die betaalbaar zijn?
De keuze tussen de Firestorm en de Winner?
Die is wel erg simpel!! The winner en met een grote voorsprong.
Waarom?
-De snelheid vd Firestorm valt vies tegen. Hij wisselt kleuren zo traag dat je, als je wisselt je 2 kleuren doorelkaar ziet. The winner wisselt snel
-Gobo's van Firestorm vind ik (persoonlijk misschien) bloedlelijk.
-De lichtopbrengts van the Winner is stukken groter.
-Iederen vind misschien de behuizing van de Firstorm er mooi uit zien, maar ik zou maar niet binnen in dat ding kijken. Die is om te huilen. Slecht afgewerkt en erg kort door de bocht. De The winner heeft een extra lensje voor de lamp zitten, alles zit netjes vast en de ventilator is ook mooi afgewerkt.
Kortom kies ik voor "The winner".
Die is wel erg simpel!! The winner en met een grote voorsprong.
Waarom?
-De snelheid vd Firestorm valt vies tegen. Hij wisselt kleuren zo traag dat je, als je wisselt je 2 kleuren doorelkaar ziet. The winner wisselt snel
-Gobo's van Firestorm vind ik (persoonlijk misschien) bloedlelijk.
-De lichtopbrengts van the Winner is stukken groter.
-Iederen vind misschien de behuizing van de Firstorm er mooi uit zien, maar ik zou maar niet binnen in dat ding kijken. Die is om te huilen. Slecht afgewerkt en erg kort door de bocht. De The winner heeft een extra lensje voor de lamp zitten, alles zit netjes vast en de ventilator is ook mooi afgewerkt.
Kortom kies ik voor "The winner".